Skocz do zawartości

Kolektory - Rozważania


Drek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że nabyłem akcesoryjny kolektor - co prawda pochodzący z innego modelu tj gsxf 750- mam kilka pytań które nasunęły mi się porównując go do oryginału. A mianowicie czy mniejsza średnica kolektora 32mm i system 4-2-1 (1-2 i 2-3) to lepsze rozwiązanie niż oryginalny 38mm 4-1 (chociaż oryginał też jest 4-2-1 tylko w innym systemie rury połączane są ze sobą 1-4, 2-3 a średnica wewnętrzna kolektora to ok 29mm)?

Na + to, że nowy nabytek jest sporo lżejszy no i pasuje praktycznie P&P

post-10187-0-99995100-1440761142_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są akcesoryjne kolektory? czy spawane przez pana Zdzisia z resztek jakie miał?  :zeby:

jesteś pewien tego podejścia P&P? kolektory z łączeniem 4-2-2 czy 4-2-1 wymagały innej miski ze smokiem aniżeli jest w bandicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt wyglądają na Home Made (chociaż pasuje do ramy bandita bo ona też wygląda jakby praktykanci ją spawali), w rzeczywistości po oczyszczeniu wyglądają dużo lepiej. wszystko nierdzewka nawet mocowania do cylindrów, kołnierze i tulejki dociskające na wejściach do cylindrów. Myślę, że jest to jakiś wyrób firmy lub osoby, która jakieś pojęcie o tym co robi miała... co do pasowania to pasują P&P to wiem bo siedzą już w B6

Wykonaniem nie odbiega od np http://www.bits4motorbikes.co.uk/Exhausts/MotorbikeExhausts.html?MotorID=1188. tej samej firmy jako NEXXUS był w komplecie wydech do tego kolektora..

Edytowane przez Drek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jest to jakiś wyrób firmy lub osoby, która jakieś pojęcie o tym co robi miała... 

 

Jeszcze kilka sztuk zrobi to i spawać się nauczy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadusisz silnik tym kolektorem

Uwielbiam takie wylewne wypowiedzi. Wyjaśnij mi proszę czemu miałoby to nastąpić, średnica wewnętrzna jest podobna o ile nie taka sama jak seryjnego kolektora, a skoro w 750 gsxf dawał rade to czemu tu ma "dusić"?

Edytowane przez Drek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie zdusi..z reszta zamontuj pojezdzisz zobaczysz... nie ma co sra.c zarem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest roznica w srednicy wewnetrznej obu kolektorow bo to podstawa, jezeli jest taka sama albo jakies 2 mm roznicy nie odczujesz tego zwlaszcza w 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zacząć należy od początku : Sprawdź kolejność zapłonów w moto z jakiego pochodzą kolektory i jaki jest w Twoim . Dlaczego ano ważne by kolejność nie wpływała na efektywne usuwanie spalin. Są wzory na liczenie układów wydechowych w którym trzeba policzyć długość rur i ich średnice . Nie chcę tu wywodzić teorią bo pewnie nie tylko ja ją znam . Ogólnie zmiana układu wydechowego nie jest łatwym i prostym zadaniem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa....to sa powazne sprawy...zwlaszcza jak ktos ma puste wydechy. W yamaha virago mam puste od 15 lat.jakos nic sie nie wypalilo. Motor caly czas dziala.z ta gadka o wydechach to troche jak Z TYM ZAKWASZENIEM ONANIZMU.ALO Z NiSPOKONYMI NOGAMI.WYMYSLA SIE GLUPOTY BY KASE OD NAIWNIAKOW WYCIAGNAC

Edytowane przez Maryusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa....to sa powazne sprawy...zwlaszcza jak ktos ma puste wydechy. W yamaha virago mam puste od 15 lat.jakos nic sie nie wypalilo. Motor caly czas dziala.z ta gadka o wydechach to troche jak Z TYM ZAKWASZENIEM ONANIZMU.ALO Z NiSPOKONYMI NOGAMI.WYMYSLA SIE GLUPOTY BY KASE OD NAIWNIAKOW WYCIAGNAC

Nie pij w niedziele.Nie ładnie tak :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie moto pewnie będzie jeździło normalnie. Strasznie to jednak wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się z Tobą zgodzić . Wyciągnięcie wkładu tłumika a ingerencja w kolektor wydechowy to zupełnie inna bajka ale oczywiście nie musisz się z tym zgodzić . Sprawdził bym synchro po takiej podmiance . Ciekaw jestem jakie będą Twoje odczucia po wymianie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie moto pewnie będzie jeździło normalnie. Strasznie to jednak wygląda.

Nie wygląda to tak strasznie jak by się mogło wydawać i jak to wyszło na foto. Bylem u spawacza u którego robie różne rzeczy i kolo mówi że spawy są git i to nie jest robota ludka. Na moto wygląda to tak:

e5e5dca7c5d7.jpg

 

Co do odczuć z jazdy to trudno coś napisać bo trochę za mało przejechane, ogólnie odczucie, że stracił trochę dołu, potrzeba jakby więcej czasu na zebranie się ale później ciągnie jak szalony.

Dziś zwazylem kolektor seryjny i wyszło 7kg, ten waży może ze 2- 3kg (tu na oko jak zdemontować to zwaze)

 

Wysłane z mojego SM-G925T przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Drek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie reweracja......

P.s nie kupuj nic na zakwaszenie.......ogora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.