Skocz do zawartości

Gaźniki - Ogólne Problemy Z Gaźnikami


Gość Zwierzu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie tez tego teraz nie ma :) Co zrobilem? A no w zasadzie nic. Regulacje - synchro, zawory, filtr itp

Nie tyle co normalne ale te silniki tak maja i to jest powszechne. Nie slyszlaem by ktorys od tego umarl.

A no to mamy jasność sytuacji:)

Sam na pewno wiesz jakie to frustrujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kzdym badz razie te stuki od alternatora pozostaly raz na jakis czas, Rzadkosc, ale bywa. I tak sie ciesze ze w moim obecnym silniku jest w miare cicho w porownaniu do poprzedniego gdzie naprawde bylo mozna powiedziec ze ktos wrzucil wiadro gwozdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie jak na załączonym filmie.

Ja wiem, że Bandit ma nierówną pracę, czasami takie puknięcia "młotkiem o metal" są ale to normalne w tym typie.

Tylko tak jak Zwierzu napisał niepokoi mnie nadymanie się tego krućca, zdrowe to nie jest tak po mojemu. Jakoś nie powiązałem alternatora z tą sprawą, oczywiście jak piszecie zobaczymy co tam jest.

No i to puchnięcie krućców nadal spędza sen z powiek,

No i raz jeszcze dzięki za zainteresowanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm. U mnie też jest taka czkawka. Ale "stuknięcia" takiego jak na Twoim filmie nie ma.... poobserwuję temat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie winił bym w takiej sytuacji gaźników . W przedstawionych filmach ewidentnie mieszanka paliwo-powietrze zapala się w kolektorach ssacych . Powodów może być wiele ale na początek sprawdził bym czujnik Halla (potocznie zwany impulsatorem ) . To on podaje informacje kiedy ma nastąpić zapłon . Lub czy wirnik który steruje czujnikiem nie ma nadmiernego luzu . Ale ta teoria nie pasuje do faktu że strzały występują zawsze w jednym lub dwóch cylindrach . Drugim krokiem kontrola rozrządu jest możliwość że zawór nie zamyka na czas lub zbyt szybko otwiera i paląca mieszanka zapala się także w kolektorze . Zmniejszenie dawki powoduje mniejszą lub nie występuje eksplozja . Czytałem opinie o tzw lewym powietrzu w takiej sytuacji mieszanka jest uboga ale nie zmienia faktu że zapłon powinien nastąpić w momencie zamkniętych zaworów , W takiej sytuacji nie ma możliwości cofnięcia wybuchu do kolektorów ssących . Wracając do układu zapłonowego często silnikach z ZI zasilanych LPG ( wiem że nas to nie dotyczy ) padają przewody WN i cewki WN powodem jest zmiana oporności i może także w moto które było nie synchronizowane być podobną przyczyną . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mialem podobny problem.Kupilem moto z przelotem i na obr okolo 1200 kichal bardzo zadko. Jaja zaczely sie dziac przy synchro na 1750 obr. Tak strasznie kichal ze nie dalo rady ustawic. 

 

Wiem z autopsji ze powodem tego kichniecia z towarzyszacym puchnieciem kroćca jest uboga mieszanka. I tutaj bym szukal przyczyny

Edytowane przez Albin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micrus, do dwóch rzeczy jeszcze nie zajrzałem, jest to właśnie impulsator i alternator. W tym tygodniu tam lukne i zobacze co i jak. Rozrząd wymieniłem

no nowy, wszystko ustawione tak jak należy tu chyba jest tylko jedna opcja :) , cewki sprawdzane oscyloskopem, pokazuje że są ok. a szczelność też sprawdzana.

Albin pisze żeby szukać przyczyny w ubogiej mieszance, w zeszłym sezonie ustawione było na bogato, prawie bez ssania bestia odpalała a i tak strzelał, tylko nie była robiona głowica teraz pewnie będzie inaczej.

Jeszcze mnie zastanawia, czy można ustawić różną mieszankę w gaźnikach? Skoro kicha na drugim i czasami na pierwszym cylindrze to może by tylko te zubożyć lub wzbogacić?

Jak by się to miało do całości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uboga mieszanka w silniku powiadasz powodem takich objawów wybacz ale nie mogę się z tym zgodzić . Spalanie stukowe powstaje w momencie gdy faktycznie mieszanka jest zbyt uboga ale w tym momencie zawór ssący jest już zamknięty i nie ma możliwości by wybuch cofał się do kolektora ssącego . Mało tego w sytuacji zbyt ubogiej mieszance podczas przeskoku iskry zapala się nie wielki ładunek będący w pobliżu świecy . Reszta ładunku zapala się samoczynnie w warunkach podwyższonego ciśnienia i temperatury z zapłonu małej dawki blisko świecy . Sprawdzenie cewek moim zdaniem trzeba by zacząć od oporności uzwojenia pierwotnego oraz izolacji między niską a wysoką stroną . Niestety jest to tylko orientacyjne . Lepszym choć prymitywnym sposobem jest kontrola na jaką odległość przebija iskra i czy za każdym razem . Oscyloskopem raczej sprawdził bym czujnik halla jeśli masz dostęp . Co do składu mieszanki to polecam Colortune stara ale sprawdzone metoda na wzrokowa kontrole i po takiej regulacji synchronizacja . 

Edytowane przez Micrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie szanowne bractwo!

Otóż w końcu znalazłem winowajcę w moim przypadku! Piszę, aby się podzielić wiedzą z innymi może komuś się przyda.

No niestety, winne są gaźniki! Przełożyłem ze starszego bandyty (99r. nie regulowane od trzech sezonów) i normalnie żadnego kichania, strzelania nie strwierdzono w mojej maszynie i to jeszcze bez żadnej regulacji.

Natomiast ten starszy bandit z moimi gaźniorami (te wadliwe) kompletnie odmawiał współpracy, strzały w gaźnior były tak wielkie i częste, że synchro nie szło ustawić, wakuometr normalnie pierd***ca dostawał.

Jeszcze sprubuje wyczyścić gaźniory w myjce ultradźwiękowej, może co pomoże jeśli nie to zmuszony jestem do zakupu innych. Może ktoś z forumowiczów miałby do sprzedania jakieś gaźniki? Jak by ktoś coś słyszał to bardzo proszę o kontakt.

Dzięki, pozdrawiam, no i życzy sięWesołego Jajeczka Wszystkim!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie szanowne bractwo!

Otóż w końcu znalazłem winowajcę w moim przypadku! Piszę, aby się podzielić wiedzą z innymi może komuś się przyda.

No niestety, winne są gaźniki! Przełożyłem ze starszego bandyty (99r. nie regulowane od trzech sezonów) i normalnie żadnego kichania, strzelania nie strwierdzono w mojej maszynie i to jeszcze bez żadnej regulacji.

Natomiast ten starszy bandit z moimi gaźniorami (te wadliwe) kompletnie odmawiał współpracy, strzały w gaźnior były tak wielkie i częste, że synchro nie szło ustawić, wakuometr normalnie pierd***ca dostawał.

Jeszcze sprubuje wyczyścić gaźniory w myjce ultradźwiękowej, może co pomoże jeśli nie to zmuszony jestem do zakupu innych. Może ktoś z forumowiczów miałby do sprzedania jakieś gaźniki? Jak by ktoś coś słyszał to bardzo proszę o kontakt.

Dzięki, pozdrawiam, no i życzy sięWesołego Jajeczka Wszystkim!!!

Nie żebym nie mówił:)

Da sie wystroić te gaźniki na bank tylko trzeba dobrego speca jak już pisałem b12 jest fochowaty w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, fochowaty a jakże i też nie znam bardziej nerwowego motocykla. Może nie trafiłem na mega speca od bandziorów. Teraz mycie w ultradźwiękach i zobaczymy co dalej. Ja się cieszę, że znalazłem słaby punkt, choć ktokolwiek by to słyszał to w życiu na gaźniory by nie postawił.

Po świętach napisze czy ultradźwięki coś dały czy nie, raz jeszcze Wesołych Świąt!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

męczyłem się wczoraj pół godziny żeby wcisnąć gaźniki w króćce od airboxa i nie dałem rady, znacie jakieś triki ułatwiające montaż? czy po prostu muszę być cierpliwy i próbować wciskać dalej aż wskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

męczyłem się wczoraj pół godziny żeby wcisnąć gaźniki w króćce od airboxa i nie dałem rady, znacie jakieś triki ułatwiające montaż? czy po prostu muszę być cierpliwy i próbować wciskać dalej aż wskoczy

olej napędowy na palec i wysmarować :)

 

próbowałes jakiegoś poślizgu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludwika próbowałem, może jeszcze słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludwika próbowałem, może jeszcze słabo.

w takim razie więcej cierpliwości i samo zaparcia :) jest to upierdliwe, może, ktoś coś fajnego zapoda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zabrałem się za czyszczenie po raz pierwszy gaźnikow w bandit 650

post-9551-0-80492900-1429021164_thumb.jpg 

i napotkałem na kilka zagadek ( proszę o wyrozumiałość w nazewnictwie nie znam eng a mam serwisówke w tym języku) :

 

1. Po ściągnięciu kopułek sa dziwnie ,,zużyte, wytarte,, a przecież tam są delikatne rzeczy sprężyna plastikowy korek iglica więc co może byś przyczyną że tak wyglądają   post-9551-0-08858800-1429019382_thumb.jpg

 

2. Komora ,, iglicowa,,  też troche przetarta i nie wiem czy przy wcześniejszym czyszczeniu ktoś zrobił to za pomocą "młotka i przecinaka" czy może jest jakaś inna przyczyna

post-9551-0-61477200-1429019798_thumb.jpg

 

3. Pomierzyłem wysokość pływaka i u mnie wszędzie było ok 13,5 mm. A serwisówka mówi że musi być 17 mm. Czy jakoś się tą wysokość ustawia czy tak ma być?

 

4. W serwisówce iglica ma jakieś podkładki czy oringi a u mnie było tylko tak:

post-9551-0-98454800-1429020041_thumb.jpg

 

 a w serwisówce 

post-9551-0-50040800-1429020328_thumb.jpg

 

Reszta wg. mnie była w porządku pływaki całe, zawory iglicowe nie mają dobry kształt, iglica również, membrany i korki całe.

post-9551-0-18215200-1429020826_thumb.jpg  post-9551-0-31886700-1429020953_thumb.jpg  post-9551-0-62338700-1429021018_thumb.jpg

 

5. jak sprawdzić "grzanie" w poszczególnych gaźnikach i czujnik położenia przepustnicy czy są sprawne.

Z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez korzen91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wygląda tak jak by ktoś pomyślał, ze to jest jakaś blokada i chciał to usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zejdź do garażu, już włożyłem. A tak serio to jak nie chcą wejść to najpierw odkręć airbox jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, wyjmij filtr powietrza i cofnij gaźniki maksymalnie do tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ktoś wycinał blokadę, nieudolnie, poprawić.

2.Zostawić,

3.Usiądź, popatrz pomyśl, jak nie dojdziesz to polecam książkę o gaźnikach, serio, a regulujesz poprzez odgięcie metalowego języczka, ale kolego, w serwisówce masz z rysunkami, to nie boli.

4.Złóż jak miałeś, będzie jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ktoś wycinał blokadę, nieudolnie, poprawić.

2.Zostawić,

3.Usiądź, popatrz pomyśl, jak nie dojdziesz to polecam książkę o gaźnikach, serio, a regulujesz poprzez odgięcie metalowego języczka, ale kolego, w serwisówce masz z rysunkami, to nie boli.

4.Złóż jak miałeś, będzie jeździć

Jaka blokada tam była czy była po coś potrzebna? A co do ad3 to tak myślałem że trzeba podgjąć a pytam bo właśnie kilka rzeczy odbiega od serwisówki czyli z tych moich 13,5mm ustawić na 17? i czy po tym będe musiał regulować mieszankę?  Mam nadzieję że to wszystko pomoże rozebrałem te gaźniki wyczyściłem bo motor wolniej mi się grzał na 2 cylindrach do tego ustawiłem zawory wymienilem olej filtry świece. Mam nadzieję że te zabiegi pomogą bo nie mogę nacieszyć się jazdą :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie temat dotyczy konkretnej przypadłości gaźników , ciężko takie tematy gdzieś znaleźć ale robi się syf i kolejni użytkownicy nic nie znajdą...proszę o usunięcie postów nie związanych bezpośrednio z tematem "stukania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie temat dotyczy konkretnej przypadłości gaźników , ciężko takie tematy gdzieś znaleźć ale robi się syf i kolejni użytkownicy nic nie znajdą...proszę o usunięcie postów nie związanych bezpośrednio z tematem "stukania".

Założyłeś temat "Ogólne problemy z gaźnikami" (chyba że został zmieniony przez admina) a powyższe posty chyba tej tematyki dotyczą?

 

Dodaj tag "stukanie", "stuki"  i będzie można łatwo temat odnaleźć.

 

 

5. jak sprawdzić "grzanie" w poszczególnych gaźnikach i czujnik położenia przepustnicy czy są sprawne.

 

 

Czujnik położenia przepustnicy sprawdza się mierząc oporność: http://postimg.org/image/7fe8zsvz3/ ;

Edytowane przez zoozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.