Skocz do zawartości

Czym Się Zająć Przez Zimę?


daavid352
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Z wielką niecierpliwoscią wyczekuje już wiosny, żeby w końcu mieć okazję przestestować mój nowy nabytek - bandziora :D W międzyczasie chce coś sobie przy nim porobić, mrozy pomału mają odpuścić więc pogoda będzie sprzyjająca na siedzenie w garażu i dłubanie :P

 

Póki co zająłem sie kufrem, zrobiłem dodatkowe światła pozycyjne, stopu i migacze z taśm ledowych, odświeżyłem go czernidłem a środek do zamaskowania kabli wykleiłem filcem.

 

Teraz mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów ode mnie, co po zakupie motoru najlepiej przy nim sprawdzić, zrobić, wymienić? Olej i filtr to oczywiste, ale co poza tym?

 

 

P.S Jeszcze a propo kufra, skad najszybciej pociagnac do niego zasilanie do swiatel pozycyjnych migaczy i stopu? tylna lampa czy wpiac sie w ktoras kostke (jesli ta opcja to gdzie tej kostki szukac xD?)

Edytowane przez daavid352
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w dokładnie takiej samej sytuacji jak Ty. Też się nie mogę doczekać czarnego asfaltu i temperatury powyżej 10C. Na czas zimowy funduję sobie nowy olej, świece, zmieniam płyn w lagach i hamulcowy, prawdopodobnie do wymiany pójdą tarcze i klocki. W marcu jestem już umówiony na sprawdzenie zaworów i synchro gaźników. W tej chwili poszukuję też nowego kapcia na tył. Więc czas zimowego przestoju mam wypełniony, ale dzięki temu liczę że najpóźniej w kwietniu wyjadę w pełni sprawnym Dziorkiem na ulicę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zdolności mechaniczne pozwalają to możesz regulacje zaworów zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do motocykla:

Płyn hamulcowy wymienić, zaciski sprawdzić.

Łożyska wahacza wyczyścić i przesmarować

Główka ramy przesmarować.

Łożyska kół do sprawdzenia i ewentualnej wymiany.

Sprawdź też połączenia śrubowe w różnych miejscach czy sie nie poluzowały.

 

Co do kufra to ja bym sie ze stopem i pozycją wpioł w okolicy lampy a kierunki przy złączkach pod zadupkiem.

A do połacznia kufra z motocyklem użył bym złacza i gniazda mikrofonowego z CB radia chyba ze masz inny patent, bo też sie przymierzam do załozenia oswietlenia w kufrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do motocykla:

Płyn hamulcowy wymienić, zaciski sprawdzić.

Łożyska wahacza wyczyścić i przesmarować

Główka ramy przesmarować.

Łożyska kół do sprawdzenia i ewentualnej wymiany.

Sprawdź też połączenia śrubowe w różnych miejscach czy sie nie poluzowały.

 

Co do kufra to ja bym sie ze stopem i pozycją wpioł w okolicy lampy a kierunki przy złączkach pod zadupkiem.

A do połacznia kufra z motocyklem użył bym złacza i gniazda mikrofonowego z CB radia chyba ze masz inny patent, bo też sie przymierzam do załozenia oswietlenia w kufrze.

 

 

No to teraz jeszcze tylko poszukać tutoriali jak sie do tego zabrac i moge dzialac :P z mechaniką motocyklową nei miałem wiele wspólnego, ale mam nadzieję że przy Bandicie czegoś się nauczę bez jakichś szkód dla niego i mojego portfela :P

 

a kufer będzie połączony przewodem oplecionym opaska termokurczliwa z samochodowa kostka iso na koncu, bo w moim kufrze jest okragly otwor przez ktory przejdzie  wtyczka a ze jest na dnie kufra, to woda sie nei dostanie bo kufer w tym miejscu docisniety jest do plyty - bez zbednego kombinowania i przerabianai :D prosto i szybko :P po odpieciu przewod bedzie ladowal pod siedzeniem. Nie wiem tylko czy pozycyjnych nie pociagnac bezposrednio od aku, i na tym samym przwodzie nie zrobic jeszcze oswietlenia wnetrza ( zostalo mi troche tasmy led ) i jakiegos malego gniazda zapalniczkowego. Calosc dodatkowo zabezpieczyl bym bezpiecznikiem na kablu

Edytowane przez daavid352
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może olej w lagach sprawdzić? ;)

Podokręcać śrubeczki, dopatrzeć się ew. ognisk rdzy i je zniwelować!?

Jesli bardzo Ci sie nudzi, to sprawdź okablowanie w lampie, czy tam nic pozrywane nie jest :P ja miałam np. naderwane kable od lewego kierunku i przez to czasami fiksowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej sprawdzony srubeczki juz tez :P ale az tak bardzo mi si enie nudzi zeby sprawdzac cale okablowanie :P dopiero jak cos bedzie szwankowac to bede sie doszukiwal :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozesz zdjac lampe przednia, rozebrac:) i dokladnie umyc od srodka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozesz zdjac lampe przednia, rozebrac:) i dokladnie umyc od srodka

 

o to jest dobry pomysł :D czemu an to wcześniej nie wpadłem :P w sumie nadaje się już do czyszczenia od wewnątrz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byl gdzied nawet jakis tourial:) na temat rozkladania, czyszczenia i co wazniejsze skladania lampy (dla eSki oczywiscie, z soczewkami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew przewodniki po  Polsce i Europie poczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, znajdź se dziewczynę!

Albo kup Playstation :lol:

Dobrze powiedziane! Ja kupuję ps'a jak tylko oddam pracę magisterską bo jeżdżenie do Moto 200km żeby go poczyścić to nie ten rodzaj zabawy który można polecić na takie mrozy

 

Wysłane z mojego Xperia S za pomocą Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieni się ktoś dziewczynę za playstation? Bo mi się na razie grać nie chce :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byl gdzied nawet jakis tourial:) na temat rozkladania, czyszczenia i co wazniejsze skladania lampy (dla eSki oczywiscie, z soczewkami)

 

ja mam Nke wiec nie bedzie chyab problemow :P

 

Chłopie, znajdź se dziewczynę!

Albo kup Playstation :lol:

 

dziewczynę mam ale ciągle się mijamy ze względu na prace :P wiec chyba pora na PlayStation xD

 

ale to nie kwestia tego ze mi się nudzi tylko tego ze ciągle myślę o motorze xD na nadmiar czasu w sumie nie narzekam :D praca magisterska sama się nie napisze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z taką choinką na kufrze to długo na kontrolę nie będziesz czekał...zacznij lepiej od mechanicznych spraw albo tak jak Mikrus napisał sklej jakiś model, ja polecam Yamato w skali 1:200 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z taką choinką na kufrze to długo na kontrolę nie będziesz czekał...zacznij lepiej od mechanicznych spraw albo tak jak Mikrus napisał sklej jakiś model, ja polecam Yamato w skali 1:200 :D

ja tam wole byc widoczny :P po miescie kufra i tak nie bede ze soba targal a na trasie sie przyda :D w ogole givi oferuje akcesoryjne swiatla jak mi udowodnia ze to nie atestowane produkty givi? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów ode mnie, co po zakupie motoru najlepiej przy nim sprawdzić, zrobić, wymienić? Olej i filtr to oczywiste, ale co poza tym?

 

Pogadaj z użytkownikiem Pain - właśnie teraz przechodzi przez kuracje odmładzajacą dla bandziora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam wole byc widoczny :P po miescie kufra i tak nie bede ze soba targal a na trasie sie przyda :D w ogole givi oferuje akcesoryjne swiatla jak mi udowodnia ze to nie atestowane produkty givi? :D

Givi może oferować nawet atestowane nitro oraz wyrzutnie rakiet, co nie znaczy że możesz je zamontować do motocykla i używać na drodze w Polsce. Polecam lekturę Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Jak znajdziesz tam zezwolenie na montowanie dodatkowych (niefabrycznych) światłach stop, pozycyjnych, kierunkach to zwrócę honor i stawiam flaszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem prawnikiem nie jestem ale jak dla mnie to nie ma tam zadnego zakazu, jest napisane jakie swiatla motor ponien miec ale nie jest sprecyzowane ze pozanfabrycznymi nie mozebyc dodatkowych... ale to tylko moja interpretacja ;p

 

W kazdym razie nie wydaje mi sie zeby przyczepili sie do tego na kontroli a jak sie przyczepia to trudno ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wypolerowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie :D to widze juz spora lista mi sie zrobila :P a czym najlepiej polerowac, zwykla pasta tempo sciereczka i jazda czy polecacie cos innego? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed pastą tempo , jak kolektory bardzo zchamiałe można przelecieć papierkiem ściernym 1500- 2000 ( NIE GRUBSZYM !  ) - będzie szybciej :) oczywiście na mokro .

 

A jak Ci sie dalej będzie nudzic to wejdź na  http://www.chujnia.pl/        i poczytaj ,- mi sie to nigdy nie znudzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.