Skocz do zawartości

Pierwszy Poważny Motocykl


Gość mikos3456
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich :)

Dnia 24 listopada 2013r stałem się szczęśliwym posiadaczem Prawa Jazdy kat. A2 :) ( egzamin praktyczny zdawałem podczas opadów śniegu :) ) Pod koniec maja wyjeżdżam za granicę, aby zarobić troche grosza na motocykl. Moje doświadczenie ? tak jak napisałem w przywitaniu Komar--->Chopper---->Simson. Mój problem jest taki iż nie wiem jakie moto kupić. Wiem że to forum o Banditach więc pewnie mi bedziecie polecać ten egzemplarz. Chodzi głównie o to iż moje gabaryty nie są za rewelacyjne :P mam 165cm ok.60kg wagi. Na egzaminie i jazdach jeździłem Yamahą XJ6 ( tą nową 2012r) jeździło mi się dobrze lecz ona była bardzo ciężka ważyła około 220kg + te osłony rurki itd. Czy była dla mnie za wysoka ? hmm powiem tak : nie czułem się na niej w 100% pewnie. Dostawałem śródstopiem po obydwu stronach. I tu mam do Was pytanie jaki motocykl mi polecicie ? Czy Bandit bedzie dobry ? chodzi głównie o wysokość siedzenia wage, jak Wy to odczuwacie, może są Tu osoby o podobnm wzroście itd ? Mój budżet na moto to hmm zależy ile zarobię ale około 7tys może 8 :)

Biorę pod uwagę :

1. Oczywiście Bandit 600 25kw :(

2. Kawasaki ER-5 oglądałem ale niestety nie siedziałem 

3. Honda Cb500

4. Suzuki GS500

5. Honda Hornet 

Co Wy bycie mi polecili ? :)

Edit: 

Jeździłem także Hondą CBR 125 i Suzuki Gn250 ( na nauce jazdy, i nie podobały mi się te motocykle )

Edytowane przez mikos3456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit 600 I generacja, ze wzgledu na wysokosc siedzenia i wage nie polecam. Chyba ze zakrecisz sie za 2ga lub 3cia generacja. Juz dla mnie ta generacja byla na maxa nie poreczna(180 cm, 70 kg). Oczywiscie w czasie jazdy to nie ma znaczenia ale w trudniejszym terenie czy na nierownosciach, koleinach dla mnie masakra. 2ga generacja czy 3cia to inna bajka. Polecam sie przymierzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie spostrzeżenie.. A2 i przymiarzesz się np. do Horneta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ponieważ można zblokować, motocykle nowe z fabryki czesto miały zakładaną blokade 25KW ( na docieranie) . I w takim przypadku jeśli ktoś kupił nowy często nie zdejmował blokady a jak zdjął to nie zmieniał w dowodzie rej. mocy. Druga sprawa motocykle sprowadzane z Angli nie mają w dowodach wpisanej mocy przy przeglądzie dajesz na flache i moze da rade ( kolega tak zrobił i miód malina ) :)

Edytowane przez mikos3456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem chętnie sie podzielasz swoimi spostrzeżeniami w dziale "ale urwał"?

 

Ja polecam 3 lub 4 pozycje lub właśnie xj6.

 

Jeżeli motocykl klasy Bandit, Hornet lub Fazer to tylko naprawdę zablokowany a nie na papierze + kości obniżające. Ale to dosyć ciężkie motocykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadki chodzą po ludziach, tym bardziej że to ma być 1 poważne moto. W razie W nie życzę Ci by biegły sprawdzał moto. W zamian za flaszkę będzie płacz do końca życia jak będzie komuś trzeba rentę płacić z własnej kieszeni + straty na czyimś pojeździe, a pewnie ubezpieczyciel widząc A2 pewnie rutynowo to robi byle z ich kieszeni nie poszło.

 

Kupuj blokowanego bądź mniejszego i wytrzymaj do A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no racja zgodzę się z Wami w 100%, ale jak na jazdach jeździłem xj6 ( zabkolowana 25kw) no jeździło się rewelacyjinie elegancko wchodziła na obroty itd. Jak bym nie wiedział że jest zablokowana to bym myślał że to pełna moc, oczywiście jak bym nią przycisnął to nie wiem ile by tam poszła ale no ze 160 powinna. Moje zdanie jest takie że bardziej wolał bym kupić zablokowany motocykl ( 600 ) i mieć ten piękny dzwięk 600 niż 500, bo wiadomo 600 a 500 co do dźwięku to duża różnica :) szczerze w polsce jest bardzo mało miejsc gdzie można motocyklem jechać powyżej 150km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry żart, jest tutaj conajmniej kilku, którzy w Polsce widzą miejsca gdzie można 3 zobaczyć na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz pojęcia jakie to ułamki sekund i już masz te 150 na liczniku...

A miejsca na rozpędzenie do tej prędkości znajdziesz wszędzie. Ale żeby z tego wyhamować - to już inna bajka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to i 150 to już jest dużo :) jak powiedziałem to bedzie mój pierwszy motocykl więc może być zablokowany :) Jakie motocykle 600 byście polecili na pierwszy Moto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałam się do cb 500 na początku i wydaje się to świetny moto na pierwszy jednoślad. Jedynym jego minusem jest znalezienie egzemplarza, który nie miałby wywindowanej ceny, albo nie był całkowicie potłuczony/zjechany przez niedoświadczonego kierowcę. kawasaki z Twoich propozycji też jest niczego sobie i ma niżej kanapę jeśli to dla Ciebie istotne. Dla mnie bandyta jest ciut wysoki(mam ciut ponad 170cm) - przez co punkt ciężkości jest wysoko i trudno go utrzymać. Przy bandycie xj6 jest śmiesznie niziutka, więc niestety jeśli xj6 jest wg Ciebie wysoka to zdecydowanie odradzam bandyta. Pmyśl poważnie o kawaszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mówimy o XJ6 tej nowej, i jej cena jest no nie osiągalna jak dla mnie ;D starsza Xj6 ma wysokość siedziska 770 mm czyli jest niższa od nowej. Możecie mi coś powiedzieć na temat tej starszej xj6 ? Może ktoś posiadał taką ? Jak z jazdą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli porownujesz dzwięki to kup sobie Bandita 400, rzedowa 4 o mocy +50KM robi robotę, a i dźwięk nieprzeciętny. Akurat poduczysz się jeździć, a później na spokojnie wsiadziesz sobie na 600. Taka moja rada.

Edytowane przez casper92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał :) I jest Niższy od B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może gpz 500? wysokośc siedziska 770mm, waga 180kg. 60KM, 46Nm i bardzo fajnie to jeździ. Miałem taką na pierwszy sprzęt i nadaje się idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat dźwięk 500 jest duuużo lepszy niż 600, bo po prostu ma dwa gary, ale jak kto woli :)

z tego zestawienia zdecydowanie cb 500, moto do ogarnięcia i przewidywalne, er-5 podobnie, jak i gs, możesz poszukać jeszcze xj600, bo na xj6 masz za mały budżet. gpz też ok (na pewno wygląd najlepszy z tego zestawienia). hornet to wariat. przy twoich gabarytach bandyta też odradzam, bo to kloc, aczkolwiek jeździ się fajnie i też jest przewidywalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie myslales o jakims enduro/supermoto? Jak sie wyglebisz to nic nie popsujesz, a na takim moto sie niezle ogarniesz z jazda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie, ja myślałem że Bandyta 400 chodzi podobnie do ER5 GS500, a tu ogromne zdziwienie :D super dźwięk, podobny do 600 :) Co do supermoto enduro to okej może być myślałem ale z moim wzrostem na enduro ? chyba nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym szedl w 125 lub 250. Obi mial romka co i do 120 dalo sie rozbujac. Po miescie i poza na krentych drozkach wystarczy. A jest lekki tani i w miare nowy.

 

Pisze z Ciapciaka wiec sory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to żeby nie było ;) b4 jest dość wściekłe i niedoceniane, wersja open kręci się do 14000 obr i 160 km/h nie jest problemem, gratów mało i zablokowanie droższe niż dwucylindrówki.

Kup coś lekkiego powycieraj się przez sezon czy dwa a dopieszczanie akustyczne zostaw sobie na później.

Ciężkim mptocyklem wiele się nie nauczysz.

Edytowane przez farba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym szedl w 125 lub 250. Obi mial romka co i do 120 dalo sie rozbujac. Po miescie i poza na krentych drozkach wystarczy. A jest lekki tani i w miare nowy.

 

Pisze z Ciapciaka wiec sory.

250 są bardzo fajne. Jedzie się lajtowo 110 czyli niewiele gorzej niż przeciętnie w trasie a w zamian nie czuje się tego w budżecie. 2,5-3 / 100. Po mieście i tak na światłach samochody w tyle. Mega zwrotne w korkach

 

ps. tylko nie bierz chinola jakiegoś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym atakować powyżej pół litra, poważnie zastanowię się nad Banditem 400 bo ładnie go słychać i powiem Wam że nieźle idzie :) Biorę pod uwagę :

- Bandit 400

- Honde CB500

- Horneta 600 (Jednak bardzo mi sie on podoba i jeżeli była by możliwość kupna to bym go obniżył )

- Kawasaki ER5 

Najbardziej chyba tą Hondę 500 bym wybrał, bardzo dużo osób poleca na pierwszy moto itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gs 500 jest niższy i lżejszy od b6, jest dość żwawy i fajnie się nim jezdzilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myslałeś o Hondzie CBF 600 zblokowanej. Jest to fajny sprzęt do ogarnięcia. I ma regulowaną wysokość kanapy. Mam znajomego o podobnym wzroście, kupił ją na pierwsze moto i spokojnie sobie radzi.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.