Skocz do zawartości

Różnica Gsf 650 A Gsf 1250 - Silnik ?


Gość gre8
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie...

 

ostatnio spotkałem na parkingu gsf 1250 a ja obecnie mam gsf 650 (oba roczniki '08)

od razu zwróciłem uwagę, że te motocyke są dosłownie identyczne...

pomijając aspekty nadwozia, gdzie wymiary dosłownie niczym się nie różnią, to wymiary silnika o dziwo również się nie różnią.

 

Gdzie zatem różnica 2x większej pojemności silnika???????, skoro jego wymiary zewnętrzne są dosłownie identyczne ???

mówię o samy m wyglądzie i wymiarach - szerokość wysokość głębokość - no co do milimetra się wszystko zgadza.

 

Gdzie leży różnica pomiędzy tymi modelami ????

 

Ok , jedyna różnica to golenie przedniego zawieszenia i ogólna waga jest większa chyba o 10kg.....  ale bardzo mnie ciekawią rozmiary silnika - jak to jest rozwiązane kosnstrukcyjnie, że dwa razy większa pojemność jest upakowana w tych samych gabarytach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Kukuryku

    5

  • Conorian

    10

  • zoozka

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jest rozwiercony w  środku i tyle :)

 

P.S. Różnią się jeszcze na bank wahaczem :)

 

Przywitalni to czasami nie ominięta >? nie mogę znaleść tematu :)


http://polishbanditcrew.pl/topic/18771-gre8-szczecin-witam-wszytkich/?hl=gre8

Edytowane przez Marian-Awaryjny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość opon i felg. Łańcuch i zębatki też inne.

z nadwozia B12,5 ma srebrne obręcze zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj sobie zdjęcia wnętrza cylindrów 1250 i 650 a dowiesz się gdzie jest ta różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

no dzięki panowie...

to że opona czy inne drobiazgi to wiem , chodziło mi konkretnie o silnik ...

nadal jest to dla mnie zastanawiające ...  zrobić 2 x więcej w tym samym bloku to mimo wszystko wielka sztuka ...

 

no nic poszukam sobie zdjęć tłoków tak jak kolega zasugerował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewien nie jestem ale chyba jest temat na forum o różnicach podobieństwach itp naszych moto

 

rama też chyba inna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobili mniejszą pojemność w większych cylindrach a nie na odwrót :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

To ja mam pytanie czy moduły zapłonowe są takie same w 650 i 1250 bo mój B1250 K7 zbiera się jak 650 i jest podejrzenie, że ktoś coś grzebał z modułem lub jest to wersja zdławiona. Poniżej foto mojego modułu.

post-8464-0-03048400-1425220026_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum masz temacik o odblokowaniu bandita. Przecinasz odpowiedni kabelek i masz pocisk :)

btw moduły nie są takie same

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kupiłem moto ten kabelek był już przecięty jednak zarówno po podłączeniu tego kabelka z powrotem i ponownym odłączenie absolutnie nie ma żadnej różnicy w mocy i prędkości maksymalnej. W serwisach Suzuki nikt telefonicznie nie chce lub nie potrafi udzielić informacji czy ten moduł jest od tego motocykla stąd pozostało mi jedynie forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to by wyjaśniało moje problemy z mocą motocykla. Teraz układa mi się wszystko w całość bo na początku jak zakupiłem sprzęta to przekłamywał mi licznik (pisałem o tym na forum) okazało się że miałem zegary od 650, po wymianie na wersję 1250 prędkość jest ok ale jakoś ciągle brakuje mocy i teraz wyszło szydło z worka. Nawet nie chce myśleć jaki przeszczep został wykonany w tym bezwypadkowym motocyklu sprowadzonym z Francji, którym 65 letni dziadek jeździł na ryby !!! Oj kiedy się to wszystko zmieni i zaczną zamykać po kolei przekrętasów i złodziei.

 

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc

Edytowane przez robertzet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik dużego i małego bandita różni się pojemnością,ale też kompletnie różną charakterystyką oddawania mocy.

Samą mocą,teoretycznie,obydwa silniki różnią się nieznacznie.Jeśli dobrze pamiętam ,86 do 98 KM.

Ale to tylko teoria,bo moc przekazywana na kole w przypadku dużego bandita wykazuje na hamowni 110-120 KM,bez żadnych modyfikacji.

Trzeba w tym miejscu podkreślić ,że w 90 % przypadków moc na kole jest o 10-20% niższa niż deklarowana przez producenta moc silnika

(dochodzą straty w napędzie).Zaś w przypadku dużego bandita moc silnika jest celowo zaniżana przez producenta ,aby unikąć wyższych podatków

związanych z mocą na niektórych rynkach (np.Francja,Hiszpania).

 

Powracając do charakterystyki silników to duży silnik ma blisko 2 -krotnie większy moment obrotowy(108 do 61),a ten parametr decyduje ,mówiąc potocznie

o sile moto.Ważne ,że max moment duży silnik osiąga już,jeśli dobrze pamiętam,przy 3700 obr/min,a 90 % procent momentu silnik uzyskuje

w zakresie 2500- 6000 obrotów.(płaski przebieg krzywej).W przypadku małego silnika max moment jest osiągany w granicach 8900 obr.

  Przekładając te dane techniczne na realne życie(mam moto z dużym silnikiem,ale latałem też na małym),to duży ciągnie już od samego dołu

i zasadniczo nigdy nie brakuje mu pary( no chyba ,że się porównuje z hajką,ha,ha) i ma się trochę wrażenie jak by się jechało dieslem,

zaś mały też nie ma się specjalnie czego wstydzić,ale jego już trzeba wysoko kręcić,aby wydobyć z niego drzemiący potencjał.

 

Porównując zaś gabaryty samych silników,to faktycznie mogą się niewiele różnić.Zasada konstrukcyjna jest taka,że wysoki moment obrotowy,

to domena silników o dużym skoku.Więc można się spodziewać,że duży silnik jest przede wszystkim wyższy od małego.

 W ramach zmniejszania kosztów,silniki(nie tylko) projektuje się tak by jak najwięcej części było wspólnych i/lub ,żeby można je było produkować

na jednej linii produkcyjnej.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Przejrzałem dzisiaj dane techniczne silników 650 i 1250 (wodniaki)  i tak wygląda

średnica na skok;

65,5x48,7  mm dla małego bandita

79x64  mm dla dużego

 

Wynika z tego ,że różnica w średnicy na jednym cylindrze wynosi 13,5 mm co daje sumarycznie ponad 5cm na długości bloku

(a stoi w poprzek moto) i nawet potencjalne zmniejszenie grubości ścianek bloku powoduje jednak,że duży blok jest o kilka cm

większy

Edytowane przez mariuszn2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

W takim razie po jakich szczegółach można rozpoznać, że mamy do czynienia z silnikiem od B 1250 ? W starych Banditach była na silniku bita pojemność a w 1250 nie mogę znaleźć niczego co by sugerowało, że to jest 1250 a nie 650 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robertzet tu masz lekturę ciekawą

http://polishbanditcrew.pl/topic/6174-suzuki-bandit-na-zdjeciach-3-generacja-detale-i-roznice/

Z tego co wyczytałem, to nie było w oleju 1250. Silnik w 3 generacji 1200 ma polerowane dekle i ranty żebrowania.

Jeśli masz silnik z b12 i jest cały czarny, to 1 lub 2 generacja (trzeba by było chyva pomierzyć i porównać)

Jest jeszcze kwestia hydraulicznego sprzęgła w B12

Edytowane przez GreGF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w przypadku olejaków... Bloki były te same, i można było żonglować komponentami :) Myślę, że w przypadku wodniaków jest podobnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niby wg papierów i nr VIN Bandita 1250SA K7 ale jak go kupiłem to się okazało, że przekłamuje prędkość winą były zegary od 650 więc kupiłem nowe zegary od 1250 i z prędkością jest ok. Jednak cały czas brakowało mocy więc odkryłem, że też mam moduł od 650. Po tym wszystkim już zgłupiałem i teraz szukam potwierdzenia, że na pewno mam silnik 1250. Dzisiaj znalazłem takie oznaczenia 17H S-4 czy to coś mówi o pojemności ew. modelu ?

post-8464-0-44909800-1426666979_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa, bo Ty wodniaka masz (nie wiem czemu o olejaku cały czas myślałem...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś pewny czy masz silnik 650 czy 1250?

 

Pokaż zdjęcie całego silnika (boki + od przodu tak żeby było widać filtr oleju)

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyspiesza od 30km/h calkiem zrywnie na 6 biegu to na pewno 1250 ;)

Aaa i jak na jedynce jedziesz wiecej jak 100km/h to znaczy tez ze 1250 ;P

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ladny skladak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.