Skocz do zawartości

Zerwany Gwint W Głowicy. Jest Sens Naprawiac?


Samos
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka.

Nie wiem czy zerwany gwint jest dobrym określeniem. Ale opisze dokładnie problem tutaj.

Jak pewnie część z Was wie, 2 lata temu w trasie wyskoczyła mi świeca. Po zatrzymaniu się, wkręceniu jej z powrotem dalej ruszyłem w trasę, i przez kolejny rok nie miałem jakichkolwiek problemów z motocyklem. Wtedy wina została "zwalona" na mnie, ze nie sprawdzałem świec etc. W połowie maja tego roku oddałem motocykl do mechanika w celu wymiany olej, filtru i regulacji zaworów. Przejechałem ok 600 km i w drodze powrotnej z wypad do domu świeca wyskoczyła po raz drugi. Niestety tym razem nie mogłem jej wkręcić ponownie. Tak jakby nie było gwintu. Doczłapałem się do Ebląga, a następnego dnia mechanik przetransportował motocykl do warsztatu. Stwierdził, że świece były za mocno przykręcone i dlatego gwint został popsuty (a pamietam jak przy pierwszej wymianie swiec mocowałem się z ich odkręceniem). Koszty naprawy motocykla wraz z częściami i robocizną zostały oszacowane na 1,8k-2,1k. Naprawa polegałąby na użyciu zestawu "Heli Coli" (albo cos w podobnej technologii). Nie będę opisywac szczegółow bo sam nie chce nic pokręcić.

Moje pytanie brzmi:

Czy jest sens bawić się w taką naprawę, czy jest to nietrwała naprawa i lepiej sprzedać motocykl na częśći? NIe chciałbym naprawic w ten sposób motocykla i bać się jechać w dalsze trasy z obawy o powtórzenie sytuacji. 2k za naprawę to też nie małą kwota? A jeżeli chciałbym sprzedać motocykl na częśći, orientuje się ktos z Was ile mógłbym z tego wyciągnąć kasy? Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samos, wiem, ze lubimy żartować, ale teraz to już przegiąłeś.

 

A tak poważnie, to szkoda mi Ciebie. Przykra sprawa.

 

Ja też się na tym nie znam, ale według mnie coś sporo kasy ktoś krzyknął za naprawę tego. Za niewiele większe pieniądze możesz kupić drugi silnik, i poprzekładać co trzeba. Poczekaj aż się bardziej doświadczeni wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/suzuki-gsf-650-bandit-2008-2009-2010-silnik-gsxf-i4441591942.html

 

http://olx.pl/oferta/silnik-suzuki-gsf-650-bandit-gsx-f-650-jajko-CID5-ID6eKw5.html#9042f3fa2b

 

a najlepiej poszukać samą głowicę i tyle w temacie, no chyba że na żartach się nie znam :P

Edytowane przez czesław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam helicoil nie jest drogi i chodzi chyba o koszt robocizny za rozebranie silnika i ściągnięcie głowicy, bo na złożonym ewentualne opiłki wpadłyby co cylindra a to niedobrze zdaje się, zatem może być taniej u innego mechaniora, podzwoń i popytaj. Moim zdaniem "czy warto" - chyba warto, sam gwint na helicoilu jest mocniejszy niż oryginalny w aluminium, ale miejsce zdaje się nietypowe więc niech mądrzejsi zabiorą głos.

Edytowane przez Magpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanior chyba (raczej na pewno) chce drzeć z Ciebie lacha, dwa piece kupisz w taki pieniądzach.

w dziele sprzedam był silnik bez osprzętu z dobra góra za 350 zł, fakt ze 650 ale to mówi samo za siebie. 

sprzedawać motor nie ma sensu, chyba ze Ci się znudził i szukasz pretekstu do zmiany.

znajdź kogoś kto wstawi tulejkę w głowice i będzie po sprawie, i nie wież w sprężynki do naprawi gwintu to jest jedno razowe rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samos ma olejaka(?) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szukales juz cos takiego http://www.ebay.de/itm/like/181478984650?lpid=106&_configDebug=ViewItemDictionary.ENABLE_PAYMENTS_IN_HLP:true&hlpht=true&ops=true&viphx=1

Pomimo to nie obejdzie się bez ściągnięcia głowicy jak już ktoś wyżej napisał

Edytowane przez Masztalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Magpie: Zestaw do naprawy gwintów kupisz za 150-250 zł. Wprawny mechanior naprawi bez zdejmowania głowicy i weźmie za to ze stówę. Gwint helicoil lub Bear Coil jest mocniejszy niż oryginalny w aluminium. Wielokrotnie stosowałem to rozwiązanie np przy zerwanym gwincie śrub głowicy i zawsze było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik coś wspominał, ze Heli Coli jest z innych materiałów. Z materiałów, które gorzej odporwadzaja ciepło, a co za tym idzie moze byc konieczność częśtrzej wymiany świecy ze względu na to, iż poprzez gorsze odprowadzanie ciepła moze ona byc "nadtapiana". Z wymiana silnika tez wiażą się koszta transportu i wymiany, i nie ma garancji ze silnik jest sprawny. A orientuje sie ktos ile kosztuje sama głowica, i jakie jest prawdopodobieństwo, że bedzie ona wadliwa (bedzie puszczac olej etc)?

 

Mechanik chce głowice wysyłac gdzies do Bydgoszczy, bo tam niby naprawiają te gwinty maszyna, co jest bardziej trwałe. Stąd konieczność wymontowania głowicy. A co do jego ceny. Jest dosyć znany w 3miescie, dlatego sobie liczy...

Edytowane przez Samos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jeszcze tego ile zapłacisz za wymianę kupionej głowicy skoro helicoil 2k. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samos tak jak Ci pisałem w sms, 2 tysiace to chłop chyba z ksieżyca spadł. Za wyciągnięcie i włożenie silnika max 500zł do tego robota z gwintem 100-200zł. Niech się pałuje cygan jeden.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik chce głowice wysyłac gdzies do Bydgoszczy, bo tam niby naprawiają te gwinty maszyna, co jest bardziej trwałe. Stąd konieczność wymontowania głowicy. A co do jego ceny. Jest dosyć znany w 3miescie, dlatego sobie liczy...

 

Niezły fachura...co to za warsztat niby taki znany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdamMoto w Gdyni. Kiedy tam nie zajde zawsze ma kilka motocykli do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt uszczelki pod głowice ok 200zł do tego wypadało by jeszcze uszczelkę pod cylindrami dla pewności (ok 70zł) planowanie głowicy (do 100zł) plus robocizna

 

jak coś to mam głowice do 650 olejaka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma do naprawy albo czekają do odbioru bo klienci muszą kasy dozbierać jak takie ceny wali koleś :D

Edytowane przez Damianos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko i skromną wiedzę głowica w olejaku jest inna niż w wodniaku. Olejak 650 wychodził do roku 2006 więc nie wiem czemu w aukcji jest od 04-09r :/ (głowice pasują??) . Wodniak ma zawory na płytkach, a olejak normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samos jakbyś szukał głowicy, silnika 650 w oleju, to u mnie w piwnicy leży, z tym, że bez osprzętu, ale sprawny, no i bedziesz miał blisko, więc koszty transportu odpadają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykra sprawa, dawniej w motocyklach w przypadku zerwania  gwintu wprasowywało sie/wkręcało i zabezpieczało k  tuleje geintowana z  masiądzu albo brązu nie  wiem dokładnie coś takiego

kstmet.jpg

 

teraz  sa te helicoil więc większość  na tym robi.

 

 

w linku poniżej koleś robi:

Do naprawy gwintu używam najlepszego na rynku rozwiązania – montuję pełną, stalową tuleję gwintową, która przewyższa jakością i trwałością popularne ‘sprężynki-Helicoil’ szczególnie w miejscach gdzie występuje duże ciśnienie sprężania.

 

zobacz  trzeba by pewnie podjechać, zadzwonić i  pogadać niestety woj mazowieckie.

 

"cena usługi wykonania nowego gwintu, jego naprawy to 150 zł netto + koszt ewentualnego przygotowania dostępu"

"naprawa gwintu świec trwa kilkadziesiąt minut, więc 10 razy szybciej i taniej niż w przypadku konieczności zdejmowania głowicy"

"naprawa zerwanego gwintu świecy wykonywana jest bez zdejmowania głowicy"

"gwarantuję i zapewniam, że opiłki-wióry nie dostaną się do cylindra!"

 

http://www.mechaniq.pl/naprawa-gwintu/

Edytowane przez baldhead
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w takich sytuacjach zmieniam głowice bez żadnych wydumek i jedz do normalnego mechanika bo cie z torbami puści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt uszczelki pod głowice ok 200zł do tego wypadało by jeszcze uszczelkę pod cylindrami dla pewności (ok 70zł) planowanie głowicy (do 100zł) plus robocizna

 

jak coś to mam głowice do 650 olejaka 

 

 

a po co planowanie głowicy :( ???

 

Mi też się raz świeca sama odkręciła :P Więc czytam uważnie temat :bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planować po to żeby wyrównać powierzchnię ;) . Teoretycznie można by założyć nową uszczelkę ale nie wiadomo czy uzupełniłaby ona powierzchnię głowicy która na pewno nie jest idealnie płaska...

 

Seev, google nie boli :p:

Edytowane przez Damianos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.