Skocz do zawartości

Wymiana Kolektorów Na De-Caty Lub Kat Out


pavlacos
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważam opcję wywalenia kata i małego ulepszenia mojej 650 (obecnie na przelocie pipe werx)

Może nie już nie zaraz, bo potrzeba hajsu, ale chodzi mi to pogłowie i po sezonie pewnie coś zacznę kminić.

 

Chętnie posłucham rad, czy warto i jak to fachowo i sensownie zrobić.

Sam też będę grzebał w necie i wrzucał ciekawostki.

Wiem, że zaraz usłyszę że 650 i lepiej dorzucić do 1250 (czy w ogóle zmienić, bo sam tak trochę myślę) ale z drugiej strony bardzo lubię to moto poza tym jest dość świeże i pewne. No i przede wszystkim mała zabawa z tuningiem :vampire:

 

Są 2 opcje:

1. Zakup gotowego układu (delkevic lub black widow lub jeszcze coś innego) - ca 200 funtów + wysyłka

http://www.delkevic.co.uk/?section=shop&bike_manufacturer=suzuki&bike_model=gsf650_bandit_2008_2011&product_category=exhaust_s7rhj&sub_category=downpipes_8mrlp&product=suzuki_downpipes&variant=gsf650_gsf650s_bandit_2007-2014_5193

 

http://www.blackwidowexhausts.co.uk/gsf650-gsf-650-bandit-exhaust-downpipes-2007-2013-133-p.asp

 

2. Tańsza - znaleźć warsztat który utnie i dospawa mi rurę tam gdzie katalizator lub go po prostu wygrzebie - ok 300zł ??

 

Równolegle zostanie włożony wtedy sportowy filtr:

http://www.toxicmoto.pl/dlaczego-sprint-filter (http://www.toxicmoto.pl/aktualnosci/ile-wart-jest-sprint-filter)

lub klasycznie K&N

Dlaczego nie teraz? Nie ma to sensu - więcej powietrza wpada, a blokada jest na wydechu (już to konsultowałem z kilkoma zapaleńcami, bo dawno by już był założony)

 

Czy remaping też?

Na dzisiaj nie wiem, przy np delkevicu, bym sobie darował, bo jest dedykowany i nie powinno być problemu

Mają też wejście na lambdę (ew jako następny krok)

 

Co chce zyskać?

Wzrost mocy i momentu, wiadomo:) Zejście z wagi (ok 4kg + to co zyskałem na przelocie) Dźwięk ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzebanie w gównie ale możesz mi wysłać ten kolektor to zrobi sie z nim porządek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

merytorycznie i konstruktywnie, nie ma co :P

co prawda nie widziałem takiego tuningu, ale na 1250 też nie, wszyscy zmieniają tylko końcówki

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu jest to co chcesz zrobic w swoim b6,5 (w kryteriach zainwestowanej kasy do uzyskanych rezultatow), ale moze jestes jakos mocniej zwiazany ze swoim "malym b" wiec wtedy nie ma co z tym faktem polemizowac. 

 

żeby to wszystko mialo sens zacznij od zakupy jakiegos sterownika z modulem autotune, tak zebys mial pelna kontrole nad dawka paliwa. ustawisz sobie targetowe afr na =13,0-13,2 w calym zakresie i juz motocykl zacznie całkowicie inaczej jezdzic. 

 

kup tego sprint'a (to jest mistrzostwo swiata, 15 klas lepsze od KN). i wywal jebitna dziure na pokrywie airboxa.

 

kolektory wyslij do edzia, zeby otworzyl puszke z katem i po wypruciu zaspawal bez sladu.. jesli chcesz jakiekolwiek kupowac to tylko z prawdziwym flow 4-2-1 inaczej szkoda siana. 

 

 

a w ogole to wez sie przejedz jakims innym motocyklem kumpla ktorego.. jest ze 150 lepszych motorkow na swiecie od B... 

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Myślałem, że max wyjdzie ok 1,5k, a to nie jakaś tragedia, a dołożenie tyle po sprzedaży 650, to właśnie gówno kupie :/

Btw. z tym edziem to nie głupie, już raz korzystałem i było git (we Wrocku się nikt nie bawi?, bo wysyłka tyle złomu do W-wy masakra)

 

No nie jest to miłość mojego życia, ale ze 2 sezony pewnie jeszcze pośmigam.

Potem myślałem o vfr 1200 (którą pewnie najpierw się przejadę i przymierzę) lub coś w ten deseń turystyczno sportowy. Generalnie nie lubię jeździć na cudzych sprzętach, mógłbym zacząć od przejażdżki na k1200r kolegi, ale nie chce sobie ryć beretu - chęć zmiany na już

 

Jeździłem GSR 600, zawieszeniowo lepszy od Bandziora, silnik też żwawszy, ale ...

no właśnie wszystko zestrojone tak na fisiowanie po mieście, a w trasie tragedia, poza koparą przy wyprzedzaniu :)

Edytowane przez pavlacos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli tak sie sprawa ma to imo bez sensu juz lepiej zrobisz jak kase na mody wydasz na kolejny sprzęt, a już inwestowanie w elektronike w 600 to jakiś kosmos.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ta ... no wiem do skarpety, tylko vfr 28 klocków, a bandit wiadomo ile warty - odległą przyszłość :P

Po zmianie laczków, całkiem mi się jazda podoba, tylko ciut momentu, więcej by się przydało

 

Rozmawiałem dzisiaj z Romanem z Toxic'a:

Poradził mi raczej coś dedykowanego kupić niż wydłubywać kata, pozostaje pusta puszka po kacie (to zgrubienie) gdzie przepływ spalin jest niekontrolowany.

Zmiana na filtr sprint i wgranie świnki (do końca nie wiem co to czy swap oryginału czy jakiś chip) daje to wtedy przyzwoite efekty - 90KM, moment w dół.

Rzekomo seria nie trzyma nawet tych 85KM

Twierdzi że po zmianie całego kolektora i filtra, konieczne jest remapowanie (sprawdzałem ceny to już nie jest fajnie - nie wiem na ile to marketing, ile prawda)

 

Ja bym tylko zmienił i zhamował, zobaczył co wyszło.

Jak kupa to do żyda - jest to całe szczęscie kompatybilne z 1250, a tam efekty mogą być lepsze - więc pewnie by szybko zeszło

(co mnie przekonuje, też in plus - zawsze można wrócić do oryginału)

 

TOxic modował 650 na akrapie z decatem i ma się u nich pojawić na stronce artykuł o 650 z wykresami z dyno, czego jestem mega mega ciekawy.

No tym bym się przejechał, wtedy bym wiedział czy warto się pierdzielić (albo wybiło z głowy durne pomysły)

Edytowane przez pavlacos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się oczywiście nie znam, ale widzę, że coś byś pomodził :D...

a nie lepiej znaleźć np zadbane b12 pierwszej generacji (bywają jeszcze :) ), sprzedać 650, kasy zostanie na poprawienie zawieszenia, a i silnik w standardzie Ci na początek wystarczy :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak to byłoby coś, 1200 ma potencjał - zresztą rozmawiałem z kolesiem co ma takie pomodowane (z tego co pamiętam to coś ponad 120KM)

znalezienie sensownego egzemplarza zajmuje masę czasu, jak zresztą jakiegokolwiek motocykla (w zeszłym roku szukałem i ręce opadają)

średnio mam na to czas, więc zawsze ograniczam się do dolnegośląska

 

moto jest dla mnie też mocno użytkowe, prawie codziennie do roboty, a garażu nie mam na szperanie :(

i tak sobie wykoncypowałem z lenistwa, że najszybciej będzie jak dokupię filtr i wydech, to zyskam trochę więcej pary (a ok 8-10 KM mnie zadowala)

 

na razie nic sensownego nie znalazłem na temat takich modyfikacji, co może świadczyć że faktycznie z gówna bata nie ukręcisz ;)

ale jeszcze polukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie katalizator wyciąłem sam, do zespawania zaniosłem do gościa który na co dzień robi barierki z nierdzewki. Wymieniłem filtr powietrza na KN i wysłałem Komputer do chłopaków z Mototune. Wgrali mi gotową mapę dla KN, przelotowego tłumika i zdjęli blokadę z 3 pierwszych biegów.

Spawanie -50 PLN, Filtr 203PLN, Komputer 400PLN jak na taką kasę jestem zadowolony z efektu ale ja mam 1250, nie mam pojęcia jaki efekt byłby w 650.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Zamykając temat - kupiłem z1000 I gen :vampire:

Za duże koszty w stosunku do efektu

Sprzedam bandziora i wrócimy do tematu tuningu Zeta za jakiś czas

Z tego co wiem to można dojść do ok 140 KM

Na razie 120 mnie przeraża :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajki opowiadasz. Nie masz pojęcia ile co kosztuje i jakie efekty daje. Z tego zeta gucio zrobisz, prędzej się go pozbędziesz i kupisz kolejne moto, które ma więcej koni a dalej gówniany moment. Przyjedz się bkingirm albo 1300r i zobaczysz co to moc w nakedzie.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robilem ze 3 takie zety jak bys chcial info odnosnie przerobek to wal na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krynio nie unoś się tak bo Ci żyłka pęknie :)

Na spokojnie sobie ogarniam temat, być może 120KM mi wystarczy - czas pokaże

Wiem ile co kosztuje i po co jest - no ale nie chciałem urazić profesora

 

Btw. B king mi nie leży bo ma źle ukształtowany bak i kolana mi się nie mieszczą, ale jest wypasowy

k1200r kolega ma, ale no nie podoba mi się jakby kto s walle'go wyruchał

Prędzej haja, ta mi leży bez problemu

 

Cirus dzięki, będę pamiętał:)

 

Na razie jeszcze nie ogarnąłem serwisu, potem lacze, wydech i może mody, także plan jest no i koszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ok. Jak juz zrobisz tego zeta na pierdylion koni, daj znać, ustawimy się na 1/4 i sprawdzimy co lepiej się odpycha. Zwycięzca zabiera moto przegranego. Tylko doinwestuj go dobrze do tego czasu żeby ktoś to chcial potem odkupić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw. B king mi nie leży bo ma źle ukształtowany bak i kolana mi się nie mieszczą, ale jest wypasowy

k1200r kolega ma, ale no nie podoba mi się jakby kto s walle'go wyruchał

Prędzej haja, ta mi leży bez problemu

Nikt mnie nie bedzie ruchal!!!

 

Wez Cabsa GSR. tez fajna maszyna :)

Edytowane przez Walle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nikt mnie nie bedzie ruchal!!!

 

Wez Cabsa GSR. tez fajna maszyna :)

 

ups to pojechałem :D

ale chyba nie jesteś tym robotem z bajki, a właśnie z tym  k1200/1300r mi się kojarzy, po ruchanku z terminatorem :P

Cabs zakochany póki co, pogoda mu nie straszna :P

 

Ok, ok. Jak juz zrobisz tego zeta na pierdylion koni, daj znać, ustawimy się na 1/4 i sprawdzimy co lepiej się odpycha. Zwycięzca zabiera moto przegranego. Tylko doinwestuj go dobrze do tego czasu żeby ktoś to chcial potem odkupić ;-)

 

Eh ...jakiś ból dupy masz czy o co chodzi?

To są tylko dywagacje, na pewno silnik zx9 ma potencjał, można coś wykrzesać, czy to zrobię nie wiadomo - wiadomo że kasa ma znaczenie, może faktycznie nie ma sensu, jeszcze nie wiem - takie hobby, czaisz? :)

Póki co czekam żeby w ogóle polatać

Edytowane przez pavlacos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spinac sie, jest jedno forum w polsce gdzie nawe mudzyn z najwiekszym pytongiem by zginal tragicznie, nie ma sensu tego tutaj przenosic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kawa 9 tka ma potencjał  kolega miał z1000 równo idzie od dołu   łba nie urywa ale za to mały i zwinny i co śmieszniejsze jego oryginalny pomalowany sprejem przy pomiarze mocy (na bemowie impreza) wyszedł z 15 km więcej niż wypacykowany na arkapowiczach i power comanderem .  co do podobieństw między silnikami  do cbr 900 sc33 aplikuje się silnik z horneta 900  tylko głowica i impulsatory trzeba przełożyć . ale to poza tematem  i tak dla porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhhhhhhhhh kiedy ludzie zrozumieją, że w nakedach chodzi o moment i nauczą się iść w tę stronę, a  potem go wykorzystywać...

a najdziwniejsze jest to, że siedzi se koleś na forum, gdzie jest garstka ludzi z niebezpodstawnie zajebanym umysłem na B i dziwi się, że został wyśmiany, bo kupił Z. buahahah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee tam, nie o to chodzi, raczej o formę wypowiedzi :P

ja przyjmuję krytykę i nie mam z tym spiny

fakt moment nie jest jakąś mocną stroną zeta, ale ma inne zalety (poręczność i turbo pow 6-7k)

 

Btw. akurat na punkcie B też jestem zjebany, dlatego tu jestem i będę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz turbo w Zecie ? O ja głupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nagły przyrost mocy, bo wcześniej nie za wiele się dzieje

taka gra słów - przyrost mocy - jak turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeżeli masz taki przyrost mocy, to masz coś zjebane :]

krzywa jest widocznie bardzo krzywa, albo wtryski Ci się zawieszają :lol-1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Taaa wiem, caly zet jest zjebany, bo nie jest bandziorem.

Podobny przebieg momentu ma np. gsr. Zreszta nie chce mi sie juz pisac po proznicy.

Bede cos robil, napisze.

Poki co sie ciesze - wiecej radosci mniej zgryzliwosci

Edytowane przez pavlacos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.