Skocz do zawartości

Polecane Tory Motocyklowe


nikon
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze w tym sezonie mam w planach odwiedzic pare niskobudzetowych torow chcialbym, abyscie podzielili sie wlasnymi opiniami nt torow ktore ujezdzaliscie. Osobiscie interesuja mnie tory w zachodniej polsce, ale mozna ten temat uznac za zbiorczy i dzielic sie przemysleniami co do torow w calej Polsce. 

Najwazniejszym aspektem jest bezpieczenstwo. Mam na mysli jakosc nawierzchni i utrzymywanie jej w czystosci, zeby obylo sie bez przykrych niespodzianek.

Spotkalem sie z pochlebnymi opiniami na teamt toru/kartodromu w Starym Kisielinie, 120zl za caly dzien.

W Poznaniu speed-days 500zl za jeden dzien 7 wjazdow po 20min kazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kartodrom Radom. 

 

Jakość nawierzchni:

- bardzo dobra, po rozgrzaniu opon nie ma co się martwić o białe pasy na prostej startowej (i dwóch zakrętach od niej)

 

Utrzymanie jej w czystości:

- w dużej mierze zależy to od trupów, które przyjeżdżają tam, wtedy kiedy ja byłem, przyjechalo jakieś stare ZX6R z podrutowaną chłodnicą, przejechało dwa kółka i zostawiło kilka mokrych plam na torze, więc trzeba patrzeć jak się jedzie, na początku danego dnia tor jest posprzatany, ogólnie git

 

Bezpieczeństwo:

- co powiedział instruktor:"Chodzcie na szkolenie. Tam gdzie stoją pachołki nie jedziemy, tor jest odwracany co jakiś czas, przez pachołki wjeżdżamy nie wyjeżdżamy z depo. Jedziecie sobie spokojnie, a ten ZA Wami ma się martwić i zapewnić bezpieczne wyprzedzanie" w praktyce patrzymy przed siebie i za siebie (w miarę możliwości, bo zazwyczaj nie bierze się lusterek) jeśli zależy nam na swoim moto (dlaczego patrz punkt z SM)

- najniebezpieczniejsza byłaby gleba przy wjeździe na prostą startową, ktoś od nas nawet zaparkował CBR XX z tego co pamiętam na oponach właśnie na niej

- polecam się zorientować kiedy chcemy jechać czy nie zjawi się tam ekipa SM przypadkiem, bo wtedy robi się niezły zamęt, czyt. SM jeżdżą szybko i po męsku, dogonić je nakedem czy sportem nie jest takie easy, a wygląda to potem tak, że jedziesz złożony a pod Twoje ramię SM wsadza przednie koło i wyprzedza Cię tak czy siak, tor jest idealny dla tego typu sprzętów, nawet enduraki z ogarniętym kierownikiem potrafią zamieszać 

- rozgrzewanie opon to nie jedno czy dwa kółka tylko minimum godzinka, tor jest dość powolny i z racji tego trzeba się przyłożyć, chyba, że chce się skończyć ten dzień szybciej niż skończy się sesja

- prędkości są małe, a potencjalne gleby nieszkodliwe dla nas i raczej dla moto o ile samo z siebie nie zaliczy dachowania (bambo coś o tym wie) 

 

Prędkości:

- od 50km/h na patelniach do ~120km/h na prostej startowej co w dużej mierze zależy od wyjścia na nią i mocy sprzętu, prosta jest bardzo krótka, a tor jedzie się cały czas na drugim biegu, tylko SM przebijają tam w górę

 

Motocykle:

- najlepiej się tam czują SM i małe lekkie sprzęty, tor typowo techniczny, co nie znaczy, że musclebike czy sport nie będzie miał tam co robić

 

Ceny:

- 150zł cała niedziela (normalnie sesje od 9-13; 13-16:45, w tym sezonie możliwość wykupienia jednej sesji także w niedzielę) 

 

Tanio. Technicznie i bezpiecznie. Dlatego polecam na rozpoczęcie przygody z torowaniem właśnie od tego miejsca.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem okazje jeździć na torze TAJ w Toruniu. Tor dosyć szeroki, za prostą startową dwa szybie winkle, później zakręt z uszkodzoną nawierzchnią (widać na filmiku). Jest szykanka, ale niestety można ją przelecieć na wprost , dwa fajne techniczne zakręty i znowu prosta startowa.

Nawierzchnia dupy nie urywa. Na jednym winklu mocno uszkodzona, na szybkim zakręcie zamalowana masą bitumiczną mata poślizgowa, jeden zakręt z zaniżeniem terenu na samym szczycie - na szczęście jeden z najwolniejszych.

Miałem okazję zwiedzić pobocze toru i cudem ominąłem kilka cegieł; jedna niestety odcisnęła swoje piętno na kolektorach.

Cen indywidualnych nie znam, bo byłem tam na zorganizowanym szkoleniu. To samo tyczy się terminów kiedy można tam śmigać.

 

 

Ciekawią mnie zasady wjazdu na tor w Gostyniu. Na stronie automobilklubu leszczyńskiego niestety informacji jak na lekarstwo.

 

PS

Jeśli ktoś będzie się wybierał do Gostynia albo Kisielina niech da znać. Chętnie się też wybiorę.

Edytowane przez kuchaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gostyń polecają ze względu na dobrą nawierzchnię i przystępne ceny. Nie wiem jak w tym roku to wygląda. 
Potem jest jeszcze tor w Bydgoszczy ale też niewiele o nim jest. 

Czekamy na pewną pogodę i pewnie będą jakieś wyjazdy z Poznania na tor w czerwcu. Na pewno będzie założony temat przed wyjazdem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tor w Bydgoszczy wygląda fajnie, ale z tego co widziałem to harmonogram wjazdów dla motocykli obejmuje niestety tylko dni powszednie :/ Ciężko będzie zdążyć po pracy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tor w Bydgoszczy  - byłem tam już 2 razy, 5 lipca będę znowu po nim śmigał więc zaktualizuje opis (jeśli ktoś miał kiedyś GS500 i udzielał się na tamtym forum to można dopisać się do imprezy - koszt wyjdzie zależny od tego ile osób ostatecznie się zdecyduje - wynajmujemy na  wyłączność na cały dzień). Tor typowo techniczny, płaski, długość 1km, nowa, dobra nawierzchnia, żadnych łat czy temu podobnych, na fragmencie startowym namalowane pasy ale GSem nigdy nie czułem na nich uślizgu. Jeśli się nie uzgodni dobrze z zarządzcą toru to mogą być na krawędziach toru gumy pozrywane z opon kartów ścigających się prędzej, no ale jest dostępny sprzęt (zmiotki ;) ) i od biedy jak  się jest w kilka osób można bardzo szybko doprowadzić go do stanu 'igła', jeśli coś nie było ugadane z ekipą zajmującą się torem a skrawki gumy kogoś odstraszają. 

 

Tor w Koszalinie - też typowo techniczny, fajnie zaplanowane zakręty,  jest fragment pod niewielką górkę i z górki, ostatni raz byłem na nim 2 lata temu, nawierzchnia bez dziur ale sporo łat które działają bardziej na psychikę niż utrudniają jazdę. 

Edytowane przez chrup
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz porządnie to chyba tylko tor Poznań..

 

Chłopaki ze Szczecina jeździli do Niemiec na tor Templin (są tam dwa) pod Berlinem, mają również stronę internetową, znajdziesz bez problemu.

Przykładowy filmik z przejazdu:

Opłaty rzędu 10eur.

 

W samym Sz-nie jest też karting (do około 100-110km/h na prostej), na którym spokojnie idzie się dogadać jeśli chodzi o czas/kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem dziś w Toruniu. Tor naprawdę fajny. Ma jeden dziurawy zakręt, ale da sie śmigać. Polecam. W przyszły poniedziałek jadę raz jeszcze. <br /><br />NzTT<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tor w Bydgoszczy  - byłem tam już 2 razy, 5 lipca będę znowu po nim śmigał więc zaktualizuje opis (jeśli ktoś miał kiedyś GS500 i udzielał się na tamtym forum to można dopisać się do imprezy - koszt wyjdzie zależny od tego ile osób ostatecznie się zdecyduje - wynajmujemy na  wyłączność na cały dzień). Tor typowo techniczny, płaski, długość 1km, nowa, dobra nawierzchnia, żadnych łat czy temu podobnych, na fragmencie startowym namalowane pasy ale GSem nigdy nie czułem na nich uślizgu. Jeśli się nie uzgodni dobrze z zarządzcą toru to mogą być na krawędziach toru gumy pozrywane z opon kartów ścigających się prędzej, no ale jest dostępny sprzęt (zmiotki ;) ) i od biedy jak  się jest w kilka osób można bardzo szybko doprowadzić go do stanu 'igła', jeśli coś nie było ugadane z ekipą zajmującą się torem a skrawki gumy kogoś odstraszają. 

 

Tor w Koszalinie - też typowo techniczny, fajnie zaplanowane zakręty,  jest fragment pod niewielką górkę i z górki, ostatni raz byłem na nim 2 lata temu, nawierzchnia bez dziur ale sporo łat które działają bardziej na psychikę niż utrudniają jazdę. 

Dużą jedziecie ekipą? Ile to wychodzi, tak Pi * drzwi na ryj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem dziś w Toruniu. Tor naprawdę fajny. Ma jeden dziurawy zakręt, ale da sie śmigać. Polecam. W przyszły poniedziałek jadę raz jeszcze. <br /><br />NzTT<br /><br />

Sublime, może byśmy razem śmignęli na tor do Torunia. Ja mam blisko i chętnie z Tobą zabiorę. Kiedy dokładnie jedziesz? W jakich godzinach?

Edytowane przez KG B12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KG B12 będę prónował pojechać w środę tzn jutro,bo z tego co wiem tor będzie wolny cały dzień,z tym,że ja wolałbym godziny poranne,żeby wrócić na popołudnie.A Tobie jak pasuje?Jak nie uda mi się wybrać to środa za tydzień.Wiem,że kilka osób wybiera się w poniedziałek,ale ja niestety nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylbym wdzieczy za wpisywanie tutaj tylko opinii o torach, a umawianie sie na pw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużą jedziecie ekipą? Ile to wychodzi, tak Pi * drzwi na ryj?

Organizator imprezy forumowej za wynajęcie Bydgoskiego toru na wyłączność w sobotę między godzinami 9 a 18  zapłaci ok 2400zł. Dzielimy się po równo, już teraz jest ponad 20 osób chętnych (jeśli dobrze pamiętam lista zostanie zamknięta przy 40 uczestnikach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To strasznie drogo.W Toruniu 20 zł na wjazd i jeździsz do zamknięcia,a tor jest szybszy,nie takie ciasne winkle.Nie mówię,że Bydgoszcz jest zła,ale na ciężkie maszyny Toruń zdecydowanie lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 


To strasznie drogo.W Toruniu 20 zł na wjazd i jeździsz do zamknięcia,a tor jest szybszy,nie takie ciasne winkle.Nie mówię,że Bydgoszcz jest zła,ale na ciężkie maszyny Toruń zdecydowanie lepszy

 

Dzięki za info, będę musiał się tam kiedyś wybrać. Czy chodzi o 'motopark'?

 

http://www.motopark.torun.pl/#cennik

 

Jeśli dobrze widze (o ile cennik aktualny), to prawdopodobnie cała sobota na torze w Bydgoszczy przy rezerwacji na wyłączność wyjdzie mnie taniej niż w Toruniu...

Edytowane przez chrup
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o motopark.Prawda ceny na stronie są ciut inne,a rzeczywistość to 20 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Przeglądając FŚM natknąłem się na zestaw torów w jednym miejscu, może się przyda i tu...  :)

post arczi137 - Hanys:  :)

 

 

 

Biłgoraj

Tor w Biłgoraju ma 1150 metrów, a jego szerokość waha się od 8 do 12 metrów. Zarządzany jest przez Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej. Motocykliści mogą wjeżdżać na niego po podpisaniu oświadczenia i zapoznaniu się z regulaminem, o ile nie odbywają się tam inne imprezy lub jazdy. Wcześniej należy się skontaktować z RCEZ. Cena treningu to 20 zł za godzinę lub 100 zł za cały dzień. Za dłuższy czas, kwota jest ustalana indywidualnie.

Kontakt:
(84) 686 19 15
505 103 351 - kierownik, Krzysztof Bury

Adres:
ul. Motorowa
23-400 Biłgoraj

Bydgoszcz

Tor w Bydgoszczy jest aktualnie przebudowywany, dostępna część ma ok. 500 metrów, a jego szerokość waha się od 8 do 12 metrów. Właściciel obiektu to Polski Związek Motorowy, Zarząd Okręgowy Bydgoszcz. Motocykliści mogą wjeżdżać na niego po podpisaniu oświadczenia i zapoznaniu się z regulaminem. Treningi jednośladów pod okiem instruktorów odbywają się w poniedziałki oraz środy w godzinach 16:00 - 19:00. Koszt jednego treningu to 20 złotych.

Kontakt:
(52) 345 20 44

Adres:
ul. Fordońska 116,
85-739 Bydgoszcz.

Gostyń

Tor w Gostyniu ma 800 metrów, a jego szerokość waha się od 7 do 10 metrów. Właścicielem obiektu jest Automobilklub Leszczyński.

Kontakt:
(65) 520 62 30
akleszno(at)wp.pl

Adres:
Góra Zamkowa
Gostyń

Kielce

Tor kartingowy w Kielcach ma 880 metrów, a jego szerokość waha się od 8 do 12 metrów. Dostępna jest również mała pętla owalna, która ma 1140 metrów. Razem tworzą tor o długości niespełna dwóch kilometrów. Szerokość kartingu waha się od 8 do 12 metrów. W Kielcach jest też duża pętla, która ma 4140 metrów, jednak prowadzi drogą krajową. Z tego powodu udostępniana jest wyłącznie na imprezy wyższej rangi, jak mistrzostwa wyścigów samochodowych. Właścicielem toru jest Automobilklub Kielecki. Koszt wynajmu toru na cały dzień to poniżej 500 zł (+ VAT).

Aby potwierdzić dostępność małego obiektu i umówić się na jazdy, trzeba kontaktować się:
(41) 303-16-60
(41) 303-49-49
501-485-331 – Kierownik obiektu
605-201-833 – Prezes obiektu.

Adres:
Ćmińsk, ul. Wykiej 95,
26-085 Miedziana Góra

Koszalin

Tor w Koszalinie zarządzany jest przez Ośrodek Sportów Motorowych MotoPark. Jest to kompleks torów: kartingowy (z sekcją do driftu), supermoto oraz offroad. Tor kartingowy ma 1050 metrów długości i 8-10 metrów szerokości. Supermoto to 1380 m., a offroad 1800 m. Wszelkie szczegóły, w postaci planu obiektu, cennika, czy regulaminu można znaleźć na stronie MotoPark Koszalin. Jedynym kryterium jazd motocyklowych jest dostępność obiektu.

Kontakt:
biuro(at)motopark.pl
509 385 764
503 650 111

Adres:
75-736 Koszalin
ul. Gnieźnieńska 8a

Lublin

Tor w Lublinie ma 1420 metrów, a jego szerokość waha się od 8 do 12 metrów. Zarządcą jest Automobilklub Lubelski. Motocykliści mogą wjeżdżać na niego po podpisaniu oświadczenia i zapoznaniu się z regulaminem, o ile nie odbywają się tam inne imprezy lub treningi. Wjazd po południu, od 15:00 do około 19-20:00 to koszt 20 złotych. Poza tym, na torze często organizowane są motocyklowe treningi weekendowe. W tygodniu, o ile nie pada jazdy odbywają się praktycznie codziennie.

Kontakt - Automobilklub Lubelski:
(81) 747-76-05
501-386-250

Adres:
ul. Zemborzycka 85
Lublin

Wokół obiektu krążyło ostatnio wiele pogłosek o jego zamknięciu, jednak otrzymaliśmy zapewnienie, że zarząd Toru Lublin będzie zaciekle walczył o swoje racje i łatwo się nie podda.

Poznań

Tor Poznań ma 4083 metrów długości i 12 m szerokości. Zarządzany jest przez Automobilklub Wielkopolski. Treningi motocyklowe, które się na nim odbywają, to MotoPopołudnia oraz Speed Day.

Kontakt:
(61) 814-35-11
665 949 506
tor.poznan(at)aw.poznan.pl

Adres:
ul. Wyścigowa 3
62-081 Przeźmierowo

Radom

Tor w Radomiu ma 820 metrów, a jego szerokość waha się od 8 do 12 metrów. Zarządcą jest Automobilklub Radomski. Motocykliści mogą wjeżdżać na niego po podpisaniu oświadczenia i zapoznaniu się z regulaminem. Wcześniej należy skontaktować się z zarządcą.

Cennik:
Poniedziałek: 09:00-14:00 – 50 zł (40 zł dla członków klubu)
Poniedziałek: 14:00-18:00 – 60 zł (50 zł dla członków klubu)
Poniedziałek: cały dzień – 80 zł (60 zł dla członków klubu)
Piątek: 09:00-14:00 – 50 zł (40 zł dla członków klubu)
Piątek: 14:00-18:00 – 60 zł (50 zł dla członków klubu)
Piątek: cały dzień – 80 zł (60 zł dla członków klubu)
Sobota, niedziela i święta: cały dzień – 140 zł (120 dla członków klubu)

Kontakt:
505-58-90-03 – Artur – osoba kontaktowa na torze
(48) 364 17 14

Adres:
ul. Warszawska 17/21
26-600 Radom

Stary Kisielin

Tor Wallrav Race Center w Starym Kisielinie ma 892 m + 214 m (szuter, supermoto), a jego szerokość waha się od 8 do 12 metrów. Zarządzany jest przez firmę o takiej samej nazwie. Motocykliści mogą wjeżdżać na niego po podpisaniu oświadczenia i zapoznaniu się z regulaminem, od środy do niedzieli w godzinach 8:00-16:00, o ile nie odbywają się tam inne imprezy.

Kontakt:
602 125 089
784 969 329
tor(at)wallrav.com

Adres:
ul. Zatorze
66-002 Stary Kisielin (k. Zielonej Góry)
GPS: 51.94°N, 15.6°E

Suwałki

Tor w Suwałkach ma 733 metrów, a jego szerokość waha się od 7 do 12 metrów. Właścicielem jest Zespół Szkół nr 6 im. Karola Brzostowskiego, ale w zarządzaniu pomaga również Automobilklub Suwalski. Motocykliści mogą wjeżdżać pod warunkiem zachowania bezpieczeństwa, o ile nie odbywają się tam inne imprezy lub jazdy. Koszt całodniowego treningu to 50 złotych.

Kontakt:
Automobilklub Suwalski
(87) 565 20 65
602 377 045

Adres:
ul. gen. Sikorskiego 21
16-400 Suwałki

Toruń

Tor MotoPark Toruń ma 950 metrów długości, a jego szerokość sięga nawet do 15-20 metrów. Właścicielem jest firma o takiej samej nazwie. Motocykliści mogą wjeżdżać pod warunkiem podpisania oświadczenia i regulaminu, o ile nie odbywają się tam inne imprezy. Koszt całodniowego treningu to 150 złotych, a jedna godzina to 50 zł. Ceny wynajmu toru na wyłączność ustalane są indywidualnie. Na obiekcie na bieżąco odbywają się również szkolenia motocyklowe. Aby umówić się na trening lub szkolenie, należy kontaktować się z właścicielem.

Kontakt:
669 09 02 09 - kierownik obiektu, Adam Knietowski
biuro@taj.torun.com.pl

Adres:
ul.Bielańska 66
87-100 Toruń

Ułęż

W Ułężu znajduje się byłe lotnisko, na którym rozstawiany jest tor i regularnie odbywają się treningi, również motocyklowe. Właścicielem lotniska jest firma Moto-Park Ułęż i na jej stronie można znaleźć terminy oraz ewentualny kontakt w razie szkoleń. Indywidualne jazdy nie są praktykowane, jednak w przypadku zebrania odpowiednio dużej grupy – możliwe.

Kontakt:
info(at)motopark.net.pl
motopark(at)neostrada.pl
Piotr - 608 196 041
Jacek - 604 285 553

Adres:
Moto Park Ułęż
08-503 Nowodwór 53

Wrocław

Tor Redeco we Wrocławiu jest obiektem szkoleniowym i jego długość jest zależna od konfiguracji. Właścicielem jest firma Centrum Motoryzacyjne Redeco. Motocykliści mogą wjeżdżać na niego po podpisaniu oświadczenia i zapoznaniu się z regulaminem, o ile nie odbywają się tam inne imprezy.

Cennik (brutto):
Jazdy indywidualne – 30 pln/h
Wynajęcie całego toru:
Pon-pt: 250 pln/h lub 1800 pln/dzień
Sob-niedz: 325 pln/h lub 2400 pln/dzień

Kontakt:
603 460 433 - Wojciech Zastawny

Adres:
ul. Rakietowa 39
54 - 615 Wrocław

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.