Skocz do zawartości

Stacyjka - Problemy Ze Stacyjką I Kluczykami


Gość pioter
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego napisałem o ołówku który się nie klei i jest suchy, przez co nie przykleja się nic do niego jak w przypadku innych ustrojstw....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mam do ołówka :zeby: , ja poprostu rozbieram , myję , wygładzam i co tam jeszcze trzeba robię :usmiech: Bedę mieć taką stacyjkę do naprawy porobię foty i wrzucę :rock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro wymieniany się doświadczeniami: moja też się zacinała. Myłem ją denaturatem na zasadzie zmoczyć kluczyk włożyć, wyjąć, zmoczyć x10; na sucho włożyć wyjąć wytrzeć włożyć x10; na koniec zmoczyć kluczyk w oleju (użyłem nowego silnikowego) zmoczyć kluczykl włożyć wyjąć x5. Po tygodniu powtórka i problemy znikły, od 1,5 roku latam i nic się nie zacina. Nie znam się, jest to jakaś stara wyczytana lub zasłyszana gdzieś metoda i pomogło.

Co do wytartego kluczyka to znam temat ze starych Mietków. Miałem tak starty że modlilem się za każdym razem gdy wkladalem go do stacyjki, w końcu dorobiłem nowy i po problemie.

Edytowane przez woldo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 a także troszke innymi jeszcze "sztuczkami" :diabel:  

 

Potrafisz dla mnie odpalic motora bez kluczykow? :D

 

Wybiore sobie jakiegos i Ci zaplace... nawet za podroz. :)

 

Podpowiedz jeszcze jak rozebrac stacyjke zeby jej nie ***** totalnie

 

 

 

 Nie znam się, jest to jakaś stara wyczytana lub zasłyszana gdzieś metoda i pomogło.

 

Metal chyba pisal o tym ze pomoga... tez tak zrobilem kiedys i bylo spoko na chwile

Edytowane przez Walle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety mam ten problem, że aby przekręcić kluczyk muszę go docisnąć delikatnie do góry. Nie to jest tragiczne... Tragiczne jest to, że na przekręconej stacyjce mogę swobodnie wyjąć kluczyk :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety mam ten problem, że aby przekręcić kluczyk muszę go docisnąć delikatnie do góry. Nie to jest tragiczne... Tragiczne jest to, że na przekręconej stacyjce mogę swobodnie wyjąć kluczyk :/

 

o! to samo :)

 

pytanie do specjalisty:

 

takie objawy jak napisal kolega dudi03  swiadcza o tym ze byl wlam? ze stacyjka byla rozbijana etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem, że blokada kierownicy mi nie działa, żeby przekręcić kluczyk na zapłon muszę nim poszarpać no i wychodzi w każdej pozycji. Nikt w Gdańsku się tego podjąć nie chce, jak słyszą motocykl to od razu są na nie :D Rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem. Zmian nie widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat się lekko gorący robi :zeby:  w sensie że teraz -zaraz.Mający problemy jak już napisałem , szukać w okolicy punktu dorabiania kluczy który jak napisałem ma maszynę komputerową tzn. po zmierzeniu wysokości nacięć porównuje się z wymiarami nominalnymi przykład : każde nacięcie musi mieć zachowany wymiar i po zmierzeniu okazuje się np.3,8mm a program pokazuje że najbliższe nacięcie ma wymiar 4mm i tak z każdym z 7 wymiarów(7 zapadek) ,Efekt zużytego klucza problem z przekręceniem i można wyjąć kluczyk po przkręceniu .Chcecie opis rozebrania stacyjki bez foto , proszę bardzo : potrzebne narzędzia to wiertarka - najlepiej akumulatorowa z wzgl. na wielkość wiertło 2mm - 2,5 mm , pilnik płaski gładzik tak się chyba nazywa :lol-1: .Niektóre stacyjki mają nasuniętą osłonę plastikową w której po bokach są 2 okienka i widoczne w nich skośne wybrzuszenia nie pozwalające zsunąc tej osłony. Stary budzik a wnim sprężyna z cienkiej blaszki , z tej sprężyny wyłamiemy dwa kawałki można czubki na półokrągło zrobić  i takie dwie małe blaszki o dł. ok 5 cm  wsuwamy w te wycięcia podważając dużym śrubokrętem osłonę aby ją zsunąć .W/w opis nie dotyczy stacyjek bez tej nakładki plastikowej.Ukazuje nam się "szyjka" stacyjki w której z boku można zobaczyć metalowy bolec , aby go wydostać jest kilka metod : wiercimy wiertłem równolegle otwór a następnie lekko z skosa wwiercając się w bolec, cienkim szpikulcem musimy go wydostać na zasadzie podważania.Mając dremelka można podciąć go małą tarczką i podważyć śrubokrętem.Po wysunięciu tego bolca bębęnek stacyjki wysunie się beż problemu -jest na sprężynie.Teraz można zobaczyć czy i o ile wystają zapadki mimo włożonego kluczyka UWAGA!!! gdy nie ma kluczyka zapadki mogą wypaść a pod każdą jest mała sprężynka. Rozkładamy czyli wyciągamy zapadki zachowując kolejność ułatwienie aby nie szukać którą gdzie wsunąć .Wszystko myjemy , zapadki na pilniku szlifujemy przyciskając palcem , pozbawiamy w ten sposób brudu i zadziorów .Po całej tej operacji wszystkie zapadki muszą się płynnie przesuwać podczas wsuwania i wysuwania kluczyka.KOLEJNA UWAGA !!! Cała ta zabawa ma sens gdy kluczyk jest idealny !!! Zakładając że po wsunięciu kluczyka zapadki nie wystają (gdy wystają delikatnie opiłować na wysokośći aby nie wystawały przy włożonym kluczyku)smarujemy bębenek dookoła smarem delikatnym ja używam kupionego na statoil w tubach nie marznie i nie rozpuszcza się w upale jest b.dobry do takich rzeczy.Bębenek wchodzi w jednej pozycji można wcześniej zrobić sobie znaki aby nie kombinować przy montażu. Lekko wsuwamy bolec zabezpieczający (aby móc go wysunąć) i sprawdzamy działanie stacyjki - jeżeli jest ok wciskamy do oporu bolec -można otwór po nawierceniu zakleic np. poxipol czy inny klej wypelniający. Nasuwamy nakładkę plastikową i w drogę. Powyższy opis z pamięci mam nadzieję że niczego nie pominełem :dumny: to tak na szybko .Będę mieć taką stacyjkę zrobie foty, będę w pracy spiszę i podam wymiary nacięć i to chyba na ten moment wszystko , więcej grzechów nie pamiętam :takaemotka:

Edytowane przez kwinto59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie faktycznie muszę docisnąć kluczyk do stacyjki bo niekiedy tak jakby nie wchodził do końca i się zacina nie można nim ruszyć. Wezmę kupie smar i zobaczymy czy pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie faktycznie muszę docisnąć kluczyk do stacyjki bo niekiedy tak jakby nie wchodził do końca i się zacina nie można nim ruszyć. Wezmę kupie smar i zobaczymy czy pomoże :)

Smarujemy po rozebraniu :usmiech:  samo wciśnięcie raczej nie wiele da .Obrazowo to wygląda tak : mamy dwie rurki jedna wsunięta w drugą i na konieć ośka wsuwana do środka smarując ośkę lub wciskając smar do srodka mniejszej rurki nie nasmarujemy ścianek pomiędzy jedna a drugą rurką.Czyli smarując kluczyk lub wciskając smar do środka nie nasmarujemy zewnętrznej powierzchni bębenka.Jeżeli robić coś dobrze to rozebrać stacyjkę , zresztą z kobietami jest tak samo :takaemotka::diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mylem wd40, az przestal syf wyplywac, a pozniej wcisnalem smar grafitowy. Od 2 sezonow bez problemow wszystko dziala :D ale jak specjalista odradza wd40 to lepiej go unikac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam ten problem. Z tym że u mnie podłoże złego działa stacyjki to kluczyk który się wygiął. 

Kluczyk został wyprostowany, stacyjka działa ale muszę wciskać na maxa kluczyk... Kolejnym problemem jest to ze drugi kluczyk od początku nie współpracował dobrze ze stacyjką, da się za jego pomocą zablokować kierownicę, da się ustawić pozycję do odpalenia świateł, oraz podświetlić zegary, ale samego zapłonu ni da się :(

 

 

Czy lekko pofalowany kluczyk da się dorobić?? 

Edytowane przez Suchi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu postaram się wrzucić foto kluczyka i jego prawidłowych wymiarów aby każdy mógł samodzielnie sprawdzić i ocenić stopień zużycia . Wtedy będziemy myśleć co dalej , gdyż jest opcja dorobienia bez kluczyka znając wymiary wtedy program wyświetla kod mechaniczny cos w rodzaju pin code .Kluczyk tak zrobiony ma wymiar jakby z fabryki dopiero wyszedł.Trzeba sobie zdawać sprawę że nie zawsze sam kluczyk jest sprawcą problemów ale z reguły 80-90% to właśnie on :diabel: spędza nam sen z powiek.Urlop mam więc mi tu o pracy nie gadać :hahahaha: za tydzień :rock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj.. Chcesz mi powiedzieć, że wszyscy mamy taki sam kluczyk i jak chce to odjeżdżam dowolnym Bandytą? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie... jeśli sugerujesz jakiś uniwersalny schemat wymiarów kluczyka, to tak mnie coś naszło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głębokość nacięć to standard ale każdy kluczyk ma je w innym miejscu ,czyli miejsce gdzie ty masz najgłębsze ja nie mam wcale i na odwrót. :usmiech: Jeżeli weżmiesz klucz od sąsiadki to otworzysz swoje mieszkanie ? Raczej nie głębokość nacięcia jest objęta normą do której przypisana jest cyfra informująca jakie ma być nacięcie .Suzuki stosuje ozn. od 1 do 4 gdzie 1 klucz wogóle nie nacięty ,a 4 najgłębsze nacięcie.Przy ilości 7 zapadek zobacz ile daje to możliwości, mam nadzieję że wytłumaczyłem i rozjaśniłem twój tok myślenia :zeby:  oczywiście bez urazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kwinto - jakie jest Twoje zdanie w temacie szpeju gerdy do wkładek bębenkowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Teraz mi rozjaśniłeś i wiem już wszystko :D dzięki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładki mieszkaniowe -bębenkowe generalnie się nie smaruje chociaż Wilka wypuściła spray silikonowy do wkładek i o dziwo on działa.Jeżeli wkładka znajduje się wewnątrz budynku można spróbowac ,koszt standardowej wkładki ok. 20.. paru zł Lepszy jest Lob lub Wilka czy tez Abus.Wkładka mieszkaniowa to mały wydatek i lepiej wymienić , można kupić dwie wkładki w komplecie na jeden klucz , opcji wiele temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super opis :)

Zrodziło się w mojej głowie pytanie - po rozebraniu stacyjki i zmianie kolejności zapadek, jesteśmy w stanie dorobić kluczyk? czy po takiej zmianie będziemy w stanie dopasować kluczyk pod kod? czy zyskamy jedyny w swoim rodzaju klucz? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N a 1 pytanie - dorobiony kluczyk będzie pasował tylko do tej stacyjki, na 2 pyt. program może wyświetlić kod ale aby to miało sens to wlew i kanapa też musi być przrobione. Czy kody się powtarzają - bardzo rzadko 7 zapadek 4 rodzaje wysokości ile daje to możliwości :zeby: Kod do tej akurat stacyjki to A6472 a zapadki obok opisane znając kod lub kolejnośc zapadek można wyczarować kluczyk :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kody się powtarzają - bardzo rzadko 7 zapadek 4 rodzaje wysokości ile daje to możliwości  :zeby:

 

Jakoś tak 16384 możliwości :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.