Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody W Stalowym Oplocie - Pytania I Porady


Mario84
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

nie pamietam juz nawet jak trojnik wyglada. 

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby i uszczelki powinny być w komplecie z przewodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe podchwytliwe pytanko; :takaemotka:

czy po wymianie przewodów na oplot w odczuwalny sposób poprawiło się hamowanie,

a jesli tak to w jaki sposób się to się objawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, żę sruba powinna być dobra.

Numer jest identyczny, długość też powinna być taka sama aby połączyć 2 końcówki z pompą czy z rozdzielaczem. Ale pewności nie mam jednak obstawiałbym 80%, że przypasuje tylko warto wtedy założyc nowe uszczelki pod sruby i pownno być cacy.

 

Ps. Co do różnicy to ja puki co się nie wypowiem, gdyż na chwilę obecną przewody są stare ale wymiana płynu na nowy DOT 5.1 mocno poprawiła sytuację. Więc jeżeli płyn tak pomaga to stalowy oplot powinien tylko spotęgować wrażenie ha :)

Edytowane przez Marian-Awaryjny
ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe podchwytliwe pytanko; :takaemotka:

czy po wymianie przewodów na oplot w odczuwalny sposób poprawiło się hamowanie,

a jesli tak to w jaki sposób się to się objawia?

Zamiast "napompowywać" przewody cała ta siła idzie w hamowania.

Edytowane przez Magpie
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast "napompowywać" przewody cała ta siła idzie w hamowania.

To to akurat wiem,hamulce też pewniej szybciej zadziałają i pewniej ostrzej,

a jak z dozowalnością i punktem zadziałania?Czy faktycznie jest tak duża róznica przed i po ,

że warto to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to akurat wiem,hamulce też pewniej szybciej zadziałają i pewniej ostrzej,

a jak z dozowalnością i punktem zadziałania?Czy faktycznie jest tak duża róznica przed i po ,

że warto to zrobić.

 

Heble w Banditach, bez względu na generację nigdy nie będą dawały odczucia hamowania jak w sportowym przecinaku. Wynika to z konstrukcji samych hamulców, pompy i zacisków ale również i działania zawieszenia. W starym B6 przelatałem sezon na gumiakach i wymieniłem na oplot, w B12 poszedł oplot od razu. Mówię tu tylko o przodzie. Różnicę w moim odczuciu pomiędzy gumiakami, a oplotem czuć najbardziej w dozowalności siły hamowania. Precyzyjniej można wyczuć moment gdy podczas silnego hamowania, wręcz awaryjnego wytracania prędkości gdy opona zaczyna tracić przyczepność i trzeba nieco po puścić klamkę by uniknąć uślizgu koła.

 

Oplot znacznie ułatwia życie ale jestem zdania że dopiero pełen regularny serwis hamulców i zawieszenia pozwala hamować w 100% efektywnie. Ja rozbieram co zimę zaciski w pył, czyszczę, smaruję (tak są elementy w zaciskach wymagające smaru) i wymieniam płyn na świeży. Robota prosta i tania. Przegląd zawieszenia regularnie pod kątem wycieków i mechanicznego uszkodzenia lag i co dwa sezony wymiana oliwy. Dopiero wtedy oploty mają szansę zadziałać na 100% swoich możliwości.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to akurat wiem,hamulce też pewniej szybciej zadziałają i pewniej ostrzej,

a jak z dozowalnością i punktem zadziałania?Czy faktycznie jest tak duża róznica przed i po ,

że warto to zrobić.

Zgadzam się ,Amefisto ci odpisał jest lepiej i dowiesz się to od każdego kto wymienił oplot.Po za tym w serwisówce masz napisane ,że przewody hamulcowe wymagają wymiany zazwyczaj po około 5-latach .Bandziorki to raczej leciwe motorki (tych na naszym forum najwięcej) ,więc skoro wypada je wymienić to dlaczego nie na OPLOT. Pytałeś jakie jest odczucie? Oczywiście subiektywne trochę ostrzej ,klamka nie taka gumowa.Acha dla mnie najważniejsze po zmianie było własnie zaufanie do hebli:czytaj czyszczenie zacisków ,wymiana płynu kontrola klocków.Odczułem to w górach : ja pasażerka ,przeładowany motocykl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dla Amefisto i Mokrego,bo dzięki informacjom od Was czuję się zdopingowany

do wymiany przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie wagi państwowej. Jakiej długości jest przewód hamulcowy łączący trójnik z pompą. Ten od Bandziora 1200 ma 38 cm i jest za krótki o około 2 cm ale najlepiej by było sprawdzić aby nie zrobić wtopy i nie kupić za krótkiego przewodu o minimum. A moze poprostu kupić ten przewód z górką np. 45 cm i z głowy ? Jak sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

noszę się z zamiarem kupna oplotu, dostałem wycenę z HEL  290zł przód, komplet p+t 390zł... i teraz pytanko warto wymieniać tył? i co na temat samej formy HEL mi możecie powiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noszę się z zamiarem kupna oplotu, dostałem wycenę z HEL  290zł przód, komplet p+t 390zł... i teraz pytanko warto wymieniać tył? i co na temat samej formy HEL mi możecie powiedzieć ?

Wymień całość.

 

HEL - chyba  najbardziej znany producent jeśli chodzi o oplot. Rozważ też przewody Goodrigde - za komplet 3 przewodów zapłacisz około 300 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki masz styl jazdy,jak hamujesz.Ja zalozylem komplet ale stwierdzam,ze tyl w oplocie to zbedny wydatek.Szybciej koło zblokujesz,a tego chcemy uniknąć ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ABS, więc nie zblokuję tyło.

Wymieniłem na oplot i jest super.

Hamulce są bardziej przewidywalne :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ta bo ja nie mialem ABS 😀ale jak bedzie mialo sie zblokować to system bedzie cały czas trykał?☺ teraz kupilem pierwsze moto z ABS no i ma w standardzie stalowy oplot wiec dopiero zobacze co jest 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam,

 

chce wymienić przed sezonem jeszcze fabryczne gumowe przewody hamulcowe na oplot,

mam GSF 600S 2002 i nie wiem jakie wybrać ??

znalazłem oferte HEL na znanym portalu aukcyjnym tylko jaki w Bandziorze org panuje układ ??  S, F czy O ???

 

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bandziorze fabrycznie jest układ S ale przy zmianie na oplot zazwyczaj stosowany jest układ F.

U siebie tez taka zamianę zastosowałem i nie odczułem żadnych negatywnych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

A posiada ktoś oploty innej firmy niż HEL i również może je polecić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gódridź

 

i tylko układ F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gódridź

 

i tylko układ F

Też mogę polecić. W zestawie najczęściej masz też przewód na tył (z tego co pamiętam w HELu jest tylko przód) no i niby jest dożywotnia gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A posiada ktoś oploty innej firmy niż HEL i również może je polecić ? 

poszukaj w internetach, firm które robią przewody hamulcowe na wymiar(głownie do samochodów - do sportu), mnie to wyszło poniżej 300 za komplet na tył i przód 

Edytowane przez grand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie założyłem oplot na przód i tył z goodridge. Mogę śmiało polecić. Jakość wykonania spoko, cena bardziej atrakcyjna w porównaniu helem. A różnica w heblach naprawdę zauważalna w porównaniu z gumowymi przewodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.