Skocz do zawartości

Tempomat Mechaniczny


Pasek90
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

To i ja się na niego pisze, gdyby, jakby itp ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ihost_1459117489__2016-03-28-00-21-55.pn

 

Grubość pierścienia to jakieś 1,5mm

Średnica wewnętrzna (25mm) jest dostosowana do mojego niestandardowego rolgazu. Trzeba by było to zmierzyć ori. Średnica wewnętrza drugiego pierścienia (mocowanego do włącznika) to 28mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka jest grubość obydwu w trybie luźnym i w trybie zakleszczonym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syku,Jak już wyżej napisałem, mam niestandardowe manetki. u mnie działa to na zasadzie wypychania manetki i dociśnięciu jej do ciężarka kierownicy. We wtorek pokażę to na fokach. Zrobię też pomiary, ale myślę, że różnica to do 0,5 mm. Będę na powitaniu wiosny u Kokosa, to wszystko omówimy na żywca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instaluję CAD'a - zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

solid works sie nie bawiłem  - AutoCADem tak, a i tu nie za bardzo jestem w stanie wyrzeźbić to tak jak powinno być - zobaczę co wyjdzie

 

edzia:

 

a wyszło to:

 

ihost_1460048511__temp2.jpg

 

Oczywiście to nie wersja ostateczna, bo trzeba by trochę kosmetyki i dostosowania do wydruku 3D: inny format pliku oraz dołożenie kilku elementów coś jak wlewki przy formach wtryskowych - tyle wyczytałem, ale tu musi się ktoś doświadczony z drukiem wypowiedzieć.

 

@GreGF, mam też wersję z ze skosem po promieniu, ale nie wiem czy to wiele zmieni. W momencie obrotu krawędzie po stronie przeciwnej do lewarka będą się stykać - na wysokości lewarka powstaje to oddalenie, które blokuje manetkę. Powierzchnie nie będą się stykać idealnie w żadnym momencie, przynajmniej do momentu, w którym obie części się trochę nie wyrobią od użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie się wydaje że powinny być dwa albo trzy takie uskoki

aby docisk nie był w jednym punkcie a bardziej równomierny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, a dokładniej dołożeniu jednego symetrycznie - przy trzech może by i było stabilniej, ale przy tak małym urządzeniu było by troszkę "gęsto"

 

Cuś takiego miałeś na myśli?

 

ihost_1460053771__temp3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - tylko jeszcze nadlew czerwonego na całości okręgu i podpasowanie na obudowę przełącznika aby się czerwone nie obracało

 

może takie bolce? i otwory w obudowie przełączników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - tylko jeszcze nadlew czerwonego na całości okręgu i podpasowanie na obudowę przełącznika aby się czerwone nie obracało

 

może takie bolce? i otwory w obudowie przełączników

 

To już kwestia tego jak ktoś to chce montować, a i też kwestia dokładności drukarki, czyli jaki najcieńszy element jest ona w stanie wydrukować:

- nadlew na czerwonym musiałby być dość cienki, aby nie pogrubiać urządzenia

- można by też nie robić nadlewu, dołożyć po dwa bolce na każdym czerwonym elemencie - bolce wchodziły by tak jak mówisz w otwory nawiercone w obudowie + dodatkowo cały element klejony do obudowy. przy okazji można by jakiś szablon dodrukować, aby nie trzeba było kombinować rozmieszczeniem otworów pod bolce w obudowie

- można by też zrobić bez nadlewu, ale czerwone elementy były by zamocowane do dodatkowego pierścienia którego wewnętrzna średnica była by taka jak rurka kierownicy - nasuwasz, kleisz, a jak złapie to odcinasz pierścień od reszty, zeszlifowujesz nierówności. 

 

Pozostaje jeszcze jedna kwestia: obudowa do której klejony byłby czerwony element musiała by pozostać rozbieralna. Jeżeli klejenie było by na taśmie dwustronnej to mały problem, ale już przy klejeniu na stałe to lepiej by było aby czerwone elementy pozostawały osobno - tu odpada niejako opcja nadlewu.

 

Takie moje rozmyślania. Każda z opcji jest już w miarę łatwa do uzupełnienia na rysunku.

 

 

edzia:

Czy ilość miejsca między manetką, a obudową włączników można regulować w jakiś sposób?

Edytowane przez Owca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plastik obudowy przełączników jest składany z dwóch kawałków (jak dobrze pamiętam)

więc pomysł aby czerwony pierścień mieć w dwóch kawałkach jest dobrym rozwiązaniem

 

tylko może być potrzeba obrócenia na zielonym pierścieniu punktu uchwytu załączającego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ja dobrze kojarzę to połączenie elementów obudowy jest mniej więcej w poziomie czyli tak też ułożony byłby obecnie lewarek do załączenia tempomatu - przy zachowaniu drobnego luzu dla jałowego położenia lewarka to chyba całkiem optymalne umiejscowienie. Z resztą to można sprawdzić przy pomocy jakiegoś tekturowego modelu lub Grega zapytać jak u niego się to sprawuje i wygląda.

 

Dzisiaj już nie mam czasu bo do pracy muszę zmykać, ale jutro wymodeluję to jak ja widzę całość po wydruku. Myślę, że da się zrobić wersję uniwersalną uwzględniającą każdą opcję montażu według preferencji użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a byłem pewny że łączenie jest w pionie bo od przodu są przyciski

 

ale nie mam moto przy sobie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jak to u mnie wygląda, ale googiel pokazuje tak:

 

2.jpg

 

czyli nie jest źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeklbym nawet że jest dobrze.

Zastanawiam się nad odlewem z distalu

(brak dojścia do drukarki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by to mniej więcej wyglądało pod wydruk:

 

ihost_1460137353__temp4.gif

 

- czerwony element (średnica zew. 40mm, wew. 26, grubość 1,5mm) żółte wypustki u góry mogą służyć do stabilizacji w otworach w obudowie (średnica 2mm) ub można je po prostu obciąć jeżeli ktoś nie chce wiercić obudowy.

- pomarańczowy pierścień (średnica zew. 40mm, wew. 26, grubość 0,6mm) może służyć jako szablon pod wyznaczenie otworów w obudowie - otwory w pierścieniu oraz żółte słupki są umiejscowione co 60 stopni, pierścień też można nałożyć na wypustki u góry czerwonego elementu (skleić z czerwonym) i dopiero kleić do obudowy np na taśmie dwustronnej

 

Element zielony z czerwonymi przy takim ustawieniu (jeżeli ktoś by chciał przykleić tylko czerwone elementy do obudowy na stałe bez wiercenia pod bolce) stanowił by element prowadzący po kierownicy w trakcie przyklejania.

 

Żółte elementy (poza tymi wystającymi z czerwonego) działają jak łączniki - trzeba je potem odciąć i zeszlifować ewentualne pozostałości.

Edytowane przez Owca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podrzucic na maila plik pod drukarke? Wrzuce na druk jak sie uda i wam podesle do testów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podrzucic na maila plik pod drukarke? Wrzuce na druk jak sie uda i wam podesle do testów:)

 

Dobra, to tu jeden link na temat przygotowania pliku pod drukarki 3D. Jeszcze nie sprawdzałem czy da się to zapisać spod ACad'a w takim formacie - jak masz jakieś uwagi to wal na priv. Będę kombinował w tygodniu bo w Weekend mnie nie ma. Jak nie masz maila w profilu to też mi podrzuć na PW. Będę musiał troszkę sam lewarek przerobić, żeby wyglądał jako tako, ale to kosmetyka.

 

a zapomniałem o linku: http://materialination.com/jak-przygotowac-model-do-druku-3d/

Edytowane przez Owca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Też to narysowałem, puszczam właśnie do druku.

Pytanie jak to zamontować?

Mam grzane manetki i chyba jakiś niestandardowy roolgaz...

 

BjkDpSlh.jpg

Edytowane przez MotoSzajba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że masz za dużo tych wycięć, a tym samym za krótka powierzchnię ślizgu w momencie zablokowania rolgazu - za daleko przeciągniesz i będziesz się musiał skupić nad powrotem do pozycji wyjściowej, czyli obrót o jakieś 270 stopni.

 

Czym to malowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że masz za dużo tych wycięć, a tym samym za krótka powierzchnię ślizgu w momencie zablokowania rolgazu - za daleko przeciągniesz i będziesz się musiał skupić nad powrotem do pozycji wyjściowej, czyli obrót o jakieś 270 stopni.

 

Czym to malowałeś?

Z wycieciami to wiem... wydaje mi sie ze 3 to max, zrobilem na szybko. Rysowalem w SolidWorks.

 

Poza tym tego urzadzenia sie nie zamontuje na tej manetce (patrze na swojej Suzuki Bandit 600)

Konstrukcja manetki wyglada tak jak ponizej na zdjeciu.

Manetka to jeden odlew i pierscieni nie wsadzisz nawet jak zdejmiesz rekojesc.

 

Pierscienie powinny byc skladane z 2 czesci kazdy.

 

Taki przynajmniej obraz mi sie rysuje w glowie...

 

(Foto gdzies z allegro)

qqgSHMr.jpg

Edytowane przez MotoSzajba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Trochę inne spojrzenie na temat:

Urządzenie jest bardziej uniwersalne i nie ingeruje w osprzęt motocykla.

Tempomat zakłada się na manetkę i zaciska dokręcając śrubę.

Urządzenie działa w ten sposób, że odkręcamy gaz i opuszczamy tempomat tak aby oparł się na klamce hamulca.

Redukując gaz, tempomat powróci do pierwotnego położenia (nie będzie działał)

 

1IQMvSJm.jpg

Edytowane przez MotoSzajba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dziwnie wygląda na moto ale bardzo ciekawe ;) trzeba było wczesniej  sie pochwalić  projektem :P

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas coś ulepszam, pierwsza wersja była dość toporna...

 

1C0goe7l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.