Skocz do zawartości

Szerszy Felunek Do B6 I Gen


Drek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zmienić tylny felunek z 4,5" na szerszy 5,5" i tu pytanie od czego pasuje na zasadach P&P? Bandit 1200 I gen, coś wiecej? Z góry dzięki za odp.

 

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Drek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie po co? bo poza wyglądem to chyba wszystko na minus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem wątek o szerszych oponach, gorszych właściwościach itp. W sumie odziedziczyłem oponke 180/55/17 ale na feldze 4,5" uklada sie słabo

 

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Drek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj gume dołóż pare groszy i kup jaką trzeba i będzie git. Do opony będziesz fele dobierał? Daruj sobie nie warto... Taka moja opinia zrobisz jak uważasz.

Edytowane przez filip86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opłaca się i własności jezdne się pogorszą. W końcu jakieś mądre japońskie głowy wszystko wyliczały w tym szerokość lacia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata temu.... Patrzac na nowe wyroby i szerokosci laczkow w podobnych wyrobach jak B6. Zresztą pisałem, ze czytałem posty i tematy o zmianie na szerszą opone i o wadach tego zabiegu. Pytam czy ktoś z Szanownego grona wie co pasuje P&P do B6 z felg a nie o właściwości i czy jest sens

 

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Drek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż szeroką gumę do tyłu, dziw się że przód ucieka w zakrętach... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem 180/55/17 tył i 120/70/17 przód i daje rade. Dajmy na to Honda Hornet z podobnym rozstawem osi ma takie laczki w standarcie, to samo B12

 

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Drek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że Honda Hornet jest zaprojektowana pod takie ogumienie i dla tego takie ma.

 

Z tego co wiem to B12  ma z tyłu szerszą felgę, a rama jest ta sama, wiec wahacz, zawieszenie tył i felga powinny pasować.

 

że tak zapytam, po co Ci szersza opona, dla szpanu czy fabryczna opona 150 nie wyrabia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że teoretycznie można niżej zejść w zakręcie, wiec po to :P sam o tym myślałem, ale opinie mi rozwiały wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że Honda Hornet jest zaprojektowana pod takie ogumienie i dla tego takie ma.

 

Z tego co wiem to B12 ma z tyłu szerszą felgę, a rama jest ta sama, wiec wahacz, zawieszenie tył i felga powinny pasować.

 

że tak zapytam, po co Ci szersza opona, dla szpanu czy fabryczna opona 150 nie wyrabia ?

Myślę ze to raczej ogumienie zostało optymalnie dobrane pod moto o bardziej sportowym charakterze od B6, co nie zmienia faktu, że ktoś stwierdził ze szersze jest "lepsze"

 

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze to raczej ogumienie zostało optymalnie dobrane pod moto o bardziej sportowym charakterze od B6, co nie zmienia faktu, że ktoś stwierdził ze szersze jest "lepsze"

 

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka

Właśnie moto o sportowym charakterze z inną geometrią ramy, sztywniejszym zawieszeniem, B6 taki nie jest i dlatego konstruktorzy po setkach testów dali mu taki rozmiar opon a nie inny.

Sam miałem z tyłu oponę 180 i bandit prowadził się źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co takiego zmieniło się aż tak w B12 (oprócz 5mm zwiększonego rozstawu osi) że Ci sami konstruktorzy postanowili dać mu opony 120/60/17 i 180/55/17?

 

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sie sadzicie :slash: chcesz 180 to zakładaj i jeździj,wgl temat bezsensu :zniesmaczony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy pewnie ma swoje spojrzenie i swoja racje. A może konstruktorzy kierowali się stosunkiem ceny i B6 bardziej miał być budżetowym sprzętem i stad taka decyzja ze taki lacz jest wystarczający - nie istotne.

Padło proste pytanie, a wywiązała się poboczna dyskusja i nikt do tej pory nie udzielił odp w temacie

 

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Drek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że temat trochę  bez sensu, (a raczej odpowiedzi)  pewnie nikt kto tu się wypowiedział nie miał szerszej felgi i opony 180 w B600, bo że założenie 180 do standardowej felgi w B600 to porażka, to wiadomo od dawna :)

 

zakładaj ta szerszą felgę z oponą 180 jak tylko będzie pasowała i napisz jak się jeździ :) może będzie lepiej a może gorzej, daj znać :)

 

a tak w temacie, skoro będzie dobra szerokość felgi dla danego rozmiaru opony, powinno być ok

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z B12 felga by podeszła tylko trzeba by tuleje dystansowe pomierzyć i ewentualnie dopasować, no i kwestia średnicy i długości ośki w B6  i B12. Łożyska tylnego koła w B12 to 6204 i w B6 tez więc ośka powinna mieć ta sama srednicę.

Hamulec tylny jest taki sam jak w B6 i B12. Nie wiem jak z zabierakiem kwestia przymiarki.

Edytowane przez dzvonec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona 180tka nie wejdzie w wahacz 600tki.

jak chcesz jakies wymiary, pisz. lezy w piwnicy caly tyl od B12 mk1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona 180tka nie wejdzie w wahacz 600tki.

jak chcesz jakies wymiary, pisz. lezy w piwnicy caly tyl od B12 mk1.

opona 180 do wahacza 600 na standardowej feldze wchodzi, chyba, ze chodzi Ci o oponę 180 z szersza felgą? wtedy ta guma może  się inaczej układa

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakupiłem dziś wahacz i felge od B12. Wahacz jest aluminiowy i sporo lżejszy od B6 chociaż dokładnie jeszcze nie ważyłem i nie mierzyłem. Opona układa się zupełnie inaczej na felunku od B12, i mieści się (po przymiarce tak na szybko) w wahacz do B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt opona 180 na standardowej feldze nie podejdzie do B6,bo będzie wadził ten wspornik czy jak to się nazywa tylniego zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt opona 180 na standardowej feldze nie podejdzie do B6,bo będzie wadził ten wspornik czy jak to się nazywa tylniego zacisku.

Ja w I gen przez chwilę miałem standardową felgę i opone 180 :) chyba , że to zależy od danego modelu opony :)

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe,ja próbowałem założyć bo w sumie dostałem ze free 180-tke ale brakło dosłownie 2-3 mm żeby weszła :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt opona 180 na standardowej feldze nie podejdzie do B6,bo będzie wadził ten wspornik czy jak to się nazywa tylniego zacisku.

No właśnie nie do końca. Przez kilka dni miałem 180 na seryjnym felunku 4,5" w B6 i nic nie tarło, a nawet był luz przy wsporniku czy wahaczu... nie podobał mi się natomiast kształt opony to jak się układała bo wizualnie na tej feldze nie było praktycznie różnicy między 180 a 160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.