Skocz do zawartości

Dolot Zimnego Powietrza Cai ( Cold Air Intake )


Cirus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

 Właśnie tak sobie oglądam moto gp i przypomniałem sobie jak kiedyś w projektach samochodowych robiło sie CAI czyli dolot zimnego powietrza, jak wiadomo w bandicie wlot powietrza jest schowany miedzy zbiornikiem a siedzeniem co nie tyle ogranicza przepływ powietrza co hamuje dopływ zimnego. W sumie skoro w sportach jest to w serii i zdaje egzamin może warto by ogarnąć ten temat w bandicie? Oczywiście sens by był tylko w przypadku filtrów KN-a. Koszt modyfikacji oraz skomplikowanie jest na 0 poziomie a zawsze było by na plusie. Jak bede miał chwile to coś pokombinuje :driving_moto:

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz lepsze chłodzenie, czy coś więcej...? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie o odrobinę mocy, bo zimniejsze powietrze jest bardziej kaloryczne tlenowo.. ale zysk pewnie minimalny..

lepiej zrobić a'la ramaira i takie lekkie doładowanie, np. łapaczami z vmaxa :) fajnie by to wyglądało nawet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz lepsze chłodzenie, czy coś więcej...? :P

 

 bardziej chodzi o zimne powietrze chwytane przez airbox zwiększające dynamike ( sprawdzone w aucie)  zreszta jak ktoś kiedys był na hamowni z samochodem z takim systemem dobrze wie że inne wypluje kreski przy 40 st a inne przy 20 i są to dośc znaczne różnice.  Daniel akurat przez chwile tez miałem pomysł na patent z Vmaxa ale raczej ciezko by było to przeszczepić dlatego raczej wstepne testy będą z gietą plastikową rurką  średnicy ok 5 cm. Wlot oczywiscie musi znajdować sie przed silnikiem aby do airboxa trafiało tylko zimne powietrze, jak da to jakieś odczuwalne efekty to bede sie starał to jakos wkomponować w moto żeby nie straszyło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może plastbike by wyrzeźbił coś fajnego jak Ci sie już sprawdzi ten ramair..

 

i najlepiej to wszystko dopełnij pomiarami AFR przed i po, żebyś widział gdzie co daje...

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nad tym myslalem. ALe jak to chcesz rozwiazac? dodatkowa dziura w airboxie plus do niej rurak przed silnik? Czy w fabryczne miejsce? No i jak to sie bedzie zachowywac na jałowym po odpaleniu? Pewnie trzeba by to jakos zestroic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostawił bym air box w spokoju żeby ewentualnie wrócić do poprzedniego stanu wygladało by to mniej wiecej tak że była by to rura średnicy 5 cm puszczona mniej wiecej na wysokosci ramy gdzie nie docierało by ciepłe powietrze z silnika ( a docierało zimne powietrze )  a druga końcówka by była zakończona czymś w rodzaju lejka spasowanym mniej wiecej pod otwór seryjny airboxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ogarniesz to nie zapomnij hamowania przed i po

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli już to pomiary bedą z afru a odczucia z dupohamowni z prostej przyczyny - nikt nie chce hamowac jednoślada u mnie w okolicy, przyjezdza w sumie taki jeden z mobilną hamownia na tor superbike ale upadł na twarz i chce 150 zł za pomiar :o:

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mało miarodajne, że nawet nie zauważysz różnicy :P O ile Twój moto gada, to można go zapytać czy mu się lepiej jeździ, ale tak to myślę, że ciężko będzie dostrzec zmiany :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo zimne powietrze nie jest tak zadkie jak rozgrzane = wiecej tlenu lepsze spalanie i niewielki przyrost mocy tylko dolot trzeba tak skrecic zeby bylo jak najmiej kolan zeby powietrze mialo swobodny przeplyw , ja kombinuje dolot bez airboxa prosto w gazniki na dwa stozki sr 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy taki dolot do airboxa (rura) wraz ze wzrostem predkosci nie spowoduje wzrostu cisnienia powietrza i zubozenia mieszanki? Przy 120km/h troche wieje. Ciekawy taki bajer, moze cos podziala... :D

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy taki dolot do airboxa (rura) wraz ze wzrostem predkosci nie spowoduje wzrostu cisnienia powietrza i zubozenia mieszanki? Przy 120km/h troche wieje. Ciekawy taki bajer, moze cos podziala... :D

 

nie, to żadne odkrycie ameryki tylko praktycznie od zawsze było montowane w plastikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

pewnie o odrobinę mocy, bo zimniejsze powietrze jest bardziej kaloryczne tlenowo.. ale zysk pewnie minimalny..

lepiej zrobić a'la ramaira i takie lekkie doładowanie, np. łapaczami z vmaxa :) fajnie by to wyglądało nawet :)

gaźniki od bandita nie są do tego przystosowane, przy nawet tak małym doładowaniu szedł by na ubogo i w konsekwencji nastąpiło by wypalenie tłoków,

musiały by być gaźniki od gsxr 1100/750 i to z określonego rocznika które były do tego przygotowane choć suzuki nigdy tego nie użyło, dopiero srad 750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze tutaj nie chodzi o "doładowanie" powietrzem czyli tak jak w scigu z przodu wlot bezpośrednio do airboxa bo jeżeli tak by było to zwiekszała by sie dawka powietrza dostarczanego do gaźnika ( biorąc pod uwage kna. Tutaj chodzi o przeniesienie punktu łapania powietrza bez efektu "doładowania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czegoś nie rozumie:

- jeśli nie chcesz efektu "doładowania" to po co przerabiasz dolot??

- jeśli chodzi tylko o schłodzenie czemu nie zastosujesz IC?? 

pytanie jak zachowa się moto na wydłużonym dolocie?

Edytowane przez grand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czegoś nie rozumie:

- jeśli nie chcesz efektu "doładowania" to po co przerabiasz dolot??

- jeśli chodzi tylko o schłodzenie czemu nie zastosujesz IC?? 

pytanie jak zachowa się moto na wylodzonym dolocie?

 

- jak bym chciał doładowanie to bym  wrzucił turbo

- to nie jest zabieg który daje + 200 hp zeby wrzucać IC

- na pewno lepiej niż na gorącym.

- dalej nie mam czasu tego zrobić :D

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

tadam + rury doprowadzajace zimne powietrze w okolice stozkow

af10dd039182f9c7.jpg

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest prywatna manufaktura goscia na oldskoolsuzuki.info na FB. Zrobione z recyklingu plastiku. Rury o ktorych pisalem to moj pomysl, rozwiazania brak :P
9e2630f2637197df.jpg

d06038766eba8bba.jpg

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten plastik się nie przytopi od silnika? jeszcze nie ogarnąłem gdzie te rury, no ale może z czasem się ich doszukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten plastik się nie przytopi od silnika? jeszcze nie ogarnąłem gdzie te rury, no ale może z czasem się ich doszukam

jakbys majster wszystko czytal, a nie tylko ogladal obrazki to bys wiedzial nt rur :P  To jest tworzywo sztuczne 'heavyduty', gosc z tym jezdzil przez 6 miechow i wszystko ok. Cena to 15 funtow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbys majster wszystko czytal, a nie tylko ogladal obrazki to bys wiedzial nt rur :P  To jest tworzywo sztuczne 'heavyduty', gosc z tym jezdzil przez 6 miechow i wszystko ok. Cena to 15 funtow. 

czytałem czytałem, i szukałem rur ale rur nie ma, dobrze rozumuję? bo chyba nie nazywasz rurami tych przewodów w oplocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rury doprowadzajace zimne powietrze w obreb owali to moja zamysl. Na zdjeciach tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.