Skocz do zawartości

Hamulce - Przewody W Stalowym Oplocie - Pytania I Porady


Mario84
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pytanie w sumie proste bo od niego zależy cena kompletu :-)

Omijać trójnik z przodu czy nie?

 

I ewentualnie opinie o Goodridge, to samo co Hel czy warto dopłacić prawie 200zł do Hela.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedzie gdzie czytalem lepiej ominąć trójnik i zrobic 2 przewody z pompy każdy do zacisku. Ja tak będę u siebie robić.

 

Tak zwany system F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im prosciej tym lepiej...goodridge ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam od sezonu goodrige'a i nic się nie dzieje. bez trójnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. Przekonaliście mnie :)

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest temat o przewodach, bald o ile sie nie myle wrzucal rysunki z roznicami ukladow F,O omawiane byly plusy i minusy kazdego...nie latwiej poszukac ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem wiele tematów i nawet jakieś testy hamowania z trójnikiem i bez. Chciałem tylko zasięgnąć opinii praktyków. Z testów wynikało ze nie ma różnicy czy jest trójnik czy nie, kwestia zasobności portfela na kolejny czwarty przewód :)

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi o to, że można to bylo dopisac do juz istniejacego tematu :) uklad z trójnikiem podobno ciężej odpowietrzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, przepraszam :) Tak wiem, że trudniej bo może być powietrze w trojniku. Dzięki raz jeszcze!

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co nowy temat o oplocie? Każdorazowe krótkie zapytanie zaśmieca forum. 

 

Znalezienie właściwego zajęło mi kilka sekund - wystarczy kliknąć w tagi na stronie głównej: hamulce i mamy tematy o hamulcach.

 

Drugie kliknięcie to: przewody hamulcowe i mamy konkretnie to, co potrzeba. 

 

Hamulce - Przewody W Stalowym Oplocie - Pytania I Porady

Hamulce - Przewody W Stalowym Oplocie - Jakie?

 

Edit: połączyłem tematy i zainteresowanym dodałem jeszcze jeden tag do kompletu: stalowy oplot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem. Serio. Jeszcze jedno przepraszam pomoże? :)

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

WItam.

Ponieważ nie znalazłem takiego tematu poruszę wątek przewodów w oplocie stalowym.

Jak wiadomo znacznie poprawiają jakość hamowania, ale co zrobić kiedy takowy przewód ulegnie uszkodzeniu. Odpowiedzi są dwie, wyrzucić lub regenerować. Kiedy wyrzucić, wtedy gdy przewody są zakuwane na stałe tak jak na zdjęciu 15. Regenerować można w przypadku kiedy końcówki są zarabiane tak jak na pozostałych zdjęciach. Przewód taki składa się z wewnętrznego przewodu z tworzywa, oplotu stalowego i ewentualnie zewnętrznej osłony. Na zdjęciu 11 widać jak owa końcówka powinna być zarabiana na przewodzie. I tak kołnierz z gwintem (chyba jakiś calowy bo na klucz 12) zakładamy na oplot a brązową końcówkę nakładamy na wewnętrzny przewód ale pod stalowy oplot (jest to bardzo ważne bo podczas skręcania stalowy oplot pod tym kołnierzem może uszkodzić wewnętrzny przewód) a całość nakładamy na króciec od zacisku widoczny na zdjęciu 13 ta wystajaca rurka ponad gwint wchodzi w przewód wewnętrzny. Dokręcamy szczelnie i odpowietrzamy układ.

Dlaczego o tym piszę, bo z raczej przewody w oplocie do tanich nie należą a mało kto wie, że część z nich można naprawić. Tak jak w moim przypadku, pękł tylko przewód z tworzywa wewnętrzny. Więc postanowiłem wymienić sam przewód a końcówki zachować. I zamiast zapłacić 50e zapłaciłem 6e. Różnica spora. Można też samemu kupić potrzebne części w dobrym sklepie z akcesoriami hydraulicznymi.

Link do zdjęć, który nigdy nie wyginie

https://drive.google.com/folderview?id=0BxXiJaG9ImrebGMzTWFUOENqMGs&usp=sharing

myslę, ze warto poszukać części na własną rękę w sieci nić płacić kilkaset złotych za komplet gotowych przewodów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://polishbanditcrew.pl/topic/24197-hamulce-przewody-w-stalowym-oplocie-pytania-i-porady/page-7?hl=stalowy%20oplot      :whistle: :whistle:

 

na tym forum z technicznych spraw, było już wszystko :) a jeśli czegoś nie można znaleźć wystarczy zapytać w statusie, zaraz się znajdzie :)

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Muszę temat oplotu poważnie przemyśleć, bo miałem podczas powrotu z majówki (będąc w pełni obładowany) awaryjne hamowanie, że gdybym nie uciekł na bok, to bym przywalił gościowi w zderzak - hamulce tylko mocno spowolniły mnie, a nie zatrzymały. Także przy wymianie klocków na pewno wymienię przód na oplot. Zastanawia mnie tylko kwestia oplotu w układzie ze sprzęgłem - niby pisaliście, że też zamówiliście taki i wymieniliście - ale co w tym przypadku akurat da? Coś się polepszy w stosunku do fabrycznego przewodu, lepiej biegi będą wchodzić itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem na oplot tylko hamulcowe - sprzęgło mam dalej takie, jak było. Nie wiem, co miało by dać, szczerze mówiąc. Zaletą oplotu jest niewątpliwie to, że można wybrać kolor :)

Nie spodziewaj się cudów po oplocie. Jedyne, co się poprawia, to dozowalność bo przewód w oplocie nie puchnie tak, jak gumowy (jak masz mocno zużyty przewód, to podobno bardzo czuć, u mnie było czuć tylko trochę). NIE POPRAWI SIĘ siła hamowania, a przynajmniej nie jakoś bardzo. No chyba, że masz mega zużyty przewód, ale wtedy nawet wymiana na gumowe da taki sam efekt, jak wymiana na stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

No i możesz wybrać sobie kolor haha :) W przypadku sprzęgła oprócz aspektu wizualnego raczej nic nie zyskasz.

Edytowane przez Mario84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Panowie jestem już zdecydowany na oplot stalowy Hel. Mam bandita czarnego i zastanawiam sie nad kolorem oplotu, myśle ze kolor czerwony bedzie najlepszym wyborem . I mam tu prośbę do was . Mógł by ktoś wstawić jakieś fotki swoich rumaków z jakim kolwiek kolorem oplotu hamulcowego ? Jak się wgl. Motocykl komponuje z innym kolorem . Z góry Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony oplot najszybszy :) nie ma się nad czym zastanawiać :Pe89c76faac506002dde107950dd16f8c.jpgc459e204797af2408a24f2f13f333d0f.jpg3747c523cbd525d32ae120f6cacd873f.jpg

 

Wysłane z MI MAX przez Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.