Skocz do zawartości

Zepsuta Olejarka Scottoiler


M0t0Gdynia
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mam olejarkę chyba, może to też być bidon jak dziewczyna to nazwała, w każdym razie nie wiem jak to działa, jak to uruchomić i czy to w ogóle jest olejarka.

 

Jak ktoś wie jak to działa lub nie działa to prosił bym o pomoc, wszystko niby podłączone i do prądu i wszystkie rurki, ale co dalej ...?
Właściciel nic nie mowil ze jest taki gadżet, rurke do łańcucha widziałem dawno, ale dopiero po rozebraniu boczku widać co tam siedzi.

Zdjęcia tego czegoś

1488103_754172011291684_6506832029691058

10570436_754171844625034_328304079167170

10448203_754171884625030_338911569434334\

 

10518992_754171964625022_743903666541923

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie są przewody jakieś, musze dokładnie zbadać dokąd prowadzą !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba scotoiler, to tak działa na podciśnienie no i chyba Zasilanie jakieś też jest? odpalisz silnik to powinna olej podawać na łańcuch

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest napewno scotoiler zobacz u gory na zbiorniczku

Edytowane przez Masztalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podłączysz jak na rysunku, zalejesz oryginalnym olejem to zapomnisz o smrach do łańcucha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam autorskie rozwiązanie zastosowane przez Syku,jako inżynier mechanik

wysoko je oceniam,do obejrzenia w temacie olejarka do łańcucha.

Syku zastosował 2 dysze ,które podają olej po 2 stronach przy tylnym kole zębatym,

czyli tam gdzie trzeba zaś olej podaje pompa ,która zlicza obroty koła.Dzięki temu

nie leje oleju na postoju,łańcuch jest właściwe nasmarowany a tylne koło i wahacz czyste.

Edytowane przez mariuszn2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem cos na youtubie moze to pomoze nieco wiecej

 

 

:beer:  :beer:  :beer: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarne jutro albo po powrocie jak nie zdaze ale mnie to zainteresowalo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód jest poprowadzony do przodu motocykla, niestety w okolicach diesla się gubi i nie mogę go odnaleźć na samym przodzie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górny przewód (podciśnienie) do króćca, dolny na koło zębate, boczny (odpowietrzenie i uzupełnianie)

 

Zasada działania:

Podciśnienie unosi iglicę na wysokość ustaloną pokrętłem,olej grawitacyjnie spływa na koło zębate,siła odśrodkowa kieruje olej na łańcuch. Ot i cała magia

 

Poważnie, są systemy smarowania działające bez prądu, i zbędnych gajgerków na kerownicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd on wie, ten system, że należy smarować lub kiedy, czy to jest od górnie ustalone, że co 50km coś tam kapnie  ;-)

Nie no jak pieszecie tam musi być, Wy sie znacie, w takim razie kupuje po powrocie olej i zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
 

Edytowane przez MotoGdynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystki dziala tylko gdy silnik pracuje .ustawic mozesz pokretlem na zbiorniczku . Prawidlowe ustawienie to 1 do 2 kropli na minute

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ustawione na min a łańcuch nie wysycha,na jazdę w deszczu ustawiam na 2 i jest gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam olejarkę chyba, może to też być bidon jak dziewczyna to nazwała, w każdym razie nie wiem jak to działa, jak to uruchomić i czy to w ogóle jest olejarka.

 

Jak ktoś wie jak to działa lub nie działa to prosił bym o pomoc, wszystko niby podłączone i do prądu i wszystkie rurki, ale co dalej ...?

Właściciel nic nie mowil ze jest taki gadżet, rurke do łańcucha widziałem dawno, ale dopiero po rozebraniu boczku widać co tam siedzi.

Zdjęcia tego czegoś

1488103_754172011291684_6506832029691058

10570436_754171844625034_328304079167170

10448203_754171884625030_338911569434334\

 

10518992_754171964625022_743903666541923

Wygląda na olejarkę,ale ze zdjęcia wynika ,że co najwyżej chlapiesz olejem na asfalt,bo dysza jest dobrych parę cm w bok od łańcucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno puscily uchwyty podtrzymujace dysche olejarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 years later...

Chciałbym zapytać, czy w miejscu z tego zdjęcia gdzie jest regulacja podawania oleju jest jakaś uszczelka, oring - cokolwiek?

obraz.png.759841c8181f6917557ca78d1b1dfe3e.png

Bo od dłuższego czasu zauważyłem, że mam mokro od oleju pod kanapą. Unoszę cały pojemnik, a tam pływa wszystko. Powycierałem do sucha, pojeździłem trochę i znów jest mokro. Obstawiam na 99% to pokrętło, ponieważ ewidentnie widać, że jest zapocone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ja wiem, że to nie jest jakaś kosmiczna technologia, ale przestała mi ta olejarka działać i w sumie nie wiem czemu. Tak jak wyżej wspomniałem, zbiorniczek który miałem pod siedzeniem był chyba w zbyt płaskiej pozycji, przez co mi od jakiegoś czasu trochę ciekło z okolic pokrętła. Więc przeniosłem zbiorniczek w inne miejsce, w którym będzie w lepszej pozycji. Ale od tego czasu przestał mi z niej olej lecieć. Wszystkie procedury jakie są dostępne dotyczące instalacji i odpowietrzenia wykonywałem prawidłowo i dalej nic. Zacząłem pompować olej, aby go przepchać dalej - przepływał w miarę swobodnie, ale użyłem w pewnym momencie zbyt dużo siły i cały korek ciśnienie wypchało, bo już za dużo oleju było w zbiorniczku. No ale to też nie pomogło. Teraz nie wiem, czy temperatura otoczenia, czyli że chłodno jest jeszcze, ma jakiś wpływ na to? Nie wydaje mi się za bardzo... czy się coś skaszaniło? Podciśnienie z wężyka jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk orginalny, dysza nie zapchana, orginalna czy dorabiana. Olej jaki jest wlany.

Gabka jest w odpowietrzniku. Drożny odpowietrznik.czy jsk zdejm7esz wężyk ze zbiorniczka i odpalisz moto, czy leci olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki wszystkie oryginalne są, dysza nie jest zapchana. W wężyk dmuchałem powietrzem i jest wszystko drożne. Ponadto, gdy zdjąłem wężyk ze zbiorniczka to olej od razu spłynął na zębatkę. Olej jaki leje to mój własny, różne zlewki, głównie silnikowy  i nigdy do tej pory nie miałem z tym problemów. O gąbkę w odpowietrzniku to masz na myśli w tej rurce, która wchodzi do tej gumowej zatyczki, gdzie się olej wlewa? To nie mam, wywaliłem ją zaraz po zakupie olejarki. Jest tylko kawałek samego wężyka niczym nie zapchany. Ale nawet jak całkiem tę gumę ściągnę to i tak olej nie leci. Ale gdy olej przepompuję buteleczką wytwarzając nią ciśnienie to olej spływa. Już nawet przyszło mi do głowy przynieść olej do domu, podgrzać trochę i wlać do zbiorniczka, ale czy to coś da? Co prawda kierowałem nadmuch ciepłego powietrza na całą instalację, olej zrobił się nieco płynniejszy, ale nie leciało nic. Kręcąc tym pokrętłem widzę jak w środku coś tam się podnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.