Skocz do zawartości

Za Uboga Mieszanka?


Gość kainu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

synchro nie ma nic do mieszanki, kręcisz śrubami od mieszanki - od spodu gaźników będą - powinno dać się dojść do nich bez wyciągania całej baterii. Co znaczy okopcone? Czarne? Rozgrzej moto i się przejedź, potem wykręć świece

Właśnie tak dziś zrobiłem.Przejechałem 7 km i po powrocie do domu odczekałem chwile,bo nie szło ręki pod bak włozyc,i wykręciłem świece.

W swiecach 1,3 i 4 elektroda centralna jest czarna ale nie okopcona a elektrody masy czyściutkie (goły metal).Za to swieca 2 cylindra okopcona cała tak że palcem szło zetrzeć ten nagar do metalu.Te śrubki od mieszanki wiem gdzie są.Nie wiem tylko jak nimi kręcić.

Np: Silnik odpalony i każda z nich wykręcać o 1/8 obrotu??

Kręcić jednaą śrubą aż bedzie słychać jakąs różnice (tak robiłem dziś,wykręcałem śrube do momentu aż zaczęły rosnąc obroty)??I tak ze wszystkimi śrubami??

Czy po temperaturze kolektorów można określić że mieszanka jest zbyt uboga??Te dwa środkowe są znacznie cieplejsze niż te skrajne.Pierwszy jest najzimniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszanke masz za bogatą. hmmm...

zrób tak, opuść iglice o ząbek jeśli w tych gaźnikach masz taką możliwość (mikuni powinna mieć) i zobacz co się dzieje - powinno być lepiej.

BTW to mi coś nie gra bo cały czas piszesz że grzebiesz przy śrubach od mieszanki a teraz nie wiesz gdzie są - o co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszanke masz za bogatą. hmmm...

zrób tak, opuść iglice o ząbek jeśli w tych gaźnikach masz taką możliwość (mikuni powinna mieć) i zobacz co się dzieje - powinno być lepiej.

BTW to mi coś nie gra bo cały czas piszesz że grzebiesz przy śrubach od mieszanki a teraz nie wiesz gdzie są - o co kaman?

Jest możliwość regulacji wysokości iglicy.Jak dobrze pamiętam jest 5 poziomów.Ja mam na środkowym ząbku (zresztą tak jak było).

A śrubki od mieszanki wiem gdzie są:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czym kręciłeś? ustaw pierścionek na iglicy na 2 ząbek od dołu. Potem synchro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czym kręciłeś? ustaw pierścionek na iglicy na 2 ząbek od dołu. Potem synchro

Cały czas kręciłem śrubami od mieszanki.Dla potwierdzenia dodam że są one 4.Pod każdym gaźnikiem przy komorze pł.W takim jakby kołnierzu są schowane:).Wcześniej pisałeś żebym opuścił iglice a teraz żebym ją podniósł.To jak w końcu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to śruby od mieszanki zostaw narazie na tym Twoim wyjściowym poziomie. Dająć pierścionek/zawleczke o ząbek niżej podnosisz iglice - ot cała filozofia.

Jak schodzi z obrotów? Wolno? Szybko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to śruby od mieszanki zostaw narazie na tym Twoim wyjściowym poziomie. Dająć pierścionek/zawleczke o ząbek niżej podnosisz iglice - ot cała filozofia.

Jak schodzi z obrotów? Wolno? Szybko?

No i tak zrobiłem.Podniosłem iglice o jeden ząbek.Obroty trzyma w granicach 2k.Poniżej 4k bardzo powoli schodził z obrotów.

Udało mi się zrobić tak żeby w miare dynamicznie schodził z obrotów w całym zakresie ale śruby od mieszanki powykręcane o ponad 3 obroty!!

Obejrzałem świece-całe okopcone.

Jest jeszcze jeden problem.Podczas tych regulacji moto strasznie sie grzeje i po jakims czasie sam gaśnie i nie idzie go odpalić.Dopiero jak ostygnie.Chyba przydałoby się obejrzeć najpierw zawory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sprawdź je - to tylko chwila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sprawdź je - to tylko chwila

Chwila.....Bak,cewki,zlać płyn chłodniczy,termostat-to wszystko trzeba zwalić.A jest to mozliwe że za ciasne zawory uniemożliwiają regulacje gaźnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet dość prawdopodobne, zwłaszcza na gorącym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet dość prawdopodobne, zwłaszcza na gorącym

Więc tak...Zawory wylotowe 3 i 4 cylindra podparte.Regulacja ich to istna katorga.Śruby od regulacji nie są jak w większości motorów od wewnętrznej stony wałków a od zewnetrznej.Miedzy wałkiem a ścianką bloku.Zero dojścia.Zajebisty patent.Zdjąłem teżlewy dekiel aby kręcić ta śruba.wynik taki że po złożeniu wszystkiego do kupy moto ledwo kręci.TZN rozrusznik kręci ale tak jak by na sucho.

Wniosek taki że za 400 euro trzeba kupić rozbity i przełożyć silniki.Szkoda tylko że zesrał sie na same lato.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź wyjaśnij jeszcze raz, bo nie kumam. Wyregulować zawory - right? I teraz słabo kręci rozrusznik? Weź wyjaśnij proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź wyjaśnij jeszcze raz, bo nie kumam. Wyregulować zawory - right? I teraz słabo kręci rozrusznik? Weź wyjaśnij proszę

Rozrusznik kręci normalnie...tyle że tak jakby na sucho.Nie słychać takiego charakterystycznego żężenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a świece wykręcałeś? bo może ich nie wkręciłeś? czy może nie rozrusznik nie zazębia z silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a świece wykręcałeś? bo może ich nie wkręciłeś? czy może nie rozrusznik nie zazębia z silnikiem?

Wykręciłem tylko pierwszą żeby tłok wybadac.Ale wkręciłem ją spowrotem:).Zdjąłem też dekiel lewy>Razem z nim wyszła mi taka mała zębatka.Nie weim czy ona jest od alternatora czy rozrusznika.Mniejsza z tym.Włożyłem ją ładnie na miejsce.

I taka to zagwózdka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, to rozbieraj dekiel z lewej strony i popraw zębatkę. Może tulejke źle włożyłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, to rozbieraj dekiel z lewej strony i popraw zębatkę. Może tulejke źle włożyłeś

Będe musiał.Ale to dopiero w przyszły weekend.Teraz czasu za bardzo nie bedzie żeby znowu przy motongu grzebać.

Jak coś to będe pisał w temacie.

Póki co wielkie dzięki Qnerk.Wiele piwek masz u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sobie sie podłaczyc. Mam podobny problem tj ze składem mieszanki. W moto zrobiona była regulacja zaworów, wymieniony olej, filtry oleju i powietrza, świece oraz zrobiona regulacja gaźników z czyszczeniem i synchro to w warsztacie. Przed regulacja palił do 7 litrów a po przynajmniej 7,5 do 10l/100km przy spokojnej jeżdzie. Swiece sa okopcone a silnik pracuje nawet przy maksymalnie wkręconych śrubach regulacji mieszanki na wszystkich cylindrach. Co robić czy może być to kwestia podnieniecia czy opuszczenia iglicy? jesli tak to jak to zrobić. Tak wygladają świece

I jeszcze jedno słabo schodzi z obrotów zwłaszcza od 4k

post-338-050183800 1279974230_thumb.jpg

Edytowane przez piotrekdab4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wracasz do warsztatu i niech poprawiają. Raczej brudne/wyjechane zaworki iglicowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Odświerze temat.

Udło się w końcu okiełznać nieznośne gaziorki.Motorek odpala,trzyma obroty na 1,5k z lekkim falowaniem.Nie grzeje się przy tym tak jak poprzednio.

Pisałem wcześcześniej że grzebałem wcześniej przy zaworach i po tym moto nawet nie chrochnął.Przypuszczenia padły na źle włożoną zębatkę rozrusznika.Ale to nie było to....Droga była długa.Ale po koleji.

Przy okazji zaworów i zdjętych gaźników sprawdzałem stan wysunięcia napinacza.I co sie okazało źle go włożyłem.Był za mocno wysunięty i rozrusznik nie miał siły zakręcić wałem.Co gorsze po ponownym wyjęciu,skręceniu i zamontowaniu przy którejś próbie kręcenia rozrusznikiem puścił naciąg napinacza i przeskoczył łańcuszek!!Od nowa ustawiony rozrząd.Wynik taki że moto pracuje teraz trochę jak honda.Tzn bardziej świszcze i gwiżdże niż klepie i rzęźi.Trochę mnie to niepokoi....

Wracając do gaźników.Przed ponownym założęniem wszystko jeszcze raz sprawdzone.Przepustnice idealnie ustawione "na oko".

Śruby mieszanki wykręcone: 1 i 4 gaźnik o 2 1/4 obrotu.2 i 3 o 2,5 obrotu.Serwisówka pisze 1 i 1/4.Iglice podniesione o jeden ząbek.

Niebawem podjade do mechaniora jakigoś niech to jeszcze sprawdzi colortune'em i wakuometrami.

Tak więc kupa nerwów zjedzona,popażone ręce i wypalone pól baku paliwa....

Mam jeszcze jedno pytanie.Podczas pracy na jałowym jak powinien reagować na calkowite i nagłe przekręcenie ssania??U mnie lekko na początku sie dławi i wkręca sie na 6k.

Dzięki wszystkim za udzielone rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie od razu zdycha przy włączeniu ssania na rozgrzanym silniku i chyba tak powinno być..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie od razu zdycha przy włączeniu ssania na rozgrzanym silniku i chyba tak powinno być..

Mówisz powinien zdęchnąć...Widać jeszcze lekko za uboga mieszanka bo przy schodzeniu z obrotów na 4k lekko sie wiesza.

Trzeba chyba do jakiegoś znachora podjechać żeby to dopieścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.