Skocz do zawartości

Blokada Kierownicy Zerwana. Kluczyk Nadal W Stacyjce.


Gość syspo
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jak wspomniałem w powitalni... odzyskałem swoją Suzi.

Miała już kilka niedoskonałości, ale fachowi (haha) złodzieje dołożyli swoje...

 

Przy kradzieży B6N 2002 fachowcy wyłamali mi blokadę kierownicy.

Po odzyskaniu motocykla z parkingu policyjnego próbowałem odpalić Suzi, wkładam kluczyk i próbuję kręcić i kręcić... maksymalnie dało się przekręcić pomiędzy pozycję LOCK a OFF i na tym etapie zakończyły się moje próby - kluczyk się zaklinował. Ani go wyjąć ani przekręcić.

 

Blokada z tego co zauważyłem posiada dwa bolce. Z lewej i prawej strony.

Została ona wyłamana tak, że można kręcić kierownicą w obie strony.

Wyjechany jest cały metal blokady od strony ramy - to o co te bolce blokowały kierownicę.

 

Szukałem dość sporo po wyszukiwarkach i jedyne na co natrafiłem to połowiczne informacje.

 

Potrzebuję dowiedzieć się co z tym fantem mogę zrobić aby doprowadzić moją Suzi do kolejnych orgazmów na wydechu ;)

 

Wyczytałem, że bez blokady da radę spokojnie jeździć i prawdopodobnie stacyjki nie będę musiał wymieniać.

Nie wiem jak do tego problemu się dobrać.

Czy rozkręcać cały przód (kierownica, górna półka, lampa, stacyjka...) aby się tam dostać.

Czy wystarczy lampa i... właśnie :)

 

Czy zablokowany w takim układzie kluczyk to dla mnie zła wiadomość? Czy odkręcenie stacyjki uwolni mi kluczyk?

Czy będzie problem z wymontowaniem samej stacyjki? Jakieś śruby dziwnego rodzaju mnie czekają (typu torx itp?)?

Szlifowanie ramy z resztek blokady wchodzi w grę?

 

Póki co pogoda nie sprzyja grzebaniu przy moto więc proszę o wszelkie rady i sugestie zanim będzie na to pora.

 

Wydaje mi się, że cały ten bałagan da mi jeszcze popalić...

 

 

Liczę na Waszą pomoc!

 

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząć musisz od zdemontowania stacyjki , na 99% będą tzw. torxy.Stacyjka przypuszczalnie do uratowania , zapadki które są w środku po wizycie złodziei zostały uszkodzone czyt. połamane .To o czym piszesz na ramie to chyba ogranicznik kiery .Blokada jako blokada jest w stacyjce -bolec który w tylko 1 pozycji ma miejsce do wysuniecia i zablokowania kiery. Stacja przykręcona do górnej półki od spodu zobacz jakie jest dojście i jakimi narzędziami dysponujesz, przypuszczalnie lampa i jest dojście .Rzadko demontowałem na moto z reguły miałem do czynienia z zdemontowanymi stacyjkami.Sruby trzymające stacyjkę często sa wkręcone na tzw. klej i mogą ciężko się odkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli juz coś jaśniej w tej kwestii :)

 

Na ramie są dwa wystające elementy: ogranicznik kierownicy o którym piszesz i wyżej, taki tunel (bardziej prowadnica) po którym porusza się bolec ze stacyjki. Od lewej strony maskuje bolec gdy kiera jest maksymalne skręcona w lewo.

Okolice tego "tunelu" są zmiażdżone przez bolec.

Nie wiem czy to będzie miało wplyw na prace kierownicy z nowa stacyjka, czy tez nie.

 

Rozumiem, ze w momencie łamania blokady bolec wbija się do stacyjki i w domyśle ma niszczyć zapadki? Jeśli tak, to podejzewam ze stacyjka do wymiany... Kluczyk można wysunąć w górę jedynie do połowy, a o jakimkolwiek kręceniu mogę zapomnieć...

 

Powiedzcie koledzy, czy zdejmowanie górnej półki wiąże się z późniejszą regulacja kierownicy? Czy śmiało można ja wykręcić aby był łatwiejszy dostęp do stacyjki?

 

Wysłane na szybko poprzez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal lampę i zegary to będziesz miał więcej miejsca :P ograniczniki kierownicy można dospawać tylko musisz jakiegoś magika znaleźć co ci to zrobi :) nowe stacyjki po £30 na ebayu .

Te śrubki trzymające stacyjkę tak jak kwinto59 mówi są na torxy ale te z bolcem antykradzieżowym i możesz spróbować go wyłamać śrubokrętem albo kupić odpowiednie klucze

 

edit> górna polkę możesz zrzucić później tylko trzeba odpowiednio ja dokręcić ale nie trzeba nic regulować

Edytowane przez Rubin87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie zmartwiłeś z tymi torxami :(

 

Stacyjke będę brał w komplecie z korkiem wlewu i zamknięciem siedzenia. Po co dwa klucze nosić ;) ale to dopiero po zbadaniu sprawy.

 

Rozumiem ze chodzi o odpowiednią siłę dokręcania, czyli klucz dynamometryczny niezbędny?

 

 

Przy okazji, ktoś się spotkał z manualem / serwisówką z opisem stacyjki? Czy to jedyny element owiany tajemnicą producenta?

 

Sobota zapowiada się pogodnie, wiec może uda mi się przysiąść do pacjentki ;] wyczaję co jestem w stanie zrobić już a z czym muszę poczekać...

 

 

Wysłane na szybko poprzez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze dokręcasz główkę ramy silą 45Nm (chyba, musiał byś sprawdzić z serwisówka) a potem luzujesz o 1/4 lub 1/2 obrotu. Na twoim miejscu przy okazji wymienił bym łożyska główki ramy tak dla świętego spokoju, ale wtedy będziesz musiał lagi wywalić żeby dolna półkę ze sztycą wyjąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc. ja jezdze z wylamana blokada kierownicy (od atkau malolatow w pazdzierniku) i jest ok. Sprobuj wydostac klucz i olej blokade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W planach mam zeszlifowanie pozostałości po blokadzie na ramie. Zobaczymy co wyjdzie w praktyce ;)

Przemalować - tak dla własnej satysfakcji.

 

Kluczyk, jeśli wyjdzie po dobrodzi może jeszcze będzie użyteczny.

Jeśli nie - nowa stacyjka z kluczykami...

 

Gdyby ktoś jeszcze coś wiedział na co zwrócić szczególną uwage to proszę o porady :)

 

 

Dzięki koledzy! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak

zdejmnij górna pułke

obruć ja upside down

rozwierc sruby mocujące stacyjke

wyjmnij stacyjke

rozkrec dół stacyjki

wypoierdol bolec

skreć wszystko do kupy nie mylić z gó...nem

potem załatw se ze szrota jakiego stacyjke i podmien ten bolec

ja tak zrobiłem jak mi próbowali zajumac B

 

 

ps. a jak co masz numeros w moim profilu

Edytowane przez Mikrus193
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj w całości mikrego tzn. odkręcić półke ok lepsze dojście , jeżeli nie masz odpowiednich narzędzi tzn. torxów masz inną opcje młotek i punktak po zewnetrznej krawędzi przyłóż punktak puknij i masz punkt zaczepienia , następnie wal już śmiało tak jak byś chciał odkręcić w samochodach masz tzw. śruby zrywalne łeb odpada ukręca się po dokręceniu. Cierpliwie odkręcisz śruby uderzając w punktak tak jak byś odkręcał gwint normalny nie żaden lewy -kierunek odkręcania .Jeżeli tunel na ramie moto zniszczony i bolec blokady nie ma się gdzie chować masz takie opcje: 1 po naprawie nie używasz pozycji stacyjki typu blokada kiery bo i tak się nie przekręci i nie zablokuje,2- możesz w naprawie uwzględnić nie zakładanie bolca blokady jest to możliwe wiem na 100% bo naprawiam na codzień i mam z tym kontakt..Bolec ten nie łamie zapadek tylko tzw. łamak który jest wkładany lub wbijany zamiast klucza i on poprzez przekręcanie niszczy zapadki.Więcej pytań dzwoń nr. w profilu.To że teraz nie możesz wyjąć kluczyka o niczym jeszcze nie świadczy czy można naprawić czy nie to na odległość wróżenie z fusów.W większości przypadków są stacyjki do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletu tez nie musisz kupowac, stacyjke zakoduja Ci do kluczyka ktory pasowal do wlewu i siedzenia.

 

Wysłane z mojej Xperia Z przy użyciu Tapatalk PRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki! :D

 

Ale nie bardzo mogę sobie zobrazować kwestię tych bolców...

Pytanie podstawowe - czy bez względu na to czy będzie ten bolec czy nie, stacyjka będzie funkcjonować poprawnie? Mówię o nowym bolcu.

Bo jeśli nie ma to znaczenia, nie mówię już o działającej blokadzie bo to już raczej odpada... z uwagi na stan tej blokady na ramie, to próbowałbym ratować starą stacyjkę.

Natomiast jeśli stacyjka nowa bądź stara ma się zacinać lub szwankować (w sensie przekręcania) tylko do pozycji OFF to będzie trzeba już kombinować.

 

Powiedzcie mi jeszcze, czy te śruby od stacyjki mam od razu skreślić i szukać nowych, czy też jest szansa na ponowne ich wykorzystanie?

W żadnym manualu nie znalazłem też ich specyfikacji... możecie mnie nakierować czego ewentualnie już szukać?

 

 

Kompletu tez nie musisz kupowac, stacyjke zakoduja Ci do kluczyka ktory pasowal do wlewu i siedzenia.

 

Zakodowanie kluczyka wyjdzie mnie zdecydowanie więcej jak kupno używanego zestawu.

Także ta opcja póki co odpada. Ale dzięki za sugestię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wykrecilem stacyjke z B6 1gen. bez wiekszych problemow a sruby przetrwaly nienaruszone. Specyfikacji nie znam moge Ci jedynie podeslac zdjecie :-)

 

Wysłane z mojej Xperia Z przy użyciu Tapatalk PRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wykrecilem stacyjke z B6 1gen. bez wiekszych problemow a sruby przetrwaly nienaruszone. Specyfikacji nie znam moge Ci jedynie podeslac zdjecie :-)

 

Wysłane z mojej Xperia Z przy użyciu Tapatalk PRO

Jeśli mogę prosić ;-)

Przynajmniej będę wiedział czego szukać =]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gwincie widoczny czerwony klej.

post-7518-0-81529200-1389911739_thumb.jpg

post-7518-0-62212400-1389911744_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki!

I już mi to uzmysłowiło co mnie czeka :)

Nie wygląda groźnie, chodź diabeł tkwi w szczegółach ;)

No to szukam śrubek.

 

W międzyczasie zamówiłem zestaw kluczy, (dzięki wskazaniu Rubin87):

 

post-7975-0-13619700-1389913505_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to macie chopoki szczescie bo w mojej półce były sruby niewykrecalne

ot taki żart od stajni SUZUKI

a ja swój bolec wyjołem i działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj odbieram swoja z regeneracji, wymieniali zapadki i dorabiali kluczyk bo nie przechodzila z OFF na blokade:-) zobaczymy jak wyszlo i jaka cena :-)

 

 

Wysłane z mojej Xperia Z przy użyciu Tapatalk PRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna półka ze stacyjką zdemontowana :D Jupii ;P

Po kilkunastominutowej walce przy próbie wyjęcia kluczyka ze stacyjki... odpuściłem. Nerwy by mnie jeszcze poniosły i coś bym narobił ;)

A kluczyk potrzebny (mam tylko jeden :-( ) aby otworzyć bak i siedzenie... nie chcę awaryjnie tego otwierać jak kolega z młodszego tematu :(

 

Obecnie czekam aż przyjdą torxy, aby odłączyć stacyjkę od górnej półki.

Jak się okazało - faktycznie są śruby gwiazdki z cyckiem zabezpieczającym po środku.

W międzyczasie szukam kompletu zamków dla Suzi.

 

Dlaczego? Bo nie widzę innej możliwości jak rozcięcie stacyjki kątówką aby wydobyć nieszczęsny kluczyk...

Bolec ze stacyjki ani drgnie. Jest wygięty w bok i nieco wbity do środka.

Próby wykaraskania go stamtąd spełzły na niczym, prócz dodatkowych rys...

 

Podejżewam, że po odłączeniu półki od stacyjki moim oczom ukażą się dwie kolejne śróbki - od dołu widać nagwintowane dziurki...

Pytanie - do czego one są? Czyżby pomogły mi wydostać kluczyk?

 

U spodu stacyjki widć dwie śruby z oderwanymi łebkami - trzymające stacyjkę w jedną kupę.

Ostatecznie idą do rozwiercenia jeśli górne okażą się lipą.

 

 

Czekam na ewentualne uwagi i pomysły :)

 

Poniżej fotki ustrojstwa...

 

 

post-7975-0-57839900-1390169484_thumb.jpg

post-7975-0-92693100-1390169487_thumb.jpg

post-7975-0-00571200-1390169491_thumb.jpg

post-7975-0-72775400-1390169493_thumb.jpg

Edytowane przez syspo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

syspo rozwierć ten bolec on go klinuje bolec wek lub odkręć te sruby z pod spodu i tamtędy sie do niego dostaniesz

albo zadzwon tera niespie jeszcze

Edytowane przez Mikrus193
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś rozwiercić będę musiał ;)

 

Dziwne jest to, że kluczyk ani drgnie w boki, ale do góry go podniosę tak do połowy... później następuje opór. I tyle.

Tak jakby coś blokowało kluczyk o ząbek... Myślałem aby coś do środka powciskać, ale jak pisałem nie chcę nic bardziej rozwalić ;)

 

Ha! Włąśnie wpadłem na pomysł - spinacz :D:P

Edit - nic to nie dało, nawet ciężko go tam wcisnąć :(

Edytowane przez syspo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz przekręcić kluczyk na pozycję off to zrób tak : kluczyk za główkę wkręć w imadło no musisz sobie go gdzieś poszukać i popukać w stacyjkę aby wybić ją z kluczyka. Jedyną rzeczą która trzyma kluczyk jest przypuszczalnie złamana zapadka jedna lub więcej.Nic nie uszkodzisz więc nie obawiaj się pukając zobaczysz że kluczyk się wysuwa. Nie można tak robić gdy np. kluczyk był wcześniej nadpękniety bo może się zerwać w tym miejscu.Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, kluczyk jest w pozycji miedzy Lock a OFF. Choć bliżej OFF... Postaram się jeszcze pokombinowac :)

 

Wysłane na szybko poprzez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.