Skocz do zawartości

Bandit 400 - Zdławiony Silnik - Blokada Mocy


Aeternus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ; )

Rowny miesiac moj motocykl stal na warsztacie bo ciagle cos "wypadalo" do roboty. Wkoncu jak go odzyskalem okazalo sie ze ma za wysokie obroty bo w okolicach 3k a jak byly zmniejszane do 2k to gasl. Ponizej 2k to bylo juz pewne ze zgasnie. Generalnie dalo sie tym jezdzic bo wystarczylo tylko ruszac manetka na skrzyzowaniach. Strasznie upierdliwa rzecz ale skontaktowlem sie z mechanikiem ze ma zabrac motocykl i wyregulowac jeszcze raz bo zakladam ze to wina wlasnie zlej regulacji. Pytanie pierwsze czy dobrze podejrzewam? Umowilem sie z mechanikiem ze podjade do niego jak tylko zloze do konca moto (czekalem na tulejke tylnego kola) ale tak po dwoch trzech dnia jezdzenia bo mojej okolicy motocykl zaczal sie dlawic w trakcie jazdy przestawac reagowac na ruchy manetka az wkoncu gasl. Przewaznie odpalal od razu jak go zakrecilem i smigal jak nowy. Przynajmniej przez najblizsze pare kilometrow po czym historia sie powtarzala. Drugie moje pytanie czy to moze byc wina brudu w baku? Zalozylem ze tak i zajalem sie czyszczeniem baku pare dni pozniej bo syf w nim faktycznie niemilosierny.

Ale tego samego dnia co tak motocykl mi sie dlawil podjechalem wieczorem pod dom i go wylaczylem. Na drugi dzien podchodze do moto zeby go odpalic i nic. Raz zakrecil po czym robil juz tylko pstryk pstryk. Spojrzalem na silnik to caly byl zalany paliwem bo mi spod kranika wycieklo... Bak zdjalem kranik dokrecilem. z silnika paliwa sie pozbylem a bylo tego sporo i aku zabralem do ladowania b wyszedlem z zalozenia ze padl. Naladowalem i na drugi dzien zamotnowalem do motocykla. I juz teraz pstryk pstryk. Nawet krecic nie chcial. Przy ktoryms tam razie na chwile zakrecil ale generalnei robi te swoje pstryk pstryk. Pytam sie co mu jest?

Przyjechal znajomy i sprobowal go na pych wlaczyc ale ciagle te cholerne pstryk pstryk. Wzielismy moto na hol i zabralismy do neigo do garazu gdzie zaczelo sie rozkrecanie. Po zdjeciu dekli i wylaniu na ziemie mojego swiezego oleju ;( kolego probowal ruszyc tlokami ale sie nie dalo. Wkoncu puscily i zaczely sie ruszac. Wyszlismy z zalozenia ze cos musialo je blokowac. Stawialismy na lancuszek rozrzadu ale po dobraniu sie do niego widac ze siedzi na swoim miejscu i jest w dobrym stanie wiec to nie to.

Na tym etapie silnik wyjety z motocykla wszystkie plyny swieze powylewane na ziemie i kolega szuka przyczyny. Dodam tylko ze po ruszeniu kluczem tlokow motocykl juz odpala ale ze cos musialo je blokowac rozkrecam go dalej co by znalezc przyczyny bo nie chce ryzykowac jazdy zeby m isie znowu nie zblokowal tym razem w trakcie smigania.

Ktos ma jakies pomysly? przezyl cos podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja miałem podobny problem zaraz po przywiezieniu moto na przyczepce w pozycji pół leżącej (ok 300km) podszedłem do moto na zapłon a tu zonk... lekko ruszył tłokami po czym stop i pyk pyk było słychać. Wziąłem się za ładowanie aku ale dziwne mi to się wydawało bo koles od którego wziałem moto mówił że aku nowy, no ale podładowałem i dalej było pyk pyk, stwierdziłem że rozrusznik coś kuleje( czasami w aucie takie sytuacje miałem że bendiks się zawiesił i wydawało sie że tutaj ta sama sytuacja) no ale jeszcze ze dwa razy spróbowałem i ruszył rozrusznik. Od tamtej pory sytuacja sie juz nie powtórzyła i teraz pali na tyka za każdym razem. Dodam jeszcze że zanim próbowałem odpalic moto musiałem wymienić olej bo paliwo przelało mi się do oleju( kranik był na prI ) więc sytuacja podobna jak u Ciebie, b o pisałeś że silnik był cały paliwem zalany. Ja wymieniłem olej i właśnie wtedy nie chciało ruszyć, ale po paru próbach i dobrym doładowaniu aku wszystko ruszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, historia podobna do mojej- bynajmniej objawy- więcej tutaj:

http://polishbanditcrew.pl/index.php?/topic/1645-zblokowany-silnik/page__hl__zblokowany__fromsearch__1

 

a w misce olejowej żadne miedziane syfy nie pływają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ze nie zagladalem tam ale kumpel mowil ze moj olej mimo ze ma niecale 100km wygladal beznadziejnie... ale o co mu chodzilo nie mam pojecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to sie obawiam ze mozesz miec to co mercyful ;/ ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrzucaj miche i szukaj miedziano-złotych opiłków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety Panowie a moze na szczescie ale olej wolny od wszelkiej masci opilkow. Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuje w pierwszej kolejnosci wykrecic swiece i wtedy sprawdzic czy rozrusznik kreci.Czesto paliwo ktore sie przelewa przez niesprawne gazniki potrafi az tak zblokowac silnik.Trzeba wtedy uwazac na oczy bo wali fontanna na pol metra do gory.Jezeli silnik bez swiec zakreci i wydmucha ta benzynke, czyscimy swieczki zakrecamy i cieszymy sie pomrukiem do nastepnej awarii.W czasie jazdy takie zalanie nie powinno sie zdazyc poniewaz silnik na biezaco bedzie wydmuchiwal przez wydech.Czesto przyczyna jest zaciety zaworek iglicowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok trzeba bedzie sprawdzic fatycznie.

 

Kolega wpadl na pomysl jak sprawdzic czy pierscien na tloach nie walnal bez rozbieranie glowicy:

 

"po prostu na każdym tłoku zmierze ciśnienie

zamiast świecy wsadzę wakuometr

żeby sprawdzić czy wszędzie to samo ciśnienie trzyma"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wakuometrem to sobie możesz podciśnienie zmierzyć.

Ciśnienie mierzysz ciśnieniomierzem :) czyli miernikiem ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

innaczej manometrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jeden pies czym, jadąc tłokiem z GMP do DMP w cylindrach wytworzy się podciśnienie, albo i nie, jeżeli pierścień jest walnięty..."

 

To od kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jeden pies czym, jadąc tłokiem z GMP do DMP w cylindrach wytworzy się podciśnienie, albo i nie, jeżeli pierścień jest walnięty..."

 

To od kolegi.

 

 

Ok, to zapytaj kolegi, jaka jest wartość podciśnienia w cylindrze przy dobrych pierścieniach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ważne żeby na każdym z cylindrów było takie samo ciśnienie/podciśnienie lub nieznacznie się różniące. W zasadzie i tak chodzi mi o to że ma "trzymać" to ciśnienie przez określony czas. Jeżeli w jednej z 4 komór spalania będzie drastyczna różnica w czasie popuszczania to będzie znak nakierowujący do dalszych prac.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, rozumiem to co chcesz zrobić, ale zastanawia mnie, dlaczego nie mierzysz ciśnienia?

Masz nawet podane wartości w serwisówce. Sprawdzić jakie są wartości w poszczególnych cylindrach i porównać je ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na warsztacie, z którego korzystam, widziałem na 100% wakuometr, czy mam manometr to po prostu nie wiem :D dlatego rozmawiając z markiem rzuciłem że można to zrobić wakuometrem. Bynajmniej, wiadomo o co chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Witam:),czy wie ktoś może czy da się zmienić moją wersję(prawdopodobnie niemiecką) na wersję japońską.(wymiana modułu?,coś przy gaźniku?,głowica?),brat miał wersje japońską i różnica była odczuwalna:)jego bandit kręcił się do 16000rpm a mój tylko 10500rpm. Jeśli ktoś wie cos na ten temat czy miał wcześniej taki sam problem proszę o kontakt.Z góry dzięki :rolleyes:

Edytowane przez piotrekgtw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zapraszamy do przywitalni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

WItam drogich kolegów, mam pytanko odnośnie fabrycznej bloikady mocy w bandziorkach 400 ... Wiem, że takowa była i wychodzi że mój sprzęt jest zblokowany do 50 km a mógłby mieć 59km dokładnie chyba ;P Czy ktoś kiedykolwiek to rozblokowywał, albo może doczytał się na jakiej dokładnej zasadzie była to blokada ;> Bede wdzięczny za jakie kolwiek podpowiedzi smile.gif

 

Pozdrawiam

 

Edit:

 

Naprawde nikt nic nie wie ? sad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Trochę odświeżę, bo nie chce robić nowego tematu, a wszystko wskazuje na to, że mam zdławionego Bandziora 400.

 

Jeśli mógł by ktoś powiedzieć jakie ma gaźniki w 400, to było by już dobrze (ja mam 32mm, a gdzieś słyszałem, że były inne)

Druga sprawa, już do kogoś kto ma wyciągnięte gaźniki, to już całkiem idealnie by było, jak by dał zdjęcie tych plastikowych dekli od góry (jak one wyglądają od środka w nieblokowanych) i przepustnic (tych sterowanych linką, nie podciśnieniowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciągnij sobie service manual z działu download przyda się ;) wychodzi że były jeszcze 33mm

 

djnk.jpg

ctxi.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, potencjalną przyczynę mniejszej mocy już mamy, ale te zdjęcia też bym chętnie zobaczył ;)

 

Szkoda trochę, bo gaźniki do 400 ciężko dostać. Z drugiej strony jednak można się pocieszyć że może spali kilka kropel mniej (w poprzednim moto 2mm na jednym gaźniku dało się odczuć spalaniu).

Edytowane przez domban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moich gaznikach drzemia jakies sportowe (nieoryginalne iglice oraz dysze), ale i tak gazniki do wymiany/regeneracji mam. jak chcesz poczuc w swoim moc to zrob tak:

 

1) z airboxa wyjmij taka rurke gumowa (przez nia wlatjue powietrze) - zobacz czy jest poprawa

 

2) jesli bedzie roznica to fajnie, jak chcesz zobaczyc czy dalej bedzie lepiej to zdejmij filtr powietrza i zdejmij gorna pokrywe airboxa (tzk ze powietrze jest filtrowane tylko przez kratke w airboxie) i jak zobaczysz jak tak dziala napisz mi jakie masz efekty. najlepiej sprawdz tez spalanie na setke bez pokrywy..

 

czekam na efekty. dlawienia byly na kruccach gaznikowych czy tez na tlumiku, suzuki roznie tlumilo podobno..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.