Skocz do zawartości

Dobór Przełożenia - Zębatki


Wojt
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 months later...

Może komuś się przyda link ze stroną, na której można prześledzić sobie przełożenia swojego motocykla i dobrać to najbardziej nam odpowiadające.

Stronka jest w języku angielskim.

 

gallery_55_253_27972.jpg

 

http://www.gearingcommander.com/

Edytowane przez Jocker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stronka spoko, a ktoś z Was kombinował z zębatkami? bo pytałem kiedyś w innym wątku i jakoś nikt nie udzielił konkretnej odpowiedzi.

A tak na marginesie to ile wasze moto ( chodzi mi o 600) idzie na 2 biegu? bo w tabeli pokazuje że 109,5 km/h przy 10500 rpm a ja wycisnąłem do odcinki ok 20km/h więcej hmm a przy ilu rpm jest w ogóle odcięcie zapłonu?

Edytowane przez baldhead
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój na 2 biegu jechał 130 km/h.

 

Z zębatkami kombinował poprzedni właściciel. Z przodu była założona 16 labo 17 zębów (potem policze) a teraz założyłem oryginał. Jak skończy się burza to skoczę sprawdzić nowy napęd i podzielę się wrażeniami :P

 

na tej zębatce co była na 6 biegu była fajna zależność prędkości od obrotów: obroty x 0.2 dawały prędkość (czyli 6rpm to 120).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój też koło 130 km/h

 

 

na tej zębatce co była na 6 biegu była fajna zależność prędkości od obrotów: obroty x 0.2 dawały prędkość (czyli 6rpm to 120).

 

to ja tak mam na standardzie 15/47 5tysi to 100 6tysi 120

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem ze podziele sie wrazeniami to pisze. Na nominalnych zębatkach motocykl zupełnie inaczej przyspiesza, załadowany w 2 osoby przy wyprzedzaniu wystarczy redukcja na 5 a nie na 4 jak poprzednio. Nie polecam grzebać z zebatkami. Nie opłaca się to.

 

Nie wiem jeszcze jak to sie na spalaniu odbije ale niedługo zbadam sprawe.

 

A co do tego stosunku obrotów do predkosci to nic sie nie zmienilo:P A to dlatego ze licznik bierze pomiar z walka zdawczego a nie z kola. Dlatego na poprzedniej zebatce musiał mi zanizac predkosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem ze podziele sie wrazeniami to pisze. Na nominalnych zębatkach motocykl zupełnie inaczej przyspiesza, załadowany w 2 osoby przy wyprzedzaniu wystarczy redukcja na 5 a nie na 4 jak poprzednio. Nie polecam grzebać z zebatkami. Nie opłaca się to.

 

Nie wiem jeszcze jak to sie na spalaniu odbije ale niedługo zbadam sprawe.

 

A co do tego stosunku obrotów do predkosci to nic sie nie zmienilo:P A to dlatego ze licznik bierze pomiar z walka zdawczego a nie z kola. Dlatego na poprzedniej zebatce musiał mi zanizac predkosc.

 

A ja właśnie zmieniłem cały napęd, przód standard, a tył ząbek mniej. Z moich spostrzeżeń to czuć nawet taką małą zmianę. Moim celem było zrobić 6 bieg takim nadbiegiem by obniżyć spalanie, zobaczę czy to zda egzamin... Jak na razie to idzie trochę szybciej niż poprzednio i to jest plus, za to przyspieszanie trochę w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy ilu rpm jest w ogóle odcięcie zapłonu?

 

Sam siebie cytuje i odpowiadam ale jaja :D dziś sprawdziłem przy ilu rpm jest odcięcie zapłonu i wyszło około 12500 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.