Skocz do zawartości

Światła - Xenon Za Grosze W B12/b6 S Ii Generacji - How To :)


Landor
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę TEN temat, ale postanowiłem założyć swój. Po pierwsze dlatego, że jest tam spory bałagan, po drugie dlatego, że nie obchodzi mnie czy wolno, czy nie wolno. Obchodzi mnie tylko czy się da, a się da bardzo pięknie :D i tanio ;)

 

Od dłuższego czasu stołuję się na fajnej stronie z gadżetami pod tytułem www.fasttech.com. Kupuję tam różne rzeczy głównie do e-papierosów ale nie tylko. Narzędzia, gadżety, elektronika, zabawki - wszystko za śmieszne pieniądze, a na dodatek wysyłka na cały świat gratis :D powyżej $20 wartości zamówienia, albo za totalne grosze jeśli mniej niż $20. Kupowanie jest tam dziecinnie proste: Konto PayPal, konto na FastTech (darmowe oczywiście) i jazda, buszujemy, kupujemy, płacimy i czekamy na przesyłkę, dosyć sporo niestety czasami bo ok 2 - 3 tygodnie, ale zdarzyło mi się, że zamówiony gadżet przyszedł w 9 dni od zamówienia i zapłacenia.

 

Dobra do rzeczy. Nie tak dawno temu dzięki koledze @zyla nabyłem komplet żarówek Osram Night Breaker 110% (HB4 + HB3) żeby choć trochę poprawić stałą bolączkę soczewkowych lamp w naszych S-kach II generacji. 95 zł za komplet, zmiana ze zwykłych wyszła na plus i byłem już w miarę zadowolony. Ale odkąd miałem pierwszego B12 cały czas myślałem o założeniu Xenona. W tamtym nie zdążyłem, ale w obecnym wreszcie mam.

 

Ponieważ cały projekt miał być z założenia budżetowy w razie draki i konieczności rozmontowania całego układu szukałem jakiejś taniej opcji. Ale niestety nie szło mi. Coś mnie tknęło żeby sprawdzić na FastTechu i co się okazało. Wpisałem w wyszukiwarkę HB4 i proszę bardzo: LINK do Xenonów. Do tego wiadomo potrzebna przetwornica, wybrałem najtańszą opcję: LINK do przetwornicy Niestety tuż po moim zakupie dostała status Discontinued, kolejna najtańsza i dostępna obecnie przetwornica to TAKA

 

Kupiony przeze mnie komplet zestawu dwóch żarówek Xenon HB4 (jedna w lampę druga na zapas) oraz najtańszej przetwornicy kosztował mnie zaledwie $24,52 co w przeliczeniu przez PayPal na złotówki w dniu transakcji dało 84,50 PLN! Grosze :D

 

Obecnie najtańszy zestaw dwóch żarówek oraz przetwornicy wychodzi niestety drożej bo $13.68 żarówki + $19.70 przetwornica = $33,38 więc na nasze ok 115 PLN.

 

Ale pewnie już macie serdecznie dość ględzenia o cenach, czas przejść do konkretów.

 

Testy wyglądały tak:

Osram Night Breaker widok z przodu

1ojpg_wpxqxwr.jpg

 

Xenon widok z przodu

1xjpg_wpxqxwn.jpg

 

Osram test oświetlenia

2ojpg_wpxqxwe.jpg

 

Xenon test oświetlenia

2xjpg_wpxqxww.jpg

 

A to sama żarówka Xenon wypuszczona na owiewkę, jak widać wszystko podłączone tymczasowo, przetwornica leży na baku (w pudełku).

3xjpg_wpxqxwp.jpg

 

Dziś mając więcej czasu zabrałem się za wymianę na poważnie. Odkręcenie trzech sztuk plastików z czaszy zabrało mi dosłownie kilka minut. Jak wiadomo B12 ma sporą ilość wolnego miejsca pod spodem. Zdecydowałem się na najprostsze rozwiązanie czyli przymocowanie czego tam trzeba do stelaża za pomocą zipów (trytytek)

 

Tak wygląda na żywo zestaw, który przyszedł z FT:

Przetwornica na kartce A4

01jpg_wpxqxas.jpg

 

W porównaniu do dłoni

02jpg_wpxqxaq.jpg

03jpg_wpxqxqh.jpg

 

Jeszcze zapakowana żarówka:

04jpg_wpxqxqr.jpg

 

I w porównaniu do dłoni:

05jpg_wpxqxqx.jpg

 

Zacząłem od określenia miejsca gdzie będą kable:

06bjpg_wpxqxqn.jpg

 

I gdzie schowam przetwornicę:

07bjpg_wpxqxqe.jpg

 

Kilkanaście minut na zabawę w podpinanie i testowanie którędy przeprowadzić przewody, mocowanie trytytkami też chwilę trwało bo mało miejsca na manewry i voila:

 

Przetwornica siedzi sobie na górze

13jpg_wpxqxqa.jpg

15jpg_wpxqxqq.jpg

 

A reszta okablowania na dole:

16jpg_wpxqnph.jpg

17jpg_wpxqnpr.jpg

18jpg_wpxqnpx.jpg

 

Makaron spaghetti w wydaniu red & black

20jpg_wpxqnpn.jpg

 

Oraz od góry "oczami kierowcy" - you'll never know ;)

21jpg_wpxqnpw.jpg

 

Przed całą zabawą ustawiłem motocykl na centralce i tak wygląda Osram od przodu:

1ojpg_wpxqnnw.jpg

 

A tak Po zmianie na Xenon

1xjpg_wpxqnns.jpg

 

Tak wygląda snop światła Osrama:

2ojpg_wpxqnna.jpg

 

A tak Xenona (ściana jest w kolorze jasno-błękitnym co zostało dodatkowo podkreślone przez Xenon - w rzeczywistości kolor światła Xenona jest bardziej biały jak widać na zdjęciu wcześniej z "Xenon test oświetlenia")

2xjpg_wpxqnnq.jpg

 

I na koniec parę wariacji na temat jak różni się barwa światła Xenon mijania i Osram Drogowe w chmurach z e-fajeczki :D

22jpg_wpxqnps.jpg

 

 

26jpg_wpxqnhr.jpg

27jpg_wpxqnhe.jpg

 

29jpg_wpxqnha.jpg

 

 

Podsumowanie i uwagi końcowe. Oczywiście nie wytrzymałem i musiałem zrobić test drogowy ;) pogoda nie zachęcała, ale byłem podjarany jak szczerbaty na suchary, więc nie ważne że mgła, nie ważne że zimno, dalej w ubranko i na ulicę. Światło rzucane przez Xenon jest dużo mocniejsze niż przy poprzedniej żarówce Osram Nighbreaker, Podjeżdżając do tyłu samochodów patrzyłem uważnie czy gdzieś się coś nie wyłamuje, ale nie, snop światła idealnie układa się tak jak powinien, nikogo nie oślepiam waląc po lusterkach ani od przodu przez przednią szybę nadjeżdżających samochodów. Nawet mam wrażenie, że mógłbym spokojnie światło podnieść jeszcze do góry kawałek bo snop światła jest idealnie wycięty. Oczywiście biorąc pod uwagę "zadzieranie nosa" przy odkręceniu manetki aby z kolei nie świeciło za wysoko.

 

Światło drogowe zostawiłem w spokoju, bo waham się nad zamianą i tego na Xenon. Po pierwsze wiadomo, że Xenon potrzebuje kilka sekund na rozgrzanie, zanim zapłonie pełnią mocy, a czasem trzeba komuś mrugnąć, albo natychmiast doświetlić drogę przed sobą. Więc chyba zwykła żarówka jest lepsza bo reaguje natychmiast i na maksa. Ale z drugiej strony, taki dobrze już rozpalony Xenon w drugiej soczewce mógłby dać jeszcze więcej światła a co za tym idzie jeszcze bardziej poprawić widoczność i bezpieczeństwo podczas dłuższych odcinków w całkowitej ciemnicy. No ale znów z trzeciej strony, brać pod uwagę trzeba nadjeżdżające co chwilę z naprzeciwka pojazdy - wtedy drogowe trzeba wyłączyć żeby nie razić i nie oślepiać. Nie jestem pewien jak taka żarówka Xenonowa dawała by sobie radę z ciągłym włączaniem i wyłączaniem, czy znacząco skróciła by się jej żywotność? To ostatnie pytanie pozostawiam do niejakiej dyskusji bo kompletnie nie mam na ten temat pojęcia ani doświadczenia. Wiem, że w większości samochodów wyposażonych fabrycznie w Xenony jako światła mijania, te drogowe są już wyposażone w "zwykłe" żarówki. Może właśnie dlatego, że Xenony żyłyby w takich warunkach gdy się je włącza i wyłącza co chwilę - bardzo krótko?

 

Wszelkie opinie i uwagi mile widziane, na bordello w garażu proszę nie zwracać uwagi bo akuratnie trwa remont :P Wiem, że jakość zdjęć pozostawia wieeele do życzenia, no ale cóż po aparacie w telefonie cudów oczekiwać nie można :P

 

Jeśli pojawią się jakieś pytania chętnie odpowiem w miarę możliwości. Jeśli ktoś ma ochotę zobaczyć jak to wygląda na żywo, nie widzę problemu żeby się umówić i mogę zademonstrować.

 

Póki co, zachęcam do eksperymentów bo jak widać jest to stosunkowo tanie, łatwe i skuteczne. Jak z żywotnością całości zestawu nie wiem, czas pokaże :)

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wszystko fajnie ale....brakuje mi tu fotek z drogi. To, że w garażu fajnie wygląda to jedno ale jak to jest na drodze(wid. znaków, oślepianie innych...)?

no i pytanie zasadnicze, czy tzw psy (milicja) nie ma podstaw do przyjebania się o to?

 

 

ps. po za tym recka wporzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz jeździł po nocach, dostrzeżesz że nie potrzebujesz xenona w drogówkach :) Mijania w zupełności wystarczy, tylko wyregulować wysokość i bedziesz zadowolony w ciul :)
Co do cen, jakoś wielkiej różnicy nie widzę miedzy polskimi alledrogo itp a Twoim "skarbem" :D
Ostatnio zamawiałem xenony do swojego samochodu, H7 z cyfrowymi przetwornicami za 110zł. Spisują się świetnie. Wiec, jeśli ktoś chce szybciej, nie ma co się bać polski.
Po zdjęciach widać ze mamy prawie to samo, tylko ze moja przetwornica czarna. 

 

A xenon to xenon, chyba tak jak klima czy kask - obowiązkowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wszystko fajnie ale....brakuje mi tu fotek z drogi. To, że w garażu fajnie wygląda to jedno ale jak to jest na drodze(wid. znaków, oślepianie innych...)?

no i pytanie zasadnicze, czy tzw psy (milicja) nie ma podstaw do przyjebania się o to?

 

 

ps. po za tym recka wporzo.

Jakiej drogi :-P focić we mgle i na zimnie? Przyjdzie ładna pogoda bez mgły to cyknę, czemu nie :-) Znaki drogowe też.

 

A jak się dowalą to pod siedzeniem mam zapasową HB4 Osrama i na miejscu wymienię. Tak samo jak i wożę db killer. Nawet jeśli mandatu nie uniknę, to wrócę na kołach bo nie będzie podstaw już do zabrania dowodu ;-)

 

Bedziesz jeździł po nocach, dostrzeżesz że nie potrzebujesz xenona w drogówkach :) Mijania w zupełności wystarczy, tylko wyregulować wysokość i bedziesz zadowolony w ciul :)

Co do cen, jakoś wielkiej różnicy nie widzę miedzy polskimi alledrogo itp a Twoim "skarbem" :D

Ostatnio zamawiałem xenony do swojego samochodu, H7 z cyfrowymi przetwornicami za 110zł. Spisują się świetnie. Wiec, jeśli ktoś chce szybciej, nie ma co się bać polski.

Po zdjęciach widać ze mamy prawie to samo, tylko ze moja przetwornica czarna.

 

A xenon to xenon, chyba tak jak klima czy kask - obowiązkowy :D

Dzięki za info o drogowych :-)

 

No mnie się tanio HB4 w Polandii znaleźć nie udało.

A w razie czego dwie H7 na FT https://www.fasttech.com/products/0/10007078/1577202-h7-35w-2500lm-6000k-pure-white-car-hid-xenon-lamp ;-) przetwornice już masz :-D

 

N9005 + TapaTalk 4.9.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zamiast soczewki dlugich zamontować soczewkę bixenon koito q5 . Wtedy mamy dwa xenony na mijania i dlugie wlaczane przez opuszczenie przyslony. Taka przeróbkę robie u siebie.

Edytowane przez marceli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xenon jak najbardziej na plus, założyłem po wcześniejszym czyszczeniu lampy i jestem mega zadowolony. Początkowo miałem wrzucone na drogowe i przy pustej drodze było ok, ale włączanie i wyłączanie plus czas rozgrzewania spowodował, że wrzuciłem zwykłą żarówkę więc moim zdaniem nie warto instalować. Co do policji, może jeszcze nie trafiłem na kogoś czepialskiego, ale przez 13 tys km, nikt się nie doczepił.

 

w PL kupiłem zestaw 2 x przetwornica, 2 x żarnik za ok 90 zł z przesyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zamiast soczewki dlugich zamontować soczewkę bixenon koito q5 . Wtedy mamy dwa xenony na mijania i dlugie wlaczane przez opuszczenie przyslony. Taka przeróbkę robie u siebie.

No tak czyli masz mijania i... mijania... Dwa wycięte snopy światła. A drogowe gdzie? ;-)

xenon jak najbardziej na plus, założyłem po wcześniejszym czyszczeniu lampy i jestem mega zadowolony. Początkowo miałem wrzucone na drogowe i przy pustej drodze było ok, ale włączanie i wyłączanie plus czas rozgrzewania spowodował, że wrzuciłem zwykłą żarówkę więc moim zdaniem nie warto instalować. Co do policji, może jeszcze nie trafiłem na kogoś czepialskiego, ale przez 13 tys km, nikt się nie doczepił.

 

w PL kupiłem zestaw 2 x przetwornica, 2 x żarnik za ok 90 zł z przesyłką

Właśnie o to mi chodziło. Dlatego też zostawiam w drogowych zwykła żarówkę. :-) dzięki za info.

No to cena dobra. Wychodzi na to, że ja ślepy albo szukać nie umiem ;-)

 

N9005 + TapaTalk 4.9.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bi ksenonowe realizuje drogowe poprzez podniesienie przesłony

Czekaj, czekaj... Bo czegoś nie rozumiem BiXenon to jak nazwa wskazuje coś podwójnego. W aucie BiXenon jak na przykład w Oplach Insignia to dwie żarówki xenonowe, jedna w mijania i druga w drogowych.

W moto mamy dwie zarówki więc całość można by nazwać układem BiXenon tak jak masz, czyli obie żarówki są xenonami.

Ale (o ile dobrze zrozumiałem) wg Twojego posta jedna żarówka w drogowych to BiXenon czyli jak? Podwójny żarnik tam jest?

 

N9005 + TapaTalk 4.9.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bixenon jeden zarnik i ruchoma przyslona odcinajaca mijania. Chowa się gdy załączam długie

Tak, doczytałem sobie. Wszystko jasne. Dzięki :-)

 

N9005 + TapaTalk 4.9.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki kraj pochodzenia moto ?

bo odciecie lini swiatła  nie pasuje mi do europejczyka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki kraj pochodzenia moto ?

bo odciecie lini swiatła nie pasuje mi do europejczyka :D

Italia :-) A co nie pasuje?

Być może coś jest przestawione? Dam nie wiem. Wg mnie jest ok :-)

 

N9005 + TapaTalk 4.9.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to nie wiem czy nie pasuje  ale powinno być coś w ten deseń:

swiatla2.jpg

 

 

a Ty masz tak:

 

8ad04d406f35c619.jpg

 

ale chyba   obie wersije bedą ok, ale pewności nie mam.

Zobacz sobie jak Ci w aucie swiecą światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wiem czy moto prosto stało, czy to ze postawione na centralce też czegoś nie zmienia. Kierownica nie była prosto i tak dalej. Ważne jest ze gdy jadę za jakimś autem to lewa strona jest na dole a prawa na górze. A gdy jadę po płaskim to lewa strona jest bliżej a prawa dalej i oświetla mi pobocze.

 

Rozbierając czaszę dostałem się do drugiej śruby regulującej, tej z ząbkami, schowanej pod owiewką. Nawet przez chwilę miałem ochotę przy tym pogmerać, żeby sprawdzić jaki jest zakres tej regulacji, ale szybko mi przeszło ;-)

 

N9005 + TapaTalk 4.9.5

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie kwestia regulacji czy pozycji moto, po prostu taką masz budowę soczewki/przesłony/odbłysnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie kwestia regulacji czy pozycji moto, po prostu taką masz budowę soczewki/przesłony/odbłysnika

Aha. Tylko tak mi się wydaje, że skoro jest regulacja góra / dół, to może być też regulacja prawo / lewo lub kąta nachylenia względem osi wzdłużnej snopu światła. A może mam rację i to mi się wydaje ;-)

 

Nie mam przesłony (przynajmniej o tym nie wiem) , odbłyśnik w tych lampach jest tylko dekoracyjny, strumień światła kształtuje soczewka.

 

N9005 + TapaTalk 4.9.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesłona jest na 100%

regulacje masz prawo/lewo  i góra/dół nic więcej.

 

taka przesłona jest u mnie na mijania :

 

3djb70.jpg

 

a taka na drogowych :

 

bpwxfv.jpg

 

u Ciebie widać że masz jakąś inna dlatego pisałem o kraj pochodzenia, ale  nie przejmuj sie tym  bo takie swiecenie  też jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to jest pośrednio między obiema wersjami Bald. Jest 15 stopni jak na pierwszej focie i odcięcie jak na drugiej.

Edytowane przez gregfister
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, dzięki za foty :-D Być może kiedyś (w zimie) rozbiorę całą czaszę żeby poukładać przewody po swojemu i rozłożę lampę do wyczyszczenia, to przyjrzę się jak to u mnie wygląda.

 

Oj tam przejmować się nie mam zamiaru póki kształt kreślony przez snop światła jest wzoru kontynentalnego, a nie z wysp (wiadomo których) to dla mnie jest ok :-)

 

N9005 + TapaTalk 4.9.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozbierzesz to zrób foto jak to u Ciebie wyglada :)

Naturalnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to nie wiem czy nie pasuje  ale powinno być coś w ten deseń:

swiatla2.jpg

 

 

a Ty masz tak:

 

8ad04d406f35c619.jpg

 

ale chyba   obie wersije bedą ok, ale pewności nie mam.

Zobacz sobie jak Ci w aucie swiecą światła.

 

Oba odcięcia są poprawne. 

To drugie zaczęto montować właśnie w soczewkach. W xenonie to po prostu lepiej widać bo jest mocne światło. 

 

Takie odcięcie jest stosowane po to żeby nie oślepiać jadących przed nami świecąc im po lusterkach. W normalnym ruchu to nie jest uciążliwe ale jazda po autostradzie czy innych drogach wielopasmowych to inna historia. Pojazd za nami ale na lewym pasie świeci dokładnie w boczne lusterko kierowcy. 

Najlepiej to widać jak jedzie auto z xenonem bez soczewek. 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam soczewki i jest pełne odciecie jak na pierwszym zdjęciu, w samochodzie mam tak samo na soczewkach tylko zwykłe żarówki, jak bym wsadził ksenona do auta  to i tak było by tak samo pełne odciecie.

A z tego co wyczytałem to chyba  w seryjnych ksenonach + soczewki jest jak  na zdjeciu 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.