Skocz do zawartości

1250S K7 - Czyżby Zbyt Wysoki Apetyt?


Gość djSW
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym sezonie zdecydowałem się na zakup dużego bandziorka w wersji "po lifcie" z 2007 roku. Jednym z kryteriów wyboru był jakoby rozsądny apetyt na paliwo wersji wtryskowej - jakież zdziwienie moje było, kiedy po 100km jazdy miejskiej musiałem wlać do smoka 10 litrów etyliny!

Po roku i kilku nawiniętych tysiącach mam następujące spostrzeżenia:
- w cyklu "szybko acz spokojnie", czyli przeloty autostradowe z prędkościami 140 - 180km/h i okazjonalnymi sprintami spalanie oscyluje w granicach 7,8 do 8,5l na setkę, co jest w miarę logiczne, ale...
- jazda miejska "bez pałowania", przy pilnowaniu obrotów i kulturalnym wyprzedzaniu to nadal prawie 10 litrów na każdą przejechaną serkę! Co może być nie tak?

Motocykl pracuje normalnie, wygrzewa się szybko, nie gaśnie, rozpędza się całkiem żwawo nawet do 250 "licznikowych" km/h. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić to nerwowe szarpanie przy obrotach oscylujących wokół 2000 na pierwszych biegach przy minimalnie otwartej przepustnicy. Bieg jałowy obroty trzyma stabilnie. Zaprzyjaźniony mechanik rozkłada ręcę i kwituje lakonicznym "to w końcu duży silnik".

Czy taki apetyt jest faktycznie normalny? A jeśli nie - co można z tym zrobić?

Dodam jeszcze, że to moje 4 moto, jeżdżę od jakichś 10 lat, choć pewnie niewybitnie, to całkiem sporo i podstawowe zasady tak prowadzenia jak eksploatacji motocykla nie są mi obce. Filtry czyste, olej nowy, z formalnego punktu widzenia wszystko jest ok. Ale nie sądzę, że podczas miejskiego kulania smok powinien żreć dwa litry więcej w stosunku do naprawdę szybkiego latania po peryferiach...

Pomocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 lata i nie umie sie przywitać :p: od lipca ;)
ale GAPA :lol:

 

tu

 

skrobnij cos o sobie, swojej przygodzie moto  a chłopaki CI podpowiedzą co i jak

pozdro :mario:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ale nie powiem :D

:p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wina tego arktycznego powietrza tak działa na spalanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on tak ma :D

 

a na poważnie  to mamy opcje szukaj - prawy górny róg i tam tez można wpisac temat i poszperać sobie;

dodatkowo przelecieć tematy w technice, bo na bank już był poruszanytemat spalania..nie raz :lol:

 

dasz rade ;)

Edytowane przez Marian-Awaryjny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, po lekturze, jak sądziłem, rozjaśniło mi się niewiele (głównie bragga o tym, jakie to ekonomiczne są sztuki poszczególnych użytkowników). Czas na wnioski i dalsze pytania:

- podstawowy stan maszyny, tzn łożyska, hamulce, opony, filtr powietrza, jest wzorcowy, nie wymieniłem tylko świec, pytanie tylko - czy świece mogą mi "zabrać" te dwa litry wachy?

- co to jest "PĘKNIETY WĘŻYK PODCIŚNIENIA"?

- czy znacie godny polecenia warsztat wyspecjalizowany w tym modelu (niekoniecznie ASO) który byłby w stanie rzetelnie poszukać usterki i ew. ją usunąć, a znajdujący się w okolicach Bytomia (śląskie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie rzeczywiście wysokie nawet jak na 1,2. Może w moto padł kiedyś zaworek regulujący ciśnienie paliwa i ktoś podparł go drutem tak jak Zielony. Spalanie wzrasta wtedy o te 2 litry +/- i wszystko by się zgadzało :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co tam niech strace :D jak wszystko chodzi dobrze ma moc i inne pierdoły to zmień świece i zrób zawory, filtr powietrza wzorcowy czyli przedmuchany czy wymieniony na nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie swiec pali 0,5l wiecej :P Srednio 7,2-7,7l. Jak widze, ze wodniak pali10l to jedyne o czym mysle to pompka paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy znacie godny polecenia warsztat wyspecjalizowany w tym modelu (niekoniecznie ASO) który byłby w stanie rzetelnie poszukać usterki i ew. ją usunąć, a znajdujący się w okolicach Bytomia (śląskie)

nie wiem czy wyspecjalizowany, ale w okolicy to mogę polecić http://czarnaowca.c0.pl/ albo http://www.tomekmotor.com.pl/...

z doświadczenia jeszcze wiem, że jak jeździec ma np. ca. 170 kg wagi to tez potrafi więcej wziąć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również bym sprawdził sonde lambda, ponieważ gdy jest uszkodzona, komputer dostaje fałszywy wynik i podaje zbyt dużo paliwa. Również podpiął bym go do komputera i sprawdził stosunek ilości paliwa do powietrza. Prawidłowy powinien być ok 14,5:1 czyli na litr paliwa 14,5 litra powietrza. Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest stosunek w jednostkach wagowych, a nie objętościowych. i żaden komputer nie pokaże czy mapa paliwowa jest ok.

wydaje mi się, że jesli lambda nie bedzie odpowiadac to wywali błąd na blacie.

a "zerowa" mapa wcale nie jest taka bogata, od średnich obrotów i mocniejszego odkrecenia gazu trzeba ją jeszcze mocno dolać, zeby uciekła z ubogości..

 

niemniej spalanie faktycznie, tak o 1litr mniejszejsze być powinno, chyba że "spokojna jazda" to pojęcie bardzo względne.. ja przy takim spalaniu to musiałem się niezle wsciekać z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel z lambdami jest tak, że nie ma takich rzeczy jak "lambda nie odpowiada". Jeżeli lambda padnie to najczęściej "zawieszona" na którejś wartośći (każda ma zakres pracy w V, najczęściej spotykane lambdy to 0-1V ewentualnie 0-7V), ewentualnie nie będzie pracować w pełnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, pomogliście bardzo! Teraz już wiem, w którą stronę szukać ew. usterki, bo moto bardzo mi leży, a i w stanie ładnym, tylko żeby troszkę mniej palił...

 

@Cirus -filtr był wymieniony na nowy, z pudełeczka świeżynka.

 

Jeszcze raz dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci jeszcze że zaczynaj od rzeczy oczywistych a nie od dupy strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci jeszcze że zaczynaj od rzeczy oczywistych a nie od dupy strony.

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do Daniela-opanujecie to.Dziwne masz te wyliczenia spalania.8,5/100km to na torze mi wykazało a tam raczej wysokich biegów nie użyłem.Może nie wiesz ze ma 6 biegów? Przy normalnej eksploatacji w trasach średnio 6l/100km wychodziło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie rzeczywiście wysokie nawet jak na 1,2. Może w moto padł kiedyś zaworek regulujący ciśnienie paliwa i ktoś podparł go drutem tak jak Zielony. Spalanie wzrasta wtedy o te 2 litry +/- i wszystko by się zgadzało :P

Zgadza się, regulator ciśnienia paliwa w pompie lubi płatać figle w tym modelu, niestety bez podmiany pompy trudno jest jednoznacznie określić jego wadę. Na poczatek wykręć pompę i sprawdź czy coś było przy niej grzebane.

BTW. Patent Kruka znany, powszechnie stosowany :prosze:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczął od filtra, zaworków, świec etc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.