Skocz do zawartości

Za Uboga Mieszanka?


Gość kainu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

jestem na etapie regulacji mieszanki, zrobilem juz:

* luzy zaworowe

* olej + filtr

* filtr powietrza ("pranie" + nasaczenie olejem)

* swiece (stare ale dobre)

 

serwisowka mowi ze sruby maja byc wykrecone o 1 i 1/4 obrotu, wczesniej jezdzilem na 2 i 1/4 obr (tak mial ustawione poprzedni wlasciciel), w zasadzie nie bylo na co narzekac podczas jazdy ale swiece byly zawsze opkopcone, wczoraj ustawilem na 1 i 1/2 obr, efekt:

- szarpie na wolnych obrotach (schodzi z obrotow, przy wolnych zaczyna chwile szarpac po czym sie uspokaja)

- wydaje mi sie ze slabiej hamuje silnikiem

- swiecom blizej do koloru bialego niz czerwonego (sa jasnoszare)

+ nie ma przerwy w gazie

 

planuje ustawic na 2 obr moze 2 i 1/2 obr i zobaczyc jak chodzi, ale najpierw chce sie dowiedziec co wy o tym myslicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw 2 i 1/8.

 

I co to są stare dobre przegrzane świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ustawiaj gaźników na czuja bo rozregulujesz ja tak zrobiłem w moim aucie i teraz muszę do fachowca oddać :/ podjedź na analizator spalin i tam ustaw wg. książki tylko nie wiem czy jest w książce serwisowej podany optymalny skład chodzi mi o zawartość CO2 w spalinach.

A to co opisałeś to mieszanka zbyt uboga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitbull: piszac stare nie mialem na mysli tego ze maja 20lat tylko ze nie sa nowe, poprzedni wlasciciel podobno wymienial je na poczatku tego sezonu, ja skontrolowalem im szczeliny, wypalilem palnikiem nagar i sprawdzilem opornosc izolatora na mierniku 500V, na wszystkich swiecach skala oporu sie konczyla wiec uznalem ze sa dobre

 

Ezekiel: dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizator spalin :lol:

 

Jak Ci ludzie jeździli kiedyś tymi motorami, no jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ustawiaj gaźników na czuja bo rozregulujesz ja tak zrobiłem w moim aucie i teraz muszę do fachowca oddać :/ podjedź na analizator spalin i tam ustaw wg. książki tylko nie wiem czy jest w książce serwisowej podany optymalny skład chodzi mi o zawartość CO2 w spalinach.

A to co opisałeś to mieszanka zbyt uboga.

 

:blink: :blink: :blink: No bez przesady! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

View PostEzekiel, o Dzisiaj, 15:09 , powiedział:

Nie ustawiaj gaźników na czuja bo rozregulujesz ja tak zrobiłem w moim aucie i teraz muszę do fachowca oddać :/ podjedź na analizator spalin i tam ustaw wg. książki tylko nie wiem czy jest w książce serwisowej podany optymalny skład chodzi mi o zawartość CO2 w spalinach.

A to co opisałeś to mieszanka zbyt uboga.

Matis

:blink: :blink: :blink: No bez przesady! :lol:

 

Tak jak opisałem w przybliżeniu powinno się to robić ale oczywiście można "metodą prób i błędów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ustawiaj gaźników na czuja bo rozregulujesz ja tak zrobiłem w moim aucie i teraz muszę do fachowca oddać :/ podjedź na analizator spalin i tam ustaw wg. książki tylko nie wiem czy jest w książce serwisowej podany optymalny skład chodzi mi o zawartość CO2 w spalinach.

A to co opisałeś to mieszanka zbyt uboga.

 

Armatą w mysz hehe ;) Jeżeli na 2 1/4 było dobrze to ustaw w ten właśnie sposób.

Prawidłowa reakcja ROZGRZANEGO silnika na dobrze ustawioną mieszankę to:

- Szybkie i płynne wchodzenie na obroty aż do odcięcia;

- Szbybkie spadanie z obrotów po odjęciu gazu.

 

Okopcone świece ZWYKLE nie są wynikiem złej nastawy śruby regulacji składu mieszanki tylko, za wysoko podniesionych

iglic (silnik bez modyfikacji). Obniż je o rowek max. dwa rowki (w sensie, że iglica względem swojego zamocowania ma być niżej).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co Kainu? Wszystko wyszło? Opisz co zrobiłeś.... dla potomnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam Panowie ale mimo pozytywnej pogody ktora ostatnio panowala nad piekarami nie spedzilem nawet 5min w garazu :( niestety mam teraz taki okres ze na przyjemnosci nie ma czasu, uczelnia > praca > sen > uczelnia.. i tak do swiat :( jesli pogoda jeszcze bedzie dopisywala to mysle ze poswiece szkole i podlubie przy malenstwu, jak tylko skoncze dam znac i napisze do jakich wnioskow doszedlem

 

SMUTNO MI KIEDY JADE TRAMWAJEM A WIDZE KOLEGOW NA JEDNOSLADACH :(

 

niestety nie udalo mi sie ogarnac sprzetu (pogoda + brak czasu), problem zostawiam do wiosny a teraz daje pospac bandziorowi

Edytowane przez kainu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witam Panów.

Odświeże temat i podłącze się do niego gdyż też mam mały problem z gaziorami w B4.

Po czyszczeniu i zamontowaniu gaźników moto szaleje.

Po odpaleniu moto od razu wskakuje na 10-12k obrotów.

Śruby regulacji miesznki wykręcone o 2 1/4 obrotu.Przy czym świece (wszystkie 4) okopcone...Iglice ustawione na środkowy ząbek (tak jak był).

Pytanie moje co dalej robić??Co zrobić aby obniżyć te obroty??

 

EDIT: Moja serwisówka mówi że owe śrubki wykręcamy 1 1/2 obrotu.

Edytowane przez 83luk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność może coś niedokładnie złożyłeś i masz lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność może coś niedokładnie złożyłeś i masz lewe powietrze

Szczelnośc podobno sprawdza się psikając dezodorantem w okolicach gaźników.Ewentualna nieszczelność ma spowodować wzrost obrotów.Tyle że u mnie to on już i bez psikania ma max obrotów :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż kapturki na podciśnienie to primo, dwa to zjedź pokrętłem od obrotów na maxa w dół. Ssanie wraca do pozycji zerowej?

 

skład ustaw na 1,5 obrotu i zobacz jak chodzi

Edytowane przez qnerk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż kapturki na podciśnienie to primo, dwa to zjedź pokrętłem od obrotów na maxa w dół. Ssanie wraca do pozycji zerowej?

 

skład ustaw na 1,5 obrotu i zobacz jak chodzi

Więc tak.Majstrowałem dziś znowu przy gaziorach i dupa blada...Nie idzie mu obniżyć obrotów...Ale po koleji.

Wyczytałem gdzieś w necie żeby skręcić na maxa śruby od mieszanki i śrubami od przepustnic ustawić najniższe możliwe obroty (pomijając fakt że będą falowały).Tak też zrobiłem.Obroty spadły do ok 4-6k.Więc zacząłem kręcić tymi śr od przepustnic.Co ciekawe wkręcanie i wykręcanie daje ten sam efekt...Znaczny wzrost obrotów.Za którymś tam razem udał mi sie ustawić na ok 2k.wieć przerzuciłem sie na śr mieszanki.Najpierw po pół obrotu.Nic.Dalej kręce i znowu jeb na 10k wali.Skręcam o tą samą wartość to spadnie do 4-6k.I znowu od początku....

Grzeje sie przy tym strasznie.Łapy mam całe popażone od cylindrów i bloku.

Na ssanie praktycznie nie reaguje.Pokrętło od obrotów wykręcone.Nie podpiera przepustnic.Nie wiem o jakich kapturkach mówisz Qnerk.

Tak szczerze mówiąc to nie wiem nawet jak to dobrze rozpocząc (regulacje).

 

Wczoraj robiłem inaczej.

Wykręciłem śruby od składu o 1 1/4 ob.Po odpaleniu od razu łapał 12 k kręciłem po trochu i w lewo i w prawo ale co najwyżej schodził do 8-10k.

Śrub od przepustnic wczoraj nie ruszałęm.Gażniki 5 razy zdejmowane i ogłądane.wsztstko wydaje się być dobrze skręcone.Benzynka też z nich nigdzie nie wycieka.

 

Jutro zamierzam znowu powalczyć tyle że brak mi koncepcji za co sie chwycić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak:

ściągnij gaźniki, potem śrubami do synchra zrób tak żeby przepustnice zamykały się w jednym momencie, pozatym zdejmij krućce i przykręć je dając cieniutką warstewkę sylikonu.

Kolejnym krokiem będzie to żeby śruba od obrotów była w takiej pozycji że ledwo dotyka (prawie dotyka) dźwignię która unosi przepustnice.

Teraz go odpal na ssaniu i zobacz jak się zachowuje. Dodatkowo zobacz czy pod kopułki nie musi iść żadek o-ring. Tak btw - to jakie tam gaźniki siedzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak:

ściągnij gaźniki, potem śrubami do synchra zrób tak żeby przepustnice zamykały się w jednym momencie, pozatym zdejmij krućce i przykręć je dając cieniutką warstewkę sylikonu.

Kolejnym krokiem będzie to żeby śruba od obrotów była w takiej pozycji że ledwo dotyka (prawie dotyka) dźwignię która unosi przepustnice.

Teraz go odpal na ssaniu i zobacz jak się zachowuje. Dodatkowo zobacz czy pod kopułki nie musi iść żadek o-ring. Tak btw - to jakie tam gaźniki siedzą?

Pod kopułkami są malutikie o-ringu.Centralnie pod krućcami od wakuometrów.Gaźniki są MIKUNI BST 33SS.Swoją drogą (podobno) straszny niewypał.Byłem u 2 mechaników pytać o regulacje to powiedzieli że w tych banditach nie podejmą sie regulacji:).

Rozumiem że po w/w zabiegch ustawic śruby od mieszanki na 1 1/4 obrotu a przepistnice maja być zamkniete,a nie lekko uchylone??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, zamknięte i do tego równo. Gaźniki te nie są złe, poprostu wymagają chwilę zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, zamknięte i do tego równo. Gaźniki te nie są złe, poprostu wymagają chwilę zabawy

Więc tak....Przepustnice na oko ustawione równo,śrubki od składu na 1 1/4 obrotu.Odpaliłem i obroty falowały w zakresie 3k do zgaśnięcia.Małe poprawki śrubami od przepustnic i z pomocą śruby wolnych obrotów udaje sie utrzymać ok 2k.Na odkręcenie manetki gazu reaguje z opóźnieniem i leniwie.Powyżej 4k już ładnie się wkręca.Przy schodzeniu do 4k nie ma problemu,poniżej robi to bardzo leniwie.

Do tego dodam ze środkowe kolektory są cieplejsze niż skrajne (w sumie cały silnik mocno się grzeje).

Co teraz zrobić aby znowu nie spieprzyć,że tak powiem, tej wstępnej regulacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz bierzesz wykręcasz świece i robisz ich fotki najlepiej, albo poprostu napisz jaki masz ich kolor. Jak dojdziemy do ładu z mieszanką to będziesz miał do zrobienia synchro, a tutaj już bez wakuometrów będzie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz bierzesz wykręcasz świece i robisz ich fotki najlepiej, albo poprostu napisz jaki masz ich kolor. Jak dojdziemy do ładu z mieszanką to będziesz miał do zrobienia synchro, a tutaj już bez wakuometrów będzie ciężko.

Świece wkręciłem nówki sztuki.Wczoraj były lekko okopcone.Po dzisiejszych bojach sa takie same.Wydaje mi sie że mieszanka może być zbyt uboga.Nie zalewa ich,nie sa uwalone sadzą i nie strzela w rure.

Boje się ruszyć tych śrub od mieszanki bo pewnie znou zacznie mi wariować z obrotami.I będe wlaczył kolejny dzień żeby je obniżyć....

Te śr od składu mieszanki działajaą tak że wykręcając je dodaje się powietrza do mieszanki czyli zubarza...tak??Jeśli tak to znaczy że muszę je lekko skręcić co jest trochę dziwne bo zazwyczaj w starszych motorach śruby te są wykręcane o większą wartość niż podaje manual.U mnie są one ustawione tak jak pisze książka...

Edit:Na synchro podskocze do jakiegoś warsztatu.

Edytowane przez 83luk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor jaki? zrób poprostu fotke i to nam powie o mieszance. MAją być koloru kawy z mlekiem. Śruba od mieszanki działa tak że im bardziej wykręcona tym więcej paliwa co w rezultacie wzbogaca mieszankę. Teraz pokrótce o kolorach - w momencie gdy świeca jest jaśniejsza od porządanego koloru to wykręcamy świece co 1/8 obr i sprawdzamy jak chodzi. Jak świeca ciemniejsza to wkręcamy. NA moje masz nieco rozsynchronizowane gaźniki. I jeszcze jedna bardzo ważna kwestia - filtr ma być czysty, albo naprawdę niedawno wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor jaki? zrób poprostu fotke i to nam powie o mieszance. MAją być koloru kawy z mlekiem. Śruba od mieszanki działa tak że im bardziej wykręcona tym więcej paliwa co w rezultacie wzbogaca mieszankę. Teraz pokrótce o kolorach - w momencie gdy świeca jest jaśniejsza od porządanego koloru to wykręcamy świece co 1/8 obr i sprawdzamy jak chodzi. Jak świeca ciemniejsza to wkręcamy. NA moje masz nieco rozsynchronizowane gaźniki. I jeszcze jedna bardzo ważna kwestia - filtr ma być czysty, albo naprawdę niedawno wymieniany.

Filtr czyszczony jakieś 3 miesiące temu.Może lepiej go wyjąć do regulacji??

Póki co zdjęć świec nie mogę zrobić bo chwilowo nie mam aparatu.

Dzisiaj pierwszy raz zrobiłem runde w kolo komina (7 km).W świecach 1,3 i 4 elektrody środkowe lekko czarne za to elektrody masy czyściutkie.Świeca z 2 cylindra okopcona cała.Druga sprawa to temperatura kolektorów.2 i 3 gorące jak sam sk...syn,nr 4 lekko chłodniejszy a nr 1 o wiele zimniejszy.Zastanawiam się czy jeśli synchro jest bardzo rozjechane to uda się ustawić mieszankę...

Powyżej 4 k moto ma piekelne przyśpieszenie i nawet ładnie schodzi do tych 4k.Problem jest poniżej tej granicy.PO odpaleniu nie trzyma w ogóle obrotów,choć pali od strzału i bez ssania.Trochę gorzej to wychodzi gdy juz sie zagrzeje...

Qnerk czy jesteś w stanie powiedzieć które srubki,w którą strone i o ile kręcić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchro nie ma nic do mieszanki, kręcisz śrubami od mieszanki - od spodu gaźników będą - powinno dać się dojść do nich bez wyciągania całej baterii. Co znaczy okopcone? Czarne? Rozgrzej moto i się przejedź, potem wykręć świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.