Skocz do zawartości

Hid Xenon - Coś Jest Nie Tak? B12 S


Gość magic
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Zamontowalem zestaw xenon, zarówno do mijania jak i długich. Tylko pojawił sie pewien problem. Chodzi tutaj o światło drogowe (długie), jak widać na zdjęciu światlo mijania świeci bardzo jasno i prawidłowo. Natomiast drogowe nie dość, że ma jakiś dziwny kolor (ogólnie oba żarniki 4300k), jest słabsze to powstała jakaś plama między mijania a długimi. Może ktoś montował i mi podpowie o co tutaj chodzi?

 

post-7379-0-90608500-1392144570_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wszystko poprawnie zamontowane. lampa czyszczona. Na zwykłej żarówce świeci dobrze więc nie wiem czemu xenon ma problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami sie moze zdażyc, ze zestaw zarowka-przetwornica tworza fatalny duet. U mnie zdazylo sie tak, ze zarowka "plywala" jesli chodzi o temperature swiatla. Wymienilem przetwornice i problem zniknal... :)

 

Sprawdzczy masz mozliwosc podmiany przetwirnicy swiatla drogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarnik do góry nogami jest w drogowych. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w b12S xenony hid'a z zarnikami hb3 i hb4 i nie mam takiego efektu. Wydaje mi sie ze albo masz walnięty żarnik od długich albo nie jest poprawnie zamontowany. Albo "wchodzi" za głęboko, albo za płytko.

 

Jak jab2 pisze żarnik w długich uzupełnia mijania o część górną całego snopa swiatłą, ale jest to osiągane przez soczewkę-odbłysnik-przesłonę, a nie żarnik czy żarówkę. Jak na zwykłej żarówkę masz wszystko w porządku raczej szukał bym przyczyny w żarniku. Dla mnie nie wyglada to na przetwornice raczej na złe umiejscowienie zarnikami.

 

Masz może fotkę samego długiego światła? Po odłączeniu przetwornicy z mijania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem odwrócić żarnik (odciąłem kawalek mocowania by wszedł odwrotnie) i dalej to samo. Wkładam zwykłą żarowkę i świeci w miejsce gdzie kończą się mijania więc ok. Z tego co piszecie to albo żarnik albo przetwornica, albo to i to. Bo sam kolor świcenia mnie zastanawia, że taki słaby.

 

zdjęcia samych długich zrobię jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej zamień przetwornice a w zasadzie ich wyjście, prosty test a da Ci już odpowiedź. Z drugiej strony ja teraz zamierzam wyrzucić ksenon na długich i zostawić żarówkę. Ksenon nie nadaje sie do migania i chwilowego doświetlania zakrętów, zajmuje mu trochę czasu na rozgrzanie szczególnie jak jakis czas nie był używany. Mi to trochę przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jaką masz wersję elektryki? Ze światłem włączonym odrazu po zapłonie czy z osobnym wyłącznikiem? Ja mam to pierwsze rozwiązanie i zdarzało sie że przetwornice nie odpalały żarników po spadku napięcia przy rozruchu, efekt był taki że ksenon nie chodził a silnik już był uruchomiony i musiałem gasić i włączać ponownie. Trochę to kłopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jaką masz wersję elektryki? Ze światłem włączonym odrazu po zapłonie czy z osobnym wyłącznikiem? Ja mam to pierwsze rozwiązanie i zdarzało sie że przetwornice nie odpalały żarników po spadku napięcia przy rozruchu, efekt był taki że ksenon nie chodził a silnik już był uruchomiony i musiałem gasić i włączać ponownie. Trochę to kłopotliwe.

 

Z tego Co mi wiadomo, xeony nie lubią takiego traktowania. Powinieneś miec dodatkowy włącznik, aby móc je odcinać przy starcie - tzn żeby nie zapalały sie tylko na chwilę, przed kręceniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego Co mi wiadomo, xeony nie lubią takiego traktowania. Powinieneś miec dodatkowy włącznik, aby móc je odcinać przy starcie - tzn żeby nie zapalały sie tylko na chwilę, przed kręceniem.

 

 

Dokładnie tak, przetwornica padnie jak już tego nie uczyniła, zamień i sprawdź, ksenon potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie i osiągnięcie nominalnej temperatury barwowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego Co mi wiadomo, xeony nie lubią takiego traktowania. Powinieneś miec dodatkowy włącznik, aby móc je odcinać przy starcie - tzn żeby nie zapalały sie tylko na chwilę, przed kręceniem.

 

Tak, jestem tego świadomy. Dlatego jak tylko to zauważyłem zmontowałem sobie takie ustrojstwo

 

http://sklep.avt.pl/automatyczny-wlacznik-swiatel-samochodowych.html

 

Włączane po zapłonie, posiada dwa przekaźniki, jeden wykorzystałem do zasilania żarówki/przetwornicy wpinając się w linię bezpiecznika od świateł mijania.

Drugi poszedł na gniazdko 12V i podgrzewane manetki.

 

Działa to wszystko bardzo dobrze. Odpala całe ustrojstwo około sekundy po uruchomieniu silnika. A w przypadku jego wyłączenia, czy przełącznikem awaryjnym, czy po zdławieniu, wyłącza się po uruchomieniu rozrusznika.

 

Polecam. Jak kogoś interesuje mogę coś skreślić jak to wygląda i gdzie się wpiąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, przetwornica padnie jak już tego nie uczyniła, zamień i sprawdź, ksenon potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie i osiągnięcie nominalnej temperatury barwowej.

 

 

To ja miałem taką sytuację, a ponieważ w porę się zorietnowałem to wszystko chula jak należy.

Kolega magic chyba dopiero zakłada sobie ksenony i problem ma z długimi.

 

Jeszcze przyszło mi do głowy.

@magic czy masz nowy zestaw czy używany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 światło zapala sie razem z zapłonem

 

ad.2 zestaw nowy

 

edit...

 

Byłem sprawdziłem i przetwornice sprawne bo przełączyłem i nic się nie zmieniło, podłączyłem na odwrót i wszystko gra, natomiast samo światło drogowe się nie poprawiło. Możliwości pomyłki HB4 <-> HB3 raczej nie ma, bo nie pasuje w otwory. Zrobiłem zdjęcia, które musialem gdzieś "wrzucić" bo już nie mam transferu na forum.

 

fot1. samo światło drogowe podłączone pod przetwornice od mijania

 

http://imageshack.com/a/img541/8248/9gy4.jpg

 

fot2. światło mijania + zwykła żarówka w drogowych

 

http://imageshack.com/a/img841/4943/bjl4.jpg

Edytowane przez magic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda jak nic na uszkodzony żarnik. Tak jakby źródło światła w żarniku było nie w tym miejscu co powinno. Ponieważ soczewka i odbłyśnik ustawia snop światła ale tylko poprawnie jak w odpowiednim miejscu znajduje sie zródło samego światła. Żarówka jest ok to świeci jak należy. To tak jak z latarką i wykręcania w niej żarówki, zmienia sie kształt skupienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady,

 

jak będziesz miał chwilę to zdradź szczegóły jak zamontować to urządzenie do zapalania świateł po starcie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci się przyda to jest HID żarnika HB3 4300K, u mnie działa jak należy

 

 

Spróbuje zrobić tutorial do montażu i sposobu w jaki wpiąłem się w elektrykę do moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszy rzut oka wygląda identycznie, tylko jak się przypatrzyłem uważnie swojemu to zauważyłem jakieś brązowe plamki na tej małej bańce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plamki to podobno nic takiego, ja miałem jakiś biały nalot od wewnętrznej strony tej najmniejszej banki to podobno jest związane z samym gazem w środku, coś takiego usłyszałem przy zakupie swoich i rzeczywiście działały.

 

BTW ja swój komplet przezucilem z puszki. Miałem tam co prawda soczewki, ale żarniki 5000 zwrócił uwagę policji:( i wyszło na to ze dokupilem do kompletu hb3 i hb4 teraz mam w Suzi i cały zeszły sezon spokój.

 

A i tak z ciekawości gdzie "upchnąłeś" przetwornice? To była moja najwieksza zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magic może coś żle złożyłeś >? (Chodzi mi o zabieg kosmetyczny z czyszczeniem )

Jeśli problem do soboty się nie wyjasni ;) Mogę wpaść na kawkę w Niedzielę i założymy u mnie będzie kawa na ławę czy żarnik strzelony czy coś innego ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część Jastrząb.

 

Koledze na żarówce chodzi jak należy. Na ksenonie jest lipa.

Dlatego założymy xenone do mojego i bedize wiadomo czy to wina reflektora czy żarnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego założymy xenone do mojego i bedize wiadomo czy to wina reflektora czy żarnika ;)

Przecież wszyscy wiedzą, że chcesz odkupić ten xenon za pół darmo :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wszyscy wiedzą, że chcesz odkupić ten xenon za pół darmo :P

Jab :krzeslo:  ci kuzwa cicho mi tutaj :stupid:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.