Skocz do zawartości

Bandit 400 Do Oceny


Gość lukaszek1905
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu zacząłem się rozglądać za Banditem 400. Znalazłem coś dobrego w mojej okolicy. podsyłam link.

http://olx.pl/oferta/suzuki-gsf-400-bandit-CID5-IDaaUlF.html#243712c9d0

 

Przeprowadziłem z gościem dłuższa rozmowę. Jest to wersja japońska troszkę mocniejsza, dwie tarcze z przodu. Ogólnie posiada go od ponad roku i w 4 miesiące robił remont. Potem zrobił na nim 2 tysiace km. Rozbierał go i składał do kupy. Poza silnikiem rozbierał wszystko do każdej śrubki. Opony i napęd pojeżdżą mówi przynajmniej cały sezon jak nie więcej. Hamulce czyścił i są tez w dobrym stanie. Jedynie co to jest do naprawy kranik zestawem naprawczym bo się poci. Dwa dni temu zrobił przegląd a oc jest jeszcze przez rok ważne. Wysłał mi dużo zdjęć z rozkręcania moto.

Wiec proszę o dobrą ocenę bandita.

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólne wrażenie na mnie zrobił słabe, ale to kwestia gustu, bo nie podoba mi się kolorystyka.

Co z opisu mogę powiedzieć:

- te "akcesoryjne" elementy, które wymienił to nie są żadne akcesoryjne części, tylko seryjne od tego modelu.. były po prostu dwie wersje mocowania kierownicy w B4-kach i on ma tą na clip-on'ach, ot co, nic nadzwyczajnego. A - tak jak napisał - sety, ma seryjne... tylko podnóżki zmienione na "sport z allegro". Osobiście mi się to nie podoba, a w użytkowaniu może być dla kogoś uciążliwe, bo but się ślizga po nich.

- silnik VC (ze zmiennymi fazami rozrządu) ma seryjnie czerwoną pokrywę zaworów, ale musiał pomalować, bo jest czarna, a widać na zdjęciu napis VC na głowicy.

- tarcze również są czerwone seryjnie - czyli pomalowane

- stalowy oplot jest dołożony, bo seryjnie nie miały, co idzie na duży +

To tyle w zasadzie. Resztę by trzeba było obejrzeć na miejscu i ocenić. Jeśli zrobił sumiennie i na porządnych częściach ten remont, to powinien wyglądać i jeździć super, bo również swojego w ten sposób odnawiałem dla siebie i wiem, że ten motocykl ma potencjał.

Cena stosunkowo niewielka jak za taki postęp prac i odnowione B4. Ja bym wołał więcej... I tu też rodzi się wątpliwość dlaczego cena taka niska. Przecież nikt nie chce oddać za darmo czegoś, w co włożył sporo kasy. 

Fajna wersja motocykla, bo zmienne fazy podobno dodają parę koników więcej, a dwie tarcze robią robote. Jednak w VC zawory są na płytkach i eksploatacja już nie jest taka kolorowa jak przy zwykłym rozrządzie. To już kwestia do osobistych przemyśleń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont o ile zrobiony na dobrych częściach pewnie kosztował sporo. Malowanie o ile jest na tip top też pewnie nie wyszło mało. Jeśli zrobione w porządku to myślę, że dość okazyjna cena.

Jedź, oglądaj. Zobacz czy nie jest po jakiejś mocniejszej glebie i jaki jest stan. Poza tym tak jak kolega pisał wyżej. Koszt regulacji przy płytkach i zmiennych fazach rozrządu idzie w górę.

 

Kolorystyka według mnie fatalna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie pokrywy zaworów i tarcz oczywiście były czerwone(blada czerwień), i pomalował je na ciemny zieleń mam na innych zdjęciach od niego oryginalne kolory przed malowaniem. Sprowadził go z nad morza i kupił za 1600 w opłakanym stanie, rozbierał go całego oprócz silnika, resztę wszystko remontował. tz polerował każdą śrubę, lampe przód, bak ładnie pomalowany czarny z tym proszkiem metalicznym, rama tez bardzo dobrze pomalowana.

 

Byłem właśnie go oglądać. No i powiem że na tych zdjęciach wygląda tragicznie na żywo bardzo fajnie! Wszystko dobrze wygląda. Całkiem fajnie się prezentuje, cieknie z tego kranika, ale zrobi go na dniach. Kupi uszczelki-zestaw naprawczy i zrobi to. Jedynie co to zastanawiam się nad ta kierownicą, bo oryginalna tz w sensie ta druga seryjna jest raczej bardziej "turystyczna" i pozycja jest wyprostowana, a tutaj trochę leżę. Opony jeszcze przelecą ponad sezon, napęd też. hamulce tarcze w dobrym stanie. brakowało mu płynu hamulcowego ale powiedział że doleje.

 

Zastanawiam się cały czas nad nim. Do tej ceny dorzuci mi dwa kaski kupione rok temu czy półtora roku temu, a kupił je jeden za 300-400zł nowe. Może szło by ubić do 3700 jeszcze. Ogólnie bardzo uczciwy i miły człowiek, może to tylko pozory by sprzedać. Wiec myślę.  Ja też się mało na tym znam więc zawsze może mi wcisnąć kit. heh;/ 

 

aaa co miałeś na myśli pisząc że eksploatacja nie jest taka kolorowa jak w zwykłym rozrządzie?  i ta regulacje na płytkach kiedy by trzeba było robić? i ile to kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo po tych zdjęciach z remontu to nie widać. W sumie jedynie sama rozbiórka.

 

aaa co miałeś na myśli pisząc że eksploatacja nie jest taka kolorowa jak w zwykłym rozrządzie?  i ta regulacje na płytkach kiedy by trzeba było robić? i ile to kosztuje?

Kosztów nie znam. Regulacja na płytkach jest z reguły droższa ze względu na to, że trzeba je dobierać a przy śrubkach wystarczy trochę pokręcić. To drugie z łatwością zrobisz sam. Na płytkach jest drożej i trudniej.

 

Weź kogoś kto się zna. Jeżeli Ci się podoba, wszystko jest ok i uważasz, że jest wart tej ceny to bierz. Ja mojego sprzedaję w podobnej cenie ale w gorszym stanie wizualnym (oryginalny lakier i tak dalej)

Pozdrawiam i powodzenia.

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no on był regulowany rok temu, od tamtej pory zrobił 2000 km, a przebieg to 16000. Co ile km musiałbym robić regulacje zaworów, gaźników? Jaki jest koszt tych płytek?

Edytowane przez lukaszek1905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów co 6000km - według manuala.

Cena płytek jest różna od 10zł do nawet i 50zł w niektórych modelach.

Koszt regulacji w warsztacie pewnie wyniesie około 250zł (przy płytkach)+ koszt płytek. Na śrubkach koło 150zł.

Wiadomo, że nie wymienia się wszystkich płytek tylko te, które wymagają wymiany.

Co do czyszczenia i synchronizacji gaźników. Zapewne co sezon.(w manualu nie mogłem znaleźć)

 

Pobierz sobie książkę serwisową dedykowaną dla GSF 400. Masz tam dużo informacji i możesz sobie wszystko sprawdzić.

Jeśli się interesujesz i masz ochotę poczytać o małym bandicie to zapraszam tutaj: http://polishbanditcrew.pl/tags/forums/bandit%2B400/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki serdeczne:) z miłą chęcią poczytam. Może znasz kogoś z PBC kto mógłby jechać ze mną obejrzeć dokładniej moto?

A jeszcze pytanie orientujesz się jak to jest z ta kierownica?  Czy pozycja w tej kierownicy co jest na zdjęciach jest dużo bardziej pochylona niż w tej drugiej seryjnej? Bo trochę zastanawiam się nad ta pozycją czy będzie wygodna. Chociaż chyba można ją podnieść do wyższej "turystycznej" pozycji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim turystyczną wersję kierownicy i siedzę dość prosto. Nigdy nie siedziałem z kierownicą sportową, więc nie mam porównania, ale przypuszczam, że jest się bardziej pochylonym. W końcu to wersja sportowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może znasz kogoś z PBC kto mógłby jechać ze mną obejrzeć dokładniej moto?

Nie uzupełniłeś u siebie w profilu mapki PBC. http://polishbanditcrew.pl/membermap/

Zrób to i przy okazji poszukaj kogoś ze swojej okolic bądź okolicy gdzie znajduje się motocykl. Napisz PW i poproś a pewnie ktoś do pomocy się znajdzie.

Z tego co widzę z Bytomia jest na przykład hugo, Pitu, zibb. Popytaj.

A jeszcze pytanie orientujesz się jak to jest z ta kierownica?  Czy pozycja w tej kierownicy co jest na zdjęciach jest dużo bardziej pochylona niż w tej drugiej seryjnej? Bo trochę zastanawiam się nad ta pozycją czy będzie wygodna. Chociaż chyba można ją podnieść do wyższej "turystycznej" pozycji?

To kierownica typu clip-on. Wymusza pozycję bardziej pochyloną. Czy jest dużo bardziej pochylona? Myślę, że dość sporo. Oryginalnie jest ona wyżej. Nie podniesiesz jej wyżej na taką bardziej "turystyczną" z tego względu, że opiera się ona na górnych partiach lag. Jedyne wyjście kupić oryginalną kierownicę i zamontować na środku. Górnym mocowaniem. Na środku górnej półki powinno być miejsce na 2 śruby. Dokłada się tam kierownicę i dokręca pokrywą z 2 śrubami. Musisz sprawdzić czy na danej półce, która jest w motocyklu jest takie mocowanie. (powinno być) Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zmienic kierownice ze sportowej clip-on na turystyczna, trzeba zmienić gorna polke (dolnej chyba nie ale nie mam pewnosci), pompe hamulcowa, bo jest inna oraz byc moze lagi, gdyz moga byc dluzsze, zeby je wysunac na wierzch i zamontowac clip-ony. Ale pewnosci nie mam bo nie zmienialem nigdy. To moje obserwacje. Pompa hamulca jest inna na 100%. A turystyczna kiere montuje sie czterema srubami na mocowaniach na srodku gornej polki, oczywiscie przystosowanej do takiej kiery, z dwoma mocowaniami (moge Ci wyslac zdjecia jak to wszystko wyglada w turystycznej wersji).

Edytowane przez kodekplus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli raczej nie opłąca się zmieniać tego na kierownicę turystyczną? bo dość drogi zabieg, jesli lagi bedzie tez trzeba wymienić to drogi abrdzo zabieg, bez lagów zawsze mozna pomysleć.

 

ale własnie przeszukałem neta i nie ma innych lagów do bandita 400 niż 606mm długości

czy ta informacja ze trzeba wymieniać pompe hamulcową, górną półkę (pokrywę) są sprawdzone w 100% aby zmienić kierownice z sportowej an turystyczną? może to ktoś potwierdzić?

 

przy okazji znalazłem takie coś:Dhttp://www.hickmans.us/bandit/bandit_081707_02.jpg

Edytowane przez lukaszek1905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit: bo brednie.

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej brednie. :D

Żadne brednie ;) Na czym opierasz swoje informacje?

Jeśli tylko na zdjęciach, to nieuważnie patrzysz i porównujesz... Przecież to widać gołym okiem :)

 

Przy kierownicy clip-on, półka górna jest INNA, bo jak sobie wyobrażasz takie gołe mocowania na środku półki do niczego nie potrzebne? :P Wyglądało by to co najmniej śmiesznie i zastanawiająco co tam powinno być przykręcone, a nie jest ;)

 

Tak jak na przykład tutaj: http://www.hickmans.us/bandit/bandit_072507_01.jpg

Dla mnie wygląda to beznadziejnie. Wyraźnie widać, że ktoś przerobił seryjną kierę, na clip-on, a półkę zostawił starą..

 

Kolejny przykład: http://1.bp.blogspot.com/-Lwrd59Ac3pc/UZDOXxaYLYI/AAAAAAAAAr0/eevaakQFB6g/s1600/RQ_n9KRaA80.jpg

Tutaj mamy japońca full seria. Półka jest gładka, lagi są ZNACZNIE wysunięte ponad półkę (w turystyku laga jest równo z półką) i clip-on przykręcony jest do wystającej lagi i do specjalnego mocowania w półce, aby się nie przekręcał.

Dlatego też napisałem, że BYĆ MOŻE lagi też są inne, skoro są tak mocno wysunięte. To tylko moje przypuszczenia i obserwacje. Jeśli lagi są te same, to znaczy, że moto przy kierownicy na clip-on'ach bardzo siada na dół przodem.. Co mnie zdziwiło po prostu i rzuciłem pomysłem o innych lagach - nie wiem.

 

Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, które wstawił kolega:

To: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/1461110_196444257206736_1346540986_n.jpg?oh=4d4aaeecd936b04e59250ba861fd46a9&oe=560939DC

Lub to z aukcji, bo też widać: http://img03.staticclassifieds.com/images_tablicapl/256095629_5_644x461_suzuki-gsf-400-bandit-slaskie.jpg

 

Gdzie tam jest mocowanie kierownicy turystycznej? Półka jest gładziutka... I nie ma gdzie przykręcić turystycznej kierownicy.

Jeżeli półka górna jest inna to być może dolna też, ale przecież pisałem że NIE mam co do tego pewności... Najprawdopodobniej dolna zostaje ta sama. Górna jest 100% inna - co zostało udowodnione.

 

Kwestia pompy hamulcowej. Owszem, kolega zamontuje tą pompę do turystycznej kierownicy, ale będzie miał błędne wskazanie poziomu płynu hamulcowego.. O ile w ogóle będzie w stanie nalać odpowiednią ilość tego płynu - nie wiem jak bardzo będzie ona pochylona.. Bo kierownica turystyczna mniej jest pochylona, natomiast clip-on leci w dół (sport). Dlatego pompa jest INNA, jest mocowana pod innym kątem i ma z drugiej strony wziernik poziomu płynu hamulcowego.

'Turystyczna' pompa ma wziernik od strony kierowcy, czyli siedząc na moto widzimy stan płynu.

'Sportowa' pompa ma wziernik od przodu motocykla, czyli musimy stanąć przed moto, aby zobaczyć stan płynu.

 

Przykład:

Pompa do kierownicy turystycznej: http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-przod-suzuki-gsf-400-bandit-gsf400-i5304870618.html

Pompa do kierowicy clip-on: http://oi59.tinypic.com/ixtrbk.jpg

http://oi61.tinypic.com/2rho2s0.jpg

http://oi58.tinypic.com/10400ns.jpg

Zdjęcia pompy 'sport' są naszego jednego kolegi z forum, od którego chciałem kupić tą pompę, bo moja się nie nadawała, ale jak się okazało - on miał japońca z clip-on'ami i pompa jest INNA niż w moim turystyku - co zostało udowodnione.

 

Dlatego AdrianR to co napisałeś w poprzednim poście to niestety same brednie ;) Nie chcę Cię w żaden sposób urazić, ale nic co napisałeś nie jest prawdą. I to o półkach od GSXR, i to że pompy się nie różnią i nie ma co w pompie zmieniać jeśli jest inna kierownica (a to dość ważna sprawa), i to że półka jest taka sama we wszystkich modelach, bo nie wychodziły inne wersje... Owszem wychodziły właśnie. Turystyki i sporty. I japoniec ma sporta.. I to nie jest zmienione przez właściciela, tylko tak właśnie wyszedł z fabryki ;)

Tylko jeśli chodzi o przewody hamulcowe to masz racje.. Bo to już założył ktoś inny, a nie fabryka.. I mogą być one krótkie jeśli kiera pójdzie w górę, a lagi w dół.

 

 

Pozdrawiam i służę pomocą :)

Edytowane przez kodekplus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak górna półka na pewno jest inna to na 100%.

no to odnośnie pompy teraz mnie uświadomiłeś jak to jest.

Dla mnie pozycja "sport" jest trochę niewygodna, chciałem mieć "turystyka".

Wiec podsumowując jeśli chciałbym zmienić na "turystyka" to trzeba by wymienić:

- na 100%> górną półke i  pompę hamulcową, przewodu hamulcowe, kierownica

- na 90% >dolna półka, lagi

a jak z przewodami z linką sprzęgła i linką gazu i linką hamulca, linką ssania?

Edytowane przez lukaszek1905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te lagi i dolna półka to mało prawdopodobne, więc może nie tak dużo tych % :P Chociaż nie wiem..

Linka sprzęgła, ssania i gazu raczej zostaną.. Jeśli mają luzu na tyle żeby iść troszkę wyżej to zostaną.

Linki hamulca nie ma, jest przewód hamulcowy, który może być za krótki jeśli teraz jest napięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, bo piję obecnie alkohol i tak sobie czytam i chyba coś mi umknęło. Który motocykl ma 16000km przebiegu? Ten 21letni? 

 

 

No i może mi się wydaje, ale jak piszesz, że wymiana kiery to duże koszty, to mam jedno pytanie - Stać Cię na motocykl? 

 

To jest zabawka, droga zabawka. Tzn. wszystko zależy jak ma wyglądać i jeździć. Ale weź pod uwagę, że to będzie kosztować. Motocykl to nie tylko paliwo. Opony co dwa, góra trzy sezony do wymiany, oleje co sezon, świece co dwa, jakaś usterka do tego paliwo i 2-3kpln na sezon nie wiadomo kiedy znika.

 

Przemyśl to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodek. Jeśli to co piszesz jest udowodnione i pewne to edytuję posta co by nie wprowadzać w błąd.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tez się zastanawiam z tym przebiegiem, to jest trochę nierealne 16k km ?, wątpliwe jest to ze motocykl przed jego zakupem stał w "stajni" ileś lat zagracony no ale może to być prawda tego nie wiem. chyba zę był kręcony:D?

 

Co do kierownicy jak napisałem dosyć spory koszt miałem na myśli wymiana lag, dolne górnej półki, pompy hamulcowej, przewodów hamulcowych, więc to jest koszt koło 1k, jeśli brać nowe np lagi, a to 1/4 wartości motocykla. Jeśli się myliłem w  kosztach to sory.

znam koszty eksploatacyjne, ale i tak podejrzewam że będę jeździł o wiele mniej, obym się mylił.:)

 

przy okazji możecie wycenić koszty kierownicy, górnej półki, pompy hamulcowej, przewodów hamulcowych, tego co trzeba by wymienić zmieniając na turystyka.

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodek. Jeśli to co piszesz jest udowodnione i pewne to edytuję posta co by nie wprowadzać w błąd.

Pozdrawiam.

To nie są informacje od 'Suzuki Motor Poland' tylko moje wieloletnie obserwacje i doświadczenie poparte dowodami ;)

 

 

lukaszek1905, szczerze? Taniej wyjdzie Cię znaleźć turystyczną wersję B4 gdzieś dalej i dorzucić 100zł do paliwa na trasę ;) Za dużo kombinujesz chyba. Upierasz się na motocykl, bo jest blisko Ciebie i jest tani. Owszem, jest tani i to już było powiedziane, zatem skoro jest tani to będziesz miał zapas gotówki na zmianę kiery jeśli tego bardzo chcesz. Jeśli nie to kup go i zostaw sporta. A jeśli nie chcesz sporta to znajdź serię w turystyku, a tego odpuść. Nie jesteśmy w stanie wycenić Ci kosztów, bo ceny się wahają w zależności od stanu części. Chyba, że nowe, ale to chyba nieosiągalne.. Przemyśl to ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynegocjowałem już go na 3,7k więc i tak dobra cena, no ale przemyśle sprawę:) dobra tyle w temacie, dzięki za wszystkie info:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynegocjowałem już go na 3,7k więc i tak dobra cena, no ale przemyśle sprawę :) dobra tyle w temacie, dzięki za wszystkie info:)

 

Jak rzeczywiście jest blisko to jedź obejrzeć, przymierz się do tej kiery i wtedy się zastanawiaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.