Skocz do zawartości

Prowadzenie - Motocykl Ściąga Podczas Jazdy


Gość Åšrubek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

To że masz ustawione równo podług kresek Nie sugeruj sie tym !

weż suwmiarkę i zmierz dokładnie z jeden i z drugiej strony !

Ja zawsze odmierzam od końca wahacza te same długości ( aby suwmiarka była po lewej i prawej stronie w tym samym miejscu jak mierzysz odległości) robię kreski aby pomiar był dokładny

Póżniej suwmiarkę i mierzę do rantu na środku felgi

Ewentualna regulacja naciągiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Mad Jaro

    6

  • MetalBeast

    6

  • nieaktywny4

    5

To jeszcze sprawdze to ale mierzylem dzis skok na lagach i lewa jest wyzsza o 2mm ;/ raczej bledu pomiarowego nie popelnilem do przylozylem sie heheh wezme go na betonke jeszcze raz i te 2 rzeczy sprawdze tylko musze operowac zwyklym metrem lub tasma bo suwmiarki nie posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły meter albo taśma sie nie nadaje - najtańsza suwmiarka z alegro( 15 zł) będzie duuuużo lepsza.

 

U mnie powodem trzęsawek kierownicy było łożysko główki ( niedokręcone ) . Najlepiej wymienić je na nowe . To najważniejsze łożysko w całym moto i dużo bardzo zależy od niego.

 

Powodem tego co się dzieje u Ciebie może być nierówna ilość oleju w lagach też.

Edytowane przez Widmo80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale metrem krawieckim czy zwykłą miarka bo te maja luźną końcówkę i oszukują zazwyczaj około 2mm

Kup miarę warsztatową taką metalową długą listwę z wypaloną miarką na swej powierzchni (castorama, obi, praktkier, leroy merlin) w tych sklepach na pewno dostaniesz.

Edytowane przez Dante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra spiolem poslady i sa wyniki hehehe Przod jest tak jak wczesniej mowilem lewa wyzsza od 1,5 do 2mm od prawej i teraz tyl. Przewalone bylo dojsc ladu ale tez rownym nie mozna nazwac, wychodzilo mi od 2-3mm do 5mm wieksza dlugosc z lewej strony ;/ Mierzylem metrem budowlanym wiec odczyt nie jest napewno idealny ale cos musi byc w tym prawdy skoro sa jakies roznice.

@Widmo80 Te trzesawki juz jakby ustaly po wymianie opony, w 100% nie jestem pewien ale po 100km mi sie to juz nie przytrafilo, ale nie bede swirowal tylko dam to do sprawdzenia.

Zalozylem posta zeby cokolwiek sie dowiedziec na ten temat bo zazwyczaj mechesy jebia z kasy a efektow brak a tak to cos tam bede wiedzial. "Zielony w temacie" kolo profilu nie jest przypadkowo hehehe :D Jeszcze tylko chcialem zapytac gdzie znajde w malopolsce goscia co zajmuje sie motocyklami (naprawy i serwis) w Malopolsce najlepiej powiet Tarnowski .

Dzieki za rady Kiedys mysle sie zrewanzowac POZDRAWIAM !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-2 mm może być błędem pomiaru ale nie 5mm cosik jest nie tak.

Wejdź na http://moto-tarnow.pl/ tam jest zakładka Garaż i Warsztaty, sklepy

Polecane, poszukiwane warsztaty i sklepy na pewno coś znajdziesz

Edytowane przez Dante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

no to i ja odgrzewam kotleta.

Wszystko pięknie co tam nade mną napisano.

Ale zastanawia mnie, czy jeśli producent zaleca 2,5bara na oponki to z myślą o fabrycznie montowanych? Bo ja mam teraz Metzeler M3 i tak nie ufam mojej suzi że to masakra. Na suchym asfalcie daje radę, staram się zamknąc laczka, brakuje jeszcze z 1,5-2cm, pewnikiem dalej nie zejdę... ale w deszczu to się k..wa boję wogole brać winkle, prawie jak na rowerze jadę. Jak tylko się trochę składam, zaraz czuje że moto idzie w bok. Nie wiem, mam takie wrażenie. I to dwie gumy jakby razem się ślizgają?!

 

Czasami się tak zastanawiam, żeby może komuś kiedyś dać przelecieć się moim bandziorem żeby mógł porównać ze swoim, którego jest pewien i wie jak powinien się zachowywać moto w zakręcie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh ja na mokrym rondzie jade jak na szczudlach... Takze rozumiem Cie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh ja na mokrym rondzie jade jak na szczudlach... Takze rozumiem Cie :P

 

Ale czy to znaczy, że bandyta tak ma? Miałem okazję przejechać dobrych kikaset km z róznymi mitorami koło mnie )oprócz innego bandziora) i wszyscy tak jakby czekali na mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rondzie jest syf, ja poprostu sie boje i tyle  :P Jak Ci zalezy na dobrych laczkach na mokre to przejrzyj kilka ostatnich stron w temacie o oponach. 

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, tez tak raz chciałem przyświrować na rondzie, prawo, lewo, prawo i rura. no i  przy ostatnim złożeniu już odmawiałem paciorek, poślizg na piasku i cale szczęście że jakoś nogą mi się udało odbić, bo już się pokładałem. z tym że to było na kawie o 40kg lżejszej - od tamtej pory już sie nie wygłupiam:) pomyśle po prostu o torze w przyszłym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od temperatury opony moim zdaniem, jka opona ciepła można sobei pozwolić na bardziej lużny styl jazdy (ale tutaj ameryki nie odkryłem )

Jeśli chodzi o zaciąganie Bandyty w zakrętach

-Cisnienie w oponach (ale to juz tutaj każdy powiedział)

-sprawdz czy nei masz luzów na łożyskach  wahacza i tylnego koła (postaw na centralce i sprawdz )

- kontrola tylnego amortyzatora może jest z byt bardzo rozkręcony i nie dociska odpowiednio

Jeśli chodzi i technike skladania w zakrętach to tutaj juz wszystko w głowie siedzi i w psychice ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Ogrzeje troche kotleta. Ja też poprzedni sezon przelatałem na R1 i różnice w prowadzeniu są spore,szczególnie w winklach, ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia. Jak na razie na b12 zrobiłem ok. 200 km. I na dodatek na klocku tzn. W takim stanie była tylna opona w rozmiarze 190.Teraz kupiłem taką jak ma być (180) a na dodatek tą samą co miałem w R1, bo dobrze mi się latało na niej. O wrażeniach opowiem kiedy indziej, bo motocykl jeszcze jest na kanale (wymiana napędu, opona, płyny itd. )

 

Wysłane z mojego Combo przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to jak już rozmawiamy ogólnie o złym prowadzeniu, to proszę tutaj o podpowiedzi. Co zauważyłem pod koniec sezonu, a czym będę się musiał zająć teraz. 

Problem:

- moto przy wysokich prędkościach od 160km/h wzwyż robi węża / bardzo delikatnie wpada w shimmy 

- ostre skręcanie przy tych prędkościach objawia się dziwnym bujaniem / shimmą 

 

Co sprawdzone: 

- łożyska w kołach ok, jak nowe, oglądane przy wymianie opon 

- ciśnienie prawidłowe

- z ustawieniem zawieszenia nadal nie mogę dość do idealnego porozumienia, ale testowane przy różnych i objaw ten sam, a charakterystyka moto się zmienia 

 

Jedyne co przychodzi mi do głowy to łożysko główki ramy, ale moto nie wężykuje przy małych prędkościach, jak puścisz kierownicę to jedzie prościutko, można stać na podnóżkach i rozłożyć ręce jak papież. Any idea? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zmianą opon miałeś coś takiego ? Może opony lipne, jakie opony zakładałeś ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot Power z 2013roku także to też nie opony. Wcześniej nie wiem, nie goniłem tak :P Coś się po prostu zużyło / zepsuło, jak zmienię łożysko główki i to nadal będzie problem to nie wiem. Może to być coś innego, ale nie wiem co specjalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

I co było powodem? Źle (tragicznie) ustawione zawieszenie w porównaniu do tego co jest teraz. Źle sobie to wszystko w tamtym sezonie wymyśliłem i dlatego takie historie. Jak macie możliwość to wyregulujcie sobie dobrze zawieszenie w moto, zmienia to naprawdę wiele! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Panie i panowie taka sytuacja, zawieszenie w B12 po lekkim szlifie na lewą stronę .Po puszczeniu kiery minimalnie wali na prawo.

 

Sprawdzone:

* lagi (przyłożone jedna do drógiej jak również poziomicą  i są idealnie proste, przynajmniej na odcinku gdzie można zmierzyć rurę bez rozbierania amora)

* oś koła prosta również sprawdzona

* koło wyważone bez bicia napewno nie jest krzywe

* tarcze bez bicia w idealnym stanie praktycznie jak nowe zero śladów zużycia

* łożyska koła dobre

* łożysko główki sprawdzone (fakt jeszcze kulkowe, ale w dobrym stanie bez luzu, czy wgnieceń na bierzni) chodzi bez zacięć w żadnej z pozycji

* opona przód nie najmłodsza ale z dobrym bierznikiem może minimalnie wyząbkowana

* ciśnienie w oponach dobre

* opona tył trochę zjechana

* półki (na moje oko są proste, lagi idealnie celują w otwory bez najmniejszych zacięć, nawet obracając lagę w półkach nie ma żadnych zacięć)

* kierownica lekko skrzywiona lewa strona (ale myślę, że to nie ma znaczenia podczas testu no hend)

 

Pomiary:

-przykładając 2m łatę do tylnego koła tak aby stykała się z krawędzią opony dokonałem pomiaru przodu (od łaty do rantu felgi) i wyszło idealnie tak samo po oby stronach z lewej i prawej strony około 3,8cm oczywiście na wizualnie wyprostowanej kierownicy.

 

Spostrzeżenia:

- jak w trakcie jazdy bez trzymania nacisnęprzedni hebel dalej nie trzymajac kiery to tor jazdy sie prostuje

- to samo jak lekko wypchnę lewą stronę kiery wtedy łapie prosty tor

 

Uwagi:

- chwytająć lagi bez obciążenia (tak jak się sprawdza luz główki ramy) to ewidentnie wyczuwam luz miedzy lagą a goleniem w środku. Sątam jakieśślizgi które mogą się wytrzeći dać taki luz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos jeszcze sprawdzał tzn jechał tym moto i ma odczucie,że moto sciąga? Może jestes przewrażliwiony.W goleni są takie cienkie tulejki,które moga sie wytrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie jestem na tyle krzywy heh. Ale nikt poza mną nie jechał to fakt. Troche mnie to wkurza bo to jest naprawde odczywalne. W B6 tego nie odczuwam i leci prościutko. Na początku myślałem, że to może skręcone lagi w półkach i tylko trzeba je na nowo prosto ustawić i skręcić, ale ponowne skręcenie nie za wiele dało.

 

Zastanawiam się czy nie dać całej zawiechy do Tecrol w celu sprawdzenia i ewentuanego prostowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i panowie taka sytuacja, zawieszenie w B12 po lekkim szlifie na lewą stronę .Po puszczeniu kiery minimalnie wali na prawo.

 

Mój motocykl też sciąga na prawo. Poprzedni też sciągał...  w sumie to każdy jakim jechałem sciągał w prawo, szczególnie jak droga mocniej wygarbiona na środku :]   Takie już mamy drogi, żeby woda spływała do krawężnika. Aha, na lewym pasie sciąga w lewo (przy jezdzie pod prąd) :)

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jestes pewien, ze przed slizgiem wszystko bylo ok? Z moim byl tez taki problem na starych oponach. Po zmianie na nowy komplet problem zniknal. W lagach masz slizgi, zdaje sie jak dobrze pamietam user Tolinek wymienial je w swoim, kupowal w ASO chyba cos 250 zl za lage, czy tam sztuke.(o ile dobrze trybie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak było przed slizgiem bo zaryzykowalem i kupiłem takiego sprząta niedawno z myślą właśnie ze to będzie coś blachego. Wizualnie jest tylko przetarta lekko czacha na rogu i lekko lewy dekiel wiec nie sugerowalo to nic poważnego. Tym bardziej mierząc metrem z obu stron wychodzi idealna liniowosc no może jakieś odchylki 1-2mm dopuszczalne.

 

Na razie będę chyba tak jeździł, jak po zmianie opon będzie to samo to wtedy wyślę cala zawieche z polkami i oska do Tecrol do sprawdzenia ewentualnie prostowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a napisałeś, że kiera krzywa. Może to jest powodem, że leci ci w prawo. Ale i tak przypatrz się, czy to nie wina drogi, bo wszystkie moto ciągną lekko w prawo jak droga jest profilowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.