Skocz do zawartości

Czy Posłuchać Mechanika?


Anici
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio byłem u mechanika oddać dziorka na regulację zaworów, bo stukał sobie na zimnym. Początkowo chciałem tez żeby naciągnął łańcuch, ale razem doszliśmy do wniosku, że nic z niego nie będzie i trzeba kupić nowy napęd. Potem mechanik zaczął mnie wręcz "obrzucać" rzeczami które "można by zrobić". "Coś wolno z obrotów schodzi, trzeba wyregulować gaźniki", jak regulacja, to mówi, że od razu świece się przy tym wymienia. I ogólnie nie wiem czy mu wierzyć i robić to co mówi, czy on po prostu szuka frajera, którego na wszystko naciągnie (ja się nie zbyt znam, i wcale tego nie ukrywam). Ogólnie nie wydaje mi się żeby coś było z gaźnikami. Pali na zimnym i na ciepłym bez problemu, czasem nawet przed odpaleniem na zimny zapomnę ssania i też pali na strzał, tylko ma niskie obroty dopóki mu nie dam tego ssania, nie gaśnie nie dławi się. Poza stukami na zimny silniku, i głośnym łańcuchem nic się nie dzieje. Nie zauważyłem też żeby wolno schodził z obrotów. Dodatkowo bandzior jest zdławiony, mechanik powiedział że go odblokuje i zrobi regulację gaźników za 150zł, co wydaje mi się za tanio, dlatego też mam wątpliwości. Pytania:
1. Czy mechanik ma rację, że jak się wyregulowuje gaźniki to świece też trzeba wymienić?
2. Czy 150zł za regulację gaźników i pozbycie się blokady to wgl. realna cena?
3. Czy mechanik mówiąc że wyreguluje gaźniki, ustawi skład mieszanki itd., ma też na myśli synchronizację?

W ogóle jak myślicie, mechanik znalazł frajera (mnie), czy dobrze prawi i mam go słuchać? Kasy akurat mam więc mógłbym to porobić, ale wcześniej sobie myślałem, że gaźniki są ok, więc wszystko co z nimi związane zrobię po sezonie i przy okazji zdejmę blokadę, żeby pierwszy sezon przejeździć zdławionym, dla bezpieczeństwa. I ostatnie pytanie. Mechanik powiedział, że napęd on mi może kupić za 350zł, z tego co pamiętam zębatki JT, łańcuch RK, jak bym chciał łańcuch DID to 100zł więcej. Czy to się opłaca? Czy lepiej samemu kupić, bo taki miałem zamiar i nawiasem mówiąc znalazłem to http://allegro.pl/zestaw-napedowy-suzuki-gsf-600-00-04-bandit-zloty-i5429409384.html, będzie coś z tego? Cena wydaję się dobra:)

Przepraszam za nadmiar pytań, skołowany jestem :(

Edytowane przez Anici
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw film jak Ci te obroty chodzą.

Przy synchronizacji powinno się zrobić regulację luzów zaworowych, wymienić filtr powietrza i świece.

Co do blokady to zależy jaką blokadę posiadasz, ale 150 za synchro to dobra kasa, o ile wyczyści gaźniki i ustawi skład mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw film jak Ci te obroty chodzą.

Przy synchronizacji powinno się zrobić regulację luzów zaworowych, wymienić filtr powietrza i świece.

Co do blokady to zależy jaką blokadę posiadasz, ale 150 za synchro to dobra kasa, o ile wyczyści gaźniki i ustawi skład mieszanki.

No właśnie bardzo dobra kasa, i w cenie jest pozbycie się blokady, mimo że on nie może mieć pewności gdzie ona jest, ale tak mi powiedział 150zł - synchro, skład mieszanki, zdjęcie blokady. Dlatego wyczuwam podstęp. Filmu nie wstawie bo moto już jest u mechanika, obroty może minimalnie pływają na jałowym ale nie mocno, poza tym to raczej na pewno z obrotów wolno nie schodzi, chociaż jak mówiłem nie bardzo się znam. No i tym bardziej wydaje mi się, że synchro nie jest potrzebne, bo poprzedni właściciel mówił że robił synchro wraz z czyszczeniem bo po zimie nie chciał odpalić, dlatego że mało było nim jeżdżone jak mniemam. I akurat w to wierze bo widziałem w dowodzie, że było parę okresów bez przeglądu, jeden chyba nawet trwał rok.

Edytowane przez Anici
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego niby świece od razu wymieniać? To są zwykle, czy irydowe?

 

Wysłane ze srapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są świece, nie wiem dlaczego wymieniać, nie znam się. Mechanik wie, że się nie znam i boje się, że chce mi nawciskać jak najwięcej rzeczy do zrobienia, żeby móc potem skasować, dlatego tutaj piszę bo nie wiem czy go posłuchać czy nie:) Przy okazji, nigdzie nie mogę znaleźć, jaki jest koszt wymiany świec wraz ze świecami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, ze takie rzeczy jak wymiana świec, synchro, regulacja luzów zaworowych i wymiana filtra majątku nie kosztuje a silnik Ci się odwdzięczy długą i nie awaryjną pracą. 

W zapewnienia poprzednich właścicieli nie wierzę nigdy. Jeśli pływały obroty to się lada moment rozjadą, zaczną falować, powstanie problem z odpalaniem, muleniem silnika itp. Wtedy w połowie sezonu na termin będziesz sporo czekał i maszyna będzie stała nie używana. Skoro fundusze masz to zrób to teraz jak należy i ciesz się jazdą i miej spokojną głowę, że wrócisz na kołach z każdej przejażdżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy synchronizacji nie trzeba wymieniać świec jedyne co trza zrobić to!zawory na pewno ,skład mieszanki, oraz synchronizacje, wymien filtr bo to grosze , a co do zdjęcia blokady to!w banditach jest ona zazwyczaj na przepustnicy jak zdejmiesz pokrywę gaźników od góry tam gdzie membrana cena 150 żyła powiedział był że rewelacyjna. Ale nie ma sensu robić synchronizacji bez zaworow. Jak masz kasę to wymin też te świece będziesz miał spokój na parę sezonów.ale jeśli prawidłowo schodzi z obrotów płynnie przechodzi z wolnych na średnie i mieszanka jest ok sprawdzisz to wykrecajac świece maja mieć kolor kawy z mlekiem to nie robilbym nic tylko jeździł. Ją to jestem zboczeniec i co roku robię wszystko tzn filtry świece zawory sychro itd ale robię to sam , i d,ieki temu cieszę się bez awaryjnym użytkowaniem dziorka

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zawory to bez gadania, to był główny powód dla którego jechałem do mechanika, gaźniki on powiedział żebym zrobił, w sumie faktycznie 150zł to nie dużo. Czyli proponujesz zrobić zawory, gaźniki i wymienić filtr powietrza, świece niekoniecznie? Bo ja też bym się ku temu skłaniał. Co do napędu, ponawiam pytanie warto -> http://allegro.pl/zestaw-napedowy-suzuki-gsf-600-00-04-bandit-zloty-i5429409384.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadnicze pytanie, ten mechanik to polecana, znana osoba? czy przypadkowy typ u którego akurat chcesz zrobić opisane wyżej sprawy?

 

nie mówię, że zaufany mechanik tez nie zrobi w chu....  jak się totalnie nie znasz ale zawsze prawdopodobieństwo jest mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz dobre częsci to wal na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że w Twoim przypadku blokada to kryzy na wlotach powietrza do gaźników. Zdjęcie tej blokady to 10 minut roboty i można to zrobić przy okazji regulacji gaźników więc 150PLN jest realne.

Wymiana świec to też chwila pracy, a nowy komplet to koszt ok. 60-80 PLN.

Cena za napęd dobra, może nawet trochę za niska.

Jak masz wątpliwości co mechanik miał na myśli to najlepiej spytaj mechanika.

Edytowane przez KG B12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.