Skocz do zawartości

Kraków - Kontrola Wydechu - Pomiar Głośności Smartfonem


darekb1
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

KRAKÓW, uwaga na policjantów kontroluacych wydech aplikacją w telefonie :)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=deFjnRkqgTM


 

Edytowane przez radzior
tagi wywalone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dobrze.

 

a ja uważam że za odpowiednie przekroczenie decybeli powinien być zabierany dowód na 3 miechy

aczkolwiek zakładam że po takim badaniu "wstępnym", sprzęt jest transportowany na najbliższe stanowisko pomiarowe spełniające warunki przepisów prawa i tam następuje prawidłowa weryfikacja.

 

cóż nie wiem czy występuje powszechna świadomość o tym że każdy wzrost o 3dB to jest wzrost dwukrotny (o ile dobrze pamiętam ze szkoły)

więc załóżmy że wartość dopuszczalna to 97dB, to 100dB wydaje się małym przekroczeniem a to hałas dwukrotnie większy od pierwszego 

(jeśli się mylę niechaj mnie jakiś akustyk usadzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KRAKÓW, uwaga na policjantów kontroluacych wydech aplikacją w telefonie :)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=deFjnRkqgTM

 

 

 

ja akurat bym chciał żeby mi telefonem mierzyli, więcej jak 82 u tego Pana nie wyjdzie :)

 

robią sensację....  rajd? wyścig? przejechali może z 200metrów po wyjeździe z parkingu :D powinni ich zatrzymać na parkingu a nie blokować ulice....

 

zaraz nosami będą kontrolować skład spalin,

 

btw czekam na akcje drogówki wyłapującą kopcące samochody....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 


ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)

z dnia 26 czerwca 2012 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów

stosowanych przy tych badaniach 2)


 

§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% 

prędkości  obrotowej  mocy  maksymalnej  (dla  motocykli,  których  prędkość  obrotowa  mocy  maksymalnej  jest  większa  od  5000  min -1 ,  należy  do  pomiarów 

przyjmować  50%  prędkości  obrotowej  mocy  maksymalnej)  oraz  w  czasie  jej  zmniejszania  do  prędkości  obrotowej  biegu  jałowego  (po  szybkim  zwolnieniu 

pedału przyspieszenia).

 

Więc gadka w stylu "podkręć go do 4 tyś...." podpada pod skrajny debilizm.

Mój Bandit zgodnie z danymi producenta osiąga moc maksymalną 98KM przy 7500 obr/min.

7500 x 50% (zgodnie z zapisami Rozporządzenia) daje 3750 obr./min i przy takiej prędkości obrotowej powinien być przeprowadzany pomiar - taką wartość obrotową mam zresztą wklejoną oryginalnie na ramie dot. homologacji oryginalnego wydechu (tylko wartość głośności jest mniejsza, chyba 86 - ale te dB dotyczą oryginału).

Pojemność moto jest powyżej 125ccm więc dopuszczalny poziom hałasu nie może przekraczać 96dB.

 

I co? I niech mi ktoś potwierdzi że Policja tak właśnie przeprowadza pomiar.

Mówią "proszę go podkręcić do 7tyś obrotów a my zmierzymy..." - ja tak miałem. Odmówiłem przeprowadzenia pomiaru w taki sposób i zażądałem aby został przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami (oczywiście cytując powyższe). Okazało się że LeoVince bez db killera miał 96dB, czyli spełnił normy.

 

Myk jest jeden... Policja może w przypadku "podejrzenia zagrożenia dla środowiska" (nie cytuję dosłownie) zatrzymać DR (nie przeprowadzając pomiaru). Nadmierny hałas jest klasyfikowany jako zagrożenie dla środowiska. I nic nie da że za 5 minut zrobimy badania w SKP i wszystko wyjdzie OK. Policja ma takie prawo i już.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i święte słowa (plusik się należy)

jakby ściągali wszystkich na pomiar byłoby ALEEEE (ja bym nie chciał co kontrolę lądować na punkcie pomiarowym)

a tak jest wstępna weryfikacja (chociaż niewiarygodna) - za to pozwala na ustalenie potencjalnych hałasujących i tylko ich ściągnięcie na pomiar.

 

co innego byłoby jakby dawali mandat za coś takiego.

 

z innej beczki - idziesz spać, wkurza cię jak cię ktoś budzi?

stosuj zasadę współmierności do siebie a będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej jestem za eliminacją tych za głośnych.

Ale jestem również za tym żeby nasza Policja wiedziała co robi - poprostu żeby znali przepisy na podstawie których sięgają do naszych kieszeni. Niczego więcej nie oczekuję.

Prawda jest taka że nawet w SKP jak o tym przepisie powiedziałem to wielkie oczy na mnie zrobili.

 

Nic mnie tak nie drażni jak niedouczony Policjant który robi na drodze za "szeryfa" i nie trafia do niego że jest kompletnym ignorantem - żeby nie powiedzieć że "imbecylem..." 

Znam wielu policjantów i zdarzają się również tacy którzy wiedzą na czym polega ich praca i takich jak najbardziej szanuję (też są potrzebni), ale niestety duża grupa policjantów to zwykłe nieuki (sorry jeżeli kogoś uraziłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar apką to chyba robili dla wstępnej selekcji bo nie wierzę, żeby ktokolwiek przyjął mandat na podstawie takiego pomiaru. 

 

 

Więc gadka w stylu "podkręć go do 4 tyś...." podpada pod skrajny debilizm.

 

Ja tam się cieszyłem że mierzyli mi do 4 tysi, niejeden zatrzymany pewnie też :)

 

 

 

I co? I niech mi ktoś potwierdzi że Policja tak właśnie przeprowadza pomiar.

To jeszcze mało, mi mierzyli czy temperatura silnika jest prawidłowa (silnik rozgrzany), wszyscy musieli się odsunąć na odpowiednią odległość, moto musiałem przeprowadzić w miejsce, gdzie nie stało nic w pobliżu... Takiego formalisty jeszcze nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

To jeszcze mało, mi mierzyli czy temperatura silnika jest prawidłowa (silnik rozgrzany), wszyscy musieli się odsunąć na odpowiednią odległość, moto musiałem przeprowadzić w miejsce, gdzie nie stało nic w pobliżu... Takiego formalisty jeszcze nie spotkałem.

 

A to akurat jak najbardziej wskazane. Ciepły silnik jest cichszy.

A prawdę mówiąc prawie każdy pomiar w terenie można byłoby podważyć - hałas "tła" jest za duży.

 

ww. Rozporządzenie:

 

Miejsce pomiarowe 
 
§ 6. 1. Pomiary  hałasu  pojazdu  należy  wykonać  na  stanowisku  zewnętrznym,  spełniającym  wymagania  określone  w  §  17  rozporządzenia  Ministra  Transportu 
i Budownictwa z dnia  10 lutego 2006 r. w sprawie  szczegółowych wymagań w stosunku do  stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów  (Dz. U. 
Nr 40, poz. 275). 
 
Przygotowanie pojazdu do badań 
 
§ 7. 1. Pojazd podczas badania nie powinien być obciążony, z tym że motocykl (motorower) powinien być obciążony tylko kierującym. 
2. Podczas badania pojazd powinien być odłączony od przyczepy (naczepy); nie dotyczy to pojazdów nierozłączalnych. 
3. Przed badaniem silnik pojazdu powinien być doprowadzony do normalnej temperatury pracy. Jeżeli układ chłodzenia pojazdu jest wyposażony w dmuchawę 
o napędzie  włączanym  samoczynnie,  w  czasie  pomiarów  układ  ten  powinien  pracować  normalnie.  Jeżeli  silnik  o  zapłonie  samoczynnym  pojazdu  jest 
wyposażony w układ wzbogacania dawki paliwa, dźwignię tego układu należy ustawić w położeniu „bez obciążenia”. 
4. Badany  pojazd  należy  umieścić  w  środkowej  części  obszaru  pomiarowego,  zgodnie  z  rys.  1,  z  układem  napędowym  w  pozycji  neutralnej,  wyłączonym 
sprzęgłem i włączonym hamulcem postojowym. 
 
Ustawienie mikrofonu 
 
§ 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby: 
  1)   jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2 m; 
  2)   był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5±0,01 m; 
  3)   oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś 
kierunku wylotu wydechu, zgodnie z rys. 1 i 2. 
2. W  przypadku  układu  wydechowego  o  dwu  lub  więcej  wylotach  umieszczonych  w  odległości  mniejszej  niż  0,3  m  od  siebie  i  połączonych  z  tym  samym 
tłumikiem należy wykonać pomiar tylko przy ustawieniu mikrofonu w pobliżu końcówki wylotu znajdującego się bliżej zewnętrznej strony pojazdu (rys. 2a i B)
3. W przypadku  pojazdu mającego  układ  wydechowy  o  dwu  lub  więcej  wylotach  umieszczonych  w  odległości  większej  niż  0,3 m  od  siebie  należy  wykonać 
pomiar  oddzielnie  dla  każdego  wylotu  zgodnie  z  metodyką  dotyczącą  pojedynczego  wylotu,  a  jako  wynik  pomiaru  należy  przyjąć  największą  wartość 
zmierzonego poziomu (rys. 2c i d). 
4. W  pojazdach  o  końcówce  wylotu  układu  wydechowego  skierowanej  pionowo  w  górę  mikrofon  powinien  być  umieszczony  na  wysokości  tego  wylotu, 
w odległości  0,5±0,01  m  po  stronie  pojazdu,  w  której  znajduje  się  rura  wydechowa.  Mikrofon  należy  skierować  osią  maksymalnej  czułości  pionowo  w  górę 
(rys. 2e). 
5. Jeżeli  końcówka  wylotu  układu  wydechowego  pojazdu  znajduje się  w  miejscu  uniemożliwiającym  umieszczenie  mikrofonu  w  odległości  0,5  m  od  niej  ze 
względu na obecność przeszkód będących częściami pojazdu (np. koła, zbiornik paliwa itp.), mikrofon należy umieścić w odległości nie większej niż 0,5 m od 
zewnętrznej krawędzi obrysu pojazdu, znajdującej się najbliżej końcówki wydechu (rys. 2f). 
 
Więc najczęściej lepiej grzecznie z policjantem i ew. tylko sugerować odpowiednie przepisy, bo inaczej zastosuje "uzasadnione podejrzenie..." i po DO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.