Skocz do zawartości

Daniel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ja dobrze rozumiem, że jak już wszystko przejdzie przez de-assembler to możesz

wpisać cokolwiek Ci się podoba(upraszczam), skompilować, załadować i już?

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w taki wlasnie sposob sa ladowane kody do QS, zarządzania TURBO i inne bajery, dodatkowy kod jest wpisywany:) 

 

Aczkolwiek teraz to jest powiedzmy standardowa opcja ktora wystarczy uaktywnic w odpowiednim kompie:)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:Tolinek: mehehehe

 

A ile linijek programu w asm jest do rozkminy w takim np. Twoim GSXR?

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co to troche inaczej powiem żeby było łatwiej to porównać:)

 

plik z najstarszego procka 32 bit którego robimy czyli sh7052 ma 256 kb i linijek w hexie jest do 3fff0 (np gix k3 1000 lub k4 600), mój k6 600 ma procek sh7054 9 ma 384 kb i zakres do 5fff0 z kolei pliki z najnowszych gixow czyli od k7 1000 do obecnych mają różne wersje procka m32r i maja wielkość 1028 kb i zarkes do ffff0... jak ktoś zna ten język to sądze że widzi skale mniej więcej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, podsumowanie to: 3-4 lata lapmienia się w assembler co by samemu móc zrobić z tego pożytek (przy dużych chęciach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej:) Na szczęście jest to powtarzalne. Z racji że ktoś kiedyś zrobił niezłą robotę (Do Hayki i ZX-12 4 osoby przez 2 lata) to kolejne moto analogicznie można było ogarniać - z kilkoma wyjątkami rzecz jasna bo nie ma tak łatwo:) ja akurat siedziałem najdłużej nad swoim bo rok zanim wyszła pierwsza prawidłowa def z połową funkcji które obecnie są możliwe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze podziwiam normalnie, bo dla mnie to czarna magia. Bo jak nie widze jak cos ze soba dziala to dla mnie magia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie... Akurat tutaj to śmiesznie wyszło bo ja z wykształcenia jestem inżynierem konstruktorem więc z elektroniką i programowaniem zacząłem się zapoznawać dopiero przy tym projekcie, na szczęście mój kolega z którym współpracujemy jest właśnie programistą i elektronikiem więc można było wymienić się wiedzą i jakoś poszło:) Ja znam zasady działania mechanicznego a on elektrycznego/elektronicznego więc można wtedy ogarnąć znacznie więcej:) Chociaż teraz poziomy się prawie wyrównały:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany a gdzie kreski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie - jak pisałem wcześniej ja nie mam bo mnie mam w okolicy hamowni nawet w Mińsku porządnej, a od innych nie dostałem...

 

Wrzucam opinie użytkownika hardsoft z forum Bractwo Suzuki na temat przeróbki w jego Bandziorze 1250 2010

 

"Miałem okazję skorzystać u Carrego z usługi przeflashowania ecu w swoim Bandycie 1250 i jestem bardzo zadowolony. Po wymianie wydechu na przelot i filtra powietrza na K&N to była wręcz konieczność, przyjemna zresztą. Moto po wgraniu nowej mapy zbiera się o wiele szybciej, jest dynamiczniejsze, ponadto nie odczułem żadnych negatywnych skutków tej operacji. Sam koszt operacji jest śmieszny w stosunku do zakupu Power Commandera a efekt niesamowity. Zachęcam wszystkich zainteresowanych do skorzystania z usług Carrego bo naprawdę warto. Pozdrawiam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez cały cazas ktoś dopytuje o liczby i kreski i wreszcie mam coś do pokazania:)

 

Użytkownik Semai z forum Hayka.pl i jego Hayka 2012 wersja Europejskia (Polski salon). Założony filtr Pipercross oraz 4-2-1 Akrapa. Ja dodałem od siebie Mape paliwa, TRE, STP, i pare innych delikatnych modyfikacji. 

 

Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.

 

A oto co wyszło z tego projektu:)

 

b3ry.jpg

 

Jak widać jest bardzo przyzwoicie na już i tak mocno wyżyłowany silnik, ja jestem bardzo zadowolony:)

 

AFR przy 100% TPS było w normie, w 50% i 25% TPS zdarzało się że wyszło powyżej 15 (ale sporadycznie  i nie za dużo) więc tak koleś z hamowni jak i sam użytkownik byli zaskoczeni wynikiem i jakościa w porównaniu do kosztów:)

 

W tym sezonie zaczynamy już strojenie pod AFR na drodze. Wtedy będzie można znacznie więcej wyczarować;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carry, jeszcze jedno pytanie. Fundament. Sonda lambda. Zwykłe ECU. Powiedzmy - Twój Gix. po co są użwane wskazania z sondy?

Czy na ich podstawie jest korygowana dawka paliwa czy tylko jest do diagnostyki silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne sondy są wąskopasmowe czyli wskazują 0,1 - za dużo lub za mało (paliwa). Jest wtedy korekcja

 

Sonda szerokopasmowa daje dokładny odczyt AFR czyli wiadomo o ile za mało lub za dużo. 

 

Przy takim tuningu wyłącza się sondę lambda fabryczną (żeby nie przeszkadzała) i dawki ustawia się na sztywno pod kątem AFR:)

 

Ja ogółem jestem za tym żeby sondy były wyłączona bo one nie korygują dawki pod kątem mocy tylko emisji:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zmien w ecu, zeby korygowaly dawki pod katem mocy :)

 

mi sie wydaje, ze to chyba nie sonda przeszkadza, tylko ta targetowa petla korekcji pro-eco.. i jakby mozna ją zmieniać na wartosci mocno ponizej lambda 1 to juz byloby dobrze... a skoro taka sonda potrafi wykumac, ze jest ekologicznie (czyli. np. lambda>1.0x) i utrzymac to na pewnych obrotach itp itd.. to jakby jej cos tam podkrecil cyferki i wmówil, ze ekologicznie to lambda<0,90 mogloby zadzialac.

 

z drugiej strony, to troche sztuka dla sztuki, bo ani to tune dobry, ani zysk zaden.

 

ps. ja akurat jestem bardzo zadowolony z permanentnej instalacji sondy szerokopasmowej i ciagłego dostrajania dawek paliwa.

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzebaby zmienić odczytywanie sygnału z sondy fabrycznej co jest trudniejsze niż jej eliminacja i zastosowanie szerokopasmówki właśnie - tak jak piszesz sztuka dla sztuki bo porządnie strojenie można właśnie zrobić tylko na szerokopasmówce.

 

Nie dziwie się, że jesteś zadowolony to najlepsze co można zrobić - stroić w realnych warunkach pracy:) 

 

Dzisiaj kolejne elementy do projektu przyszły, jeszcze pozostały 3 przesyłki, troche jazdy i można wrzucać wyniki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli koryguje dawki. I teraz czy ECU cały koryguje na podstawie odczytów z sondy czy tylko przy pyraniu z lekko uchyloną przepustnicą kiedy to AFR jest

w zakresie pracy sondy 1 voltowej? Rozumiem, że wyłączenie lambdy polega na wycięciu kawałka kodu i przez co ten kawałek kodu z korektą odrazu robi

"jump" kolokwialnie mówiąc do obsługi map na sztywno, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa w całym zakresie.

 

Tak, sygnał ustawiony jest na sztywno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Panie, Panowie

 

Na cały czerwiec zamykamy kramik. Jednocześnie oferta przestaje być aktualna.

 

Na początku lipca wprowadzimy nowe możliwości strojenia pod AFR, czerwiec przeznaczamy na ogarnięcie tematu i potrzebne testy. Wiąże się to z całkowicie nowym cennikiem.

 

Jednocześnie planujemy otworzyć stronę internetową z informacjami oraz pełną ofertą. A żadna strona internetowa nie może obejść się bez zdjęć i opinii:)

 

Bardzo więc proszę o kontakt osoby które chciałby umieścić zdjęcie swojego motocykla oraz swoją opinię na stronie - będzie do dla Nas duża pomoc!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaraz zaraz, ale zdjęcia to chyba zadowolonych klientów, a nie wszystkich jak leci B)

 

To jeszcze raz - stroicie pod AFR, ale gdzie (hamownia czy droga?) no i jak (power commander  a potem mapa do ecu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stroimy pod AFR z na drodze na log boxie dostosowanycm do flasha i sondy oraz za funkcja autotune do ECU . Czyli jak się spotykamy wkręcamy sonde, podłączamy log box i osprzęt od sondy, wgrywamy wstepne wartosci zaplonu i STP i pozoastalych dodatkow (np wylaczamy sonde waspopasmowa) i pierwsza sesja, potem wgrywamy nowa mape na ECU i druga sesja. Po 2-3 sesjach juz tylko test czy nie ma wiekszych korekcji i gotowe:) 

 

Nie ma niezadowolonych xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

czytając cały temat bardzo się zainteresowałem Twoją działalnością Carry87, jak z waszą pracą, co się dzieje z kramikiem, bardzo miło by było gdybyś dał jakieś skierowanie na swoją stronę albo dane do warsztatu, bo jak wspominałeś o ponownym starcie od lipca to i tu daj info, chętnie bym odwiedził, tym bardziej że mam pewien silnik V2 do zaturbienia a o sterowaniu turbo i strojeniu pojęcia jeszcze nie mam, a też nie chce metodą drogich prób i kosztownych błędów się uczyć.  : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaturbienie silnika to koszty przekraczające kilka tysięcy złotych, a w zasadzie to co chcesz zrobić tanio? SV1000 2003?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwile obecną jesteśmy w 3/4 prac - strona istnieje ale wymaga dorzucenai pewnych informacji, wiązki i okablowanie jest porobione razem z adapterami (jesteśmy w stanie stroić 2 motocykle jednocześnie) jeżeli będzie taka potrzeba możemy rozszerzyć to do 4 jednocześnie:) Nie trzeba będzie montować bangla na sonde szerokopasmową i wszystko z montażem i strojeniem powinno zabrać około 5 godzin (+/- 1 godzina).

 

Co do samego turbo to Kruk sądze że wyczerpał temat po części... to bardzo droga zabawa bo żaden silnik fabrycznyn nie wytrzyma długo (prób i błędów i tak będzie kilka gdzie większość skończy się wymianą cylindrów lub uszczelki)

 

Jak tylko dokończymy wszystko (mam nadzieję ze przyszły tydzień) to na pewno dam znać co oferujemy i jak i gdzie i kiedy:) Jak dobrze pójdzie zrobimy małe tournee po kraju zeby móc stroić motury w różnych miastach... ale o tym wszystkim na spokojnie jak będe miał konkrety:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaturbienie silnika to koszty przekraczające kilka tysięcy złotych, a w zasadzie to co chcesz zrobić tanio? SV1000 2003?

Robiłem już z kolegą rzeźbę malucha z silnikiem od xx11, teraz mam w zimowych planach coś podobnego, może i również maluszek wraz z vtr 1000/tl 1000 i doładowaniem ok 0.5b :)

O koszta się nie boję, na mojego dziora już przeznaczyłem kilka, m.in. walki, rozwiert i tłoki, więc jak szaleć to ile się da. :)

 

 

 

Na chwile obecną jesteśmy w 3/4 prac - strona istnieje ale wymaga dorzucenai pewnych informacji, wiązki i okablowanie jest porobione razem z adapterami (jesteśmy w stanie stroić 2 motocykle jednocześnie) jeżeli będzie taka potrzeba możemy rozszerzyć to do 4 jednocześnie:) Nie trzeba będzie montować bangla na sonde szerokopasmową i wszystko z montażem i strojeniem powinno zabrać około 5 godzin (+/- 1 godzina).

 

Co do samego turbo to Kruk sądze że wyczerpał temat po części... to bardzo droga zabawa bo żaden silnik fabrycznyn nie wytrzyma długo (prób i błędów i tak będzie kilka gdzie większość skończy się wymianą cylindrów lub uszczelki)

 

Jak tylko dokończymy wszystko (mam nadzieję ze przyszły tydzień) to na pewno dam znać co oferujemy i jak i gdzie i kiedy:) Jak dobrze pójdzie zrobimy małe tournee po kraju zeby móc stroić motury w różnych miastach... ale o tym wszystkim na spokojnie jak będe miał konkrety:)

 

Jak potrzebujecie hostingu czy coś to zapraszam do siebie na HVS.PL, dla PBC dzisiejszej nocy ustanowiłem zniżkę 20% na kod PBC20. :)

 

Co do silnika to myśle, że jak dobrze poszukam to za 2-3 miesiące znajdą się dwa rozbitki, ewentualnie jeden a drugim zakupem byłby silnik, za śmieszną kwotę dzięki którym można by było zrobić pare eksperymentów, natomiast w kwesti wytrzymałości silnika chciałem na początek zrobić bezpieczne doładowanie i odprężyć go oraz zamontować wtrysk a dopiero potem szukać części idiotoodpornych. :)

Edytowane przez adenopl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Carry, mój nowy mechanik mówi, że texa pozwala na regulację mieszanki w sv1000 K3 - to jakiś totalnie inny system niż ten z którego korzystasz? Jakie są różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.