Skocz do zawartości

[K] Crossa/enduro 125/250 2T


margag
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś coś słyszał o zdrowej sztuce, marka w sumie nie gra roli byle by była nie zajechana jak 98% w ogłoszeniach..

Modele jakie mnie interesują Honda CR, CRM, Yamaha YZ, DT , Suzuki RM, TS kawa KX, KTM EXC, SX  lub podobne

Cena między 4 a 6 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz cos z swieza faktura za silnik ewentualnie bierz kogos kto sie zna i go obada cala reszta nie ma znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz cos z swieza faktura za silnik ewentualnie bierz kogos kto sie zna i go obada cala reszta nie ma znaczenia

znaleźć zdrowego crossa to jest jakaś masakra, a co patrzysz na oferty to wszystkie po remoncie.. nawet ostatnio myślałem kupić tanio uszkodzony i samemu doprowadzić do używalności, ale na takie coś tez się można nadziać na minę bo w remont można dać nawet kilka tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tej dolnej granicy z 125 jest coś wartego uwagi jeśli chodzi o 2t?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowa okazja na allegro po remoncie:

 

-aby dojechal do domu po czym jeb korba bokiem

 

Jak robie wyjazdy po terenowki to na miejscu rozbieram silnik niewazne czy 2t czy 4t inaczej sie niczego nie dowiesz.

 

Jeszcze dobra opcja jest pojechac do pobliskiego serwisu i sie zapytac czy nie slyszeli oswiezo robionym sprzecie na sprzedaz, czasami cos sie trafi ale w 99% nikt zdrowy na umysle nie oddaje swiezo wyremontowanego crosiwa a jak tak sie zdarzy to stoi za odowiednie pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszą i najlepszą opcją jak dla mnie to DT, ale zawieszenie słabe i trzeba odblokować, by kręciła się do końca, między 5 a 6 tyś. idzie coś sensownego kupić, 2t z dobrą kompresją ma palić na zimnym od jednego kopnięcia! W innym wypadku szykuje się remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobilem przez kilka sezonow honde cr 125 oraz ktm sx 125. Jak dla mnie ktm bajka do jazdy, mialem z 2007 r, oczywiscie po kupnie od razu remont- nowy nicasil, tlok itp, korba byla swieza. Ale to inna polka l cenowa. A jeszcze zalezy jak i gdzie chcesz jezdzic. Ja raczej jezdzilem dosc intensywnie i na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tej dolnej granicy z 125 jest coś wartego uwagi jeśli chodzi o 2t?

da się kupić ale stare roczniki (90-95)

 

Typowa okazja na allegro po remoncie:

 

-aby dojechal do domu po czym jeb korba bokiem

 

Jak robie wyjazdy po terenowki to na miejscu rozbieram silnik niewazne czy 2t czy 4t inaczej sie niczego nie dowiesz.

 

Jeszcze dobra opcja jest pojechac do pobliskiego serwisu i sie zapytac czy nie slyszeli oswiezo robionym sprzecie na sprzedaz, czasami cos sie trafi ale w 99% nikt zdrowy na umysle nie oddaje swiezo wyremontowanego crosiwa a jak tak sie zdarzy to stoi za odowiednie pieniadze.

z tym serwisem to dobry pomysł, jest u mnie w okolicy koleś spec od terenówek zapytam go.

 

Najtańszą i najlepszą opcją jak dla mnie to DT, ale zawieszenie słabe i trzeba odblokować, by kręciła się do końca, między 5 a 6 tyś. idzie coś sensownego kupić, 2t z dobrą kompresją ma palić na zimnym od jednego kopnięcia! W innym wypadku szykuje się remont.

patrze też za DT, kiedyś nawet się dosiadałem i duże fajne moto jak na 125. Ale chyba wolał bym Hondę CRM jest mocniejsza, i nawet jest w okolicy mnie jedna musze skoczyć zobaczyć ją kiedyś.

 

 

Przerobilem przez kilka sezonow honde cr 125 oraz ktm sx 125. Jak dla mnie ktm bajka do jazdy, mialem z 2007 r, oczywiscie po kupnie od razu remont- nowy nicasil, tlok itp, korba byla swieza. Ale to inna polka l cenowa. A jeszcze zalezy jak i gdzie chcesz jezdzic. Ja raczej jezdzilem dosc intensywnie i na torze.

 

CR bardzo mi się podoba, jak wypadała w porównaniu do KTMa jeśli chodzi o ceny części i czas między remontami?? Będę jeździł po okolicy, las pola góry itp. Na torze na pewno nie będę śmigał.

Edytowane przez margag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cr tez bardzo fajna, tylko mialem starsza -rok 1996. Mialem dyfuzor hgs, tez fajnie oddawala moc. Z tym ze duza roznica w zawieszeniu jak dla mnie. Ale w ktm mialem tuningowane zawieszenie w GB, poza tym prawie 10 lat roznicy. Ktm ma slabsze cylindry- szybciej wyciera sie nicasil. Honda fajna na alu ramie- dla mnie ma fajna pozycje za kierownica, dobrze sie prowadzi:) ktm ma hydrauliczne sprzeglo- fajna sprawa ale niestety czasem padaja uszczelniacze. Ogolnie cr czy sx to typowy cross-lekki z duza moca w stosunku do pojemnosci, ale to wiaze sie z czestym serwisem co niestety jest kosztowne. Kupujac cos typu dt masz tansze utrzymanie ale mniej frajdy z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CRM Z tego co kojarze jest na nicasilu, droga sprawa, no i nie ma tyle części co do DT gdzie wybór jest ogromny, no i CRM zapewne będzie miało więcej lat.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do cr lub crm zakup uzywanych czesci mija sie z celem. W ktm wymiane tloka mialem co 20mth, oczywiscie mozna jezdzic dluzej ale potem okazuje sie ze zamiast zmienic tlok za 400 zl robisz duzy remont. Wazny tez jest olej do mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha yz jest dosc chwalona jezeli chodzi o zywotnosc. Ewentualnie yzf jezeli bylbys zainteresowany 4t. Tam wazna czesta wymiana oleju w silniku, lub wr- w wersji enduro z oswietleniem itp. Jak chcesz sie pobawic to dt może byc za slabe troche... jak nie jestes nakierowany typowo na 125/250 2t a chcesz cos taniego w ekploatacji a w miare dajace rade to rozwaz jeszcze jakies suzuki dr350 lub yamaha xt350. Nie za ciezkie moto, a moc juz zadowalajaca. I tam masz tanie utrzymanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha yz jest dosc chwalona jezeli chodzi o zywotnosc. Ewentualnie yzf jezeli bylbys zainteresowany 4t. Tam wazna czesta wymiana oleju w silniku, lub wr- w wersji enduro z oswietleniem itp. Jak chcesz sie pobawic to dt może byc za slabe troche... jak nie jestes nakierowany typowo na 125/250 2t a chcesz cos taniego w ekploatacji a w miare dajace rade to rozwaz jeszcze jakies suzuki dr350 lub yamaha xt350. Nie za ciezkie moto, a moc juz zadowalajaca. I tam masz tanie utrzymanie :)

 

do zabawy w życiu bym nie kupił dr czy tam xt, to są motocykle do robienia kilometrów w terenie a nie do zabawy, te motocykle nie są stworzone do zabawy, przerabiałem z nx 250 no i nie polecam. 

 

 

Może ktoś coś słyszał o zdrowej sztuce, marka w sumie nie gra roli byle by była nie zajechana jak 98% w ogłoszeniach..

Modele jakie mnie interesują Honda CR, CRM, Yamaha YZ, DT , Suzuki RM, TS kawa KX, KTM EXC, SX  lub podobne

Cena między 4 a 6 tyś

 

Główne pytanie, motocykl będziesz chciał zarejestrować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowa i starsza crossówka to rzecz niespotykana :) ale odradzam wszelkie maszynki z okolic południa Polski - bardzo duża szansa, że maszyna będzie zajechana, gdyż teren górski jest wymagający. Czasem tylko wprawne oko wypatrzy, że taki motocykl lekkiego zycia nie miał.
Więc jesli masz okazję zabrać kogoś na oględziny, kto sie orientuje w temacie- bierz. Chociaz ostatnio poznałam goscia, ktory wział znajomego - kierowce wyścigowego  w motocrossie!!! na doradce przy zakupie i nie zauważył, że kupili w 70% pospawany i polepiony sprzęt :D i to marnie polepiony....

Ja zdobywałam doświadczenie z Hondami, KTM-ami i Husabergami, ale wszystko to były roczniki powyżej 2010, wiec chyba w Twoich widełkach się nie mieści :(
Możesz tez przyjrzeć się motocyklom BETA - całkiem zajebiste i znacznie tańsze o KTMów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowa i starsza crossówka to rzecz niespotykana :) ale odradzam wszelkie maszynki z okolic południa Polski - bardzo duża szansa, że maszyna będzie zajechana, gdyż teren górski jest wymagający. Czasem tylko wprawne oko wypatrzy, że taki motocykl lekkiego zycia nie miał.

 

Dzięki za podsumowane!! Że my niby nie potrafimy dbać? :P Zaraz poszukam zdjęć mojego KTM zanim poszedł do sprzedaży :P a tak poważnie - to nie ma reguły, znam takich co pilnują jak oczka w głowie , i motor jest ciągle serwisowany i nie żałują na to. Inni -  raz pojechałem po yzf 250 , zobaczyłem to od razu wiedziałem że nie kupię, ale pytam gościa o olej - świeży, w tamtym roku zmieniałem , na pytanie czy dużo jeździ to odpowiedział że nie, tak po pracy godzinę   :)  ( w crossowym 4t powinno się olej wymieniać co 6-10 mth) . 

Kierowca wyścigowy niekoniecznie musi dobrze się znać na mechanice :) lepiej wziąć mechanika, który robi z tego typu motocyklami, bo tam jest całkiem inny serwis niż np w Bandicie... 

moto typowo crossowe które ma już kilka lat na pewno jest już trochę wyeksploatowane, dlatego ciężko trafić fajną sztukę. 

Nawet przy rocznym moto można się naciąć  - wielu zawodników, którzy nie mają sponsora np, kupują nowy motor, komplet akcesoryjnych plastików, zmianiają a oryginalne do szafy, do tego na dekle i wystające elementy ramy robią np osłony z żywicy, potem do sprzedazy wszystko zdejmują, oryginalne błotniki i cała reszta, i motor po całym sezonie startu w zawodach, mając ok 150 mth ląduje na allegro jako roczny mało używany ( bo przecież nie widać nawet śladów użycia na nim ). Nieraz oglądając ogłoszenia, widziałem znajome motory tylko jakieś nowsze.  

Edytowane przez darekb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 
 

CR bardzo mi się podoba, jak wypadała w porównaniu do KTMa jeśli chodzi o ceny części i czas między remontami?? Będę jeździł po okolicy, las pola góry itp. Na torze na pewno nie będę śmigał.

 Ceny części są podobne.

Jednak jak piszesz las pola góry, to tylko moto enduro. Cross ma inne zawieszenie, przełozenia. Tylko z wygladu sa podobne. Poczytaj choćby ten art. http://www.scigacz.pl/Motocross,versus,enduro,w,terenie,czyli,o,przewadze,motocykla,enduro,24420.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha yz jest dosc chwalona jezeli chodzi o zywotnosc. Ewentualnie yzf jezeli bylbys zainteresowany 4t. Tam wazna czesta wymiana oleju w silniku, lub wr- w wersji enduro z oswietleniem itp. Jak chcesz sie pobawic to dt może byc za slabe troche... jak nie jestes nakierowany typowo na 125/250 2t a chcesz cos taniego w ekploatacji a w miare dajace rade to rozwaz jeszcze jakies suzuki dr350 lub yamaha xt350. Nie za ciezkie moto, a moc juz zadowalajaca. I tam masz tanie utrzymanie :)

 

Wyczaiłem dziś piękna YZ125 w super pieniądzach i od razu się sprzedała a widać było że nie ulep tylko koleś bardzo dbał, strasznie żałuję no ale trudno. XT350 odpada zupełnie, jesli już z 4t to może faktycznie DR350 lub Kawa KLX250/300R Ewentualnie honda XR250R bo 400 drogie a XR600 kiedyś miałem. Sprzęt był fajny ale strasznie ciężki i jak się w terenie zalała dopalić taką poj z kopki to była masakra... zamieniłem ją za skuter Yamahę Jog z 2007r i młodszy brat teraz śmiga, była stara olej sie lał kopciła stukała ale cały czas odpalała i jeździła :)

Proponujesz YZF, wyczynowe 4T, tego dopiero się boję o koszty ewentualnych napraw.. remont głowicy to za pewne ładnych kilka patoli.. może kiedyś jak w końcu w tego totka szóstkę trafię 

 

Zdrowa i starsza crossówka to rzecz niespotykana :) ale odradzam wszelkie maszynki z okolic południa Polski - bardzo duża szansa, że maszyna będzie zajechana, gdyż teren górski jest wymagający. Czasem tylko wprawne oko wypatrzy, że taki motocykl lekkiego zycia nie miał.

Więc jesli masz okazję zabrać kogoś na oględziny, kto sie orientuje w temacie- bierz. Chociaz ostatnio poznałam goscia, ktory wział znajomego - kierowce wyścigowego  w motocrossie!!! na doradce przy zakupie i nie zauważył, że kupili w 70% pospawany i polepiony sprzęt :D i to marnie polepiony....

 

Ja zdobywałam doświadczenie z Hondami, KTM-ami i Husabergami, ale wszystko to były roczniki powyżej 2010, wiec chyba w Twoich widełkach się nie mieści :(

Możesz tez przyjrzeć się motocyklom BETA - całkiem zajebiste i znacznie tańsze o KTMów :)

Koleżanko ja właśnie z południa więc nie strasz :)

Beta mało ich, i z tego względu rynek części ubogi a jak juz będą to drogie. Noo roczniki 2010+ zupełnie nie dla mnie, chyba że poczekam do przyszłego roku z zakupem a to też jest możliwe :)

:D

 

 Ceny części są podobne.

Jednak jak piszesz las pola góry, to tylko moto enduro. Cross ma inne zawieszenie, przełozenia. Tylko z wygladu sa podobne. Poczytaj choćby ten art. http://www.scigacz.pl/Motocross,versus,enduro,w,terenie,czyli,o,przewadze,motocykla,enduro,24420.html

Dzięki wielkie za artykuł, na pewno przeczytam! a tak w ogóle to pozdrawiam, kupiłem od Pana Caberga V2R, przy muzeum w Oświęcimiu się spotkaliśmy :)

 

Dzięki, zaraz lektura!

 

 

Przeglądając internety coraz bardziej przekonuję się do DT125 i klx250/300r Full cross nie jest mi potrzebny, chcę enduro który będę mógł zarejestrować i może nawet wybrać się na jakąś wycieczkę bezdrożami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yzf nie proponuję tylko przytoczyłem :)  w sumie to widzę, że nawet niedaleko mieszkasz. XR też spoko powinno być. Ostatnio u nas ciężko z ogłoszeniami z dobrymi moto. Kiedyś miałem jakąś stronkę z czech zapisaną, tam było dużo ogłoszeń, ale niestety gdzieś mi link się zgubił a nie pamiętam nawet nazwy. zarejestrowane 125 (ogólnie, nie tylko enduro) w tej chwili mają zawyżoną cenę trochę, w związku z nowymi przepisami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podsumowane!! Że my niby nie potrafimy dbać? :P

to tylko statystyki, które osobiście zaobserwowałam :D  o crossówkę może nie dbać zarówno ktoś z Mazowsza jak i z Zachodnio-Pomorskiego :D

 

Koleżanko ja właśnie z południa więc nie strasz :)

Beta mało ich, i z tego względu rynek części ubogi a jak juz będą to drogie. Noo roczniki 2010+ zupełnie nie dla mnie, chyba że poczekam do przyszłego roku z zakupem a to też jest możliwe :)

:D

To może warto poczekać :)

a ja nie straszę, tylko obiecuję :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym brał klx 300, albo jakieś 125 2t ale w sumie znawcą nie jestem ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ile do Tych klx-ow masz części, z reguły to są już stare motocykle i zjeżdzone, jak upolujesz zdrową sztukę to masz flaszkę u mnie. Wertuje trochę ten temat od 2 lat, z Kawasaki to możesz jeszcze rzucić okiem na kmx 125.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kiedyś yamahą yz 125 w dwupaku, nie podeszło mi te moto, strasznie chaotycznie oddawało moc, typowa crosówa, którą należało kręcić. Nadgarstki też fajnie wyrywała. Także 4T w mojej opinii lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się swojego czasu nad KX 250. Z tego co pamiętam dość zrywna i żywotna bez większych wad konstrukcyjnych. Dobrą sztukę ciężko znaleźć, polecam poprzeglądać ogłoszenia na forum SM a i tam różowo nie jest. Ja odpuściłem ze względu na koszty utrzymania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.