Skocz do zawartości

Oświetlenie - Elektryka - Przepala Żarówkę


Gość blazioo
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

mam maly problem od jakiegoś czasu moto przepala mi tylną żarówkę włókno normalnie mijania stop jest wszystko inne działa tylko to jedne włókno co jest grane ? Przebicia nic nie ma sprawdzałem wtyczka ok już nie mam siły co dalej kombinować <to chyba 5 żarówka w ciągu 2tyg.>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to wina zarowki - jesli byl z tego samego sklepu i ten sam rodzaj to moze jaka wadliwa seria sie trafila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie Bandziory mają jakiś problem z żarówką światła pozycyjnego w tyle. Mi przepala ją raz na kilka miesięcy, ale rozmawiałem z właścicielem B12 co wcześniej miał B6, powiedział że jak się jedzie w trasę należy brać kilka żarówek, bo ten typ tak ma. U Ciebie ten problem jest poważniejszy, przełóż żarówkę lewą z prawą i zobaczysz czy to wina żarówki czy zbyt wysokiego napięcia. Możesz też sprawdzić jakie napięcie jest na żarówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a weź sprawdź napięcie na akumulatorze na wolnych i przy ok 5 tys obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku powinno być dobre bo mam nowe w tym sezonie zakupiłem. ale sprawdzę dla pewności no dziwi mnie to trochę bo wtyczka jest ok gniazdo też przebicia nic nie ma. a żarówki kupowałem w Auchanie i w sklepie z częściami do samochodu i na początku działały ale tylko na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie, obecnie moto u elektryka, regler, część okablowania i stacyjka do wymiany...

 

 

idź za radą qnerka, posprawdzaj prąd na aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepalanie tylnej zarowki to znana bolaczka Bandita.

podobno robi sie to od wibracji, w zadupku od mojego ex Bandita 2004 znalazlem nawet kiedys taki kawalek zelastwa za tylna lampa ktory chyba mial cos w tym temacie polepszyc. Niestety (o ile napiecie w instalacji jest prawidlowe) to jedyne skuteczne lekarstwo na palace sie tylne zarowki to kompletna lampa LED lub sama zarowka (tez LED) bo w przeciwienstwie do wlokienek w zarowce jest odporna na wstrzasy/wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepalanie tylnej zarowki to znana bolaczka Bandita.

podobno robi sie to od wibracji, w zadupku od mojego ex Bandita 2004 znalazlem nawet kiedys taki kawalek zelastwa za tylna lampa ktory chyba mial cos w tym temacie polepszyc. Niestety (o ile napiecie w instalacji jest prawidlowe) to jedyne skuteczne lekarstwo na palace sie tylne zarowki to kompletna lampa LED lub sama zarowka (tez LED) bo w przeciwienstwie do wlokienek w zarowce jest odporna na wstrzasy/wibracje.

 

 

 

 

zakładając że jest tak jak mówisz to dlaczego zawsze tylko jedno włókno się przepala? przecież drgania są na całej żarówce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładając że jest tak jak mówisz to dlaczego zawsze tylko jedno włókno się przepala? przecież drgania są na całej żarówce ?

mnie tam sie oba włókienka "w zależności od humoru" na przemian przepalały

Jak nie stop to pozycji nie było i tak w koło macieju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a mi zawsze pozycyjne tylko że nie od razu jak zakładam żarówkę czasami pośmigam dwa dni czarami jeden i koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mialem z tylna zarowka. Co kilka tygodni musialem wymieniac. Jakis rok temu kupilem zarowki LED i od tamtej pory wszystko jest oki. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym sezonie padła mi dwa razy, i ostatnio - raz.

Nie zastanawiałem się nad tym głębiej i nie badałem sprawy,

ale będę musiał posprawdzać instalację i regulator napięcia,

może tam tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na regulator napięcia.

Dla pewności należało by sprawdzic napięcie w całym zakresie obrotów.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładając że jest tak jak mówisz to dlaczego zawsze tylko jedno włókno się przepala? przecież drgania są na całej żarówce ?

poniewasz wlokno pozycyjne swieci non stop i jest non stop rozgrzane?

taka jest moja teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i mozna starym indianskim sposobem owinac zarowke kawalkiem folii aluminiowej. Dzieki czemu bedzie pewniej zamocowana. Przez co tez bedzie mniej podatna na drgania. A w gniazdach na tylne zarowki w bandziorach jest minimalny luz (przynajmniej w moim). Pozdro.

Edytowane przez Arab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledy lepiej kupić białe czy czerwone?

 

Jak masz czerwony klosz to biale a jak bialy klosz to czerwone. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam,

 

 

Co jakiś czas przepala mi się tylna żarówka (tylko postojówka światło stopu działa) w moim dziorku. Mechanik stwierdził, że wszystko gra, bezpieczniki ok, przewody ok...Co to może być? Czy ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne. Kup jakieś żarówki nie z marketu to wytrzymają dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuje w Feu Vercie wiec chyba są dobre... No ale skoro to się zdarza nie tylko u mnie więc chyba to bolączka większości użytkowników. Rozumiem, że mam się przyzwyczaić i żyć z tym :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio to u siebie zauważyłem. Co ciekawe u mnie przepala się tylko lewa żarówka ;) Ostatnio kupiłem philipsa i padł po tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to prawdopodobnie problem braku ciezarka w zadupku. Tez nie mam. Wstawilem sobie 1 diodowa zarowke i 1 zwykla. Teraz zwykla przepala sie duuuuzo rzadziej a regularnie jezdze po dziurach.

 

Zalecam wymiane reflektora na kompletnie diodowy.200-400 zl kosztuje i masz z glowy problem na zawsze. Nie chodzi o oszczednosc na zarowkach tylko o twoje bezpieczenstwo. Kiedys spalily mi sie obie zarowy w 1 trasie a bylo juz ciemno. Dzieki przejezdzajacym motocyklistom uniknalem wypadku. Zaznacze, ze obie dzialaly jak wyjezdzalem.

 

Jak chcesz, to masz tu przykladową lampę. Idzie zima, więc uważam to za dobry zakup.

Edytowane przez BANdziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupowałem zawsze w markecie przy okazji i szybko leciały. Raz doszło do tego, że na jednej trasie padła jedna i po chwili druga. Kumpel placek co jechał za mną nawet mi nie powiedział, bo jak się później tłumaczył coś świeciło jeszcze. No tak - dobrze że podświetlenie tablicy też daje w drugą (czerwoną) stronę lampy....

Normalnie napisałbym, że dobrze bo bandzior ma 2 żarówki w dupsku, ale jak widać to żadne pocieszenie.

Kupiłem w normalnym sklepie motocyklowym na sztuki i póki co mam spokój.

Chodzi o nic innego jak wibracje. One wykańczają żarówki, a jak wiadomo bandzior wibruje sobie czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup ledową żarówke i bedziesz miał spokój, u mnie od zmiany nic sie nie dzieje a wczesniej zmieniałem co tydzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.