Skocz do zawartości

Wskaźnik Biegów Do Bandita (Własna Konstrukcja).


Tarru
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

nie o to chodzi czy ma być jeden czujnik przełączalny, ale czy w wodniakach mają być dwa czujniki równocześnie

 

Zgadzam się, że czujnik temperatury wody jest bez sensu.

 

Jeżeli będzie problem z gwintem czujnika oleju to trzeba będzie się mocno zastanowić nad customową tuleją... Wszystko kwestia końcówek ceny rozwiązania (pasujący czujnik vs adaptowany plus tuleja)

 

 

Wytapatalkowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia, majac wskaznik temperatury oleju, ten drugi jest zbyteczny. Nawet w najdrozszych samochodach nie ma czegos takiego. Jest tylko wskaznik temperatury silnika a ten od oleju wlasnie nam to daje.

a czy czasem ten wskaznik nie pokazuje temperatury wlasnie plynu chlodzacego? i czy plyn nie jest wlasnie poto zeby utrzymywac stala i optymalna tem.silnika? i trzecie pytanie- kolega ktory mi ustawial  synchro podlaczyl pod kostke diagnostyczna kompa i odczytal jaka jest temp silnika i na ktorym jest biegu,czy nie mozna by tego jakos wykorzystac? nieznam sie dlatego pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn chlodzacy to jedna sprawa a temperatura oleju to druga.

 

W olejaku chlodzimy olej bezposrednio. Daje, bynajmniej mi to do zrozumienia, ze waznym faktorem jest nie tyle temperatura silnika jako takiego a wlasnie tempera oleju.

W wodniakach chlodzimy korpus silnika przez co chlodzimy olej.

W pojazdach z podrasowanym silnikiem, takze w samochodach np. rajdowych montowane sa dodatkowo chlodnice oleju ale uzywa sie takze oleje odporniejsze na wyzsza temperature. Celem jest zapobiegniecie zatarcia silnika poprzez przegrzanie.

Tutaj w zasadzie mamy cos w rodzaju blednego kola. Olej powoduje mniejsze tarcie co powoduje zmniejszenie temperatury silnika, ktora z kolei jest potrzebna aby olej nie przepalic i zachowac jego wlasciwosci smarujace potrzebne do zmniejszenie tarcia co powoduje... itd, itd.

 

Pod kreska mozna powiedziec, ze woda to tylko medium pomocnicze do zachowania wlasciwosci oleju a nie tylko temperatury silnika. Gdyby mozna bylo dobrac materialy na tloki, cylinder i inne czesci ruchome tak aby tarcie bylo bliskie powiedzmy zero to wcale nie trzeby by bylo uzywac ani oleju ani wody. Cieplo spalania mozna by dalej odprowadzac przez zeberka oszczedzajac w ten sposob na masie calkowitej.

 

Moje skromne zdanie. Jezeli sie myle to sorry i prosze poprawic (mnie). :D

 

Edyt

 

Zapomnialem napisac. Tu znalazlem tylko cos takiego

 

https://www.westfalia.de/shops/autozubehoer/auto_tuning/sportlicher_innenraum/zusatzinstrumente_zusatzanzeigen/1384920-raid-hp-ersatzteil-oel-wassertemperaturgeber-1-8-27-npt.htm

 

https://www.westfalia.de/shops/autozubehoer/auto_tuning/sportlicher_innenraum/zusatzinstrumente_zusatzanzeigen/1384876-raid-hp-gewindeadapter-m16-x1-5-oeltemperaturgebermontage.htm

 

Taniej nie ma :(

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując Pioter - ma być czujnik na oleju!

 

EDIT

czyli 7 ojro czujnik i 5 ojro przejściówka - 13 ojro (koło 50 złociszy)  :(

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, tak.

 

Edit

 

Gdyby gdzies tanio znalesc korki z takim gwintem to reszte moznaby dorobic.

 

Edit 2

 

Moze cos z tad?

 

http://www.nik-mar-pneumatyka.pl/k,66,korek,10.html

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj Edit 2 czytales?

reszte mozna dorobic.

 

Wczoraj patrzylem i mam narzynke m20, m14 ze skokiem 1,5 ale m16!

jak na zlosc nie man.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabawa w toczenie chyba nie ma sensu

materiał trzeba kupić z cena 20zł z jednej strony niewysoka z drugiej jak pododajemy to stówa się uzbiera raz-dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 PLN to jest cena wyjściowa do negocjacji. Na początek bym się skupił nad skompletowaniem pasujących do sobie elementów a potem będzie się szukać tanich źródeł...

 

 

 

Wytapatalkowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to tak naprawdę jak mamy coś dorabiać, to po prostu wróćmy do początku, kupmy jakikolwiek czujnik temperatury oleju z mniejszym gwintem i taka przejściówka jak w tym poście http://polishbanditcrew.pl/topic/26805-wska%C5%BAnik-bieg%C3%B3w-do-bandita-w%C5%82asna-konstrukcja/page-2?do=findComment&comment=411297  i tyle. Nie ma sensu dorabiać czegoś co jest gotowe bo na pewno nie będzie taniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez prawda. Mozna to zrobic jako opcje a kupic i wkrecic kazdy sam moze.

Nie jest konieczne aby bylo w paczce. Syku, sam wiesz jak to czasami bywa.

Kupujesz bo mysliz, ze... a potem lezy i nikt nie bierze bo drogo.

 

Edit

 

Ide spac.

Dobranoc.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem że już sam czujnik olejowy jest dwukrotnie droższy od wodnego a do tego gwint mamy do dupy i trzeba tulejować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawia, czy to dyskusja na zimowe wieczory czy ten wskaźnik biegów to taki niezbedny element wyposażenia moto. W swoim nie posiadam i zastanawim sie do czego byłby mi potrzebny? jak zobacze jaką mam prędkośći i ile obrotów to wiem na jakim biegu jade( prawi zawsze na 6 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech, to jest jedna z najbardziej zbędnych rzeczy w moto :) 

Ale kto bogatemu zabroni :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech, to jest jedna z najbardziej zbędnych rzeczy w moto :)

Ale kto bogatemu zabroni :lol:

coś w tym jest :) powyżej litra nie ma znaczenia na którym biegu jedziesz... i tak przyspiesza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli czas zacząc rozglądać sie za duzym B , choć jeszcze GXS 1400 chodzi mi po głowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Ja na 650 nie narzekam na elastyczność silnika;P A co do sensowności... Można dorobić sobie taki bajer... bo można ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moglbym ten temat takze o... bo mam ale nie o to chodzi.

jezeli ktos chce miec to dlaczego nie pomoc a co do jazdy ciagle na 6 biegu,

chlopie gdzie ty mieszkasz? Masz tam cos wiecej od prostych zakretow?

Jezdziles juz kiedykolwiek w terenach gdzie powyzej trzeciego nie uzywales i to w b12?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbcie śmietnika, bo temat ciekawy.

Jak znajdę chwilę, to wrzucę dokumentację jak wyglądał u mnie montaż z diodami pod cyframi obrotomierza. W 2 generacji to prosty zabieg (przynajmniej w mojej ocenie) i myślę, że dałoby się zrobić opcję uniwersalną (potrzeba tylko pomiary zrobić).

Mnie bardzo interesuje opcja samego czujnika temp. oleju. Tyle, że w olejakach, w grę wchodzi korek wlewu (pomiar zakłamany), korek spustowy (kable pod silnikiem trochę mało mnie przekonują) i ingerencja w blok silnika (łatwo zniszczyć sobie moto). No ale może ktoś mądrzejszy w tej dziedzinie niech się wypowie.

Edytowane przez GreGF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 90% przypadków wskaźnik biegu jest zbędny. Jednak czasami jak podczas redukcji wpadnę w dziurę na drodze to zdążą mi się zredukować dwa biegi na raz. Wtedy wskaźnik przydałby się jaki potwierdzenie że jestem na tym biegu co mi się wydaje.

 

Druga sytuacja to gdy szukam 7mki :-D

 

Wytapatalkowane...

Edytowane przez wojski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg, co ma sie stac jezeli wykrecisz korek kanalu glownego i wkrecisz czujnik.

Jezeli uda sie tobie w tym miejscu urwac, to masz wiekszy problem. Oba dekle do wymiany i Bog wie co jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o 1 gen. To najłatwiejszym i najtańszym sposobem będzie kontrolka ostatniego biegu. I chyba jedyna słuszna opcja odnośnie wyświetlacza.

 

Plus po stacje do lampki/diody co kto lubi.

masa do czujnika .niestety trzeba ingerować w czujnik luzu. W miejsce ostatniego biegu. I po sprawie.

Koszt hm 《》 piwo?

 

Nie wiem jak z innymi generacjami. Pewnie też przejdzie.

Nie ma potrzeby inwestować w zaawansowana elektronikę

 

Lecz stwierdziłem ze i taki gadżet mi jest zbędny. I na przerobieniu czujnika pozucilem inwestycje. Wole szukać 6/7 niż wzrokiem kontrolki...

 

Kto chce czujnik😈?

Edytowane przez rafix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.