Skocz do zawartości

Wskaźnik Biegów Do Bandita (Własna Konstrukcja).


Tarru
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko jaki czujnik wykorzystales.

U mnie, w b12 jest latwo cos takiego zrobic. Bierzesz kawalek aluminium tak aby pasowal miedzy zebrami cylindra, wiercisz otwor i wklejasz taki, ktory mi kupiles. Teraz zerknac na rezystencje w tabeli i odpowiednio zaprogramowac. Powinno dzialac albo?

Wiem, pomiar temperatury oleju lepszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-polonez-vernet-hdw-i5495251704.html

 

to czujnik kultowego poloneza - magiczne 15 złociszy (gwint podchodzi - byle by nie był stożkowy)

ponoć pasuje do seicentego

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3121323020150-VEWS2509-O8970-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html

 

EDIT

DS18b20 ma wady i zalety

jest w takich obudowach:

http://lispol.pl/index.php?a=product&b=list&str=DS18b20&x=0&y=0

jego zakres temperatur kończy się na 125 stopniach i trzeba by rozwiercić taki zwykły czujnik i wkleić go w środek

no i bez mikrokontrolera się nie obędzie

 

ale jest dokładny

można iść w kierunku PT100 - mniej dokładny ale większe zakresy temperatur

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie na te polonezowe i do cienkocienko tez patrzylem ale nie podaja czy sa to stozkowe a przede wszystkim w jakim zakresie pracuja. Dla olejakow robienie czegos co przy 90°C "krzyczy" pomocy nie ma sesu. Mysle, te minimum 120, 130 i to w wodniaku musi wytrzymac. Dla olejaka nawet 150 bo takie temperatury juz mialem a Suza krecila ja by nic nie bylo.

 

Edit

 

Jade jutro na zlomowisko popatrzyc jak one wygladaja.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy można wykorzystać ich metalowy korpus i tylko zmienić wypełnienie?

bez sprawdzenia suwmiarką nie dojdziemy czy się nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dostane to sprawdze.

dzisiaj przyszly czesci zamienne do mojej tokarki ku... znow mnie denerwuje, ze to taki stary trup.

gdybym mial zebatki do regulacji posowu to bym to wytoczyl i bylby spokoj.

co do wymiarow czesci SMD. w obudowie 04 juz lutowalem i to lutownica (podswietlenie wskazowek) ale jezeli ma to byc takze dla tych, ktorzy raczej zadko czy wcale z tym nie maja cos do czynienia, to tepiej zrobic w 06 jak nie w 08.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek  i trochę zgłupiałem, więc poproszę kogoś bardziej ogarniętego o systematyzację.

 

W olejowych bandytach mamy zwykle zwieranie pinu i trzeba sobie te piny dorobić wg szablonu z forum http://polishbanditcrew.pl/files/file/60-szablon-czujnika-luzu/

Prosta sprawa rozpoznajemy który pin jest zwarty i wyświetlamy bieg :)

 

W bandytach od 2011 nie ma problemu bo jest fabryczny - tematu nie ma.

 

A jak jest w okresie przejściowym (2007-2011)? Z tego co pamiętam w moim czujniku (650s 2007) są trzy piny (dwa duże jeden mały), gdzieś wyczytałem że odczytuje 1, 2 bieg i luz, żeby jakoś wpłynąć na oddawanie mocy przez silnik (mniejsza o to po co rozpoznaje bieg ważne, że rozpoznaje). Czy ten czujnik pokazuje wspomniane wcześniej spadki napięcia dla wszystkich biegów? I jeśli tak, to może mnie ktoś oświecić jak to robi?

(Znalazłem tutaj dyskusję na ten temat, ale ostateczna odpowiedź nie pada, lub nie mogę jej znaleźć http://polishbanditcrew.pl/topic/24414-wy%C5%9Bwietlacz-bieg%C3%B3w/page-16)

Edytowane przez wojski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek  i trochę zgłupiałem, więc poproszę kogoś bardziej ogarniętego o systematyzację.

 

W olejowych bandytach mamy zwykle zwieranie pinu i trzeba sobie te piny dorobić wg szablonu z forum http://polishbanditcrew.pl/files/file/60-szablon-czujnika-luzu/

Prosta sprawa rozpoznajemy który pin jest zwarty i wyświetlamy bieg :)

 

W bandytach od 2011 nie ma problemu bo jest fabryczny - tematu nie ma.

 

A jak jest w okresie przejściowym (2007-2011)? Z tego co pamiętam w moim czujniku (650s 2007) są trzy piny (dwa duże jeden mały), gdzieś wyczytałem że odczytuje 1, 2 bieg i luz, żeby jakoś wpłynąć na oddawanie mocy przez silnik (mniejsza o to po co rozpoznaje bieg ważne, że rozpoznaje). Czy ten czujnik pokazuje wspomniane wcześniej spadki napięcia dla wszystkich biegów? I jeśli tak, to może mnie ktoś oświecić jak to robi?

(Znalazłem tutaj dyskusję na ten temat, ale ostateczna odpowiedź nie pada, lub nie mogę jej znaleźć http://polishbanditcrew.pl/topic/24414-wy%C5%9Bwietlacz-bieg%C3%B3w/page-16)

Podaje napięcia dla każdego biegu inne. Z w środku tego czujnika jest mini płytka z układami/rezystorami czy jak się to fachowo nazywa i 7 pól po których porusza się bolec, 1-6 i N.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek i trochę zgłupiałem, więc poproszę kogoś bardziej ogarniętego o systematyzację.

Tutaj rozmawiamy na temat wskaznika biegow dedykowanego do wszystkich moxeli Bandita z twoim wlacznie.

Do tego, prawdopodobnie, bedzie takze zintegrowany wskaznik temperatury.

 

Ze chwilowo nie rozumiesz o co tu biega skutkuje z tego, ze sa omawiane sprawy wstepne, krotk mowiac

jest ustalane co i jak. Naturalnie mozesz i ty tutaj sie udzielic i napisac przykladowo, co z twego punktu widzenia byloby dobrze miec. Im wiecej info, tym lepiej. Nie oznacza to jednak, ze wszystko zostanie tez zrealizowane bo to sie nie da. :D

 

 

@ Syku

 

Bylem na szrocie ale nie mieli czegos takiego. Szkoda.

Z tym dlubaniem i wymiana czujnika nie powinno byc problemu tylko, ze wtedy wszyscy musieliby

to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony jeżeli na to być uniwersalne rozwiązanie to odrzuciłbym pomysły typu "brakujące elementy sami sobie wytoczymy". Wszystko powinno być oparte na produktach "out of shelf" czyli wszystko co można normalnie kupić sklepach typu intercars.

Ze swojej strony mogę zrobić prototypowanie na arduino, o ile podejdzie potem do końcowego rozwiązania jakaś atmega....

 

Wytapatalkowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wlasnie o to sie rozchodzi. Brawo.

Najpierw rozmowy, a reszta jak juz wszystko bedzie ustalone.

Jezeli rozchodzi sie o programowanie, porozmawiaj z Syku i Tarru. Oni sa specami od tego.

 

@ Syku

 

Szybszy byles. :D

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad dodaniem jakieś fotodiody, żeby dostosować natężenie światła wyświetlacza do warunków zewnętrznych.

 

Wytapatalkowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja programowałem chyba na wszystkich Megach, Tiny itd... Teraz xMega, bo jest zdecydowanie przyjemniejsza. Równie dobrze mogę zaprojektować analogówkę jak będzie potrzeba. Co do języków to C, Assembler, Bascom - obojętnie... 

 

Nie piszę tego żeby się chwalić, tylko chodzi mi o to, że z realizacją jakby nie ma problemu, tylko właśnie chciałbym żeby jak najwięcej ludzi się wypowiedziało co do funkcjonalności :) Im więcej pomysłów, propozycji tym lepiej.

 

Też jestem za tym, żeby czujnik temp. zastosować jakiś gotowy, sklepowy - do wkręcenia i tyle. Raz, że wydaje mi się, że oryginalny będzie wytrzymalszy niż taki własnej roboty, a dwa, że jak się za rok czy dwa uszkodzi to nie będzie trzeba rzeźbić znów, tylko się kupuje drugi na podmiankę. 

Edytowane przez Tarru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wraca problem zakresu temperatury.

ile na oleum, ile na wodę.

 

załóżmy że ten polonezowski podchodzi rozmiarowo pod temperaturę oleju

pozostanie kupić i wybadać charakterystykę - ale co z zakresem?

Pioter pisał o temperturach dużo ponad 110stopni. Wytrzyma?

 

Ustalmy najpierw jaki czujnik na olej, potem znajdziemy rozwiązanie na wodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym bym sie zgodzil tyle, ze oryginalne do oleju sa drogie a te do wody chlodniczej maja za niski zakres temperatury.

 

@ Syku

 

Znow mnie wyprzedziles.

 

120° w olejaku to nic. W upalne dni w ruchu miejskim albo w korku osiaga sie wieksze.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli - albo rzeźbimy, albo będzie drogo.

możemy kupić czujnik olejowy (pytanie za jaką kasę)

możemy kupić wodny, wypatroszyć i wstawić PT100 do środka, ale wtedy nie ma "uniwersalki" o której mowa wcześniej

 

EDIT

i jeszcze jednej rzeczy nie rozumiem - czy do wodniaków mają być dwa czujniki, czy tylko wodny

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro układ i tak będzie programowalny to można zrobić opcję na dwa czujniki i jakimś microswitchem będzie się ustawiać który akurat jest podłączony?

 

Wytapatalkowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o to chodzi czy ma być jeden czujnik przełączalny, ale czy w wodniakach mają być dwa czujniki równocześnie

 

EDIT:

jeżeli czujnik miałby być jeden, i jest on typu rezystancyjnego - to może wystarczy inny rezystor do dzielnika (bez zmiany w programie)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda w wodniaku nie odgrywa zbytnio duzej roli. Nie zrozum mnie zle. Nalezy sie pytac dlaczego chlodzimy i nalezy sie pytac, w jakich warunlach masz optymalne smarowanie silnika bo tylko o to chodzi.

Mierzac temperature oleju w glownym kanale masz od razu odpowiedz na to w jakim stanie "roboczym" znajduje sie silnik. Mierzac temperature termometrem montowanym w miejsce korka wlewu mozna wyjsc z zalozenia, ze temperatura ta jest nozsza niz mierzona w kanale glownym. Co sie tu duzo rozpisywac?

Tak to wyglada i koniec

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioter - ja rozumiem że niezależnie czy olejak czy wodniak mamy mierzyć temperaturę oleju w kanale.

Czy odpuszczamy sobie drugi czujnik w wodniakach do pomiaru wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuszczamy, potrzebujemy tylko jeden czujnik do oleju. Problem tylko w tym, żeby znaleźć coś gotowego do montażu za dobrą kasę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia, majac wskaznik temperatury oleju, ten drugi jest zbyteczny. Nawet w najdrozszych samochodach nie ma czegos takiego. Jest tylko wskaznik temperatury silnika a ten od oleju wlasnie nam to daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motointegrator.pl nie ma czujników M16x1,5  (są M10x1)

może więc być problem z czujnikiem o takim gwincie - pozostanie szukać czy dorabiać tuleję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj znalazlem z takim gwintem od 50 do 150 °C 6-24V za blisko 40 €. Aua, boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.