Skocz do zawartości

Tankowanie


RiddleBox
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Właśnie wróciłem z urlopu. Pojechałem na moto GSF650 nad morze, a następnie do Kostrzyna i z powrotem na Śląsk. Zrobiłem ok 1400km. Wszystko było ok poza ilością tankowanego paliwa.. Staram się na bieżąco kontrolować spalanie mojego GSFa. Rok temu jechałem dokładnie tą samą trasą. Wtedy średnie spalanie na całej trasie się wahało w granicach ok 6,5l/100km. Natomiast teraz jadąc nieco wolniej z praktycznie tym samym obciążeniem spalanie wyniosło 8,5l/100km. Na początku pomyślałem, że coś jest nie tak z silnikiem lub z wskazywaniem pływaka. Ale znajomi, którzy jechali samochodem tą samą trasą nad morze również się zdziwili. Wjechali na dobrze znaną stację benzynową podczas gdy wskaźnik poziomu paliwa był nisko, ale kontrolka rezerwy się jeszcze nawet nie zaświeciła. Po zatankowaniu samochodu na dystrybutorze widniało 47l (zbiornik paliwa ma pojemność 50l).

 

Czy spotkaliście się z taką sytuacją?

 

Dodam, iż tankując na dobrze znanych stacjach ok 15l przejeżdżałem ok 170km, natomiast po zatankowaniu ok 15l jednorazowo na stacji mało znanej przejechałem ok 210km. Dziwne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nawet na tych samych stacjach zdarza się czasem bardziej choojowa zupa. Kwestia też że te same kilometry ale może inne natężenie ruchu, itp i wzrosło. Czasem też się dziwie ze nagle wzrosło spalanie ale jak przemyślisz to potem widzisz że non stop wyprzedzałęś, zwalniałeś i tak większosć trasy.

 

Jaka mniej więcej była średnia prędkość?

 

Hmm ale jak widze to i tak masz ciężką ręke może, może powinineś trosze eko jazdy poćwiczyć bo ja vfr 750 94 rok robie ok 230 km na 3/4 baku tj ok 15-16 litrów i nie jeżdze spacerowo :D

 

Obserwuj dalej moto bo spalanie duże albo Ty żle jeździsz, albo zabierz bandziora do AA bo przesadza z chlaniem :piwo-1:

Poza tym jeżeli znajomi z puszki też :boje_sie:  przy dystrybutorze to chyba najbardziej bym się skłaniał do dość niekorzystnego ruchu.

Edytowane przez filip86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to że na stacjach nie zawsze litr to litr to tez inna sprawa..... 

przy tankowaniu puszki nie zwracałem na to uwagi, ale przy moto zwróciłem, że licznik na dystrybutorze już działa a do baku jeszcze ani kropla nie wpadła

przy tankowaniu 60l może to nie ma dużego wpływu ale przy 15-16 może być już znaczące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moto kiedy serwisowane ostatnio ? Bedziesz mial zawalony filtr pow swiece czy zawory i masz takie spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przy tankowaniu puszki nie zwracałem na to uwagi, ale przy moto zwróciłem, że licznik na dystrybutorze już działa a do baku jeszcze ani kropla nie wpadła

 

Licznik leci bo pompa z przeplywka zaczela pracowac...a to, ze ludzie nauczyli sie z wylaczonego dystrybutora podnosic wąz do góry by zlecialo to co z weza to inna sprawa  ;) pozdro!

Edytowane przez WaluÅ›
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filip86- Średnia prędkość, hmm ciężko powiedzieć. W mieście 50, trasa wiadomo, że więcej. Raczej cisnąłem, ale pamiętam trasę sprzed roku- To jedyna taka długa, którą robię co roku, więc teraz tak jak napisałem, z pewnością było niewiele ale na pewno wolniej, mniej wyprzedzałem, natężenie ruchu raczej takie samo.

Znajomi z puszki jeżdżą powoli i oszczędnie, ale tu nie chodzi o styl jazdy tylko o zatankowanie 47l, gdzie max jest 50, a wzkaźnik dopiero się zbliżał do rezerwy, więc domyślam się, że nie sprzedają nam tego paliwa uczciwie.

 

adi- Tak też zauważyłem, licznik juz leci, a benzyna się leje dopiero po chwili.

 

Cirus- Moto serwisowane całe w zeszłe lato, ale w zeszłym roku zrobiłem nie więcej, niż 3k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę zwrócić uwagę jaka jest różnica podczas tankowania, gdyby to był 1l paliwa to przy 200 km spalanie zakłamane o 0,5 l na 100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie patrz na to że licznik leci a zupa nie bo sam wąż ma pare metrów a przepływka jest w dystrybotorze a nie na końcu pistoletu. Obserwuj moto i jak dalej tak będzie chlał to Cirus dobrze gada.

 

Co do tego ile wachy weszło do auta a wskazanie rezerwy to może jakiś syf sie dostał czy coś odwałiło pływakowi, moze jednorazowy wybryk auta.

Edytowane przez filip86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że przepływka jest w dystrybutorze, ale jak przestajesz tankować to licznik zatrzymuje się od razu i paliwo też przestaje lecieć od razu. 

chcę to sprawdzić tak z czystej ciekawości jakie są różnice między wskazaniem dystrybutora a początkiem lania do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę w jakim stanie są świece i filtry ale i tak uważam, że aż 2l więcej, to zbyt duża różnica. No zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A serwis robiłeś przed czy po trasie w zeszłym roku? Może ktoś po prostu spartolił robotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech dystrybutor i by mial blad pomiarowy np szklanke na baku, to srednia wyjdzie blednie o max 0,1l/100 wiec to zaden blad. Jak Ci wzrosto o 2l to juz nie ma co szukac problemu w benzynie czy tez oszukuja na stacji a w moto - filtr i regulacje przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza obejrzyj a najlepiej wymień- jak nie ustąpi  to szukaj dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup paliwa to jak zakup węgla na opał. Wszyscy kombinuja jak sprzedać 10 litrów a wlać 9,95 l. Do tego dochodzi jakość czyli wydajność energetyczna: czyli wersja druga - jak z 9,95 litra zrobić 10 l. Do tych cwaniaczków dodaj też coś od siebie : czyli temperatura otoczenia, kierunek wiatru ( przejedź się za miastem na rowerze to zrozumiesz co to znaczy jechać z wiatrem a co pod wiatr - jazda pod wiatr kosztuje !), przyspieszanie i hamowanie (styl jazdy), ciśnienie w oponach, opór na tarczach hamulcowych, no i najważniejsze o czym już pisali koledzy - zrobiłeś coś od zeszłego roku dla swojego motocykla (filtry, synchro, smarowanie tu i tam, itp). Na takiej trasie co zrobiłeś,  te wszystkie czynniki naprawdę mają znaczenie. A wracając do stacji paliw- jak trafiłeś na przekręta to i tak się ciesz, że do domu dojechałeś :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jutro postaram się wygospodarować trochę czasu po pracy dla moto i napiszę, jak wygląda stan istniejący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jutro postaram się wygospodarować trochę czasu po pracy dla moto i napiszę, jak wygląda stan istniejący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.a moze szxzelnosc kranika , przewodow paliwowych, zbiornika. Ja tak mialem w innym motorze.raz z kranika saczylo sie.raz sparcialy przewod .a ostatnio w drugim mototo, w zbiorniku zrobila sie dziurka krubosci wlosa.i tak sobie pocilo sie.az w koncu wchodze do garazu .chce jechac a tu zero paliwa. Przez 2-3dni wykapalo z 6litrow.co prawda bylo czuc troche paliwem. Ale myslalem ze tak z siebie.co wykapalo to wsiaklo w beton...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem się szybko za moto. Świece ok, filtr powietrza ok, moto jest chowane w minigarażu i nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek paliwo poczuł. Dodam, iż kiedyś w Seicento zgnił zbiornik paliwa w garażu. Była malutka dziurka, ale smród paliwa w pomieszczeniu okrutny, więc tutaj wykluczam wycieki paliwa. Nie mam pojęcia skąd to nadmierne spalanie.

Wyciągając filtr powietrza odkryłem coś innego. Mianowicie na spodzie obudowy filtra powietrze znajduje się troszkę oleju. Na przepustnicy też go widać. Chyba będę musiał oddać moto w ręce mechanika, bo nie wiem jaka może być tego przyczyna.

Edytowane przez RiddleBox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech dystrybutor i by mial blad pomiarowy np szklanke na baku, to srednia wyjdzie blednie o max 0,1l/100 wiec to zaden blad. Jak Ci wzrosto o 2l to juz nie ma co szukac problemu w benzynie czy tez oszukuja na stacji a w moto - filtr i regulacje przede wszystkim.

Obi ma rację,za duża różnica ,żeby aż tak rżnęli na stacji.Oprócz stanu technicznego moto,

ważny jest styl jazdy.Mi na przykład zużycie wahało się od 4,2 do 6,9 l/100km,w zależności do okoliczności jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja moje spalanie sprawdzam jadąc raz w roku z Mariuszem. Zawsze pali mi troszkę więcej. Bo On ma owiewkę i mniej waży :).

 

Tak na poważnie. To w wężu dystrybutora jest paliwo cały czas. Więc trochę dziwne by licznik bił szybciej niż leci paliwo. Dużo tankuje i raczej nie spotykam się z taką sytuacją. Dystrybutory podlegają ścisłej kontroli więc każda szanująca się stacja raczej nie bawi się grzebanie przy nich. Za dużo zachodu przy takim ryzyku. Tak sądzę. Raczej mogą kombinować z jakością.

 

Ja bym zalał moto dokładnie pod korek na stałej stacji. Przejechał się grzecznie jazdą mieszaną. Potem znów zalał moto pod korek. I potem na spokojnie ocenił spalanie.

Edytowane przez Neonkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obi ma rację,za duża różnica ,żeby aż tak rżnęli na stacji.Oprócz stanu technicznego moto,

ważny jest styl jazdy.Mi na przykład zużycie wahało się od 4,2 do 6,9 l/100km,w zależności do okoliczności jazdy.

 

Odnośnie stylu jazdy- Już trochę jeżdżę na moto. Na bieżąco sprawdzam oraz zapisuję spalanie. U mnie minimalne spalanie wynosi 4,0l/100km, natomiast absolutne max w granicach 7,5l/100 (sprawdzane przez 3 lata).

W tym roku natomiast odnotowałem 8,5l/100km. Styl jazdy sprzed roku na tej samej trasie był bardziej agresywny i po prostu jechałem szybciej z tym samym obciążeniem, więc tym razem spalanie powinno być tak czy siak mniejsze.

 

Zastanawiam się, czy łańcuch nie powoduje nadmiernego oporu. Wyczyszczony przed sezonem, nasmarowany i wtedy i przed wyjazdem. Może troszkę, ale nie aż tak.

 

No ale najpierw się zajmę tym olejem przy filtrze powietrza. Zdemontuje chyba gaźnik i zobaczę głębiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to pali hmm tyle ile mu zapodam :zeby: , na poważnie normalna jazda w grupie poza terenem zabudowanym w moim przypadku tj. min. 4,7 :usmiech:  ale to była jazda z choperami  więc się nie liczy :lol-1:  , a srednie zużycie wacha się 5-5,5. Zupełnie inaczej to wygląda gdy jadę sam i np. autostrada  na odcinku 220 km 18L naprawdę nie wiem jak to sie stało :krecka_dostal: .Tankuję tylko na dużych stacjach i znanych , jeżeli za dużo tobie spalił a uważasz że tempo było takie same jak zawsze to posprawdzaj : filtry ,świece,wężyki paliwowe,kable wysokiego napięcia i dosyc często pomijane ciśnienie w oponach (opory toczenia). :tancze:

Za co minus  nie rozumiem ?

Edytowane przez kwinto59
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lanuch nie robi zadnego znaczenia w spalaniu. Opory silnika, lozysk, przekladni, lanuszkow i inne to sa w granicach kilku %. Czyli tez kilku % w spalaniu. Jak Ci lancuch zacznie stawiac nawet 2x wiekszy opor bedzie to wciaz blad pomiarowy.

 

Jesli masz duze widelki w spalaniu w ostatnim czasie np raz 5, raz 8 to tylko i wylacznie styl jazdy jest przyczyna skokow spalania.

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dziwne, że od 3 lat robię tą sama trasę w tym samym czasie. Wyjątkiem jest to, iż teraz padało, więc było wolniej, ale rok temu oraz 2 lata temu była fajna pogoda i spalił przy bardziej agresywnej jeździe mniej, więc zakładam, że coś jest z moto nie tak. Posprawdzam jeszcze przewody no i tym olejem się zajmę.

Może przy okazji wykonam wreszcie ten wyświetlacz biegów. Często podczas wolnej jazdy szukam 7go biegu  :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Przetestowałem spalanie kilkukrotnie. Jak cisnę, jest ponad 8, jak jeżdżę spokojnie, jest ponad 5l/100km. Więc raczej w normie.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że rok temu, na tej samej trasie osiągałem wyższe prędkości np. na autostradzie, a tym razem jechałem na niej z mniejszą prędkością, ale za to bardziej agresywne przyspieszałem na całym odcinku trasy.

 

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.