Skocz do zawartości

Prowadzenie - Motocykl Ściąga Podczas Jazdy


Gość Åšrubek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym forumowiczem, oraz niedawnym posiadaczem gsf 650 2008r. Pierwsze wrażenia z jazdy jakie zauważyłem, to przy pokonywaniu zakrętów dosyć ostro, motocykl potrafi zaciąć zakręt. Mam takie wrażenie jakby zdejmowało oponę z felgi ( mam tu na myśli tylną oponę). Sprawdzałem ciśnienie i jest 2.7 bar także chyba ok.
Wcześniej jeździłem yamaha r1 i tam nie działy się takie historie. Może wina leży po stronie środka ciężkości oraz wysokości zamocowania silnika ?
Jeżeli dobrze myślę, to może ktoś ma jakiś sposób aby wygrać z tym zaciąganiem ? bo już dwa razy trochę spanikowałem i szarpnąłem sprzętem.

Pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Mad Jaro

    6

  • MetalBeast

    6

  • nieaktywny4

    5

Najpierw sie trzeba przywitac TUTAJ a potem będziemy myslec ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wysokie ciśnienie w oponie (Powinno być 2.5)

Źle zestrojone zawieszenie

Zła pozycja na Dziorku

Kapeć do wymiany

 

Ale obstawiam przede wszystkim Źle ustawione zawieszenie.

Jako ciekawostkę dodam że na trzy różne typy opon jakie miałem na Dziorku mam trzy rożne ustawienia dla jazdy solo

Czyli 9 kombinacji ustawienia dla jazdy solo zależnie od typu założonej opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Jak taki z Ciebie rajdowiec to podjedź do lepszej stacji wulkanizacyjnej i poproś o naładowanie 2,5 azotem. :D Wtedy ciśnienie nie spadnie/wzrośnie bez względu na to, czy opona rozgrzana czy zimna. To po pierwsze. Po drugie oponki w bandziorach to bardziej szosowo-turystyczne niż sportowe... Czas nagrzewania jest dłuższy i trzeba się dobrze nagimnastykować, żeby dobrze gumkę rozgrzać o nasz polski asfalt. Ja jeżdżę na cargo i tam wchodzę w winkiel na górę. Rozgrzewam gumę z 15-20 min żeby potem ją zamykać... 

Edytowane przez Kaban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak z innej strony, sprawdź w jakim stanie są łożyska tylnego koła. U mnie były takie właśnie objawy na zakręcie, zwłaszcza, że jedno łożysko było w gorszym stanie niż drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś pomyślałby o tym, że Bandzior to nie supersport jak R1 i inaczej się zachowuje w zakrętach. Ciśnienie ciśnieniem, ale różnica w konstrukcji, materiałach i typie sprzętu jest kolosalna, może po prostu przyzwyczaiłeś się do R1 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś pomyślałby o tym, że Bandzior to nie supersport jak R1 i inaczej się zachowuje w zakrętach. Ciśnienie ciśnieniem, ale różnica w konstrukcji, materiałach i typie sprzętu jest kolosalna, może po prostu przyzwyczaiłeś się do R1 ;)

Bez przesady. Tak wielkiej różnicy w winklu nie ma. Dosiadałem różne sprzęty(R1 także) i jedno czego nie można zarzucić Banditowi to ociężałość lub niestabilność w winklach. Szukaj feleru. Stawiam na zbyt wysokie ciśnienie w tylnej gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Jak taki z Ciebie rajdowiec to podjedź do lepszej stacji wulkanizacyjnej i poproś o naładowanie 2,5 azotem. :D Wtedy ciśnienie nie spadnie/wzrośnie bez względu na to, czy opona rozgrzana czy zimna.

 

2,5 w azocie to za mało - 2,5 jest to wartośc na powietrze na zimnej oponie - po rozgrzaniu opony powietrze z tego co gdzieś wyczytałem rozpręży sie o około 15-20% - jako że azot tego nie zrobi to trzeba by tego laczka dobić przy pompowaniu - wyjdzie 2,8 bara w azocie (przyjmując zwyżkę 15% dla powietrza po wygrzaniu opony)

 

Sam będę wbijał azot w laczka, tylko zweryfikuje to co napisalem wyżej - nabije laczka 2,5 powietrzem, polatam i po rozgrzaniu opony spr ciśnienie tym samym manometrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 w azocie to za mało - 2,5 jest to wartośc na powietrze na zimnej oponie - po rozgrzaniu opony powietrze z tego co gdzieś wyczytałem rozpręży sie o około 15-20% - jako że azot tego nie zrobi to trzeba by tego laczka dobić przy pompowaniu - wyjdzie 2,8 bara w azocie (przyjmując zwyżkę 15% dla powietrza po wygrzaniu opony)

 

Sam będę wbijał azot w laczka, tylko zweryfikuje to co napisalem wyżej - nabije laczka 2,5 powietrzem, polatam i po rozgrzaniu opony spr ciśnienie tym samym manometrem

 

Co do azotu miałem nabite po 2,7 i wydawał mi się za twardy i zmniejszyłem na 2,3 ale to za mało. Więc teraz trzeba dopompowac. Druga sprawa jest taka że po zmianie opon na Diablo Strada czasem mam podobne odczucie co Śrubek i nie mogę dojśc co jest przyczyną. Sprawdziłem wszystkie śruby czy czasem jakaś się nie poluzowała i czy nie ma wyczuwalnych luzów na zawieszeniu. Opony nowe z 2009 więc tu nie szukam , może wyważyc jeszcze raz? Albo któreś łożysko? Już sam nie wiem. Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 w azocie to za mało - 2,5 jest to wartośc na powietrze na zimnej oponie - po rozgrzaniu opony powietrze z tego co gdzieś wyczytałem rozpręży sie o około 15-20% - jako że azot tego nie zrobi to trzeba by tego laczka dobić przy pompowaniu - wyjdzie 2,8 bara w azocie (przyjmując zwyżkę 15% dla powietrza po wygrzaniu opony)

 

Sam będę wbijał azot w laczka, tylko zweryfikuje to co napisalem wyżej - nabije laczka 2,5 powietrzem, polatam i po rozgrzaniu opony spr ciśnienie tym samym manometrem

Dont be so sure!!!

 

akurat 2,5 to jest na rozgrzanej oponie.

dla kazdego ciut inne cisnienie bedzie optymalne

 

spokojnie po rozgrzaniu opony i 0,4 bara moze sie cisnienie zmienic, a po nabiciu azotem tez wzrosnie - tylko mniej.

 

Kolega nie napisal jak jezdzil ta R1 i ktory to kapec mu niby kroczy.... moze kolega korzysta z momentu w dolnym zakresie obrotow i tyl chodzi na granicy przyczepnosci??

 

roznica cisnienia 2,8 jeszcze takiej roznicy nie powinna robic, chyba ze kolega bardo dobrze jezdzi - ale to wtedy nie wiem czemu sie z R1 na kanape przesiada ktora poza silnikiem nie ma nic ;)

 

osobiscie polecam pompowac tak aby na rozgrzanych gumach bylo kolo 2,5 (wiadomo, nigdy idealnie nie bedzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dont be so sure!!!

 

akurat 2,5 to jest na rozgrzanej oponie.

I'm sure.

 

Serwisowka hanyes zwraca szczególną uwagę na to, że 2,5 bar'a ma być na oponie zimnej.

co nie pozostaje bez wplywu przy przesiadce na azot

- tyle w temacie wartości "książkowych"

 

oczywiście zgadzam się, że każdy pompuje laczki pod siebie, styl jazdy i gumy jakie ma zalożone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, to według mnie ważnym elementem na który wiele osób nie zwraca uwagi to profil opony. Ze swojego doświadczenia stwierdzć muszę iż mój motocykl lepiej idzie w zakręcie, na oponach o wyższym profilu. Dla przykładu podam że na 160/60/17 idzie gorzej niż na 160/70/17. Może to taka jednostkowa przypadłość, albo faktycznie stosowanie wyższego profilu daje jakąś tam poprawę w sterowności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i coś w tym jest. Jak miałem założony oryginalny rozmiar opony 150/70/17 to zamykałem ją bez problemów a teraz mam 160/60/17 i nie jest to takie proste B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dalon ma rację. Ciśnienie sprawdzamy tylko na zimnej oponie.

Ciśnienie rozgrzanej opony zaś sprawdzamy w przypadku opon sportowych do jazdy na torze (1,3 lub 1,9 bar - zależnie od producenta na tylnej oponie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś stan łożysk w główce ramy w przednim zawieszaniu? Jeśli masz walnięte łożyska, lub za bardzo skręcone, to może być też taki objaw. Najlepiej postawić moto na centralce, jeżeli ją masz, następnie potrzebna jest druga osoba, która usiądzie, bądź naciśnie na kanapę by przód uniósł się do góry. Teraz jak mamy przednie zawieszenie w górze, to możemy sprawdzić czy luźno chodzi na lewo i praw, czy się nie zacina i czy nie ma luzów (góra, dół). To tyle z grubsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

A czy ktoś moze wytłumaczyć ja regulować tylne zawieszenie w suzuki gsf 600 98r. bo za bardzo nie orientuje się w tym temacie ?

Dopiero oswajam się z bandziorkiem i też mam podobne objawy czyli "pływanie" tyłu, dodam ze wcześniejszy właściciel róznił się odemnie wagą z 30 kg :usmiech: na minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeś odgrzał kotleta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

po zeszło tygodniowej glebie, wymieniłem kierę, mierzyłem na 5 tyś różnych sposobów i sadzę że jest symetrycznie ustawiona. Obawiałem się czy serce i narządy poboczne są sprawne, porządnie rozgrzałem i rundka po osiedlu i o ile z silnikiem wsio ok to zauważyłem dziwną sprawę:

górna półka prosto względem baku i jadę lekko w lewo, jazda na wprost potrzebuje delikatnej korekty w prawo.
Na oko lagi wydają się proste, nie wiem czy kierownica ma jakiś wpływ na to i czy przesuniecie powiedzmy 5-10 mm zmieni to. Może felga krzywa ( mam nadzieje że to tylko AŻ to) też lekko dostała ale na oko tego przynajmniej ja nie wyczuje.
Rama nie sądzę żeby się "wygła"

gleba - paciak na prawą stronę i lekki szlif z 1-2 m przy prędkości 20 max 30 km/h

nie wiem czy to może mieć na to wpływ


mam także dziwne wrażenie że prawa strona coś trze jakby tacza była krzywa, ale wizualnie tego nie dostrzegam

gorączka przeziębienie czy jakiś wirus + zmartwienie z B. i na dziś już wymiękam nie mam siły

post-4998-0-45697100-1350073246_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl na centralną, ktoś naciska z tyłu, kręcisz przednim kołem patrzysz od przodu i widzisz czy tarte są proste.

Albo zacisk dostał i skrzywiło się jego mocowanie do lagi, dużo mu nie trzeba żeby się poddało.

 

Poluzuj lagi na półkach, może się skręciły stąd te ściągnie.

 

Jak nie trzymasz kiery to moto powinno jechać prosto, kilka mm w ta czy tamta nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jadę bez trzymanki to wytrąca równowagę i schodzi w lewo, niestety nie mam centralnej muszę oś wykombinować coby podnieść koło od przodu. No nic Pozbyć się swiństwa z organizmu i czas by sie tym zająć, jak zabraknie sił to przed sezonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy lagi masz równo z półką bo może od tego szlifa jedna się wysuneła albo wbiła i dlatego ci znosi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podnosnik hydrauliczny/lewarek we dwie osoby i jakis pieniek podloz w miejscu centralki. Reszte zrob jak wyzej pisali. Obejrzyj dobrze kolo. Od biedy mozesz dac do wywarzenia w wulkanizacji. Odrazu powiedza CI czy tarcze sa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.