Skocz do zawartości

Bandit 400 - Niepokojące Dźwięki I Stuki W Silniku


AdrianR
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Okej. Rozumiem że łańcuszek może być do wymiany, przeciągnąć nie wiem czy dam radę, w momencie kiedy zmuszony jestem unieruchomić wałki rozrządu i wał korbowy.. :(

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Kondzio

    5

  • AdrianR

    17

  • Bandzior400

    9

Wymiana łańcuszka rozrządu zniwelowała i usunęła problem z dziwnym dźwiękiem. Łańcuszek okazał się za luźny i przez to te problemy.

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam wszystkich mam problem w swoim motocyklu otóż od jakiegoś czasu zaczęło mi coś stukać w silniku. I chciałbym zaznaczyć, że motocykl został kupiony jakiś miesiąc temu. I wiem, że to nie jest ani łańcuszek ani napinacz. Obawiam się najgorszego, że może być to Panewka. Proszę o pomoc. Filmik poniżej.

Pozdrawiam Michał

https://www.youtube.com/watch?v=FTLodzF9KTs

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesienie tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to wygląda na myszy :p:

a na serio przeczytaj :
http://polishbanditcrew.pl/topic/17330-tematy-nazewnictwo-popularne-tagi-edytuj-szukaj-i-porz%C4%85dek-na-forum/

może CI sie rozjaśni i pewnie odpowiedź na Twoje chaotycznie zadane pytanie juz padła
pzdr M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, to nie łańcuszek. Mi też się coś tłukło ale był to po prostu łańcuch. Twoje przypuszczenia mogą okazać się bardzo trafne. Jeździłeś ostatnio z ubytkiem oleju?

Ja obstawiam panewkę!

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, to nie łańcuszek. Mi też się coś tłukło ale był to po prostu łańcuch. Twoje przypuszczenia mogą okazać się bardzo trafne. Jeździłeś ostatnio z ubytkiem oleju?

Ja obstawiam panewkę!

Mam go miesiąć czasu i olej został wymieniony na motul 10W40 jaki i filtr paliwa ale przy kupnie kolega zauważył i było mało oleju po przechyleniu można było zobaczyć. Sprzedawca tłumaczył się tym, że jak był na synchronizacji i innych wymianach musieli mało mu nalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem CI tak. Skoro wykluczasz łańcuch i napinacz. Co można łatwo sprawdzić albo przez wyjęcie napinacza albo przez sprawdzenie długości ogniw. To według mnie najbardziej prawdopodobna jest panewka. Przy łańcuszku motocykl chodząc na wolnych obrotach sam zaczyna "brzęczeć". U Ciebie jest to przy wyższych obrotach. Miałem tą przypadłość w samochodzie i skończyło się na tym, że przez tydzień wymieniłem 2 silniki siedząc w kanale.  Bo kupiony na szrocie też był z uszkodzoną panewką.

 

Na początku u mnie przynajmniej przy około 3 tysiącach zaczęło delikatnie postukiwać. A ja jeżdżąc dalej i nie zwracając na to uwagi. (wrócić jakoś musiałem) dokończyłem dzieło zniszczenia i zaczęło tłuc konkretnie nawet przy odpaleniu.

 

Nie wiem. Jeśli jesteś pewien co do łańcuszka to może pora pogrzebać w piecu?

Przy jakich obrotach zaczyna się "stukanie"?

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem CI tak. Skoro wykluczasz łańcuch i napinacz. Co można łatwo sprawdzić albo przez wyjęcie napinacza albo przez sprawdzenie długości ogniw. To według mnie najbardziej prawdopodobna jest panewka. Przy łańcuszku motocykl chodząc na wolnych obrotach sam zaczyna "brzęczeć". U Ciebie jest to przy wyższych obrotach. Miałem tą przypadłość w samochodzie i skończyło się na tym, że przez tydzień wymieniłem 2 silniki siedząc w kanale.  Bo kupiony na szrocie też był z uszkodzoną panewką.

 

Na początku u mnie przynajmniej przy około 3 tysiącach zaczęło delikatnie postukiwać. A ja jeżdżąc dalej i nie zwracając na to uwagi. (wrócić jakoś musiałem) dokończyłem dzieło zniszczenia i zaczęło tłuc konkretnie nawet przy odpaleniu.

 

Nie wiem. Jeśli jesteś pewien co do łańcuszka to może pora pogrzebać w piecu?

Przy jakich obrotach zaczyna się "stukanie"?

Gdzieś tak od 3 tysięcy i nie ważne czy na luzie jak na filmiku czy jak jadę też stuka jednostajnie chyba że na wyższym biegu jadę i puszczę gaz to nie słychać jak odkręcam manetkę to znowu.

Edytowane przez Michau22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkładaj piec to może da się jeszcze uratować korbę. Prawdopodobnie nie wytarło jej jeszcze.

 

To są tylko przypuszczenia, nie mam pewności jednak według mnie problemem jest panewka.

Jeżeli dojdziesz do czegoś to napisz na forum, dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkładaj piec to może da się jeszcze uratować korbę. Prawdopodobnie nie wytarło jej jeszcze.

 

To są tylko przypuszczenia, nie mam pewności jednak według mnie problemem jest panewka.

Jeżeli dojdziesz do czegoś to napisz na forum, dla potomnych.

Na pewno napiszę. A skąd wiem, że to nie jest łańcuszek i napinacz bo mam kolegę mechanika i właśnie dzisiaj sprawdzał i powiadomił mnie o tym, że to jest w pożądku. Powiedział, że jutro dalej będzie szukał przyczyny i oby to nie była ta najgorsza ;/

Edytowane przez Michau22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostałem powiadomiony, że najprawdopodobniej jest to panewka, ale kolega nie jest do końca pewny. Trzeba wyciągnąć silnik i cały rozkręcić aby się dowiedzieć co naprawde z nim jest, ale to już komuś będę musiał powierzyć. Czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co mogłoby to być jeśi miałbym odrzucić panewkę ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pewien sposób sprawdzenia czy to panewka bez konieczności rozbierania silnika. Nie jest to metoda w 100% wykluczająca panewkę ale można wykryć taką usterkę.

 

Odkręcasz dekielek "mały" od strony kosza sprzęgłowego. Będziesz miał śrubę, którą możesz zakręcić wałem. Zdejmujesz zbiornik, fajki i wykręcasz świece. Po kolei sprawdzasz reakcję tłoków na ruch wałem korbowym w sposób:

 

1. Wkładasz cienki śrubokręt w miejsce świecy i gdy tłok jest w pozycji pomiędzy GMP a DMP dociskasz go delikatnie do tłoka.

2. Kręcisz wałem i sprawdzasz reakcję śrubokręta.

 

Jeżeli przekręciłeś wałem a śrubokręt nie zareagował. (równo z ruchem wału nie poruszył się w górę/dół)

Jeżeli przekręciłeś wałem a śrubokręt poruszył się delikatnie ale mimo to po naciśnięciu go tłok wraz ze śrubokrętem poszedł w dół.

 

To diagnoza jest raczej jednoznaczna - panewka.

Sprawdzałem tak dwa silniki samochodowe, oba z podobnymi objawami. (tylko dużo bardziej waliło i to nawet na jałowym) Więc nie wiem czy u Ciebie będzie już taka reakcja na wyrobioną panewkę.

 

Jeśli nie potwierdzisz tego moją metodą to i tak obstawiam panewkę, po samym filmiku i dźwięku. Metodą tą nie odrzucaj tego wyjścia. Po prostu sprawdzisz to bez płacenia komuś za rozbiórkę a może się akurat uda. Jeśli jest to faza, w której panewka nie wyrobiła/wytarła się jeszcze tak bardzo, nie wyczujesz tego.

 

 

Mam nadzieję, że w miarę jasno Ci to wytłumaczyłem. No i że jednak coś pomogłem.

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno spróbuje. Jutro mam go odebrać od kolegi a mieszka 30 km odemnie i pytanie czy mogę bez problemu wrócić do domu motocyklem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy tak.

Wytłumaczę Ci na przykładzie mojego samochodu. Zaczęło stukać tak jak u Ciebie przy 3 tysiącach obrotów. Musiałem wrócić z innego miasta. Wróciłem ale 7km od miejsca zamieszkania zaczęło tak tłuc, że silnik mało mi z pod maski nie wyskoczył. Nie miałem pojęcia, że to panewka.

 

Podsumowując. Jeżeli zaryzykujesz i będzie to panewka może zetrzeć się do tego stopnia, że zostanie uszkodzony wał korbowy. Nie jestem jasnowidzem i nie wiem czy będziesz go potem w stanie zeszlifować czy będzie Ci potrzebny nowy wał, panewki i kij wie co jeszcze. Czyli generalny remont silnika.

 

Proponowałbym ogarnąć przyczepkę bądź busa, wpakować bandita i nie ryzykować. Bo sytuację jaka jest teraz możesz jeszcze uratować nie wymieniając całego silnika.

Ale to tylko moje zdanie. Przydałoby się, żeby wypowiedział się ktoś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dkładnie fajnie gdyby ktoś również się wypowiedział. Jak jechałem tydzień temu do kolegi te 30 km to bez problemu dojechał a jak będzie teraz zagadka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

I jak sprawa się wyjaśniła

że trafił do działu sprzedam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że trafił do działu sprzedam

Polecam mniej dopierdzielać się do ludzi i czytać całe tematy, jeżeli już się coś pisze...

Jestem autorem tematu, mój problem rozwiązany został już  koło czerwca przez wymianę łańcuszka rozrządu.

 

Dante natomiast pytał o problem innego z użytkowników: Michauu22.

 

Więc wypraszam sobie zarzucanie wystawiania uszkodzonego motocykla.. :zdziwiony:  Co te kolorki robią z...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie śledzę wszystkich wątków w całej rozciągłości;
nie mam na to czasu i fizycznej możliwości,

wybacz jeżeli Twoje młodzieńcze ego zostało urażone


swoje uwagi o kolorkach zachowaj dla siebie :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o urażenie, po prostu odebrałem to jako najazd i skierowanie uwagi na to, że sprzedaje motocykl, który ma uszkodzenia i nie oznajmiam tego w ogłoszeniu zamiast wyjaśnić na forum i być w porządku. A właśnie staram się wobec wszystkich być okej.

 

Pozdrawiam Marianie, nie obrażaj się w takim bądź innym razie, nie o to tu chodzi. :driving_moto:

Koniec off-topa. Edytuję jeden mój post z wyjaśnieniem i oznaczam jako rozwiązany, jedynie do mojego pierwszego posta. A jest to połączenie kilku problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam.

Od dłuższego czasu miałem lekkie stukanie w silniku, myślałem że to może być wina luznych zaworów, gdy sprawdziłem zawory wszystko był ładnie ustawione, zaniepokoiły mnie tylko koniki na których ustawia się luz zaworowy, ponieważ w punktach gmp chodziły luźno, a mi się zdaje, że powinny być bardziej sztywno. No nic nie zdziałałem, aż dziś zaczęło stukać jeszcze bardziej, jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub rozwiązanie problemu prosił bym o pomoc. Niżej podsylam filmik

 

https://m.youtube.com/watch?v=7WhnduhzqLc

 

Wysłane z mojego LG-F320L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozrząd to kiedy Ty zmieniał? :)

Na moje oko to łańcuszek Ci się tłucze.. jak nic do wymiany. Albo napinacz Ci padł, bo w b400 lubi sie pieprzyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, na początku do zbadania rozrząd. Czyli luzy zaworowe, długość łańcuszka (w serwisówce jest opisany pomiar), no i napinacz.

 

 

Albo napinacz Ci padł, bo w b400 lubi sie pieprzyc

Pierwsze słyszę :D
Albo dobrze trafiałem (4 moje + 7 innych), bo zawsze były dobre ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki będę grzebać przy nim w tym tygodniu i dam znać co z rozrządem.

 

Wysłane z mojego LG-F320L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odkręceniu napinacza okazało się że w ogóle praktycznie nie napinał łańcuszka, ustawiłem go napinając sprężynę. No i teraz popełniłem błąd ( nie wiem czego to zrobiłem, chyba z własnej głupoty) odkręciłem dekielek z prawej strony i kręciłem śródą, nasłuchując odgłosy w silniku i nagle coś mi przyblokowalo że nie mogłem kręcić do przodu, po kilku próbach kręcenia do tyłu do przodu puściło. Założyłem napinacz i sprawdziłem czy czasem nie przestawilem rozrządu ( nic nie blokowalo w silniku to go poskładałem ) i wszelkie próby odpalenie nie pomogły. Panowie czy zapłon się czasem nie przestawił ?

 

Wysłane z mojego LG-F320L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.