Skocz do zawartości

Akcesoria I Gadżety W Motocyklu Turystycznym


jab2
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

A nie prościej te manatki wpiąć w instalację w taki sposób, żeby nie działały na wyłączonym zapłonie w ogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest temat o manetkach więc nie robcie syfu w tym temacie  temat dotyczy typowych dodatków :)

Tutaj link :P

http://polishbanditcrew.pl/topic/10325-manetki-oxford-of696-sports-hotgrips-handbary-polisport/page-2?do=findComment&comment=301883

No i jeśli chodzi o Jab to myslę że automatyk na 100% dobrze sobie sklecił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prościej podpiąć bezpośrednio pod akumulator.

No tak jest NAJPROŚCIEJ, ale wtedy można się zdziwić, że aku znowu rozładowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Właśnie zamontowalem niedawno manetki oxforda, bezpośrednio do aku, ale one mają wlacznik on/off i bezpiecznik..

Do tego chce jeszcze zamontować gniazdo zapalniczki z podobnym wlacznikiem i bezpiecznikiem ...

 

Czy podczas jazdy z włączony grzaniem i ladujac tel lub navi (bądź i to i tamto) coś się może stać złego z instalacja ?

Regulatora napięcia, alternator czy coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie.
Ładowarki pobierają bardzo mało prądu a możliwości alternatora są duże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły pomysł z tymi haczykami. :P

Nie boisz się, że Ci się plastik od kufra wyrobi? Jakbyś między śrubę a kufer od środka dał jakąś małą blaszkę, coby przenosiła obciążenie na większą powierzchnie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem o jaką blaszkę ci chodzi...

Od dołu i od góry są dosyć duże podkładki więc nic nie powinno się wyłamać. Do tej pory nic się z tym nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj pisalem juz w jaki sposob chce rozwiazac u mnie problem dodatkowych laczy elektrycznych.

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/17922-dodatkowe-elektryczne-lacze-wyjsciowe/?do=findComment&comment=253252

 

Lacza sa juz dawno gotowe ale nie myslalem czy kogo to interesuje.

 

Do dzisiaj podlaczone sa do nich: dwa gniazda elektryczne z czego jedno jest potrojne oraz alarm. 

 

 

Do zimy podlacze jeszcze podgrzewane manetki Daytona i to powinno wystarczyc.

 

Tutaj gotowe gniazda (jedno z USB)

 

 

ihost_1382098811__1.jpg

 

Ta srebrna blacha z tylu to uchwyt alarmu.

 

Wszystkie gniazda podlaczone sa tak, ze po wylaczeniu zaplonu odlanczane sa one za pomoca

 

przekaznika a alarm zostaje zalaczony.

 

ihost_1382101175__2.jpg

 

 

Przekaznik musialem zrobic sobie sam bo gotowce nie miescily sie miedzy aku i pojemnikiem

 

przykrecanym nad nim.Takze gniazdo bezpiecznika nie wyglada specjalnie ale sam bezpiecznik jest wymienialny.

 

Zdjecia gniazda na kierownicy nie bede pokazywal bo po co?

 

Jezeli ktos zapyta ale o gniazdo ze stalym napieciem umozliwiajace podlaczenie innych rzeczy jak np. wspominana

 

pompka, naturalnie mam. Wbudowane jest w prawej plastikowej obudowie.

 

ihost_1382101744__3.jpg

 

Sluzy mi ona glownie do ladowania aku ale moge takze pobierac prad

 

ihost_1382101933__4.jpg

 

 

Co do kufra to nie moge nic specjalnego powiedziec.

 

Przepisy polskie dotyczace takich spraw sa mi nieznane ale wydaje mi sie, ze jeda sprawa nie zostala tu uwzgledniona.

 

Kufry te maja przewaznie bardzo mala dopuszczalna ladownosc, ktora w wiekszosci wypadkow lezy

 

gdzies w granicach 3-5 kg. Jezeli wyobraze sobie, ze gdzies w trasie mocowania zostana wylamane

 

a bagaz  spadnie na droge, jezeli wyobraze sobie, ze kierowca jadacy za toba spanikuje i pociagnie

 

pojazd powodujac jego uszkodzenie czy jakas inna kolizje to jestem wiecej niz pewny,

 

ze ubezpieczenie odmowi zaplaty odszkodowania. Mysle, ze tu, obojetnie czy Polska, Niemcy czy inny

 

kraj ubezpieczalnie reaguja jednakowo. Maja dobrych adwokatow i wylicza juz tobie co zrobiles nie tak

 

np. zmiany konstrukcyjne, przeladowanie itd.

Edytowane przez pioter
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta ładowarka USB jest włożona w gniazdo czy jak to jest? Dosyć zgrabnie to wygląda.
To gniazdo ze stałym napięciem jest na zewnątrz? Bez zamknięcia na klucz? Dosyć ryzykownie.

Kufer ma 10kg ładowności i tak pradę mówiąc to ciężko to przekroczyć. Nie wożę tam kamienini. Przed wyjazdem ważyłem zapakowany kufer, tak jak na zdjęciu, i wyszło 13,2kg razem z wagą kufra.

Co do spadania i odpinania kufra nie znalazłem na necie żadnej informacji, żeby ktomuś odpiął się markowy kufer z markowej płyty.

A tak poza tym skoro producent przewidział montaż dodatkowego bagażnika na kufrze montowanego w bardzo podobny sposób to czemu tego nie wykorzystać?
oparcie_bagaznik.jpg

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ta ladowarka jest tylko wlozona. Wybralem te opcje bo uzywam ja takze w samochodzie.

 

Gniazdo "boczne" nie jest zamykane ale zabezpieczone bezpiecznikiem. Zrobic zwarcie nic nie da, rozladowanie poprzez podlaczenie

 

jakiegos odbiornika? Naturalnie mozliwe. Co do Kufra. 10 kg ladownosci to sporo i dlatego opisalem to tak jak moglo by byc

 

jezeli nie zwroci sie uwage na mozliwe konsekwencje przeladowania. Naturalnie nie mysle tu, ze jest to regula ale mozliwosc.

 

Sam sobie zrobilem bagaznik, tu dziwne , ze Niemcy nie maja na to jakiegos "paragrafu" :) a moj kufer takze przeladowalem

 

(dla proby) 10-ma kilogramami i trzymalo. W trase jednak bym sie tak nie wybral. W razie czego moglo by byc drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Temat o gadżetach w turystyce a zrobił się wątek o prądzie :)
 
1. Prąd u mnie
Ja podłączyłem sobie centralny kufer do prądu.
Zasilanie grubym dwużyłowym kablem 230V żeby otuliny było sporo na przecieranie się :)
Oczywiście bezpiecznik zaraz przy aku.
Kabel jest z wtykiem przykręcanym - dostępnym bez problemu na rynku. W kufrze gniazdo do montażu na płytce - chyba tak to się nazywa.
W środku kufra gniazdo zapalniczki. Uważam że to lepszy sposób bo urządzenia które chcemy naładować są bezpieczniejsze, mają więcej miejsca i można je otulić w coś miękkiego. Np. sportową kamerkę.
Wiem że w środku kufra wygląda to paskudnie! ALE!
1. Do plastiku z którego wykonany jest kufer Kappa nic się nie chce przykleić. Klej na gorąco trzyma pół sezonu i jeszcze pojeździ.
2. Nie znalazłem innego zabezpieczenia polutowanych przewodów przed walającymi się bezwładnie rzeczami w kufrze - jest czerwona plastikowa pokrywka od jakiego spraja :)
3. Gniazdo zapalniczki pochodzi z Alfy Mito :)
4. Połączenie jest niewrażliwe na wodę (mało wody tam dociera - z góry nie leci)
5. Można odłączyć i schować przewód jak się nie korzysta
6. Niestety trzeba naciąć rant zadupka żeby zmieścić przewód
7. Trzeba pamiętać żeby odłączyć przewód przed zdjęciem kufra.
8. Trzeba pamiętać żeby wyłączać ładowarki żeby aku nie padło
8. Generalnie bardzo przydatne na bardzo długie trasy
Foto gniazda w kufrze (sorry za jakość, postaram się wymienić zdjęcia)
fcq1.th.jpg
 
Foto po podłączeniu
pd13.th.jpg
 
Widok w kufrze
znwe.th.jpg
 
2. Nawigacja
Polecam Larka 35 AT
Dobra cena 350 zł, dostajemy za to fajne mocowanie z ładowaniem po wpięciu nawigacji, trochę topornym uchwytem i sprzętem który jest wodoodporny.
Wady które odnotowałem to kiepska widoczność w słońcu (jak chyba każdej navi) i toporne mocowanie na kierownicy - mogli je zrobić bardziej subtelne.
Lark ma Bluetooth. Dzisiaj dzięki BT słuchałem muzyki wgranej na SD poprzez mój zestaw słuchawkowy w kasku BT Interphone (chińczyk).
Ale żeby słuchać MP3 trzeba wgrać alternatywny pulpit i inny odtwarzacz MP3. Ten który wgrałem ma duże przyciski i da się obsługiwać w rękawicach.
Foto mocowania
9scl.th.jpg
 
Foto navi
b2m4.th.jpg
 
3. Ochraniacz na bak (bagster)
Fajna sprawa. Można na nim zamontować bez problemu każdy tankbag o ile ma paski.
Wygodne przy przepychaniu moto, wyciąganiu z dołka itp - nie martwimy się że porysujemy bak.
Jak na trasie po 10 godzinach jazdy boli d*pa - stajemy żeby się wyprostować. Możemy śmiało objąć bak nogami i znowu - nic się nie porysuje!
Bagstera prawie nie zdejmuje mimo że montaż trwa ok. 2 minut. Demontaż ok. 30 sekund.
Foto z trasy (Słowacja) - widać także ciekawostkę - sposób transportu worka bagażowego. Opiera się na butelkach.
Gdyby nie było butelek - worek opierał by się bezpośrednio na kufrach przez co by je dociążał (a nikt tego nie chce robić gdy kufer to Awina :))
Przy okazji jest to ciekawy sposób transportu wody którego na campingu nigdy za wiele :)
Aaa i widać też zamontowaną na kasku kamerkę LOW-BUDŻET Overmax Activecam-03. Efekt pracy tej kamerki widać w pkt. 4
dv53.th.jpg
 
4. HALOGENY XENONOWE czyli o prądzie ciąg dalszy
Jest to w sumie uzupełnienie tego wątku.
http://polishbanditcrew.pl/topic/18821-dodatkowe-swiatla-drogowe-dalekosiezne/
Polecam wszystkim i zawsze. Byłem z tymi halogenami na Słowacji i w Austrii i nikt mi z tego powodu nie robił problemu.
Nie oślepiają innych kierowców ale dają taką poświatę że dobrze mnie widać.
Wiem że są różne kolory - xenon inny i lampa zwykła - żółta - tak ma być !! Różnica w kolorach jeszcze bardziej zwraca uwagę. Jest efekt WTF a potem WOW, hehe.
Moja jazda w korkach znacznie się poprawiła. Jestem lepiej widoczny i chętniej mi robią miejsce.
Tym bardziej na trasie - szybko zjeżdżają z lewego :)

Poniżej filmik (od 5.30) sprzed dwóch tygodni.
Kamera zamontowana na uchwycie dla pasażera na CB500 mojej dziewczyny.
Jazda wolna i bez emocji bo moja dziewczyna to świeżak.

http://youtu.be/2sDvK3sbSZU?t=5m30s

Edytowane przez nicolaus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj z tymi kosztami to przesadziłeś, mogą Ci zabrać dowód ( nie koniecznie za te mocowania ) a Twoje dojazdy wypożyczalnie, stracone dniówki, wakacje itp. herezje w niczym nie pomogą. W razie jak na przeglądzie wszystko będzie ok to postoisz w kolejce, odbierzesz dowód w wydziale komunikacji, zapłacisz ze 20 zł i godnie wrócisz do domu. I uwierz mi nikt Ci nic nie zapłaci. Policja zawsze może mieć podejrzenie, że pojazd zagraża bezpieczeństwu, dlatego wysyła na badania techniczne do fachowca, który ma uprawnienia. I tyle, a jak zaczniesz dyskutować i udawać inteligentnego to doczepią się do wszystkiego, pamiętaj, że Policjant drogówki zazwyczaj  też ma moto i o wielu sprawach pojęcie, pozdrawiam i bez urazy :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

To i ja się pochwalę, co narobiłem:

1. Wskaźnik biegu (już nie szukam szóstki :D)

2. Regulacja grzanych manetek by Syku (zajmuje mniej miejsca na kierownicy i zamontowany w poręczniejszym miejscu, nie mówiąc o lepszej regulacji)

3.Podgrzewacze łapek dla plecaczka (zamontowane na stelażu kufra, oparte na podgrzewaczach lusterek)

gallery_7434_1458_133363.jpg

gallery_7434_1458_171677.jpg

4. VM3 - voltomierz (kontrola napięcia aku, przy włączonych podgrzewaczach, to mus)alarm spadku napięcia i przrładowania aku; termometr z "alarmem oblodzenia" (tak to nazwali) poniżej 2°C; kontroler podgrzewacza (podpięty pod grzały plecaka.

5. Podwójne gniazdo zapalniczki pod kanapą.

6. Klakson dwutonowy (przyjemniejszy i głośniejszy od ori).

7. Lusterko wypukłe (coś jak riderscan, tyle że mniejsze i dużo tańsze)

8. Gmole by Jaro.

9. Ledowe kierunki, panel lampy, postojówki, podświetlenie rejestracji (zawsze mniejszy pobór prądu)

10. Halogen philipsa do świateł drogowych mocniejszy o 30%

 

W planach

Kierunki i światło stopu na kuferku

Edytowane przez gregfister
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż zdjęcia 3 :) Myślałem o czymś takim ale ostatnio ani nie mam czasu ani pomysłu :P

Przy okazji robienia stopu w kufrze załóż sobie oswietlenie wewnątrz kufra. Przydaje się na parkingach podziemnych i polach namiotowych :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżab punkt 3 to widziałem u ciebie :zeby:  plecaczek łapki miał w twoich kieszeniach :lol-1: a że kieszenie dziurawe to rączki gdzieś tam .... :diabel:  a ty banan na twarzy i jakiś nieobecny byłeś :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź zobacz w drugim pokoju czy cię nie ma a nie mi tu spamem po temacie :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.