Skocz do zawartości

Zwarcie Światła Postojowe


Slawula9
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! Jako ,że zima w pełni to staram się przywrócić Bandziora do należytego stanu . Po zmianie kierownicy i smarowaniu linek ,zauważyłem ,że wywala mi bezpiecznik świateł postojowych i podświetlenia zegarów . Dzisiaj postanowiłem zagłębić się w ten problem i zwarcie występuje raczej przy skręcie kierownicą ,ale nie za każdym razem . Próbowałem ruszać kablami , kostkami ,ale bezskutecznie . Jednak moja uwagę przykuwa wiązka idąca z lewej strony główki ramy ,która przy skręcie się rusza bo ta z prawej wydaje się być nieruchoma . Ściągnąłem bak do synchronizacji gaźników i mam okazję ,żeby zająć się to wiązką . Ogólnie na pierwszy rzut oka izolacja na niej jest cała ,próbuje ją naginać ,ruszać ,szarpać lekko i jak zawsze przy takich problemach przy sprawdzaniu wiązki akurat nie wybija bezpiecznika . Miał ktoś podobny problem ?? Lub jakiś dobry patent na zlokalizowanie zwarcia? Mi już brak pomysłów ,a nie chcę oddawać Dziorka do serwisu bo w takowe zbytnio nie wierzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kabel do pozycyjnych albo poszukaj w schemacie w serwisowe i jedź po nim aż znajdziesz zwarcie do MASH zazwyczaj właśnie tam przy główce ramy jest problem a może gdzieś z tyłu przy lampie musisz popatrzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dluższa kierownicę założyłeś? Może kable za bardzo się naciągają. Sprawdź gdzie da najbardziej załamane i gdzie najbardziej się naciągają. I czy przy włączeniku wdzystko dobrze styka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odlacz kostke zasolajaca zegary. Ja mialem w wiazce zasilajacej podsiwetlenie licznikow niezly bajzer.poukrecane. zasniedziale.makabra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,a nie chcę oddawać Dziorka do serwisu bo w takowe zbytnio nie wierzę ;)

 

To uwierz bo czasami ktos kto ma pojecie znajdzie to w 3 minuty a Ty bedziesz siedzial 3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kabel do pozycyjnych albo poszukaj w schemacie w serwisowe i jedź po nim aż znajdziesz zwarcie do MASH zazwyczaj właśnie tam przy główce ramy jest problem a może gdzieś z tyłu przy lampie musisz popatrzec

Wczoraj mój Tata ruszył kablami w okolicy lampy i wywaliło znowu bezpiecznik . Założyłem nowy i próbowałem naginać wiązkę ,żeby wywaliło znowu ,ale bezskutecznie . Chyba pozostaje mi rozmontowanie wszystkiego w okolicach lampy ,owiewek na części pierwsze i szukanie krok po kroku .

 

Dluższa kierownicę założyłeś? Może kable za bardzo się naciągają. Sprawdź gdzie da najbardziej załamane i gdzie najbardziej się naciągają. I czy przy włączeniku wdzystko dobrze styka

Nie ,nie zakładałem dłuższej kiery . Już tego sposobu próbowałem i bezskutecznie :(

 

To uwierz bo czasami ktos kto ma pojecie znajdzie to w 3 minuty a Ty bedziesz siedzial 3 dni.

Nie mam solidnego serwisu w swojej okolicy ,któremu mógłbym zaufać . Temat zwarcia jest to ciężki temat niestety i podejrzewam ,że serwis by musiał swoje też przy tym posiedzieć

 

 

 

 

Wezmę się za to zwarcie w tym tygodniu i będę zdawał relację ;)

Edytowane przez Slawula9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze przy szukaniu zwarcia zrób sobie "bezpiecznik" z żarówki np 5W od pozycji w aucie, do żarówki lutujesz dwa kabelki a z drugiej strony piny pasujące w gniazdo bezpiecznika.

Taki wynalazek łatwiej pozwala wykryć zwarcie bo, przy ruszaniu kabelkami jeśli będzie zwarcie nawet na ułamek sekundy to bezpiecznika nie spali ale żarówka błyśnie, jak się zwarcie zrobi na dobre to żarówka tylko zaświeci a bezpiecznik wiadomo, no i to jest tańsze rozwiązanie niż każdorazowa wymiana bezpiecznika.

A reszta zabawy to pomiary na kostkach, sprawdzenie gniazd żarówek i telepanie kabelkami. ewentualnie można rozciąć koszulkę w najbardziej podejrzanym miejscu i szukać ewentualnego przetarcia.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z żarówką jest dobrym pomysłem . Można także miernikiem z pomiarem oporności lub ciągłości . Bez rozebrania nie obędzie się a przeglądając instalacje będziesz pewny w jakim jest stanie . Zwróć uwagę na miejsca w których może dojść do przetarć lub złamań . Zacznij może od oprawek żarówek często się przegrzewają . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesteś genialny z tą żarówką ,nie wpadłem na to . Proste i skuteczne . Jutro kupię porządną izolację + zastosuje patent z żarówką i mam nadzieję że uporam się z instalacją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze przy szukaniu zwarcia zrób sobie "bezpiecznik" z żarówki np 5W od pozycji w aucie, do żarówki lutujesz dwa kabelki a z drugiej strony piny pasujące w gniazdo bezpiecznika.

Taki wynalazek łatwiej pozwala wykryć zwarcie bo, przy ruszaniu kabelkami jeśli będzie zwarcie nawet na ułamek sekundy to bezpiecznika nie spali ale żarówka błyśnie, jak się zwarcie zrobi na dobre to żarówka tylko zaświeci a bezpiecznik wiadomo, no i to jest tańsze rozwiązanie niż każdorazowa wymiana bezpiecznika.

A reszta zabawy to pomiary na kostkach, sprawdzenie gniazd żarówek i telepanie kabelkami. ewentualnie można rozciąć koszulkę w najbardziej podejrzanym miejscu i szukać ewentualnego przetarcia.

 

Nie bardzo kumam jak ma działać patent z żarówka z tego co mówisz to przy zwarciu migalaby żarówka od pozycyjnego też a raczej gasla a nie zapalala chyba że na bezpiecznika zawsze jest plus to wtedy ok

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej rzecz ujmując, zwarcie jest wtedy kiedy spotyka się plus z minusem bezpoślednio i wtedy przepala bezpiecznik, dajemy żarówkę i w momencie zwarcia się zapali.

Taka sama sytuacja będzie miała miejsce w samej lampie kiedy zamaist żarówki wsadzimy np śrubokręt i zewrzemy "na krótko" styki dodatni i ujemny to też bezpiecznik się przepali, chodzi tutaj o oporność samego srubokręta i żarówki.

Jeśli chodzi o zwarcie to prąd nie dojdzie do żarówki w lampie bo gdzieś po drodze plus styka sie z minusem i do żarówki idzie minus a w lampie już jeden minus jest, ten sam minus powstaly na zwarciu wraca w kierunku bezpiecznika i na pinach bezpiecznika spotykaja sie plus i minus paląc bezpiecznik, a żarówka do działania potrzebuje właśnie dwóch biegunów, dwa plusy czy dwa minusy żarówki nie zapalą, a żarówka nie '"Blokuje" przepływu prądu, bo czy podłączymy jedną czy dziesięć żarówek SZEREGOWO to wszystkie będą świecić.

Taka ciekawostka bierzemy plus prosto z aku i podpinamy do plusa w lampie i ...... nic sie nie dzieje bo dwa plusy sie nie "gryzą".

 

Mam nadzię, że wyjaśniłem i nie namieszałem za mocno ;-)

Edytowane przez TomekB12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie masz do końca racji ;) Pomimo niedzieli wykonałem sobie taki przyrządzik z kawałka kabla , żarówki 12v4w i spalonego bezpiecznika . Podłączyłem to i żarówka cały czas świeci ,włożyłem również moje urządzonko w miejsce bezpiecznika zwykłych świateł i żarówka nadal świeciła. Także kolega benywariat ma rację ,że żarówka ma przygasać jak bd zwarcie ;)

 

A swoją drogą jak podłącze ten wynalazek to świeci się tylko jego żaróweczka , podświetlenie wtedy nie działa .

Edytowane przez Slawula9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd płynie tam gdzie ma niższa oporność . Co za tym idzie musisz zwiększyć moc żarówki lub zmniejszyć odbiornik wyjmując żarówki z lamp .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie przepraszam mój błąd .Dzisiaj wieczorem podepnę  żarówkę 12v55w(bo taką mam pod ręką ) i zobaczymy .

 

 

Edit: Wczoraj rozebrałem Bandziora z owiewek i po odkręceniu licznika i wyjęciu kabli ukazał się taki widok : http://zapodaj.net/0749d707fbc4d.jpg.html. Co najlepsze zwarcie było cały czas i nie wywalało bezpiecznika 10A . Kable bardzo się grzały . Musiałem dosztukować kawałek kabla bo druty na wierzchu  , przy okazji wyładowałem całkowicie akumulator . Mam nadzieję że to jest przyczyną ,ale zobaczymy w niedalekiej przyszłości .Dziękuje wszystkim za pomoc

Edytowane przez Slawula9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.