Skocz do zawartości

Do Tych Co Na Torze


Kruk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dwa pytania.

 

1) Czy ktoś jeździł po torze na akcesoryjnych setach? Mam na myśli coś takiego:

 

sety_podnozki_as31gt_1_do_honda_cbr_1100

 

Pomijając estetykę tego, chodzi mi o dwie rzeczy:

Dzięki temu set można przesuwać w pewnym zakresie czy regulowanie coś daje, np. wygodniejszą pozycję, lepsze podparcie? Czy i tak jeździ się na tym ustawionym w "seryjnej" pozycji?

No i  toto się nie ugina, czy tym się szoruje się tym w zakrętach? Ktoś połamał, pogiął, lub zaliczył glebona bo się nie ugięło?

 

2) Radialna pompa sprzęgła - co to daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnych setach w bandicie się trze na rondzie jak dobrze zejdziesz, nie wiem jak w SV, ale te sety mają raczej za zadanie podnieść pozycje stopy i całego seta, po to żeby uniknąć tarcia o asfalt. Ruszać się nie mogą, bo w zakręcie bajker tracił by skupienie gdyby schodząc za nisko i szurając setem stopa by mu się przesuwała, więc to musi być sztywne wg. mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój znajomy tak zaliczył ślizg na RR. Zszedł za nisko, set się nie ugiął (bo nie jest "łamany"), podniosło mu tylne koło, i tym sposobem był 1k zł w plecy. Wszystko masz na filmiku od ok. 56s..

Po tym zdarzeniu, dorabiał jakieś dziwne dystanse, żeby jescze bardziej podnieść set. W rr i tak najniższe położenie odpowiadało standardowemu położeniu setów, także na pewno nie było mu z tym wygodniej.

 

Co do pompy - siła działajaca na tłocz\ek działa równolegle do siły zaciskającej klamkę, więc teoretycznie powinno być lepsze wyczucie. Spytaj Abdara, on Hajce chyba sobie pompę wymienił...

 

Edit.  nie zauważyłem, że Kruk pyta o sprzęgło - jakoś bym nawet na to nie wpadł :D

Edytowane przez LatajacySlon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abdar pompe hamulcową wymieniał a nie sprzęgła, jak dla mnie to sprzęgło na radialce  to chyba zbedna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radialna pompa sprzęgła? Żadna różnica, hydrauliczne sprzęgło i tak chodzi lekko a tam czucie nie ma specjalnego znaczenia, bo i tak 90% roboty robisz stopą, sprzęgło to tylko klik. Radialna pompa hamulca to ponoć lepsze czucie, bo uginasz klamkę tak samo jak pracuje pompa, ale siła jest identyczna reszta się nie zmienia. Należałoby zrobić ślepy test żeby się dowiedzieć, bo placebo działa na każdego kto dał kilka stów na taki gadżet :P

 

Akcesoryjne sety tylko tak ustawione, żeby nie zahaczyły o glebę przy winklowaniu, bo efekt masz taki jak na filmiku powyżej, swoją drogą jak ktoś zaliczył takiego szlifa przez set to sobie źle wszystko pomyślał... Do tego przenoszą drgania na nogi, więc lipa jak nie zapierdalasz, powinny być lżejsze od oryginałów. 

Plusy: przesuwasz wyżej nogi, zwiększasz prześwit, zmniejszasz masę moto, i lans. :)

Minusy: przenoszą drgania (pomijam kwestię gleby przez nie, bo po to są żeby zwiększyć prześwit! To jakby wyjebać na typowo sportowych oponach, bo się ich nie rozgrzało...) 

Edytowane przez Oktanski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.