Skocz do zawartości

Amator Kupuje Bandita Pomocy!


Gość grzeluÅ›
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem w trakcie robienia kursu na A. Doszedłem do wniosku, że wybór padnie na B6. Pytanko brzmi, naco zwracać uwagę przy oglądaniu, szukaniu bandyty.Znam się na samochodach, z motorami kiepsko;/ Niestety niemam nikogo kto zna się na motorkach a niecchem kupić bubla. Proszę o pomoc na co zwracać szczegulną uwagę przy kupnie,pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na właściciela, zajrzyj do naszego "komisu" znajdziesz tam kilka szóstek o ile pamiętam. Taki zakupu ma jedną zaletę, moto i jego właściciel (styl jazdy, dbałość o motor) na pewno są tu komuś znane więc trudniej o życiową pomyłkę.

 

Poza tym, to w zasadzie jak z autem, lakier, wygląd całości, czy aby coś nie budzi podejrzeń, o główce ramy, czy prostych lagach niech lepiej wypowie się ktoś kto się na tym zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

tak jak ZaQaz napisał "jak z autem" ja bym jeszcze dodał:

 

sprawdzić czy nie cieknie olej

 

czy nie dymi przy zimny silniku

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nie dymi przy zimny silniku

 

Z tego co się orientuję, to troszkę podymić powinien na zimno, ale to nie zasłona dymna, ot lekki dymek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to znaczy jak na zimnym silniku idzie z wydechu biały, szary dym bo mój tak dymi i po jakiś 3 minutach już nie dymi

 

ZaQaZ byłeś szybszy :)

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to znaczy jak na zimnym silniku idzie z wydechu biały, szary dym

 

 

 

oznacza to ,ze mamy nowego papieża :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no papiez jest przeciez najwiekszym bandytą - B16 go zwą (jedyny model na rynku :D ), wiec nasze B6, B6.5, B12, B12.5 to pikuś ....pan pikuś :D

Edytowane przez dzichad1 - �ysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz się przejechać motocyklem, puscic kiere, sprawdzic jak sie zachowuje, czy prosty, itd. Jak silnik odpala jak pracuje, jak wkreca sie na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podchodzisz do sprzęta i...:

Sprawdzasz czy silnik nie był uruchamiany, rozgrzewany,

oglądasz(nie podpalając się) całość tzn. w jakim stanie powłoka lakiernicza, czy nie poobcierany, czy nie ma rdzy w punktach, newralgicznych(spawy, śruby, wżery na lagach, pod korkiem paliwa),

oglądasz oponki i napęd, klocki hamulcowe,

sprawdzasz okolice główki ramy-czy nie odpadły ograniczniki :D (Lakier na końcach ogranicznikóe będzie wytarty to norma. Ale mają być nie pokrzywione).

Moto stoi na centralnej- kolega siada na tyle a Ty łapiąc za dół lag sprawdzasz luz na główce ramy

kolega na przednie siedzenie a Ty łapiesz za koniec wahacza i sprawdzasz luzy w górę w dół i na boki. Jak nie stuka, jest sztywno to ok.

zdejmujesz kanapę i zaglądasz gdzie się da. Czy nie popękane plastiki, nie spawane. Czy niczego nie brakuje(klucze), czy nie grzebane przy instalacji elektrycznej,

Zestawiasz moto z centrala i ...:

stoisz obok trzymasz za kierę a kolega sprawdza pracę tylnego amora(za rączkę pasażera i ciśnie w dół. Motocykl nie powinien gwałtownie odskoczyć tylko w miarę powoli wrócić do góry).

Siadasz za kierownicą wciskasz heble i ciśniesz parę razy w dół na zawiechę. Nie powinno być żadnych stuków i lagi powinno wracać wolniej niż ty ciśniesz w dół. Kiera musi być prosta względem lag i półek. Klamki muszą pracować lekko a klamka hamulca musi stawiać opór.

Odpalasz motocykl :D :

Dajesz ssanie i kręcisz do 5sek. Powinien odpalić bez kęcenia manetą gazu. Jak nie chce odpalić za trzecim razem lekki ruch manetką powinien pomóc. Jeśli i tym razem nie odpalił daj se z nim spokój :P.

Jeśli odpalił...: nie przeraź się głośną(ale bez przesady) pracą silnika. Olejaki tak mają. Nie powinno być żadnych głośnych stuków. Silnik może "tykać" zaworami, "miałczeć", pracować "chropowato" i trochę "szumieć" na łańcuchu rozrządu. Na ssaniu silnik może skakać na obrotach i może trzeba będzie poregulować dźwignią ssania. To normalne. Po rozgrzaniu i wyłączeniu ssania silnik musi pracować płynnie, obroty nie mogą falować(zakres 1200/1300 obr/min.). W tzw. międzyczasie obserwujesz czy silnik nie kopci(czarny dymek przy odpaleniu i krótko po nim- nieszkodliwe).

Ruszasz z miejsca i..:

obserwujesz pracę sprzęgła(jak bierze na końcu to niedługo wymiana), jak wchodzą kolejne biegi w górę i dół. Motocykl musi przyspieszać płynnie, nie szarpać. Skrzynia musi pracować cicho. Wrzucasz ostatni bieg przy 50-60km/h i odwijasz sprawdzając czy sprzęgło nie się nie ślizga. Niech ktoś doświadczony również się przejedzie, puści kierownicę przy 100km/h i poczeka aż moto zwolni do 50. Nie powinno ściągać ani telepać kierownicą(jak delikatnie telepie może być kwestia opony lub wyważenia koła). Parę razy rusz i stań zobacz jak biorą hamulce czy się nie blokują czy klamka nie "wpada". po zatrzymaniu jeszcze raz obsłuchaj silnik. Powinien już się dobrze rozgrzać więc sprawdź czy nie ma wycieków. Włącz i wyłącz go kilka razy, musi trzymać obroty i powinien odpalać bez dotykania manetki gazu(ale instrukcja dopuszcza wtedy ruch manetką ok. 1/4 obrotu, więc jeśli odpala ciepły z tak ustawioną manetką to też ok).

Na koniec sprawdź działanie wszystkich włączników.

Zawsze trzeba się przejechać! Jeśli właściciel nie da się bryknąć, nie traktuj go poważnie. Sprawdź dokumenty i numery.

ps. Kupując na PBC masz pewność, że właściciel był miłośnikiem marki i moto będzie w miarę bez inwestycji. No i właściciel Cię nie oszwabi bo możesz go na forum obsmarować :P.

Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.

Edytowane przez paluch
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podchodzisz do sprzęta i...:

Sprawdzasz czy silnik nie był uruchamiany, rozgrzewany,

oglądasz(nie podpalając się) całość tzn. w jakim stanie powłoka lakiernicza, czy nie poobcierany, czy nie ma rdzy w punktach, newralgicznych(spawy, śruby, wżery na lagach, pod korkiem paliwa),

oglądasz oponki i napęd, klocki hamulcowe,

sprawdzasz okolice główki ramy-czy nie odpadły ograniczniki :D (Lakier na końcach ogranicznikóe będzie wytarty to norma. Ale mają być nie pokrzywione).

Moto stoi na centralnej- kolega siada na tyle a Ty łapiąc za dół lag sprawdzasz luz na główce ramy

kolega na przednie siedzenie a Ty łapiesz za koniec wahacza i sprawdzasz luzy w górę w dół i na boki. Jak nie stuka, jest sztywno to ok.

zdejmujesz kanapę i zaglądasz gdzie się da. Czy nie popękane plastiki, nie spawane. Czy niczego nie brakuje(klucze), czy nie grzebane przy instalacji elektrycznej,

Zestawiasz moto z centrala i ...:

stoisz obok trzymasz za kierę a kolega sprawdza pracę tylnego amora(za rączkę pasażera i ciśnie w dół. Motocykl nie powinien gwałtownie odskoczyć tylko w miarę powoli wrócić do góry).

Siadasz za kierownicą wciskasz heble i ciśniesz parę razy w dół na zawiechę. Nie powinno być żadnych stuków i lagi powinno wracać wolniej niż ty ciśniesz w dół. Kiera musi być prosta względem lag i półek. Klamki muszą pracować lekko a klamka hamulca musi stawiać opór.

Odpalasz motocykl :D :

Dajesz ssanie i kręcisz do 5sek. Powinien odpalić bez kęcenia manetą gazu. Jak nie chce odpalić za trzecim razem lekki ruch manetką powinien pomóc. Jeśli i tym razem nie odpalił daj se z nim spokój :P.

Jeśli odpalił...: nie przeraź się głośną(ale bez przesady) pracą silnika. Olejaki tak mają. Nie powinno być żadnych głośnych stuków. Silnik może "tykać" zaworami, "miałczeć", pracować "chropowato" i trochę "szumieć" na łańcuchu rozrządu. Na ssaniu silnik może skakać na obrotach i może trzeba będzie poregulować dźwignią ssania. To normalne. Po rozgrzaniu i wyłączeniu ssania silnik musi pracować płynnie, obroty nie mogą falować(zakres 1200/1300 obr/min.). W tzw. międzyczasie obserwujesz czy silnik nie kopci(czarny dymek przy odpaleniu i krótko po nim- nieszkodliwe).

Ruszasz z miejsca i..:

obserwujesz pracę sprzęgła(jak bierze na końcu to niedługo wymiana), jak wchodzą kolejne biegi w górę i dół. Motocykl musi przyspieszać płynnie, nie szarpać. Skrzynia musi pracować cicho. Wrzucasz ostatni bieg przy 50-60km/h i odwijasz sprawdzając czy sprzęgło nie się nie ślizga. Niech ktoś doświadczony również się przejedzie, puści kierownicę przy 100km/h i poczeka aż moto zwolni do 50. Nie powinno ściągać ani telepać kierownicą(jak delikatnie telepie może być kwestia opony lub wyważenia koła). Parę razy rusz i stań zobacz jak biorą hamulce czy się nie blokują czy klamka nie "wpada". po zatrzymaniu jeszcze raz obsłuchaj silnik. Powinien już się dobrze rozgrzać więc sprawdź czy nie ma wycieków. Włącz i wyłącz go kilka razy, musi trzymać obroty i powinien odpalać bez dotykania manetki gazu.

Na koniec sprawdź działanie wszystkich włączników.

Zawsze trzeba się przejechać! Jeśli właściciel nie da się bryknąć, nie traktuj go poważnie. Sprawdź dokumenty i numery.

ps. Kupując na PBC masz pewność, że właściciel był miłośnikiem marki i moto będzie w miarę bez inwestycji. No i właściciel Cię nie oszwabi bo możesz go na forum obsmarować :P.

Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.

 

http://www.suzuki-moto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz i wyłącz go kilka razy, musi trzymać obroty i powinien odpalać bez dotykania manetki gazu.

 

Rozgrzany bandzior potrzebuje 1/4 manetki gazu przy odpalaniu ciepłego silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzany bandzior potrzebuje 1/4 manetki gazu przy odpalaniu ciepłego silnika :)

Hehe wiem, że tak mówi instrukcja. Ale jak się spotkamy to Ci Matis udowodnię, że nie każdy bandit tego potrzebuje :D.

Widzę, że innych uwag nie masz czyli reszta posta się podoba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie z resztą masz racje i dobra robota :) Fajnie z tego by można zrobić oddzielny poradnik na nowo kupujących :)

 

Z tym odpalaniem to mój musi mieć ciutke gazu :) może to kwestia regulacji :)

Edytowane przez Matis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ruszasz z miejsca i..:

Włącz i wyłącz go kilka razy, musi trzymać obroty i powinien odpalać bez dotykania manetki gazu(ale instrukcja dopuszcza wtedy ruch manetką ok. 1/4 obrotu, więc jeśli odpala ciepły z tak ustawioną manetką to też ok).

Ok Matis specjalnie dla Ciebie dopisałem co potrzeba :P . Pozdro :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwsze słyszę, żeby ciepły Bandit musiał mieć gaz przy odpalaniu :blink: mój tak nie ma, myślałem, że to tylko domena CeBeeRek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwsze słyszę, żeby ciepły Bandit musiał mieć gaz przy odpalaniu :blink: mój tak nie ma, myślałem, że to tylko domena CeBeeRek :D

nie czytales instrukcyji chopie;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka lista do sprawdzenia, stworzona przeze mnie i uzupełniona przez znajomego mechanika. Ja swego bandziora sprawdzałem wg tego i stwierdzam iż bubla nie kupiłem :P Powodzenia w zakupie :)

 

1. Stan lakieru, zarysowania, wgniecenia, uszkodzenia

2. Stan plastików, popękane, klejone, otarcia pęknięcia – sprawdz daty ( na wiekszosc plastikow jest oznacznie )

3. Stan dekli, porysowane, zeszlifowane, ułamane , mocowanie zegarow I stan stelaza mocujacego owiewke

4. Ciężarki na kierownicy, porysowane zeszlifowane, podobnie klamki sprzęgła i hamulca , podnozki + dzwignia tylnego hamulca I biegow

5. Lagi przód, krzywe, proste, prostowane

a. Sprawdzenie lag:

b. ustawiamy motocykl na centralkę

- patrzymy z boku czy są w jednej linii

- i patrzymy czy koła się pokrywają

- pamietaj o kierownicy musi byc prostopadle do osi bika I rownolegla do gornej polki

- slady amatorskiego prostowania sa widzoczne golym okiem

- przykładamy do lag coś idealnie prostego (np. wkład do nożyka papierowego) i sprawdzamy czy idealnie przylega

c. Uszczelniacze:

- wciskamy przedni hamulec i dociskamy kierownicą góra dół a następnie sprawdzamy lagi czy są suche , czy nie ma stukow w okolicach glowki ramy I zawiecha

6. Rama

a. jedziemy około 60-80km/h i puszczamy kierownicę, musi jechać prosto nie może ściągać

b. pęknięcia lakieru na ramie, podejrzane spawy, korozja na spawach

7. Łożysko główki - jak to sprawdzić – stawiasz na centralke popros kumpla by docisnal moto dupa do ziemi tak by przod uniosl sie ku gorze – lapiesz za kiera I krecac w obie strony sprawdzasz czy plynnie pracuje , potem moto w tej samej pozycji lapiesz za dolna czesc lag I pociagasz do siebie I pchasz kilka razy z rzedu

8. Ograniczniki kierownicy, czy kierownica chodzi z oporem, luzem od ogranicznika do ogranicznika, czy nie urwane – potem jaka jest odleglosc kierownicy skreconej w lewo od baku nastepnie skreconej w prawo od baku

9. Hamulce:

a. Tarcze nie powinny mieć, wżerów, wyczuwalnych progów, minimalna grubość tarczy wynosi = , kolo do gory krecisz kolem sprawdzasz czy nie ma bicia

b. Klocki hamulcowe

c. Płyn, nie może być ciemno brązowy – oznacza to iż ogólnie układ hamulcowy był zaniedbany i płyn od razu jest do wymiany

d. Data produkcji znajduje sie tez na przewodzie hamulcowym , przy okazji mozesz poszukac na kole czesto tez sie tam znajduje

10. Opony – rocznik nie starcze jak 4-5 lat, minimalny bieżnik 1.5mm

11. Napęd:

a. Czy zębaki nie mają ostrych zebów

b. Stawiamy na centralną, skok w połowie około 2.5cm

c. Ile zostało naciągu

d. Lapiesz za lancuch na zebatce I odciagasz – w ten sposob sprawdzisz zuzycie

12. Silnik:przed odpalaniem zlap za kolektor wydechowy I wsadz reke za tylne srodkowe cylindry bedziesz czul czy ktos pred Twoim przyjazdem go odpalil

a. Odpalamy na zimnym ze ssaniem, musi zaskoczyć za 1 czy też 2 razem

b. Nie może dymić na niebiesko (spala olej)

c. Nie może dymić na czarno (nie wiem dlaczego)

d. Może dymić delikatnie na biało ale tylko na początku gdyż jest to para wodna

e. Silnik powinien chodzić równo, zwłaszcza po nagrzaniu

f. Obroty nie mogą falować (gaźniki do regulacji)

g. Po odjęciu gazu obroty nie mogą się „zawieszać”

h. Silnik po rozgrzaniu przejażdżce musi być suchy

i. Na przejażdżce odwinąć do czerwonego pola, na jedynce, dwójce. Musi ciągnąć równo bez dławień i innych „atrakcji”

13. Tylny wahacz – jak go sprawdzić. – podobnie jak przod – centralka kolo w gorze I naprzemian pchajac I ciagnac sprawdzasz luzy , tak na marginiesie - luzy typu : wachasz , przod + lozysko glowki wyczujesz w czasie jazdy

14. Jeśli masz możliwość sprawdź sprężanie (kompresję) w cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna poprawka - minimalny bieżnik to 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka lista do sprawdzenia, stworzona przeze mnie i uzupełniona przez znajomego mechanika. Ja swego bandziora sprawdzałem wg tego i

 

c. Nie może dymić na czarno (nie wiem dlaczego)

A czytałeś mój post bo większość się powtarza :D?

ps. Dymienie na czarno jest spowodowane źle ustawioną, za bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Przy odpalaniu czarny dymek przez chwilę to nie problem. Para wodna jest bezbarwna :P. Biały dym(jak już wyżej pisali) to jak wybiorą papieża, siwy dym to chłodziwo dostaje się przez wydmuchaną uszczelę po głowicą, niebieski tak jak napisałeś olej spala.

Tyle ode mnie. Ogólnie ładnie przygotowany poradnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a. Tarcze nie powinny mieć, wżerów, wyczuwalnych progów, minimalna grubość tarczy wynosi = ,

 

na tarczach jest zwykle napisane : 4mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś mój post bo większość się powtarza

czytałem ale IMO im więcej informacji tym lepiej a nie chciało mi się wybierać czego brakuje czego nie, tylko zrobiłem Ctrl+c i ctrl+v z worda :P

 

Para wodna jest bezbarwna

pisząc biały dym nie miałem tutaj na myśli dymu w stylu kiedy do ogniska wrzucimy mokre liście i zadymimy cały świat :P Para wodna jest bezbarwna jednak po odpaleniu motocykla jesli w układzie wydechowym zebrała się wilgoć będzie można ją zauważyć, zwłaszcza przy niskich temperaturach. I tym nie należy się przejmować. Co do dymienia na czarno, dzięki za uzupelnienie :)

 

na tarczach jest zwykle napisane : 4mm

si i należy wziąć pod uwagę iż z tyłu i z przodu są podane inne wartości, nie pamiętam teraz z głowy więc nie będę dopisywał. Ale na tarczach pisze, więc tylko suwmiarkę potrzeba ;p

Edytowane przez kefirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś mój post bo większość się powtarza :D?

[...]

Tyle ode mnie. Ogólnie ładnie przygotowany poradnik.

 

 

Panowie, nie spierać się!!! :D - przedyskutujmy i do FAQ.

 

Takie zestawienie w jednym miejscu jest super - każdy będzie sobie mógł zrobić listę i "czekować" poszczególne punkty przy kupnie :lol:

Już wtedy nikt sprzedający w Polsce Bandziora nie będzie mógł czuc się pewnie ;)

 

No i niech nasi Mechanicy wszystko "przelecą" ;) swoim fachowym okiem...

 

jj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka lista do sprawdzenia, stworzona przeze mnie i uzupełniona przez znajomego mechanika. Ja swego bandziora sprawdzałem wg tego i stwierdzam iż bubla nie kupiłem :P Powodzenia w zakupie :)

 

1. Stan lakieru, zarysowania, wgniecenia, uszkodzenia

2. Stan plastików, popękane, klejone, otarcia pęknięcia – sprawdz daty ( na wiekszosc plastikow jest oznacznie )

3. Stan dekli, porysowane, zeszlifowane, ułamane , mocowanie zegarow I stan stelaza mocujacego owiewke

4. Ciężarki na kierownicy, porysowane zeszlifowane, podobnie klamki sprzęgła i hamulca , podnozki + dzwignia tylnego hamulca I biegow

5. Lagi przód, krzywe, proste, prostowane

a. Sprawdzenie lag:

b. ustawiamy motocykl na centralkę

- patrzymy z boku czy są w jednej linii

- i patrzymy czy koła się pokrywają

- pamietaj o kierownicy musi byc prostopadle do osi bika I rownolegla do gornej polki

- slady amatorskiego prostowania sa widzoczne golym okiem

- przykładamy do lag coś idealnie prostego (np. wkład do nożyka papierowego) i sprawdzamy czy idealnie przylega

c. Uszczelniacze:

- wciskamy przedni hamulec i dociskamy kierownicą góra dół a następnie sprawdzamy lagi czy są suche , czy nie ma stukow w okolicach glowki ramy I zawiecha Stukać mogą nity z tarczy

6. Rama

a. jedziemy około 60-80km/h i puszczamy kierownicę, musi jechać prosto nie może ściągać

b. pęknięcia lakieru na ramie, podejrzane spawy, korozja na spawach Rdza w anglikach jest normalna, a motocykle są porządne

7. Łożysko główki - jak to sprawdzić – stawiasz na centralke popros kumpla by docisnal moto dupa do ziemi tak by przod uniosl sie ku gorze – lapiesz za kiera I krecac w obie strony sprawdzasz czy plynnie pracuje , potem moto w tej samej pozycji lapiesz za dolna czesc lag I pociagasz do siebie I pchasz kilka razy z rzeduPalec pod półkę i na zaciśniętym heblu pchamy moto, będzie czuć przeskok

8. Ograniczniki kierownicy, czy kierownica chodzi z oporem, luzem od ogranicznika do ogranicznika, czy nie urwane – potem jaka jest odleglosc kierownicy skreconej w lewo od baku nastepnie skreconej w prawo od baku

9. Hamulce:

a. Tarcze nie powinny mieć, wżerów, wyczuwalnych progów, minimalna grubość tarczy wynosi = , kolo do gory krecisz kolem sprawdzasz czy nie ma bicia

b. Klocki hamulcowe

c. Płyn, nie może być ciemno brązowy – oznacza to iż ogólnie układ hamulcowy był zaniedbany i płyn od razu jest do wymiany, albo że wymienia się regularnie i zbiża się czas wymiany

d. Data produkcji znajduje sie tez na przewodzie hamulcowym , przy okazji mozesz poszukac na kole czesto tez sie tam znajduje

10. Opony – rocznik nie starcze jak 4-5 lat, minimalny bieżnik 1.5mm

11. Napęd:

a. Czy zębaki nie mają ostrych zebów

b. Stawiamy na centralną, skok w połowie około 2.5cm gówno prawda, naciąg sprawdzamy na bocznej -2,5-3,5cm

c. Ile zostało naciągu

d. Lapiesz za lancuch na zebatce I odciagasz – w ten sposob sprawdzisz zuzycie max 0,5 zęba

12. Silnik:przed odpalaniem zlap za kolektor wydechowy I wsadz reke za tylne srodkowe cylindry bedziesz czul czy ktos pred Twoim przyjazdem go odpalil

a. Odpalamy na zimnym ze ssaniem, musi zaskoczyć za 1 czy też 2 razem

b. Nie może dymić na niebiesko (spala olej)

c. Nie może dymić na czarno (nie wiem dlaczego)za bogato i gaźniki do roboty

d. Może dymić delikatnie na biało ale tylko na początku gdyż jest to para wodna

e. Silnik powinien chodzić równo, zwłaszcza po nagrzaniu

f. Obroty nie mogą falować (gaźniki do regulacji) olejak może delikatnie falować

g. Po odjęciu gazu obroty nie mogą się „zawieszać”

h. Silnik po rozgrzaniu przejażdżce musi być suchy

i. Na przejażdżce odwinąć do czerwonego pola, na jedynce, dwójce. Musi ciągnąć równo bez dławień i innych „atrakcji”

13. Tylny wahacz – jak go sprawdzić. – podobnie jak przod – centralka kolo w gorze I naprzemian pchajac I ciagnac sprawdzasz luzy , tak na marginiesie - luzy typu : wachasz , przod + lozysko glowki wyczujesz w czasie jazdy - powodzenia z zapiętym amorem

14. Jeśli masz możliwość sprawdź sprężanie (kompresję) w cylindrach.

 

Od siebie dodam że jak nie wyłożymy kasy to w 80% wypadków sprzedający nie da nam się przejechać - powód kradzieże i ew. gleba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.