Skocz do zawartości

Niskie Ciśnienie Oleju - Mrugająca Kontrolka.


Gość PaweÅ‚_D
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem dość  nietypowy. Zauważyłem dziś niepokojące objawy a mianowicie przy schodzeniu z obrotów miga mi kontrolka ciśnienia oleju. Ale po kolei. Bandit, rocznik 2002, przebieg ok 55tys realny. Od razu mówię że poziom oleju jest ok, nie wypił nic po przejechaniu ok 3 tys, silnik suchy. Odpalam, na biegu jałowym ok 1200-1300 obr wszystko jest ok, na wyższych również. Problem pojawia się gdy obroty spadną do 1000-1100, np przy gwałtownym schodzeniu z obrotów lub mułowatym ruszaniu z miejsca. Przy tak niskich obrotach zapala się kontrolka ciśnienia oleju po czym za chwile gaśnie gdy obroty wzrosną. 

 

Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem? Obstawiam że zaczyna padać pompa oleju i nie jest w stanie wygenerować odpowiedniego ciśnienia. Czujnik raczej jest ok gdyż z tego co wiem działa zero - jedynkowo. Na włączonym zapłonie kontrolka świeci, po odpaleniu gaśnie więc powinien być ok. Jeśli to faktycznie pompa to jak się do niej dostać, gdzie się znajduje? Przeglądając allegro zauważyłem na pompach jakieś zębatki. Jak dobrze kombinuje jest ona napędzana z łańcuszka rozrządu a dostać do niej można się przez zdjęcie miski olejowej?

 

Wszelkie rady i sugestie mile widziane. Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem? Obstawiam że zaczyna padać pompa oleju i nie jest w stanie wygenerować odpowiedniego ciśnienia. Czujnik raczej jest ok gdyż z tego co wiem działa zero - jedynkowo. Na włączonym zapłonie kontrolka świeci, po odpaleniu gaśnie więc powinien być ok. Jeśli to faktycznie pompa to jak się do niej dostać, gdzie się znajduje? Przeglądając allegro zauważyłem na pompach jakieś zębatki. Jak dobrze kombinuje jest ona napędzana z łańcuszka rozrządu a dostać do niej można się przez zdjęcie miski olejowej?

 

Wszelkie rady i sugestie mile widziane. Z góry dziękuję za pomoc. 

Myślę że sam sobie wytypowałeś usterkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo panewki powiedziały Dankeszejn und Auwiderzejn

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo panewki powiedziały Dankeszejn und Auwiderzejn

Weź mnie nawet nie strasz. Co mają do tego panewki? Opisz troszkę jaśniej. 

 

A tak mi jeszcze przyszło na myśl że może gdzieś przytkany jest ten czujnik ciśnienia i mierzy większe spadki na wolnych obrotach. 

 

Jak się dobrać do tej pompy?

Edytowane przez Paweł_D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie są zużyte i olej przez nie przecieka do miski olejowej zamiast płynąc dalej stad spadek ciśnienia ale sprawdź wpierw ta pompę z tego co pamiętam w serwisowce

jest temat jak to zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obyś nie miał racji co do tych panewek. Choć z drugiej strony silnik wydaję się że jest w bardzo dobrej kondycji. Znajomy zajechał silnik w bandicie, panewki grały marsza a nie było żadnych problemów z ciśnieniem oleju z tego co pamiętam. Poza tym problem jest identyczny na ciepłym i zimnym silniku.  Sam już nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzenia czujnika, możne jest przytkany i stad takie wskazania. kolejna opcja jest przytkany smok(rzadko się zdarza), lub benzyna w oleju. ponadto polecam zaopatrzyć się w manometr i sprawdzić ciśnienie w układzie smarowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z prawej strony silnika pod deklem impulsatora (ten mały z napisem suzuki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień na początek filtr oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wadliwy.
Druga sprawa to jak do zdejmiesz i rozetniesz to będziesz widział czy coś się dzieje z silnikiem (np. opiłki panewek). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porozbieram wszystko i obejrzę dokładnie. Co się dziś okazało, problem nie występuję na zimnym silniku tylko na ciepłym.

Edytowane przez Paweł_D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porozbieram wszystko i obejrzę dokładnie. Co się dziś okazało, problem nie występuję na zimnym silniku tylko na ciepłym.

Ciepły olej jest dużo rzadszy i może spieprza panewkami jak chłopaki pisali wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym mówiłem ale zeby to nie było to , rozwieje to próba ciśnienia w serwisowe jest gdzie skręcić manometr ale zobacz wpierw czujnik ,pompę, i tak jak mówił Jab filtr oleju to satansze opcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżam temat. A więc tak:

 

- czujnik ciśnienia oleju - zakładam że sprawny, przekładałem od kumpla i bez zmian

- panewki - wszystko ok, zdjęta miska olejowa, w środku bardzo czysto, aż się zdziwiłem. Nie ma żadnych opiłków, szlamu itp

- smok pompy - czysto, nie ma nawet jednego paprocha

I teraz mam dylemat co robić dalej. Okazało się że do pompy oleju nie dostanę się od spodu. Wygląda to mniej więcej tak że pasowało by zdemontować całe sprzęgło i wtedy wyjąć pompę. Jeśli się mylę proszę niech poprawią mnie bardziej doświadczeni użytkownicy. No to teraz są dwie opcje:

 

1) zakładam miskę i tak jak mówił benywariat przeprowadzam próbę ciśnienia? Nie jestem pewien czy znajdę manometr z odpowiednim gwintem (tak naprawdę to jeszcze nie mam pojęcia jak się to robi)

 

czy opcja:

 

2) zwalam sprzęgło i wymieniam pompę oleju. Ta opcja wydaję się być bardziej sensowna bo czujnik, panewki, smok obstawiam że są ok. Ewentualnie mogło się coś przytkać w innym miejscu ale przewody olejowe są bardzo grube a w silniku jest czystko więc raczej odpada.

 

Co myślicie? Wszelkie rady mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwalenie sprzęgła nic ci nie pomoże, z tego co się orientuje musisz rozpołowić silnik. zmieniałeś filtr oleju jak chłopaki radzili? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra jeszcze nie zmieniałem, chciałem najpierw zobaczyć co jest w misce. Tak czy siak filterek poleci nowy. Jutro kupię.  Myślisz że filtr może być zapchany syfem skoro w misce czysto? Chyba faktycznie poskręcam co jutro jeszcze raz do kupy z nowym filtrem i zobaczymy co dalej. 

 

Jesteś pewien że do wymiany pompy silnik trzeba rozpołowić? Od dołu wygląda to tak jak by miła się wysunąć w kierunku sprzęgła.

 

EDIT:

 

Masz rację, otwór za sprzęgłem jest za mały żeby wyjąć pompę. Filtr właśnie wykręciłem, gołym okiem nie widać nić nadzwyczajnego.

Edytowane przez Paweł_D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ronayers.com/OIL-PUMP-C141577.aspx

 

wygląda na to, że pompa jest przykręcona dwoma śrubami z góry, gdzieś w środku silnika.

Nie wiem czy trzeba rozpoławiać, ale wiem że znajomy mechanik wymieniał w gsxie jakimś starym. Niestety wymiana filtra ci nie pomoże. W tamtym gsx były takie same objawy i była to pompa.

Jak chcesz to podpytam co i jak, ale kiedy się zobaczymy to nie wiem.

 

Ciekawy tylko jestem jak można zajechać pompę oleju? Pewnie to zwykły pech, albo olej zły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w razie czego mam na zbyciu taka pompę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby się nie przydała, ale jak by co będziemy w kontakcie. Plan jest taki. Jutro zakładam nowy filtr. Jak nic nie da trzeba będzie zmierzyć ciśnienie oleju. Widzę że na allegro są jakieś zestawy typu http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=do+pomiaru+ci%C5%9Bnienia+oleju&bmatch=s0-mt-0718 ale chyba nie ma sensu kupować. Manometry mam, taki na wodę czy powietrze się na da, dobrze kombinuję? Kawałek wężyka, no i kwestia dotoczenia przejściówki bo korek w silniku jest M16x2 zdaje się, tak aby to jakoś sensownie połączyć z manometrem. W serwisówce znalazłem że ciśnienie powinno zawierać się pomiędzy 3-6 bar przy 3000 obr/min i temperaturze 60 stopni.  

 

Myślę że taki pomiar wyjaśni wszystko, bo rozpoławianie silnika nie napawa mnie optymizmem  :boje_sie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżam temat po raz kolejny. Tym razem prace ruszyły ostro na przód. A wiec tak, wymiana filtra nic nie dała. Kolejny etap, mierzyłem ciśnienie oleju poprzez wpięcie manometru do magistrali olejowej. Pompa zamiast co najmniej 3 bary wydmuchała ok 0,5 bara. Zwaliłem silnik z ramy, rozebrałem w mak, aż w końcu udało się wyjąć pompę. Problem w tym że ta pompa wygląda na sprawną. Co prawda na zębach są małe przetarcia ale nie sądzę żeby to powodowało aż taki spadek ciśnienia.  Poniżej parę fotek pompy, zerknijcie i ocenicie czy to możliwe ze jest rozwalona:

5970d2cdb50f015fm.jpg

27236fe0633775b3m.jpg

c532ae706019f7f7m.jpg

e65830b2ec95ffffm.jpg

c020af7aa53d0ff7m.jpg

 

Ewentualnie przychodzi mi jeszcze na myśl że nieszczelność może być w miejscu gdzie pompa przykręcona do dolnej części bloku silnika łączy się z górnym blokiem. Niby jest tam oring ale sam nie wiem:

679d6367befe43d9m.jpg

6a91c9cf9544a062m.jpg

 

Co myślicie o tej pompie? Boję się że ją wymienię, poskładam wszystko do kupy i okaże się że problem dalej występuje.... A roboty żeby rozpołowić silnik było w ch*j... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak paczam w serwisówkę to widzę regulator ciśnienia. Jest chyba w misce. Może się zjebał/zaciął w pozcycji za bardzo otwartej?

 

bikepics-2686809-800.jpg

Edytowane przez Tolinek
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem jak miało by to działać. W przypadku gdy ciśnienie jest wysokie zawór delikatnie się otwiera by go obniżyć? Istnieje możliwość że własnie w takiej pozycji zablokował się i teraz występują problemy z ciśnieniem? Dobrze kombinuje?

 

Edit:

No przecież pisze jak byk, ide sprawdzić czy rusza się ten tłoczek w regulatorze.

Edytowane przez Paweł_D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może on się nie domyka do końca czy cuś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.