Skocz do zawartości

Olej - Maź W Oleju - Paliwo W Oleju - Pytania I Porady


Gość szewc
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie zapach olejiu z butelki , a z silnika sie różni , lecz nie jestem pewny czy to jest benzyna , czy taki zapach powinien mieć olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Tomek

    5

  • qnerk

    8

  • Conorian

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Z własnego doświadczenia wiem że benzynę od razu czuć bez żadnych zawahań, więc albo czujesz benzynę na 100% albo jej nie czujesz( znaczy sie nie ma jej w oleju) a to że nie jestes pewien to Twoje przewrażliwienie:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Troche odswierze/nabrudze w temacie. Co sądzicie o plukankach silnika. Stosuje sie takie zabiegi w motocyklach. Ostatnio w samochodzie zmienialem olej na syntetyka i zastosowalem plukanke (wszytsko firmy AMSoil) To co spuscilem mnie zaskoczylo. Normalnie jakis szlam. Zalalem swierzy olej. Juz 8 tys nalatane i nic zlego sie nie dzieje. Natomiast olej tylko lekko sciemnial nie jest juz taki czarny jak przed plukanka.

Srodek który stosowalem byl do zastosowania i w silniku i w skrzyniach biegow. Zalewa sie to do starego oleju. silnik na jalowym przez 15 minut i spuszcza sie olej. Probowal ktos w swoim moto? Cos sie moze stac, bo przeciez konstrukcja silika motonga i auta jednak sie rozni.

 

Stosowac czy odpuscic?

Plukanka kosztuje 35 zl. Wymiana oleju po kilku setkach km znacznie wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzieje się coś, czy tak profilaktycznie chcesz to zrobić?

 

Ja bym nie kombinował, bo w bandziorze całego oleju nigdy nie spuścisz, czyli zostanie trochę tego świństwa w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nic sie nie dzieje Tylko nie wiem co tam zalane jest i chce zmienic na syntetyk z wyzszej polki. a patrzac w to szkielo to strasznie czarny ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet świeżo zalany olej szybko nabiera ciemnej barwy, bo miesza się z resztkami starego.

W dziorach nie da się przepłukać całkowicie metodą zwykłego zlewania, a wystarczy 20-50 km aby olej nabrał ciemnej barwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIec narazie zrobie sama wymiane i bede obserwowac. a jeszcze jedno. Szkielko mam zaklejone syfem i jego przeswit zmniejszyl sie o polowe. Jak sciagne dekielk jest dojscie zeby je jakos wyczyscic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam CASTROL Power Racing 4T. Robi się czarny po ok 30-50 km. Moim zdaniem najważniejsze aby raz na rok wymienić olej i gra. Swoją drogą pamiętam wywiad z emerytowanym konstruktorem silników mercedesa, który o dziwo zdradził taką oto ciekawostkę. Badali swojego czasu wpływ oleju na zużycie silnika. Wybrali dwa identyczne silniki diesla po czym zamontowali je w W123. W jednym wymieniali olej co 15 tys km a w drugim zaniechali wymian czyli przez 250 tys km od czasu do czasu trochę dolali (spalanie oleju przez silnik diesla). Po przejechaniu tych 250 tys km rozebrali silniki na części pierwsze i o dziwo zużycie części było niemal identyczne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

A wiec nie wiem co jest grane ale na pewno nie jest z tym dobrze. A wiec po zakupie moto poleciał na full serwis

-zawory

-gazniki

-olej z filtrem (polsyntetyk castrol)

-synchro

-swiece

 

gaźniki podobno w bdb stanie jakby jakiś czas temu dostały po zestawie naprawczym

 

Dziś sprawdzam olej (objechałem 1 tys) i oleju za mało... jakbym go nie postawił to jest poniżej dolnej kreski... około 400 km temu było jeszcze ok.. ponadto odkręciłem korek i czuć z niego jakby lekko zalatywało paliwem... aż się boje co to może być.. jak wrócę z pracy doleje i dopisze ile tego brakowało

Dodam ze staram się zimnego nie pałować i nie kręcę przez jakieś 5 km powyżej 5-6 obrotów, przed jazda odpalam na ssaniu i trzymam go do momentu gdy jestem pewien ze obroty będą potrafiły utrzymać się na poziomie około 1500 dokładnie nie wiem ile ponieważ to zależy od której strony się spojrzy a tarcze są tak wyskalowane że nie da się tego dokładnie dojrzeć, przy silniku w 2 miejscach leciutko rosi

 

sprzęt to bandit 400 95"

 

 

ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić samemu?

chyba ze jest ktos z krk i moze sie umowic na obdukcje za browarka ;p

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ubywa go sporo ja dolalem jakies 250 ml po ok 7 tys w tym sezonie..

moze kranik przepuszcza paliwo w pozycji on (tak jakby byl na pri) i zalewa gazniki z ktorych sie przelewa do cylindrow (ale wtedy mialbys problemy z odpalaniem itd),

moze niedomykajacy sie zawor ssacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik tyle pali oleju, bo ma już swój wiek i przebieg. Nic się z tym nie da zrobić. Regeneracja silnika jest nieopłacalna.

 

Jak czuć paliwo z oleju to nie trzyma kranik i zaworki iglicowe w gaźnikach.

Jeśli jest paliwo w oleju to odradzam jazdę. Wykończysz silnik. Najpierw usuń przyczynę a potem zmień olej na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 ml to jest graniczna poprawna ilość.

Co do paliwa w oleju to mogą być takie przyczyny

1-Za długo na ssaniu

2-Puszcza zaworek iglicowy w gaźniku

3-Krótkie odcinki jazdy.

4-Wydaje się Tobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem moze sie faktycznie wydaje niemam pojecia.. niema ochotnika z krk zeby obadal "na oko" czy to faktycznie paliwo? ofc w zamian za browara ;p

 

dodam ze na ssaniu trzymam tylko do momentu gdy wiem ze nie zgasnie, jakies hmm 30 sekund na oko moze i mniej i nie jezdze "po bułki" tylko jak jade to nawijam najczesciej okolo 100-150 km z dwiema lub trzema przerwami na papierosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi się wydaje że Tobie się wydaje że masz paliwko w oleju :D ubyło Ci oleju a gdyby szło paliwko to moim zdaniem by go przybywało a nie odwrotnie... Staraj się kontrolować stan oleju częściej i będzie widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, możesz kiedyś podjechać tylko na ciepłym i tak c***a sprawdzimy bo wtedy czuć wszystko we wszystkim, przynajmniej tak było w moim B4 a paliwa w nim nie było na pewno a castrol ma specyficzny zapach bo też taki zalewałem, B4 lepiej moim zdaniem z takim sobie radzi z niż motul 5100 :) Olej sprawdzałeś na zimnym i na centralce oczywiście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sprawdzałeś na zimnym i na centralce oczywiście?

Najlepiej dobrze rozgrzać silnik przed sprawdzeniem stanu oleju. Później zostawić na 3-5 min aż spłynie i dopiero sprawdzać.

ps. Ile Ci pali? Czy spalanie jest większe niż przed zabiegami warsztatowymi? Czy moto kopci na siwo, niebiesko, czarno(mocno bo trochę to wiadomo, że każdy przykopci)?

Edytowane przez paluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zlać trochę oleju i spróbować podpalić :lol:

 

Tak jak ktoś pisał, gdyby benzyna leciała do miski to oleju by przybywało a nie odwrotnie. Bierze olej bo to nie nowy motor i pewnie ma nakręcone... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilosc oleju sprawdzalem na zimnym goracym chlodnym letnim i w kazdej kombinacji, centralka+ cos pod kolo aby wypoziomowac, bez obiaznia na kolach no w kazdej, na kolach rozgrzan i odczekany 10 minut pokazuje na wysokosci minimalnego poziomu, zimny po nocce natomiast ciut mniej

 

po odpaleniu lekko na pewno kopci na bialo, ktos nawet kiedys mowil na rozgrzanym dosc mocno ze wali mi olejem..... nie wiedzialem ze az tak

 

 

co do spalania to nie jezdze "eko" i przy dynamicznej jezdzie do 6

Edytowane przez hajdas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Witam . Jestem nowym użytkownikiem .

Dziś kupiłem Suzuki Bandit 600 99r.

Mało być dobre , wydawało mi się ,ze wszystko jest ok /

Przywiozłem do domu przejechałem się i zauważyłem , ze kopci się i chlapie benzyną z jakiegoś węża , patrze odma od dekla głowicy ,więc podłączyłem ja tam gdzie ma być czyli do filtra , i moto zaczęło się dławić i zgasło , odpalić nie chciał ,więc odłączyłem wąż i znów chodziło normalnie . Ja się przytka odmę to po chwili robi się duże ciśnienie w układzie smarowania.

Patrze na olej ponda stan , spuściłem do stanu max , 1 litr ! , okazało się ,że olej jest rozrzadźony benzyną do tego stopnia ,że zapalił się od zapalniczki będąc w puszcze xd .

 

Moja diagnoza , uszczelka pod głowicą .A co wy o tym myślicie .

Nie wytrzymałem do poniedziałku , już dziś zdjąłem dekiel głowicy , wałek rozrządu bez śladu zużycia , Bandit ma 26tyś km , i jest to chyba realne.

 

Powiedzcie mi jakie cechy są w Bandicie i jak mam je ustawić ?

Nie chce rozkuwać łańcucha ,więc wpadłem na pomysł ,ze wykręcę napinacz i odkręcę wałki i wysunę je bez rozkuwania łańcucha , mogę tak zrobić ? Nie mam przyrządu do rozkuwania !

 

Pomóżcie ! Mam nadzieje ,ze są tu ludzie którzy mają pojecie :)

 

Z góry dzięki za odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrz na mój avatar, potem na swojego posta i znów na mój avatar a potem

 

wejdź tu! http://polishbanditc.../9-przywitania/

 

jak rozpiszesz się w przywitalni tak jak w tym poście, zapewne otrzymasz zadowalającą odpowiedź

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie czytam, bo temat mi wyjaśnił-myślę, że to już po silniku jak płyny przeciekają, będzie się zacierał!

Pozdrawiam LWG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.