Skocz do zawartości

Kontrolka Ciśnienia Oleju


Matis
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jak to jest w waszych dziorach, gdy wyłączacie zapłon, od razu zapala wam się kontrolka od ciśnienia oleju?

Nie wiem czy to prawda czy nie ale ostatnio usłyszałem że stan silnika można ocenić po tej kontrolce. Kolegi GS po wyłączeniu zapłonu mija kilka sekund zanim zapali się od ciśnienia oleju, mnie w bandziorze od razu. Jestem do tej tezy sceptycznie nastawiony, jakoś w nią nie wierze, ale może ktoś bardziej obeznany powie jak to jest? Bo znajomy twierdzi ze to pierwsza rzecz która się sprawdza przy kupnie moto blink.gif

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 tezy:

1. to czujniki lubia roznie chodzic i to chyba nie jest jakis wymerny argument po jakim czasie sie zapala kontrolka

2. wydaje mi sie ze poniekad na cisnienie oleju ma rowniez wplyw jego ilosc. czy sie myle?

 

Prosze o weryfikacje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma wpływ ilość i rodzaj tak myślę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bandzior to nie statek Star Trek zeby po jednej czy dwoch kontrolkach oceniac stan silnika, bo co zrobisz jak spali ci sie ta zarowka i wogole sie nie zapali, panika ?? chyba nie .skoro olej w okienku jest . takze czy zapala sie od razu czy po 2 sec ja bym sie bardzo nie przejmowal .

tak czy siak u mnie zapala sie od razu , ale jezeli kryje sie tam cos wiecej na drodze olej w silniku- kontrolka to juz moze kto inny cos powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z autopsji zauważyłem że to jak szybko gaśnie kontrolka zależy od jakości oleju, co do gaśnięcia to różnie bywa - nie ma reguły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to widzę tak jak gasisz nie dogrzany silnik to olej jest trochę gęstszy i spadek ciśnienia w układzie smarowania jest wolniejszy i przez to kontrolka przez chwile po zgaszeniu się nie zapala, natomiast jak silnik jest rozgrzany solidnie to i olej jest rzadszy przez ton szybciej spływa w dół do miski. Czyli na tempo zapalania się kontrolki wpływ ma gęstość oleju, poza tym wydaje mi się ze w silniku jest cos takiego jak zawór przelewowy który odpowiada właśnie za optymalizacje ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze myślałem że kontrolka działa na zasadzie 0-1. Więc ciśnienie albo jest w układzie, albo nie ma. Czas zapalania się kontrolki jest różny w różnych motocyklach bo być może sygnał idzie przez inne przekaźniki albo tego typu pierdoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sie przejmować bo na tzw. zapalanie kontrolki ma wpływ czujnik i reaguje w zależności jak jest ustawiony fabrycznie. Jedne reagują szybciej inne wilniej i nie ma to wpływu na jakośc pracy silnika czy cisnienai. Głownym jego celem jest powiadomienie nas o małej ilosci oleju w moto , i jak zapali sie podczas pracy silnika to coś jest nie tak -( niski poziom , lub jak istnieje koniecznosc częstej dolewki - wówczas jest problem bo ma pragnienie na oliwke i konieczny jest remoncik ) 

 

A jak gasnie za kazdym razem , czy to od razu czy po chwili to wszystko jest ok.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne żeby przy prawidłowym poziomie oleju zaraz po odpaleniu kontrolka oleju gasła.

W zdrowym Bandicie 600 gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jak to jest w waszych dziorach, gdy wyłączacie zapłon, od razu zapala wam się kontrolka od ciśnienia oleju?

Nie wiem czy to prawda czy nie ale ostatnio usłyszałem że stan silnika można ocenić po tej kontrolce. Kolegi GS po wyłączeniu zapłonu mija kilka sekund zanim zapali się od ciśnienia oleju, mnie w bandziorze od razu. Jestem do tej tezy sceptycznie nastawiony, jakoś w nią nie wierze, ale może ktoś bardziej obeznany powie jak to jest? Bo znajomy twierdzi ze to pierwsza rzecz która się sprawdza przy kupnie moto :blink:

Według mnie to stan można ocenić ewentualnie po czasie ale jaki mija od uruchomienia silnika do zgaśnięcia kontrolki - im krótszy tym lepiej ponieważ świadczy o sprawności układu olejowego - szybko wzrasta ciśnienie co jest objawem pozytywnym. Jeśli kontrolka po uruchomieniu silnika zapalałaby się po pewnym czasie mogło by to oznaczać że mamy niski stan oleju (trudność w zassaniu go) lub pompa oleju ma problemy z wytworzeniem ciśnienia.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kiedy tak w ogóle powinna się zapalać? bo jakoś u mnie się w ogóle nie pali i myślałem, że to dobrze, a teraz coś czytam, że mogła się spalić czy coś ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kiedy tak w ogóle powinna się zapalać? bo jakoś u mnie się w ogóle nie pali i myślałem, że to dobrze, a teraz coś czytam, że mogła się spalić czy coś ;/

po wejściu na moto i przekręceniu kluczyka.

Nie zapala Ci się w ogóle ? pewnie żarówka..

 

Chociaż ja w S-ce miałem tam LEDa a nie żarówkę.. prędzej więc czujnik (lub przewody przy nim) bo LEDy się raczej nie palą tak łatwo...

Edytowane przez JackRM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie świeci po włączeniu zapłonu to albo żarówa albo czujnik ciśnienia oleju padł :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w serwisie to mi powiedzieli że prawie na 100% żarówka bo jakby był czujnik spalony to i tak kontrolka by się zapaliła przy przekręceniu kiedy to odbywa się test jakiś ;-). Nie wiecie jaka tam żarówka wchodzi? bo powiedzieli że mogą rozkręcić ale jak nie będą takiej mieli to nie będą skręcać tylko zamówią i musiałbym moto zostawić a ja chce jeszcze pojeździć póki piękna pogoda ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis i nie wie jaka zarowka :D coś nieprawdopodobnego :D .

 

Jedyny plus to masz spokojną głowe a żarówke to zimą sam wymienisz .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w serwisie to mi powiedzieli że prawie na 100% żarówka bo jakby był czujnik spalony

to i tak kontrolka by się zapaliła przy przekręceniu kiedy to odbywa się test jakiś ;-)

Jaki test? :) There is no test :) Przynajmniej nie w Twoim motocyklu. Przyjrzyj się schematowi.

Jedyne co może załączyć kontrolkę ciśnienia oleju(Oil Pressure LED) to czujnik ciśnienia oleju

(który nawiasem pisząc jest normalnie zwarty). Tu nie ma co zapalić kontrolki w ramach testu.

Po Waszemu "plus" przychodzi z bezpiecznika a masa przez presostat.

 

Nie wiecie jaka tam żarówka wchodzi? bo powiedzieli że mogą rozkręcić ale jak nie będą takiej

mieli to nie będą skręcać tylko zamówią i musiałbym moto zostawić a ja chce jeszcze pojeździć

póki piękna pogoda ;-)

To nie żarówka, to dioda świecąca (LED). Dostaniesz ją w każdym kolorze w byle elektronicznym,

za śmieszne pieniądze. Czytając to i oglądając schemat na pewno dojdziesz do wniosku, że nie wiesz

co się tak naprawdę zepsuło. Czy jest to, czujnik, led, czy kable :) Niestety, musisz sprawdzić

wszystko :) (Ja obstawiam czujnik, bo to mechaniczne - więc bardzo zawodne)

 

Chcesz wiedzieć, jak sprawdzić sam czujnik i się przy tym nie nap*****lić? Lubisz elektrykę ? :D

 

wiring-diagram-gsf600-1200%20k3&k4.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O k**wa, oddaj moto do serwisu, rozbiorą żeby sprawdzić co to jest ROTFL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam flache Jack Danielsa że to nie LED w kokpicie tylko czujnik lub jego kabel..

A tym durniom w serwisie powiedz, żeby zwolnili elektryka LOL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam flache Jack Danielsa że to nie LED w kokpicie tylko czujnik lub jego kabel..

A tym durniom w serwisie powiedz, żeby zwolnili elektryka LOL

 

Zwolnić mechaniora ele... , podłubali by , moze zrobili a co skasowali to ich - zanic praktycznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ;) Przecież nie muszą tego wiedzieć. Mają wszystko w schematach.

Bez schematu też bym spławił kontrolką :) No ale wracając do tematu.

Zaczniemy od pójścia do hipermarkietu i kupienia najtańszego miernika

za 10 zł :P a potem sprawdzimy co się dzieje na kablu oznaczonym bombelkiem

z numerem 4 :D

 

2009%5C11%5C26%5Cbikepics-1839787-full.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym testem to chodziło mi o to, że przed zapłonem na chwilę się zapała ta kontrolka i gaśnie i to jakiś test ponoć jest ;-) a jak zapytałem czy na pewno nie czujnik ciśnienia to powiedział, że na 100% nie bo przed zapłonem ten czujnik nie mierzy więc i tak kontrolka powinna mignąć ;-./ na elektryce się w ogolę nie znam, jedyne co potrafię zrobić to wymienić migacze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym testem to chodziło mi o to, że przed zapłonem na chwilę się zapała ta kontrolka i gaśnie i to jakiś test ponoć jest ;-) a jak zapytałem czy na pewno nie czujnik ciśnienia to powiedział, że na 100% nie bo przed zapłonem ten czujnik nie mierzy więc i tak kontrolka powinna mignąć ;-./ na elektryce się w ogolę nie znam, jedyne co potrafię zrobić to wymienić migacze ;-)

 

A widziałeś kiedy ten test na oczy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widziałem ;-) we wszystkich pozostałych motorach moto na których jeździłem i we wszystkich samochodach którymi jeździłem ;-) przecież jak przekręcasz kluczyk na ON to wtedy ten "test" ponoć się odbywa ;-) i wtedy zapala się od oleju na chwilę nieprawdaż ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o Twoim motocyklu. I nie widziałem jeszcze żeby w jakimkolwiek

pojeździe odbywało się to w sposób przez Ciebie opisywany. Może i takie

istnieją ale nie jest nim Twój B6 z 2003 roku co jasno wynika ze schematu.

Z Twojej wypowiedzi raz wynika że test jest a raz, że "ponoć" jest. To

niespójne. Oddaj go do serwisu bo widzę, że nie w smak Ci naprawianie

usterki samemu a posta napisałeś po to, żeby usłyszeć "oddaj do serwisu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.