Skocz do zawartości

mnipu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak tylko będę mial wolme, to chętnie ;) A tak to zapraszam do aso Ducati - MotoMio gdzie pracuję praktycznie siedem dni w tygodniu ;)

robicie jazdy testowe? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a co z uślizgiem na koleinie?

Wczoraj za zakrętem na prostej drodze, jadąc z sulechowa gdzieś w stronę Lubięcina przez lasy trafiłem na koleinę, która sprawiła, że moto chciało pójść totalnie bokiem. Nawet tej koleiny nie widziałem, łagodny garb może. Przód górą, tył dołem. Do tego las i nachodząca wilgoć. Mało się nie obkichałem w pory. Oczywiście jakoś instynktownie dodałem gazu i moto się wyprostowało.

Później już tylko 70km/h przez lasy.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak mówimy o uślizgach - o co chodzi z uślizgiem tylnego koła na wejściu do zakrętu wraz z wystawianiem nogi jak w crossie podczas wyścigów MotoGP czy innych SBK? Oglądając ostatnio motogp żona się o to pytała i wstyd było nie znać prawidłowej odpowiedzi, prócz tego, no że ustawiają motocykl w kierunku zakrętu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zróbcie sobie po prostu test. Poszukajcie jakiegoś długiego, szybkiego łuku i przy prędkości około 100-120 na czwartym biegu (w przypadku B6) wciskajcie stopniowo hebel i spróbójcie dostrzec reakcję motocykla ;) Tylko stopniowo!

Jeśli chodzi o uślizg, czy koleina, czy nie, nie ma znaczenia, reakcja powinna być taka sama. Wstrzymanie dodawania gazu, a gdy poślizg nadal się pogłębia są dwie drogi:

- powolne ujęcie gazu, zbyt szybkie spowoduje nagły powrót kół motocykla do jednej linii i może być przyczyną High-side'a

- lekkie przyduszenie hamulca tylnego w celu spowolnienia obrotu tylnego koła
 

Obie drogi są skuteczne - pierwsza daje większego skilla w panowaniu nad motocyklem gazem, druga z kolei... Jest po prostu prostsza w opanowaniu, szczególnie gdy motocykl ma tak słabe heble jak Bandit ;)


Jeśli chodzi o uślizgi w MotoGP na wejściu... Sam uślizg ma na celu szybsze ukierunkowanie motocykla w zakręcie. Dzięki czemu można szybciej i ciaśniej wejść w zakręt niż byłoby to możliwe po prostu składając się. Dodatkowo, opóźnia się dzięki temu punkt wejścia w zakręt, dzięki czemu można szybciej wyprostować motocykl, odkręcić wcześniej manetkę, dzięki czemu też po prostu szybciej wychodzi się z zakrętu ;)

Edytowane przez Easy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o uślizg, czy koleina, czy nie, nie ma znaczenia, reakcja powinna być taka sama. Wstrzymanie dodawania gazu, a gdy poślizg nadal się pogłębia są dwie drogi:

 

Nie wiem, jak coś się dzieje dziwnego to daję gazu i pomaga. Nawyk z motocrossu.

Widzisz dziurę wiesz że nie wyhamujesz - gaz. Moto się kładzie na polnej drodze bo przód traci przyczepność - gaz. Koleina i tył zaczyna jechać delikatnie bokiem - gaz. Tym razem się udało. Wiem, że mógł odjechać jeszcze bardziej, ale to nie był poślizg z tych, w których koło całkowicie traci trakcję i obroty szybują w górę, a koło kręci się bez trakcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem, o ile motocyklami drogowymi mogę jeździć i np. nie robi na mnie wrażenia RSV4 czy Panigale 1299, o tyle mam super respekt do full cross'ów, hard enduro i supermoto... Z drugiej strony, mieszkam w takiej miejscowości, gdzie jest bardzo fajny zalew rekreacyjny, z którego na zimę zostaje spuszczona woda do głębokości +/- 30 cm i tam w zimie ćwiczę slajdy na KXF'ie 250. 

Ogólnie na nierównej nawierzchni raczej lepiej jest kontrolować się heblem... Odkręcenie gazu? Tu już sporo zależy od opon i twardości nawierzchni... Ale to tylko moje spostrzeżenia... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.