Skocz do zawartości

Olej - Maź W Oleju - Paliwo W Oleju - Pytania I Porady


Gość szewc
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy

Dzisiaj korzystając z pięknej pogody wybrałem się na króciutką przejażdżkę, rozgrzałem moto wsiadam jadę,wracam
patrzę na stan oleju, a tam taki oto obrazek

oil.JPG

jakaś dziwna maź (wygląda jak mydło w płynie) w okienku, silnik się rozgrzał do jakichś 60 stopni,
ogólnie stan oleju jest foto robione na nóżce bocznej. Czy dzieję się coś złego z olejem czy trzeba go wymienić, czy może to zwiastuje coś jeszcze gorszego.
Na tym moto zrobił koło 4000 km.


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Tomek

    5

  • qnerk

    8

  • Conorian

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gdzie trzymasz dziora? jaki olej ? miałęs jakąś przewrotkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandziora trzymam w garażu ale nie ogrzewany ( w sumie taka wiata z drzwiami ), praktycznie temperatura taka jak na dworze,

olej bel- ray 10w40, przewrotkę miałem na tą stronę ale to było we wrześniu i nie zauważyłem do tej pory takich objawów.

Odkręcałem korek wlewu oleju i olej wygląda ok, jakby coś z tą szybką było.

Czy tam jest podwójne szkiełko czy jak? bo może zaparowało pomiędzy szkiełkami, albo ta przewrotka coś namotała.

Nie wiem czy odpalać moto żeby nic nie zepsuć.

Edytowane przez szewc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebrała Ci się wilgoć, nagrzej go i otwórz korek wlewu

 

Ale dokładnie w którym miejscu mogła się zebrać wilgoć?

Jeżeli przechylam moto żeby wlał się tam olej to i tak dalej jest tak mętnie, znaczy olej ok ale widać dalej jakby było zaparowane.

Jutro zrobię jak mówisz, zobaczy się czy to rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebrała Ci się wilgoć, nagrzej go i otwórz korek wlewu

 

ale przed otworzeniem wlewu oleju wylacz maszyne oczywiscie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebrała Ci się wilgoć, nagrzej go i otwórz korek wlewu

 

 

w oleju ;] z powietrza ;]

 

 

ale przed otworzeniem wlewu oleju wylacz maszyne oczywiscie :)

Dokładnie podzielam odpowiedzi kolegów - podobny objaw jest w samochodach jak płyn dostanie sie do oleju i powstaje biały mazisty nalot - ala masełko :P

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko...to nic zlego. Przy czestych, krotkich trasach moze pojawic sie taki efekt. Niedoogrzany silnik, wilgoc i olej powoduja powstawanie mazi przypominajacej konsystencja majonez. Jak pojezdzisz troche dluzej to powinno zniknac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej to kwalifikuje się do wymiany!

 

W sumie nie zaszkodzi wymienić, ale czy nie lepiej poczekać z tym do wiosny?

Czy nie zaszkodzi jak przezimuje na tym oleju (będę odpalał moto co jakieś 2 tyg i grzał do temp. 80-90 stopni)

Czy po prostu wymienić teraz i w przyszłym roku na koniec sezonu (oczywiście jak nabije mało kilometrów:))?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy użytkownicy nie ma sie co przejmować, moje poprzednie moto tak miało, obecne moto tak ma. Jeżeli lejesz motula lub castrola to zawsze będziesz miał taki widok, a to za sprawą "sulfonianu wapna" dodawany jest w celu polepszenia pracy mokrego sprzęgła. Bez obaw. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to "Nowy" Bandzor chłodzony cieczą to może być problem bo gdzieś może być nieszczelność (najczęściej uszczelka pod głowicą) i płyn chłodzący miesza się z olejem, jeśli to stary "Olejak" to to jak piszą koledzy "Ten olej tak ma" lub często jeździsz na krótkich trasach i nie dogrzewasz silnika.

Co do wymiany to ja bym tego oleju na zimę nie zostawiał. Ale jeśli to świeży olej (do 4000km) to przepal go 50-100km przejażdżką i jak zmieni barwę na normalną to zostaw drania w silniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to "Nowy" Bandzor chłodzony cieczą to może być problem bo gdzieś może być nieszczelność (najczęściej uszczelka pod głowicą) i płyn chłodzący miesza się z olejem, jeśli to stary "Olejak" to to jak piszą koledzy "Ten olej tak ma" lub często jeździsz na krótkich trasach i nie dogrzewasz silnika.

Co do wymiany to ja bym tego oleju na zimę nie zostawiał. Ale jeśli to świeży olej (do 4000km) to przepal go 50-100km przejażdżką i jak zmieni barwę na normalną to zostaw drania w silniku ;)

 

 

Ja zalałem miesiąc temu świeżego motula 5100 i po przejechaniu 150km mam to samo. niby z jakiej racji miałoby to zależeć od dystansu?. Szwagier ma to samo

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dystansu mogło by to zależeć w przypadku gdyby wilgoć zebrała się w skutek jazdy na krótkich trasach i niedogrzania wtedy po dłuższej jeździe olej przepaliłby się i powinien przybrać normalną barwę.

A jeśli zalałeś świeży "normalny" czyt. (niepodrabiany dobrej jakości) to ten olej tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalałem miesiąc temu świeżego motula 5100 i po przejechaniu 150km mam to samo. niby z jakiej racji miałoby to zależeć od dystansu?. Szwagier ma to samo

I ja mam tak samo na Motul 5100 ;) "majonez" sam po chwili znika, jak moto postoi chwilke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam leję Motula 5100, wcześniej lałem Castrola i nigdy mi się coś takiego nie zrobiło. Może olej był trefny, albo ma zrobione więcej niż powinien. Wymiana oleju i filtra nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam tak samo na Motul 5100 ;) "majonez" sam po chwili znika, jak moto postoi chwilke

 

 

Podejrzewam że przyczynia się też do tego temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe. U mnie nie jest to aż tak widoczne jak u szewc'a. Chyba 2 razy zdarzyło mi się to zobaczyć i wyglądało tak jakby się po prostu olej troszke spienił. Jak ktoś pojeździ MPK to można podobne zjawiska zaobserwować między szybami - taki biały osadzik :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś na targach we Wrocławiu nabyłem drogą kupna motula 5100 i filterek jutro na wszelki wypadek wymienię

i tak miałem to zrobić. Rano jak sprawdzałem to para czy osad zniknęło całkowicie, ale znów po krótkiej przejażdżce to samo.

Dla świętego spokoju zaleje nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w zeszłym roku robiłem krótkie trasy kiedy temp nie była bardzo wysoka i nic podobnego mi się nie działo ... wygląda to jak pisze cała reszta ekipy woda w oleju skroplona para ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam na ten sezon wymieniałem już olej na nowy Motul 10W40 + wszystkie filtry motorek odpalany zalewie kilka razy i przegoniłem nim może 10km tyle co nic a w szkiełku pokazuje sie taki bardzo ciemny porównywałem z olej ojca co ma Czoperka to ma ładniutki czysty olej jak kujawski ale on ma inną wartość chyba 20w50 .....czy mi sie czasem bęzyna nie dostała do oleju takie pytanko moje ?

(jak rozgrzewam to do 80C silniczek nie gaszę zimnego absolutnie stoi w garażu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to bym się martwił jakbym miał taki jasny jak kujawski, ja swój wymieniłem i u mnie jak patrzę w okienku to ma taki dosyć ciemny bursztynowy kolor, dosyć przezroczysty, klarowny, olej to motul 5100 motul 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.