Skocz do zawartości

Sprzęgło - Kosz Sprzęgłowy - Czy Oby To Są Oznaki Uszkodzenia?


radzior
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

siema,

tematów o sprzęgle jest już parę, ale mają po trylbiliard stron, a o koszu konkretnie nic nie odkryłem, więc zakładam nowy.

 

Tak jak sobie obiecałem tak też właśnie dorwałem się do swego sprzęgła, które to ostatnio zintensyfikowało okazywanie mi objawów "coś ze mną nie tak, zajrzyj!"

W nadziei, że to jedynie tarcze i sprężyny do wymiany, się też zabrałem  :zeby:

 

Po wyjęciu tarcz i przekładek mym oczętom ukazał się taki o to piękny widok:

 

ihost_1399914392__img_1310_s.jpg

 

ihost_1399914374__img_1309_s.jpg

 

 

i takie o to następujące głupie pytania:

 

- do wymiany, tak?? a może mi się tylko wydaje i nie ma się co stresować tym???

 

- czy jest to czynność bardzo skomplikowana czy wykonalna dla mnie bez jakiś większych ingerencji? zapewne ktoś już to wymieniał więc może coś mi podpowie?

moto leży na boku na oponach (dopiero co olej zmieniałem, więc nie będę zlewał dla jakiegoś tam sprzęgła!)

 

- ma może ktoś na zbyciu takie coś czy szukać na alledrogo?

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee,no bez jaj...na alledrogo lepszego nie znajdziesz,no może,ale nic się tu nie dzieje.To amelinium i normalne,że się będzie wygniatało,ale tragedii nie ma.Moje byś zobaczył,to byś się przeraził...jeżdżę z tym i nic się nie dzieje.Co do samej wymiany,to musiał byś poświęcić jedną tarczę metalową,i przyspawać do niej "coś"...pręt,stary klucz itp.w celu unieruchomienia zabieraka przy odkręcaniu śruby,która go trzyma.Przemyśl czy warto sobie tym głowę zawracać.

Edytowane przez kudłaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to lekko odcisniete. Nie rzucal bym sie na szukanie kosza. Wymien same tarcze, czy to tam jeszcze potrzeba (przekladki, sprezyny). Jak to nie pomoz wtedy mysl o koszu,  :)

 

ps chyba zes bogacz to jedz do aso i wykladaj z 4 tys lirow :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no poprzeglądałem trochę używki i właściwie to moje wyglądają lepiej niż to co na allegro sprzedają :-)

 

nie znam się to się pytam, bo wydawało mi się, że jeśli coś zniekształcone to uszkodzone :-)

 

sprawdzę jeszcze tak jak farba doradził czy nie haczy nigdzie i wsadzam nowe tarcze. Zawsze można rozebrać raz jeszcze, uszczelka droga nie jest :)

 

dzięki za podpowiedzi. Jakby kto jeszcze coś mądrego chciał dodać to zapraszam, póki nie poskładam na nowych częściach, hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

składaj i jeździj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pokaże ktoś na foto gdzie to odciśnięcie ? Ja nic nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod paluchem czuć :zeby: :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też wyrobiony kosz i zabierak. Jeżdżę do końca sezonu z nimi i daje gościowi żeby ponapawał ubytki a ja sobie wyrównam do nominalnego stanu. No chyba że nie da się pospawac amelinium jak i pomalować :D . Można jeszcze pilniczkiem wyrównać, ktoś to robił z forum nie pamiętam kto i jeszcze pojezdził sporo. Masz jakieś objawy Radzior? Ja opisywałem swoje w innym temacie i nie chcę mi się pisać na fonie :P . Tragedii nie ma, da się jeździć :D

 

Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez damiannos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widać coś patologicznego na tych fotach w ogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

objawy były niejednoznaczne.

szarpał na ruszaniu "bez gazu".

czasem wysprzęglało z opóźnieniem, tak jakby się zawieszało sprzęgło

a po dłuższej jeździe zaczynało się ślizgać.

sporo pierdółek jeszcze innych - generalnie nie chodziło to tak jak powinno.

regulowałem parokrotnie ale nic to nie dawało.

 

Zobaczymy na nowych tarczach i sprężynach.

A widać coś patologicznego na tych fotach w ogóle?

nie wiem, dlatego pytam :)

Edytowane przez radzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radzior   jak byś miał coś  takiego  to można sie martwić :P

Btw:  polecam też wymiane linki sprzegla, ale nie namawiam ;) U mnie  mim że wszystko było ok   z linką  ( działała tak jak ma działać) to po wymianie  nie mogłem uwierzyć że  klamka może  tak ładnie pracowac :)

 

motor002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dooobra, może i panikuje, ale lubię mieć wszystko w jak najlepszym porządku w moturze! no!

 

Baldzik, linkę zmieniłem 10 tys. km temu więc raczej sobie daruje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo gdzies był tu temat ze zdjęciami mojego kosza

objawy identyko

wymieniłem spręzyny bo były już za krótkie i ten kosz

wymienic  uda ci się samemu tylko musisz zblokować jakoś kosz

no i objawy ustapiły

 

moje wygladało tak camerazoom2013022611504.jpg

Edytowane przez szoter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bald, szoter - braliscie nowki z aso? cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

miałem to samo gdzies był tu temat ze zdjęciami mojego kosza

objawy identyko

wymieniłem spręzyny bo były już za krótkie i ten kosz

wymienic  uda ci się samemu tylko musisz zblokować jakoś kosz

no i objawy ustapiły

 

moje wygladało tak

 

to moje trochę ładniejsze chyba :)

Edytowane przez radzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też szarpie. No i jeszcze nie wysprzęgla do końca i ciężko wbić luz na postoju. Obwiniam o to właśnie kosz i zabierak, mam chyba jeszcze gorszy niż Ty z tego co pamiętam jak rozbierałem ponad rok temu. Tarcze zamiast swobodnie się luzować siedzą w dołkach i jest minimalne tarcie przez co nie wysprzęgla minimalnie.

 

http://www.szrama.pl/oferta-cennik/cennik-motocyklowy/  tu regenerują ale cena też dobra. Chyba tyrknę jutro do niech w jaki sposób to regenerują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez słyszałem wiele dobrego o szramie i koszach... i to na śląsku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi udało się kupić używkę jak nową za 80 zł 

Można to zregenerować lecz  na długo ta operacja nie pomoże ponieważ polega to na zeszlifowaniu tych zagłębień i wszystkie muszą być idealnie równo zeszlifowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, dzwoniłem do http://www.szrama.pl/oferta-cennik/cennik-motocyklowy/  z zapytaniem jak regenerują kosze. Pan Szrama wyjaśnił że regeneruje/modyfikuje się tylko łożyskowanie, centruje kosz itp. Stwierdził że powierzchnia która jest tematem naszej dyskusji nie jest naprawialna. Na pytanie czy można to ponapawać i wyrównać, stwierdził że jest to niebezpieczne gdyż spaw może odlecieć i uszkodzić części pracujące w silniku. Co do zeszlifowania i wyrównania wgłębień nie miał zastrzeżeń, jedynie zaznaczył że po zeszlifowaniu jedynym skutkiem może być głośniejsza praca sprzęgła, poprzez większy luz tarcz i przekładek na koszu i zabieraku. Co do objawów jakie mu opisałem, podpowiedział że przekładki mogą być również zniekształcone co powoduje taką pracę sprzęgła. 

 

Także moja opcja napawania i wyrównania została skreślona, dobrze że się skonsultowałem bo bym sobie kuku mógł zrobić. Po sezonie ściągam kosz, zabierak i piłuję :D. Pooglądam przekładki czy nie poprzepalane/zniekształcone i ewentualnie zmiana.

 

No a Wy róbta co chceta :P

Edytowane przez damiannos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem szlifowanie pomoże ale nie na długo. Tak jak powiedział ci mechanik bedzie głośniej chodzić bo tarcze maja luz i wala o kosz i w ten sposób rzklepuje nam się kosz od poczatku z tym że sybciej

 

Więc na chwilę można tak zrobić ale to szybko wróci.

Chyba że masz minimalne dziury to może na dłużej to się sprawdz. Ją wolałem wymienić kosz i mieć spokój

Edytowane przez szoter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak..

rano przyszły nowe części, od razu tarcze poszły w olej i właśnie całość złożyłem.

Próbna jazda niestety tylko po parkingu w przerwie opadów i jakie wnioski?

 

No powiem, że różnica jest znacząca (na plus). Jakby nie to moto.

Biegi wskakują nagle gładziudko, a i na samym sprzęgle można spokojnie slalomy robić (wcześniej niewykonalne)

Zobaczymy jak się uda konkretniej przejechać i rozgrzać wszystko do temperatury roboczej, ale na ten moment jestem zadowolony z przeprowadzonej operacji.

Na szczęście obyło się bez wymiany kosza :)

 

Zanim złożyłem porównałem sobie stare z nowym i jedyna różnica jaką wyłapałem to długość i twardość nowych sprężyn. Były dłuższe o dobre 3 mm i o wiele bardziej twarde niż te stare.

Tarcze właściwie miały grubość taką samą tyle, że te stare już wyślizgane.

 

Podziękował raz jeszcze za udzielone cenne rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nic tylko jeździć  ;)
 

bald, szoter - braliscie nowki z aso? cena?

@nikon chodzi Ci o kosz ? to nie moje zdjecie,   mój jest ok ;)

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładki też zmieniałeś czy były bez przebarwień i zostawiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Przekładki też zmieniałeś czy były bez przebarwień i zostawiłeś?

były OK, zostały :)

Edytowane przez radzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git, w kieszeni zostało :) . No i jak satysfakcja jest jak sam ogarnąłeś co nie :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.