Skocz do zawartości

Podgrzewanie Paliwa


jab2
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry, 

wpadłem ostatnio na taki ciekawy pomysł jakim jest podgrzanie benzyny przed wtryskiem. Miałoby to powodować lepsze mieszanie benzyny z powietrzem poprzez zmniejszenie cząstek (cząsteczek? nigdy nie wiem które jest które). Lepsze wymieszanie daje lepsze (szybsze, dokładniejsze) spalanie. 

Podgrzewanie benzyny miałoby być zrobione na zasadzie wymiennika ciecz chłodząca - benzyna. 
Samozapłon benzyny następuje w temp. 240-300*C, czyli nie grozi nam, bo w układzie chłodzenia jest 80-110*C. 

Ktoś coś takiego widział? Może ktoś coś takiego robił? 
Co ze spalaniem stukowym? Teoretycznie mieszanka powinna być na to bardziej wrażliwa.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy jest Ci to na prawde potrzebne do tuningu motocykla czy jest to raczej sztuka dla sztuki. Generalnie nie slyszalem o czyms takim (ale ja w kwestii mechaniki jestem raczej amator). W kazdym razie chetnie poczytam i sie dowiem czegos nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki tuning obniża moc to raz ( testowan ewielokrotnie na seryjnie ogrzewanych gaźnikach gdzie po odłączeniu moto zaczeło w końcu normalnie jechac ) a dwa ze to dalej nie ma sensu chyba że si ejeździ poniżej 0 ( bo po to właśnie takie coś sie montuje )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gaźniki. Wtrysk. Gaźniki ogrzewają też powietrze wtrysk nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są specjalne podgrzewacze do paliwa

ALE to w dieslach się stosuje

 

 

czemu to ma służyć i po co to tobie potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że do diesli są to wiem. 
Z tego co w necie wyczytałem montuje się to do turbo-benzyn z wtryskiem bezpośrednim. 

Jak w pierwszym poście: lepsze mieszanie z powietrzem -> mniejsze spalanie lub więcej mocy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat założyłem żeby się dowiedzieć czy coś to da :P Nie mam zamiaru się spalić. 

W sumie to inni już też kombinowali. Magnetyzery, turbinki Kowalskiego itp. :p: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może lepiej schłodzić powietrze niż podgrzewać benzynę

Poniżej temp. otoczenia nie bardzo się da.. 

 

Do dziś pamiętam jak kumpel 10 l;at temu podgrzewał paliwo :D Nadal widac :D

Bo on to palnikiem zrobił. 

 

 

Jednak nie jestem pierwszy z takim pomysłem:

 

http://www.google.com/patents/US5218944

Edytowane przez Marian-Awaryjny
łączenie postów :P:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry, 

 

wpadłem ostatnio na taki ciekawy pomysł jakim jest podgrzanie benzyny przed wtryskiem. Miałoby to powodować lepsze mieszanie benzyny z powietrzem poprzez zmniejszenie cząstek (cząsteczek? nigdy nie wiem które jest które). Lepsze wymieszanie daje lepsze (szybsze, dokładniejsze) spalanie. 

 

 

Lepsze mieszanie jesli juz, bedzie spowodowane zwiekszeniem energii czasteczek a nie ich "zmniejszeniem"  :zdziwiony: . ( termodynamika )

 

Poza tym, cale zalozenie wydaje mi sie conajmniej dziwne... Ja nie widze sensu. :) chyba ze jako ciekawostke - chetnie zobacze jak wyglada taki systemik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walle ma racje. Zmniejszenie temperatury powietrza nie ma sensu to nic nie da. Tu nie chodzi o różnice temperatur tylko o większą temperaturę benzyny. Z termodynamiki wynika również zmniejszenie gęstości paliwa bo jak wiadomo ciecz po podgrzaniu rozszerza się. Może dzięki temu zwiększy się przepustowość. Nie znam sie na mechanice ale z fizyki tak wychodzi.  :einstein2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze mieszanie jesli juz, bedzie spowodowane zwiekszeniem energii czasteczek a nie ich "zmniejszeniem"  :zdziwiony: . ( termodynamika )

 

Poza tym, cale zalozenie wydaje mi sie conajmniej dziwne... Ja nie widze sensu. :) chyba ze jako ciekawostke - chetnie zobacze jak wyglada taki systemik.

O energii to wiem. 

 

Ze zmniejszeniem cząsteczek chodziło chyba o zmniejszenie kropli (bardziej zbliżone do pary?). TO akurat wyczytałem gdzieś w literaturze anglojęzycznej i mogłem źle zrozumieć albo źle przetłumaczyć. 

W necie są jakieś wyniki badań ale wszystko raczej z lat '90. Nie ma nic aktualnego. Pewnie nowoczesne systemy wtrysku są skuteczniejsze niż podgrzewanie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walle ma racje. Zmniejszenie temperatury powietrza nie ma sensu to nic nie da. Tu nie chodzi o różnice temperatur tylko o większą temperaturę benzyny. Z termodynamiki wynika również zmniejszenie gęstości paliwa bo jak wiadomo ciecz po podgrzaniu rozszerza się. Może dzięki temu zwiększy się przepustowość. Nie znam sie na mechanice ale z fizyki tak wychodzi.  :einstein2:

Pozwolę się z tym nie zgodzić.

Zmniejszenie temperatury powietrza zwiększa gęstość powietrza a przez ilość zasysanego tlenu ,po to stosuje się intercoolery.

Ciecz ,szczególnie w porównaniu do gazu ,wraz ze wzrostem temperatury,zwiększa swoją objętość nieznacznie.

 Poprawienie procesu spalania osiąga się przez lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem,być może opary paliwa są najlepiej spalającą się mieszanką.

 

Nie chce mi się wierzyć,żeby producenci silników na to nie wpadli i tego nie zbadali.

W końcu takie rzeczy jak doładowanie czy turbo wymyślono w 19 lub na początku 20 wieku,

a do powszechnego zastosowania  doszło pod koniec 20 wieku.

 

Najgorsze jest to ,że o zastosowaniu rozwiązań technicznych decydują księgowi a nie inżynierowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się z tym nie zgodzić.

Zmniejszenie temperatury powietrza zwiększa gęstość powietrza a przez ilość zasysanego tlenu ,po to stosuje się intercoolery.

[...]

Chłodzenie powietrza nic nie da bo silnik nie jest doładowany przez co zasysane powietrze ma mniej więcej temp. otoczenia i chyba to autor postu wyżej miał na myśli ;)

 

Z tego co wyczytałem w necie (głównie opracowania anglojęzyczne) to pomysł jest dobry, jednak wykonanie tego samodzielnie jest bardzo skomplikowane a do tego aparatura nie zmieści się w motocyklu. 

Z tego co wyczytałem to temp. paliwa musi być ściśle dobrana warunków otoczenia i musi się zmieniać wraz ze zmianą warunków. Ze skuteczniejszych sposobów to zawór trójdrogowy do mieszania zimnego i ciepłego paliwa. Najlepiej sprawdza się to w silnikach dużej pojemności (chyba przez to że dużo palą). Generalnie w większości opracowań chodziło o zmniejszenie spalania a co za tym idzie emisji spalin. Dla mnie jest to jednoznaczne ze wzrostem sprawności.

 

Jednym z napotkanych problemów jest chłodzenie i smarowanie wtrysków. Problem występuje głównie przy wtrysku bezpośrednim. 

 

Temat jest przyszłościowy ale dla silników diesla, bo tam występują większe zanieczyszczenia niż w benzyniakach. 

 

 

Na razie temat zawieszam, jednak w okresie zimowym jak będzie więcej czasu to może udam się na politechnikę i pogadam z jakimiś doktorami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre :D

Ale to jednak nie wystarczy żeby podgrzać paliwo do złotka. A druga kwestia to gdzie odzysk energii w postaci ciepła? 
Równie dobrze można zamontować klimę na dolocie :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co da zwiekszenie ilosci powietrza gdy mieszanka była ustawiona optymalnie? 

-odp: Zbyt ubogą mieszankę.

 

Nie wiem co to za dziwne teorie, termodynamika nie pozostawia pola manewru: Ilosc czasteczek paliwa powinna odpowiadac ilosci czasteczek tlenu. Za duzo tlenu -uboga mieszanka, za malo? Za bogata. W obydwu sytuacjach efekt jest ten sam: Silnik pracuje gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony mieszanka i tak sama sie podgrzewa w komorze do granicy bliskiej samozaplonu. Wydaje mi sie wiec ze dodatkowe podgrzewanie moze tylko zwiekszyc problemy ze spalaniem stukowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Wydaje mi sie wiec ze dodatkowe podgrzewanie moze tylko zwiekszyc problemy ze spalaniem stukowym

Kolejny powod zeby nie stosowac magicznych pomyslow pana Zdziśka z Kozik Centralnych, bo niekoniecznie będzie mądrzejszy od inzynierów z Hamamatsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.