Skocz do zawartości

Odblokowanie Mocy Dragstar 650


pavlacos
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Pytanko i jednocześnie prośba.

Mój tata posiada yamahę dragstar 650 z 2005r. zblokowanego do 25kW. Oryginalnie powinien mieć 30kW.

Wreszcie do ojca dotarło, że należy go odblokować i przerobić wydech na normalny :P

(co proponowałem na początku - 3 lata temu)

btw. na razie zmiana motocykla nie wchodzi w grę (mały przebieg i wpakowana kasa w dodatki) :)

 

Orientujecie się może jak można to zrobić, lub konkretnie jak jest zablokowany ten model?

Będziemy sprawdzać wszystkie opcje, ale być może ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie - coby nie rozbierać wszystkiego :)

Opcje są 3:

1. moduł

2. dysze gaźnika

3. okute wydechy

 

Gratias seniores za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe są zwężki na dolocie powietrza, bądź ogranicznik przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest opcja żeby to optycznie stwierdzić, bez rozbierania gaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęsciej w tych sprzetach zwezka w dolocie badz blokada przepustnicy, najpierw sprawdzaj to co oczywiste i łatwe do zauważenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, odkręcasz airbox, wyciągasz filtr i sprawdzasz czy nie jest wciśnięta zwężka we wlocie do gaźnika.

Sprawdzenie ograniczenia przepustnicy polega na ściągnięciu dekielka gaźnika (ten u góry) i sprawdzenia czy nie ma czegoś nie oryginalnego przyklejonego w dekielku. Przy odkręcaniu dekielka uważaj na sprężynę, żeby Ci nie wyskoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, przekaże staruszkowi zanim odda do mechanika.

 

Był przed chwilą i ten twierdzi że to moduł, ale chce też odkręcać wydechy czy nie są zakute.

Ja bym zaczął właśnie od gaźników, czyli od najprostszych rzeczy, żeby niepotrzebnie nie rozkręcać pół motocykla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update:

 

Ojciec wrócił z warszatu, mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł

twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu :o

nigdy nie słyszałem o takiej wersji draga (tj 25kw), jak i o takim ograniczaniu mocy - a pół neta przegrzebałem

co ciekawe, ma jeszcze jakiś system obrotu spalin

 

hm .... wierzyć, nie wierzyć?

czy może zmienić mechanika?

 

update z dzisiaj:

 

Dzisiejsze grzebanie w necie:
Wer ein 34-PS-Modell sucht, aber nicht gleich eine gedrosselte Maschine findet, kann eine 40-PS-Variante preiswert umrüsten; es genügt ein Drosselklappenanschlag, der in 30 Minuten montiert ist. (czyli przerobienie normalnego na 34PS i odwrotnie)

Przegladając dalej fora niemieckie (OMG):
Blokady na przepustnicy:
1. 4VR jest ograniczona przez skok zaworu przepustnicy
2. 4XR ograniczona przez otwory w slajdzie przepustnicy (coś doklejone)

za tydzień będzie wyciąganie gaźnika - może znajomy da coś podejrzeć w swoim tongue1.gif
bez wakuometra, chyba się nie obejdzie
?

Edytowane przez pavlacos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.