Skocz do zawartości

Gaźniki - Ogólne Problemy Z Gaźnikami


Gość Zwierzu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może ktoś na forum spotkał się z podobnym problemem jak mój, a mianowicie

Po synchronizacji gaźników i ponownym założeniu zbiornika paliwa (synchro na dodatkowym zbiorniczku), po uruchomieniu silnika przewodem przelewowym w gaźniku leje się benzyna silnik się zalewa i gaśnie, po zdjęciu przewodu podciśnieniowego otwierającego zawór w kraniku paliwo przestaje wypływać i silnik pracuje normalnie na paliwie znajdującym się w komorach pływakowych. Myślałem, że może pływak/pływaki się zawiesiły ale po całkowitym zużyciu benzyny z komór pływakowych i ponownym napełnieniu nic to nie pomogło. Czy ktoś może mi podpowiedzieć coś w tej kwestii pozdrawiam.

zaworki iglicowe puszczają, tzn nie zamykają dopływu paliwa do komór, dopiero jak odetniesz kranik (przewodem podciśnieniowym) przestaje lecieć, masz filtr paliwa?

 

może jakiś paproch wpadł do gaźników podczas regulacji i zablokował zaworek iglicowy??

 

trzeba rozebrać gaziory

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworki iglicowe puszczają, tzn nie zamykają dopływu paliwa do komór, dopiero jak odetniesz kranik (przewodem podciśnieniowym) przestaje lecieć, masz filtr paliwa?

 

może jakiś paproch wpadł do gaźników podczas regulacji i zablokował zaworek iglicowy??

 

trzeba rozebrać gaziory

nie miałem filtra paliwa przy tym dodatkowym zbiorniku i to pewnie będzie to o czym piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Po 2 dniach regulacji (owianych tajemnicą) spec z Nowego Dworu Maz. ogarnął nic nie stuka pieknie trzyma obroty na jałowym 1100 :)

Bardzo dziękuję za wszelkie porady, moj przypadek jest kolejnym gdzie ustawianie na serwisówke jest do bani i do regulacji gaźników ewidentnie potrzebne są szklane świece.

Cieszę sie ,że nie skończyło sie zwalaniem głowicy.

Podrzucisz namiar na tego speca? Może jeszcze pracuje w fachu to też bym się do niego udał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmyler jest taka sytuacja że nie potrzeba magii czy innych śmiesznych urządzeń tylko ogarnietego mechanika który ma pojecie o tym co robi. A owe "kichanie" moze mieć milion przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Wczoraj przy czyszczeniu gaźników wypadła mi taka tulejka:

 

ihost_1490168232__tulejka1.jpg

 

 

ihost_1490168259__tulejka2.jpg

 

Wszystko wskazuje na to że jest to pozycja 26 z poniższego schematu

 

CE_19178_1.JPG

 

Tulejka z jednej strony jest płaska (zdjęcie pierwsze) a z drugiej ma lekki stożek (zdjęcie drugie). Pytanie która strona powinna być skierowana w stronę dyszy, wydaje mi się że płaska, ale nie mam pewności. Pytanie drugie, czy wystarczy normalnie ją włączyć i przykręcić dyszę? Zastanawia mnie dlaczego tylko ta jedna wypadła a pozostałe siedzą na swoich miejscach, w opisach o czyszczeniu gaźników nie znalazłem żadnych wzmianek o tych tulejkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo one zwykle sie trzymaja i nie wypadaja :) a pasuja tylko w jednej pozycji takze składaj na spokojnie z wyczuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przyjrzałem się temu i faktycznie - tak dla potomnych - stożkiem w stronę igły, a płaską stroną w stronę dyszy.

 

Żeby nie było za łatwo, poskręcałem, chciałem wrzucać do moto, ostatni rzut oka na gaziory i kolejny problem. W gardzieli gaźnika są takie "igły", nie wiem co to i w jednym jest to wyłamane. Nie mam pojęcia czy wcześniej były wszystkie czy nie, akurat na zdjęciach które robiłem tego nie widzę. Z gaźnikami obchodziłem się jak z przysłowiowym jajkiem więc wydaje mi się że to nie moja sprawka, ale nie wykluczam tego. Wg schematu wygląda to jak dysza regulacji składu mieszanki, ale to chyba nie to. Prośba o pomoc z identyfikacją.

 

Poniżej zaznaczony element którego brakuje:

 

ihost_1490259922__5wxlac0.jpg

 

A tak to wygląda w pozostałych:

 

5uN6qRk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ktoś  ułamał i teraz nie ma

Brakuje dokładnie tego szpica :

Sruba składu mieszanki w aso 36 zł

ee54d19d9fc0a8e4d55cedeb0727eaa2.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mumin,  a jednak się myliłem. Myślałem że to zwykły kołek. Ale dobrze mówiłem że Bald będzie wiedział i na pewno pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ktoś  ułamał i teraz nie ma

Brakuje dokładnie tego szpica :

Sruba składu mieszanki w aso 36 zł

 

 

Czyli jednak, dzięki, walczę dalej :D

 

Mumin,  a jednak się myliłem. Myślałem że to zwykły kołek. Ale dobrze mówiłem że Bald będzie wiedział i na pewno pomoże.

 

Dzięki za chęci :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku do swojej b12 płaciłem za komplet 4 śrub + oringi coś koło 250 zł. Tanio nie było może znajdziesz jakieś używane gaźniki na zapas jak by co. I zobacz czy reszta śrub składu mieszanki jest ok - szpikulec ma być prosty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leżą mi jakieś gaźniki w garażu, zobaczę jak wrócę puść sms mumin to zobaczę

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może jakiego typu są dysze w gaźnikach od B6 główne i pilotujące?  I przy okazji może komuś się obiło o uszy jaki rozmiar miały dysze w Bandicie 750??? Muszę zamówić a nie mam aktualnie dostępu do motocykla.  :slash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może jakiego typu są dysze w gaźnikach od B6 główne i pilotujące?  I przy okazji może komuś się obiło o uszy jaki rozmiar miały dysze w Bandicie 750??? Muszę zamówić a nie mam aktualnie dostępu do motocykla.  :slash:

ihost_1490724165__beztytulu.jpg

 

w kwestii bandyty 750, poszukaj serwisówki na necie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może jakiego typu są dysze w gaźnikach od B6 główne i pilotujące?  I przy okazji może komuś się obiło o uszy jaki rozmiar miały dysze w Bandicie 750??? Muszę zamówić a nie mam aktualnie dostępu do motocykla.  :slash:

Po co Ci moto wystarczy,y w serwisowke zajrzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie po nr części znajduje mi tylko oryginalne dysze z SGP i wszystkie za granicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam. Panowie szukam natarczliwie odpowiedzi na moj problem i nie wiem czy ktos sie z tym spotkal ale nigdzie nie znalazlem podobnego problemu :( po regulacji zaworow czyszczeniu gaznikow moj bandit ma problem przy synchroniacji.

 

Problem wyglada tak, czytalem, ogladalem filmiki i podcisnienie na gaznikach/kroccach przy synchro powinno wynosic okolo 0.22 u mnie tak jest na 1 i 2 gazniku natomiast na 3 i 4 mam 0.4 i za cholere nie chce byc inaczej krecac śruba od dawki paliwa.. czy to moze byc wina zaworow albo rozrzadu ze podcisnienie jest większe niz w pozostalych gaznikach ? Dodam ze moto strzela w wydech jak by dawka paliwa byla zbyt bogata :(

 

Dodam jeszcze, ze przy dodaniu gazu na wolnych slychac jak by silnik chial zaciagnac duzo powietrza (albo wydmuchuje ?) Moje pytanie czy moglem zrobic za ciasno zawory ? I przez to sa takie problemy ?

Edytowane przez Antyqwas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchonizacji gaznikow nie robi sie sruba od dawki paliwa,tylko miedzy gaznikami sa sruby od synchronizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcisz środkowa śruba żeby zrownac ta między gaznikiem 2 a 3. Procedura wygląda tak wpierw zawory potem mieszanka wedle serwisowki jak masz przelot i k&n to odkręcana pół obrotu więcej i następnie synchro w kolejności 3i 4 potem 1 i 2 i potem 12 z 34 śruby są miedzy gaznikami

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko wiem i po prostu trzeba przeczytac z zrozumieniem :) moze zle to ujalem, synchronizuje krecac oczywiscie srubami miedzy gaznikami i wiem ktore to sa. Problem jest taki ze nie da sie ich zsynchronizowac razem bo wartosci 3 i 4 gaznika nie moge zbic a gaznika 1 i 2 zwiekszyc. Dzisiaj doszla taka sprawa, spradzilem i na 4 gazniku nic sie nie zmienia przy kreceniu sruba od skladu mieszanki, tak jakby byl zatany doplyw paliwa do dyszy skladu mieszanki aczkolwiek to sprawdze jeszcze raz dokladnie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij i wyczyść dokładnie gaźniki, wyreguluj zawory i dopiero się bierz za synchronizację i regulację składu mieszanki  :usmiech: Jak jesteś w miarę ogarnięty to wszystko zrobisz w jedno popołudnie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuje z mojego postu

po regulacji zaworow czyszczeniu gaznikow moj bandit ma problem przy synchroniacji.

 

Chyba wlasnie nikt jeszcze nie mial podobnego problemu ale mam jeszcze kilka pomyslow co sprawdzic, dzis wieczorem okaze sie czy czasami gdzies dojscie paliwa do dyszy skladu mieszanki nie jest przytkane a jesli nie to hmm dla czego nie zaciaga paliwa ? Czy na wolnych obrotach moze to byc wina za ciasnych zaworow ? Przy wyzszych obrotach wszystko wraca do normy bandit idzie jak wsciekly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry mój błąd nie doczytałem  :bag:

Kichanie i strzelanie w wydech może być objawem za ciasnych zaworów, na Twoim miejscu skoro nie jesteś pewny sprawdziłbym luz zaworowy + wyczyścił gaźniki. Śruba od dawki paliwa chyba w tych gaźnikach odpowiada za ilość mieszanki paliwowo-powietrznej na wolnych obrotach o ile się nie mylę (jak mylę poprawcie). Przy czyszczeniu zwróć szczególną uwagę czy masz wszystkie uszczelki i podkładki przy tych właśnie śrubach i na dysze odpowiadające za skład mieszanki na wolnych obrotach. (mała dysza obok dyszy głównej). Sorry za głupie pytanie ale filtr powietrza wymieniałeś? Przy zabrudzonym też czasem cyrki się dzieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.