Skocz do zawartości

Montaż Świateł Stop W Kufrze


Pasek90
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , właśnie zainstalowałem dodatkowy stop w kufrze. Koszt 12 pln. (cena za 1 metr led)

Reszta to praca  - okoł 1,5 godziny.

Rozkręcamy odblaski kufra i wyjmujemy folię odblaskową . Zaznaczamu miejsca na otwory LED.

 
17fba48f18d19ce6.jpg
Robimy otwory i przyklejamy pasek led od spodu.
896f5a8343e64b01.jpg
75ec8c9a5a4be2bf.jpg
Następnie zakręcamy odblaski i wprowadzamy przewody do kufra.

7df71065c66c504d.jpg

ac74fb0b17343d70.jpg

W zależności od pomysłu wyprowadzamy przewód do motocykla do stopu. U mnie przewód wychodzi pod oparciem kufra i jest łaczony pod płytą kufra na złączkę hermetyczną.
Efekt pracy :
 
0cf91b8f000abe6a.jpg
 

  :)

 

 

Edytowane przez Krzysztof
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz wymienię Ci plusy o minusy Twojej zabawy.

Plusy:

-fajnie wygląda

-zwiększa bezpieczeństwo

-spędziłeś kreatywnie swój wolny czas

-nie wydałeś dużo kasy

 

Minusy:

-w motocyklu, wg przepisów mogą być maksymalnie 2 światła stopu, teraz masz 3

-ten bajer raczej nie ma homologacji

-zawaliłeś galerię zamiast skorzystać z ihosta, czym pewno wkurzy się jakiś mod.

Edytowane przez GreGF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek, proponuję Ci wrzucić fotki przez iHosta bo z galerii je usuniesz za jakiś czas i temat będzie do wywalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeżeli chodzi o temat już  jest ok. Co do przepisów to nie wiedziałem, ale i tak będę używał :) Miałem w poprzednim kufrze dodatkowe światła i kilka razy dzięki nim drugi motor  nie wjechał  mi w  cztery litery :) Szczególnie jeżeli jest mała odległość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę montował u siebie coś podobnego to się przyda  :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-w motocyklu, wg przepisów mogą być maksymalnie 2 światła stopu, teraz masz 3

-ten bajer raczej nie ma homologacji

Przecież kufer nie jest obowiązkowym wyposażeniem przy badaniu technicznym...Inna sprawa czy Policja zabierze dowód za coś,co w każdej chwili można rozłączyć...Edit, czy to się kwalifikuje pod jakiś mandat? W sensie niedozwolone oświetlenie? Bo,że dowody za taką kwestię zabierają to wiem...Pytanie co Policjant wpisze na kartce zabierając dowód: Nieprawidłowe oświetlenie kufra? :D

pozdrowienia

Edytowane przez WaluÅ›
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprzepisowe dodatkowe oświetlenie może wpisać. Co do dowodu, jeśli przy nim odepniesz, to może nie zabierze. Też mam u siebie :P

W słoneczny dzień kiepsko je widać, w nocy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna uwaga od strony elektroniki:

taśmy ledy są na 12V (nominalnie chyba na 11,5V)

zasilanie ledów jeśli jest bez jakiegokolwiek sterownika ma prawie 15V

może być problem w przyszłości z wytrzymałością ledów (może chociaż stabilizator prądowy na lm317 dodać?)

 

pokaż przejście kufer-płyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same ledy używałem we wcześniejszym kufrze kilka lat i działają do tej pory. Bez stabilizatorów czy czegokolwiek, proste podłaczenie pod światło stop. Tak jak napisałem wcześniej przewód wychodzi z przodu pod oparciem kufra , dalej idzie pod kufer a przy płycie kufra  mam zamontowaną hermetyczą wtyczkę . Odpięcie zajmuje 1 sekundę .

Proste i trwałe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czy na tej samej zasadzi można kierunkowskazy podłączyć? Jakie będą trudności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne, wpinasz się pod kabel od kierunku , wpinasz w ledy i działa

Można faktycznie stabilizator dodać - np właśnie lm317 który sam w sobie bez zadnych regulacji zabierze 1,25v - czyli trochę lepiej dla pracy taśmy led... a kosztuje 75 groszy lub np lm78 - 7812 np ktory nam ustali na 12v

Edytowane przez Siudmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego stabilizatora jeszcze dochodzą kondensatory i jakiś bezpiecznik najlepiej i już zaczyna zajmować to trochę miejsca. Ja mam tak zrobione, że stop jest z tymi gratami ale kierunki tylko po bezpieczniku bez stabilizacji i jakoś to działa. Mnie interesuje czy Pasek90 zabezpieczył sobie jakoś miejsce wlutowania kabelków do listwy? Nie wiem jak w Givi ale u mnie tam potrafi się zrobić wilgotno podczas opadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli komuś zależy na miejscu to zamiast stabilizatora z kondkami i bezpiecznikiem może zamontować diody prostownicze.. - wystarczy 2 lub 3 podłączone i masz od razu bezpiecznik i obniżenie o jakieś 1,5-2V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie przymierzam do takiej modyfikacji ale tylko stop bez kierunków, wingrackowe i tak sa oczojebne.

http://forum.bjbikers.com/index.php?/topic/79642-led-signalizacija-na-koferu/

Ma ktoś pomysł na złacze stykowe takie jak w oryginale, zależy mi, ze jak wpinam kufer to i swiatła się podpinają.

Myślę o złaczu z czajnika bezprzewdowego. :zdziwiony:

Edytowane przez dzvonec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są drajwery na konkretny prąd wielkości chyba rezystora 1/2 wata

dam namiar jak wrócę do domu i poszukam

dwie nogi bez żadnych elementów dodatkowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki a może doradzicie mi trochę, lubię sobie utrudniać i zastanawiałem się nad wsadzeniem do kufra taśmy RGB ale powiedzcie mi czy mój pomysł jest dobry.

 

Standardowe podłączenie podczas jazdy -światła pozycyjne - mamy podpięty na stałe kolor czerwony

 

Hamujemy - dodajemy dwa pozostałe kolory co daje nam silne białe światło - wtedy napięcie na każdym kablu - w moim kufrze szkła są czerwone więc i tak będą świeci na czerwono

 

Będzie to działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minusy:

-w motocyklu, wg przepisów mogą być maksymalnie 2 światła stopu, teraz masz 3

-ten bajer raczej nie ma homologacji

 

Moto nadal ma jeden stop, kufer jest wyposażeniem dodatkowym. Kufry givi mają opcję montażu oryginalnie świateł stop, lub można kupić kufry z już wbudowanym światłem stop w związku z czym wydaje mi się, że jest to i homologowane i dopuszczone do ruchu. Jednak tutaj nie ma takiego czegoś co imo nie spowoduje problemów z policją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są drajwery na konkretny prąd wielkości chyba rezystora 1/2 wata

dam namiar jak wrócę do domu i poszukam

dwie nogi bez żadnych elementów dodatkowych

http://allegro.pl/ogranicznik-pradowy-driver-led-20ma-45v-1259-i5014095676.html

http://allegro.pl/ogranicznik-pradowy-driver-led-25ma-45v-1260-i5014146373.html

na allegro znalazłem pod tekstem: ogranicznik prądowy

 

Chłopaki a może doradzicie mi trochę, lubię sobie utrudniać i zastanawiałem się nad wsadzeniem do kufra taśmy RGB ale powiedzcie mi czy mój pomysł jest dobry.

 

Standardowe podłączenie podczas jazdy -światła pozycyjne - mamy podpięty na stałe kolor czerwony

 

Hamujemy - dodajemy dwa pozostałe kolory co daje nam silne białe światło - wtedy napięcie na każdym kablu - w moim kufrze szkła są czerwone więc i tak będą świeci na czerwono

 

Będzie to działać?

 

Nie będzie.

Problem w tym skąd się bierze światło czerwone po przejściu przez filtr będący kloszem

Bierze się z tego że światło białe to tak naprawdę spektrum kolorów, ale wszystkie poza czerwonym nie są przepuszczane

 

Nie ma więc sensu dokładać innej barwy led do koloru czerwonego bo ona nie wzmocni strumienia światła (czerwony klosz zje ją na śniadanie). Nie uzyskasz więc tego co zamierzasz - czyli podwojenie lub potrojenie światła. Może delikatnie więcej (czego niespecjalnie zobaczysz)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto nadal ma jeden stop, kufer jest wyposażeniem dodatkowym. (...)

wydaje mi się, że jest to i homologowane i dopuszczone do ruchu. (...)

Niestety źle Ci się wydaje.

Homologacja europejska E powinna znajdować się na szybce, tak samo jak oznaczenie światła stop R.

Patryk2k, pomysł z taśmą RGB i białym stopem jest bardzo zły. To, że każdy radiowóz przed którym przyhamujesz jest Twój, to jedno, ale to nie jest bezpieczne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli komuś zależy na miejscu to zamiast stabilizatora z kondkami i bezpiecznikiem może zamontować diody prostownicze.. - wystarczy 2 lub 3 podłączone i masz od razu bezpiecznik i obniżenie o jakieś 1,5-2V

Kilka uwag do tekstów powyżej

Pisząc o lm317 zamierzałem go dać w układzie stabilizatora prądowego czyli z jednym rezystorem

układy 7812 trzeba szukać aby były takie które pracują na niskim spadku napięcia bo napięcia alternatora to dla tego układu może być trochę mało, co więcej trzeba dać kondensatory choć to nie walka z napięciem zmiennym w czasie (kiedyś się przejechałem bo nie dałem i stabilizator nie działał)

Natomiast pomysł aby traktować diody jako bezpiecznik woła o pomstę do nieba: półprzewodniki zwykle przy przebiciu padają na zwarcie a nie na rozwarcie!!!

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że mówisz o fabrycznych światłach pod model, które przeszły procedurę homologacyjną. No ale skoro wiesz, że wiesz, to ja już nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zabezpieczenie - uszczelnienie połączeń taśm LED z przewodami to uszczelniłem je klejem z pistoletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie przymierzam do takiej modyfikacji ale tylko stop bez kierunków, wingrackowe i tak sa oczojebne.

http://forum.bjbikers.com/index.php?/topic/79642-led-signalizacija-na-koferu/

Ma ktoś pomysł na złacze stykowe takie jak w oryginale, zależy mi, ze jak wpinam kufer to i swiatła się podpinają.

Myślę o złaczu z czajnika bezprzewdowego. :zdziwiony:

myślałem o zastosowaniu u siebie złącza takiego typu jakie są w gruszkach sb-radia

cb.png

 

oczywiście na odpowiednią ilość przewodów

Bez zakręcania go po założeniu a tylko wpięcia samym kufrem (trzeba tylko rozebrać i jakoś posklejać)

Otwory w płycie - i co najwyżej zrobić sobie zaślepkę z części z bolcami (chociaż w zasadzie przy takim układzie to raczej obojętne, a chyba gdy w płycie będą bolce to łatwiej zrobić zakręcaną zaślepkę)

Edytowane przez syku
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś było o tym na forum...i chyba tam pisałem...

u siebie założyłem złącze mikrofonowe, pasuje w miejsce przewidziane przez producenta, kufer moża ściągac i zakładać, drugi rok jeżdżę i nie ma problemów, dla spokoju założyłem dodatkowy bezpiecznik żeby mi kufer kuku ze światłami w deszcze nie zrobił

 

1485081_1541096629509163_184064160402747

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.