Skocz do zawartości

Akumulator


paluch
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem test mojego akumulatora. Wyszło takie coś:

post-728-1275816464,5634_thumb.jpg

Czy do czasu przyjścia nowego mogę doładowywać to badziewie bez strachu, że coś się stanie z motocyklem?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby co może się stać ? najwyżej nie odpalisz jak całkiem siądzie, jeździj na nim do kupna nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dłuższą metę może uwalić regiel, przez pare dni nic się nie stanie. Dla pewności podłącz miernik i zobacz do ilu spada napięcie przy odpalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie co może się stac gdy jeździ się na badziewiu? ;P Ja przez ostatnie 3 tygodnie smigałem na jeszcze gorszym, co tydzien musiałem pod prostownik podłacząc bo pada, chwilowo miałem kryzys z kasą ale jutro lece w końcu także kupic już nówke ;) Ogólnie dziwna sprawa z tym moim, kiedy już padnie kompletnie że nie da rady ruszczyc rozrusznikiem światła świeca jak szalone i to mnie zastanawia, ale nie wiem możliwe że ma siłe zasilac swiatla nie ma siły już na rozrusznik, w każdym razie i tak jest już padaka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik potrzebuje dużo więcej Amperów niż światełka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dziwna sprawa z tym moim, kiedy już padnie kompletnie że nie da rady ruszczyc rozrusznikiem światła świeca jak szalone i to mnie zastanawia, ale nie wiem możliwe że ma siłe zasilac swiatla nie ma siły już na rozrusznik, w każdym razie i tak jest już padaka ;)

U mnie jest dokładnie tak samo. Światła, sygnał i kierunki, wszystko ok ale nie ma siły kopnąć :). Ale skoro Qnerk mówisz, że parę dni da radę to się cieszę. Już zamówiłem nowy. Czekam na dostawę.

ps. Ostatnio szwankuje u mnie wstawianie zdjęć. Czy dobrze widać zdjęcie, które wstawiłem?

ps. Akumulator już zamówiony. Niestety nie stykło mamony na yuasę ale zobaczymy co to za cymes:

http://moto.allegro.pl/item1058171307_akumulator_ytx12_bs_szczecin_zdroje_i_dabie.html

Edytowane przez paluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak btw gdzie można zrobić taki test aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Ja założyłem nowy aku o pojemności 12ah. Ładowanie mam maksymalnie na poziomie 14,8V. Po jeździe akumulator jest lekko gorący ale nie wiem czy to nie od ciepła silnika. I teraz mam pytanie. Gdy zgaszę moto i sprawdzam napięcie na aku to wynosi ono 12,99V, i trzeba długo czekać aby spadło do ok. 12,65V czyli tak jak powinno być. Czy normalne jest tak duże naładowanie akumulatora? Nie będzie się za bardzo gotował? Stary akumulator miał mniejszą pojemność i był w słabym stanie i go gotowało, tego nowego póki co jeszcze nie gotuje. Czy może to tak zostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak btw gdzie można zrobić taki test aku?

 

A jaki chcesz robić test?

 

Jeżeli stan aku a nie masz miernika jedziesz do dowolnej stacji kwik fik czy shell, znaczy się szybkiej naprawy albo dowolnego elektryka samochodowego i sprawdzą tam co tam wart jest Twoje Aku

 

Podepnę się do tematu. Ja założyłem nowy aku o pojemności 12ah. Ładowanie mam maksymalnie na poziomie 14,8V. Po jeździe akumulator jest lekko gorący ale nie wiem czy to nie od ciepła silnika. I teraz mam pytanie. Gdy zgaszę moto i sprawdzam napięcie na aku to wynosi ono 12,99V, i trzeba długo czekać aby spadło do ok. 12,65V czyli tak jak powinno być. Czy normalne jest tak duże naładowanie akumulatora? Nie będzie się za bardzo gotował? Stary akumulator miał mniejszą pojemność i był w słabym stanie i go gotowało, tego nowego póki co jeszcze nie gotuje. Czy może to tak zostać?

 

Sprawdza się po jakiś 30 minutach po zakończeniu ładowania/jazdy.Akumulator w tym czasie się "ułoży" i wtedy masz wartość jaką ma naprawdę.

Tak powiem że te 15V to deko dużo.Fakt może się zdarzyć że chwilowo masz prawie 15V ale to warunki i takie tam nie chce mi się pisać.Jeżeli natomiast za każdym pomiarem takie napięcie ładowania to regulator do roboty lub mas coś z elektryką popaprane.ZaQaZ już to ćwiczył w swoim.Czym szybciej zrobisz tym na dłużej starczy nowe aku i nie sypnie się elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą sprawdziłem dokładnie i przy włączonych światłach na wolnych obrotach ładowanie wynosi tak 14,85V, przy większych obrotach wynosi maksymalnie 15,40V. Trzy godziny po zgaszeniu moto napięcie na aku wynosiło 12,73V. Nie wiem czy tak to zostawić czy bawić się z wymianą regulatora :unsure:

Edytowane przez adamRS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą sprawdziłem dokładnie i przy włączonych światłach na wolnych obrotach ładowanie wynosi tak 14,85V, przy większych obrotach wynosi maksymalnie 15,40V. Trzy godziny po zgaszeniu moto napięcie na aku wynosiło 12,73V. Nie wiem czy tak to zostawić czy bawić się z wymianą regulatora :unsure:

 

Po mojemu masz około 1V za duże napięcie ładowania. O ile się nie mylę powinno być w granicach 14-14,5 V.

 

pzdr

makzel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu masz około 1V za duże napięcie ładowania. O ile się nie mylę powinno być w granicach 14-14,5 V.

 

pzdr

makzel

 

 

true!! mnie ostatnio tolin sprawdzal i takie okolice byly - a ten to juz sie zna;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierz mi, że gdyby twoja żona tez miała VW Polo z uwaloną instalacją to te wartości znałbyś na pamięć ;)

 

Łącząc wyrazy sympatii :lol:

mkzl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie:

 

model GSF600 S/SS do X/SX oraz GSF1200 T/ST do Y/SY - 13.5V przy 5000rpm

model GSF600 Y/SY - 13.5V do 14.4V przy 5000rpm

GSF1200 K1/SK1 - 13.5V do 15.0V przy 5000rpm

Mierzyć i porównywać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Dziś po ponad miesiącu niejeżdżenia idę do moto, wyciągam z garażu, odkręcam kluczy a tam cisza... nawet wskazówki nie drgnęły... Aku założyłem nowe w tym sezonie. Długo nie myśląc podpiąłem go pod kable od auta i próbuję... a tu nic, przez jakiś czas oczywiście. W końcu zaczął kręcić ale nie dostawał paliwa. Myślę - wyparowało. Więc kranik na PRI, 5 minutek czekania. No i za którymś razem zapalił na kablach. Ale pytanie mam takie. Jako, że pierwszy raz zdarzyło mi się wyciągać akumulator bezpośrednio po jeździe (takiej dość "energicznej") to był ciepły, bardzo ciepły. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Mam problem z aku. Po naładowaniu miał 12.5v , postał dokładnie tydzień (odłączony od moto) i już ma 12.3v.

Po takim staniu nie ma mocy odpalić moto.

Czy z tym akumulatorem nie da się nic zrobić? Podobno jest nowy (tak mówi poprzedni właściciel) ale ze 2 razy się rozładował do zera (alarm) i nie wiem ile razy rozładował się temu gościowi :) Czy nowy akumulator można tak szybko załatwić upływnością prądu w moto? (mam gdzieś takową, dla tego rozładował mi aku).

Akumulator jakiś badziewny M.Line - można mu tam dolać wody, albo coś z niego wycisnąć, czy tylko na ozdobę się nada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest nowy to może gwarancja ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że można dolać wody? Bo może to być bezobsługowy (zamknięty, bodajże żelowy) takie raczej montują do moto aby w razie gleby elektrolit nie zalał moto bo wystąpi reakcja z metalem i będzie rdzewiało.

Ja swój mam ponad 2 lata cały czas smiga alarm i nie mam żadnych problemów tylko w zimę podładowuję go co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez obsługowy i żelowy to nie jest to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, mój jest chyba bezobsługowy. Nie ma wężyka odpowietrzania, ani przeźroczystej obudowy. W GSie mialem taki, że kwas pływał. Tu nie ma kapsli, ani nic nie pływa.

Gwarancji nie mam, więc lipa...

baldhead - wiem, że powinno trzymac bez problemu, ale coś mam nie halo z instalacją i upływnośc mam sporą. Pytam, czy ten aku jest już na straty? Bo do póki nie znajdę problemu znikania prądu, to nei kupie nowego akumulatora, bo szkoda go zajechac. Dla tego pytam czy jak kilka razy wyładuje aku to może pasc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, mój jest chyba bezobsługowy. Nie ma wężyka odpowietrzania, ani przeźroczystej obudowy. W GSie mialem taki, że kwas pływał. Tu nie ma kapsli, ani nic nie pływa.

Gwarancji nie mam, więc lipa...

baldhead - wiem, że powinno trzymac bez problemu, ale coś mam nie halo z instalacją i upływnośc mam sporą. Pytam, czy ten aku jest już na straty? Bo do póki nie znajdę problemu znikania prądu, to nei kupie nowego akumulatora, bo szkoda go zajechac. Dla tego pytam czy jak kilka razy wyładuje aku to może pasc?

 

 

mi sie wydaje ze powinienes miec wiecej V niz piszesz po pelnym zaladowaniu aku...ale ja sie slabo znam na tych prundach...niech ktos madry sie wypowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Ci już nie doradzę bo nie mam pojęcia, moim zdaniem może coś z niego jeszcze być, bo jak mówisz że masz coś z instalacją to może "ona" go rozładowała, ale jak działo się to na okrągło czyli dzień po dniu to już nie wiem jak mogło na niego wpłynąć, ktoś mądrzejszy musi się wypowiedzieć.

 

 

 

mi sie wydaje ze powinienes miec wiecej V niz piszesz po pelnym zaladowaniu aku...ale ja sie slabo znam na tych prundach...niech ktos madry sie wypowie...

 

 

Volty Voltami możesz mieć 2 aku po 12V oba i na jednym odpalisz a na drugim już nie, wszystko zależy ile może prądu dostarczyć, Volty nie grają kluczowej roli, chodź też są ważne :) takie moje zdanie

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volty Voltami możesz mieć 2 aku po 12V oba i na jednym odpalisz a na drugim już nie, wszystko zależy ile może prądu dostarczyć, Volty nie grają kluczowej roli, chodź też są ważne :) takie moje zdanie

Masz na myśli Ampery ;) Zgadza się, im więcej Amperów aku potrafi wykrztusić z siebie tym lepiej, jednak w aku Volty są dość ściśle związane z jego stanem technicznym/naładowania. Już niewielkie odchylenie w którąś ze stron świadczy o jego rozładowaniu lub zużyciu. W skrócie Moc = Amper x Volt.

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.